Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
8. december 2023
― Katja Felle upodablja predmete in fragmente digitalnih naprav in tako vzpostavlja vez med zgodovinskim medijem slikarstva ter sodobno tehnologijo. Na njenih delih pogosto prepoznamo motive in simbole, ki jih videvamo na različnih zaslonih, o čemer pričajo tudi naslovi del kot so: Sistemska konfiguracija, Sledilnik aktivnosti, Ojačevalnik, Disk, Severni most in 500 GB. Toda umetničin namen ni zgolj ponavljati in upodabljati podob z zaslonov, temveč predvsem opozoriti na množico zakodiranih dejstev, ki ždijo v ozadju in do katerih lahko dostopa le človeški um. Naslov »Skrito«, francosko »cache«, se v tem primeru nanaša na skrito ozadje strojev, na njihovo programsko opremo, ki uporabnikom tehnologije ostaja skrita, a ki omogoča in vpliva na delovanje stroja, in posledično na naše razumevanje sveta. Računalniki so bili izumljeni kot analogne mimetične naprave, orodja za napovedovanje, ki so nam pomagala razumeti kompleksnost določenih okolij. Prihodnost, naseljena z inteligentnimi stroji, nas bo verjetno potegnila v omotično stanje počasne, a natančne koreografije sprejemanja odločitev, ki se zelo razlikuje od sprejemanja odločitev danes. Že zdaj hiter tempo kopičenja slik vpliva na subtilne razlike v učnih algoritmih in intuitivno se moramo znajti v ogromni količini podatkov. Počasi se v nas oblikuje razumevanje, kako sobivati z novo obliko parazitske inteligence. Eden od načinov, kako lahko omejimo nadzor algoritmov je, da optimiziramo zadovoljstvo v vplivanju na tokove informacij. Razstavljena dela so vizualna metafora te nasičenosti in na videz neorganizirane strukture sedanjosti. Vsebina njenih del se staplja z ozadjem, saj je skrita, kot v sodobnih napravah, nekje za zaslonom.V njenem delu je transformacija iz enega v drug medij stalnica. Prenos podob iz drugih medijev v slikarstvo seveda ni nobena novost; slikarji so že v 19. stoletju slikali po fotografijah, še prej so za predloge uporabljali grafike. Posebnost današnjega obdobja v primerjavi s starejšimi je le