Milanska Scala v času Svetovne razstave

Milanska Scala v času Svetovne razstave

Marijan Zlobec, 4. oktober 2015 ― Slavna milanska Scala je prvič v svoji zgodovini ostala odprta čez poletje in ni želela zapreti vrat v času Svetovne razstave v prepričanju, da bodo mnogi obiskovalci Expo zvečer obiskali še Scalo. Koliko se je to v resnicio zgodilo, še ni natančnih podatkov, vsekakor je možnost bila in so jo zlasti organizirane skupine izkoristile. Scala […]

Izjava za javnost št.4

"J'Accuse ...!", 4. oktober 2015 4. oktober 2015, peti dan gladovne stavke Mihe Turšiča soustanovitelja Ksevta V nedeljo se je veliko delalo. Tudi ministrica. Po svojem piarovcu mi je poslala vabilo na razgovor saj je, tako piše, iz medijev izvedela, da stavkam. To pomeni, da ministrica niti državni sekretar ne bereta svoje elektronske pošte. Tudi prav. Sestanka se bom seveda […]
Filmopeka – Nosferatu

Filmopeka – Nosferatu

Zavod Udarnik, 4. oktober 2015 ― Četrtek, 8. oktober // 20.00 Oktobrska Filmopeka bo poskrbela za povišan srčni utrip, kurjo polt in poledenelo kri v žilah. Vendar ne zaradi hladnih jesenskih temperatur. Ogledali si bomo eno izmed prvih grozljivk, Nosferatu, simfonija groze. Vabljen/-a na ogled filma in diskusijo z Damijanom Vinterjem, v četrtek, 8. 10. 2015, ob 20. uri, v predprostoru […]

Vitanje. Problem vožnje po zemlji*

Majda Širca blog, 4. oktober 2015 ― Če kaj, je prav  zgodba o kulturnem središču Vitanje, zgodba o uspehu. Na tem mestu ne bom izpostavljala tistih pozitivnih učinkov, ki so majhno vasico s koreninami velikega človeka izstrelili v svetovne medije, ki so botrovali prestižnim arhitekturnim nagradam, premestili … Continue reading →
NADALJUJE SE IZOBRAŽEVANJE NA ŠUGLI

NADALJUJE SE IZOBRAŽEVANJE NA ŠUGLI

Ana Monro, 4. oktober 2015 ― V času, ko se jesen že pogumno podi po ulicah, se po šuglarjevih žilah pričenjajo intenzivno pretakati novo znanje in sveža energija. V drugi polovici oktobra (13. 10. 2015) namreč 5. generacija ŠUGLE začenja z drugim letnikom izobraževanja v uličnem gledališču. Drugi letnik je usmerjen v vsebine, ki odgovarjajo predvsem na eno vprašanje: »Kako ustvariti ulično predstavo?«. Skupina osmih ljubljanskih šuglark in enega fanta (Ana Smerdu – študentka matematike in fizike; Doris Barat – študentka biologije in kemije; Gaja Vudrag –študentka anglistike in francistike; Gašper Stojc in Sara Tavčar – študenta etnologije in kulturne antropologije; Natalija Novak –absolventka predšolske vzgoje, Sara Šabec – študentka pedagogike-andragogike in filozofije kulture; Vesna Vrabelj – klovnesa ter Vanja Kretič - lutkarica) bo vsak torek od 18. do 21. ure v dvorani Dijaškega doma Tabor in po ljubljanskih ulicah do konca leta gradila na svojem liku in raziskovala procese ustvarjanja. Prvi intenzivni modul bo potekal med 23. in 26. oktobrom 2015 z litvanskim režiserjem Agniusom Jankevičiusom (Bad Rabbits) z naslovom »Look at me, I am activist!«, do konca leta pa jih pod mentorstvom britanske skupine Mimbre čaka še izobraževanje na področju partnerske akrobacije, Craig Weston in Goro Osojniko jim bosta predstavila triangulacijo v uličnem gledališču, Alenka Marinič in Justin Durel fizično gledališče, medtem ko jih bo Ravil Sultan (Zavod Bufeto) popeljal v svet pantomime. Šola uličnega gledališča pa letos ne bo potekala le v Ljubljani. Gledališče Ane Monro letos odpira tudi ŠUGLO na Ravnah na Koroškem. Zagnana skupina mladih ustvarjalcev iz Zadruge ZRaven si je zaželela kontinuirano izobraževanje na področju uličnega gledališča in nas povabila k sodelovanju. Tako se bo z novembrom pričel šest-mesečni program, sestavljen z intenzivnim modulom enkrat na mesec. Odprla ga bosta že omenjena Alenka Marinič in Justin Durel, sledili pa jim bodo Tea Vidmar, Vita Osojnik, Gorazd Žilavec,

Ways to Get Great Levels

Zgodovinski arhiv Celje (ZAC), 4. oktober 2015 ― Assumingly, you’ve recognized your talent. It’s probably into photography, etc. The next thing we ought to do is practically or how to market ourselves market ourselves not literally our talents. The data, I would publish may sound familiar or clich previously foryou. NONETHELESS, think of it as being a note, afterall it’d not get a […]

Press Release #4

"J'Accuse ...!", 4. oktober 2015 ― 4 October 2015, the fifth day of KSEVT’s cofounder Miha Turšič’s hunger strike People worked a lot this Sunday. The Minister, too. She sent me an invitation to a talk through her PR representative, stating that she found out from the media that I had gone on strike. This means that neither the Minister nor […]

Bogata zgodovina mesta pod osrednjo ljubljansko prometnico

MGML, 4. oktober 2015 ― Te dni v središču Ljubljane, na južnem delu Slovenske ceste ob prenovi ceste potekajo tudi arheološka izkopavanja, ki so pomembna pri raziskovanju in ohranjanju zgodovinske dediščine našega glavnega mesta. Strnjen povzetek izkupička arheoloških izkopavanj severnega dela Slovenske ceste pa je za rubriko Kabinet čudes spletne strani delo.si pripravil muzejski arheolog Martin Horvat. Zanimivo branje!

Nietzsche. Mihi ipsi scripsi.   

KEVD'R, 4. oktober 2015 ― Nietzsche je v razpravi Schopenhauer kot vzgojitelj – kot navaja Safranski v knjigi Nietzsche, biografija njegovega mišljenja (2010) – opisal, kako mlada duša odkrije temeljni zakon svojega pravega sebstva tako, da gre skozi niz vzornikov, pod vplivom katerih je bila. Vsak vzornik namreč deluje kot spodbujanje proti sebi. Šele tako lahko človek izstopi iz sebe… More Nietzsche. Mihi ipsi scripsi.   
1939 Begunje – Šolska kronika (3)

1939 Begunje – Šolska kronika (3)

Stare slike (Cerknica), 4. oktober 2015 ― Fotograf, ki je konec tridesetih let napravil to fotografijo, je bil Peter Naglič. Na teh straneh smo ga že predstavili in objavili več njegovih fotografij. Od Jankotove gostilne do cerkve je bil drevored kostanjev. Spomladi sem iz njihovih vej izdeloval piščalke. V pomladnem brstenju je enostavno ločiti lubje od lesa in je tako idealen za […]

Pogovor z Borisom A. Novakom

Poiesis, 4. oktober 2015 ― Tvoj pesniški prvenec Stihožitje (1977) je ena tistih pesniških zbirk, ki so najbolj vplivale na moje pesniške začetke. V zbirki si uporabil postopke, značilne za sočasno neoavantgardistično poezijo. Toda z razliko na primer od Francija Zagoričnika, ki ga je »razstavljanje besed« pripeljalo v Opus nič, si ti v poezijo vrnil »pomen« in odprl polje, v katerem se je v naslednjem desetletju izpisala poezija, ki so jo poimenovali postmodernistična. V kolikšni meri si se ob pisanju pesmi iz Stihožitja zavedal pomena svojega pesnjenja? Dragi Peter, najprej hvala za lepe besede o zbirki Stihožitje. Kot tudi sam dobro veš, je za vsakega pesnika najboljši občutek, če te nekdo, ki ga ceniš, resno in natančno bere. Pred Stihožitjem sem sicer ogromno pisal in napisal, celo sestavil tri pesniške zbirke, vendar založniške razmere v 70-tih letih niso bile rožnate, mladim pesnikom pa so bile sploh nenaklonjene. Uredniki tudi dolgo niso vedeli, »kam naj me dajo«, nisem sodil ne v ustaljene in že močno utrujene tirnice solzavo sentimentalne tradicionalne lirike ne v udarni vod avantgardističnih kameradov, s katerimi sem se sicer zelo intenzivno družil, predvsem v Šumiju, epicentru tedanjega bohemskega življenja, hipijevskih vibracij in vsakršnih uporniških skupin. Prvi urednik, ki je začutil, da je v [...]
Agata Freyer Majaron: Od skice do lutke

Agata Freyer Majaron: Od skice do lutke

g - zin, 4. oktober 2015 ―       Razstava v Bežigrajski galeriji (27. avgust 201530. oktober 2015) predstavlja delo Agate Freyer Majaron iz obdobja od 1991 do danes. Razstavljenih je 70 barvnih risb za lutke, približno toliko je tudi lutk in scenskih elementov. Razstavo dopolnjuje 40 fotografij in video projekcije lutkovnih predstav. Dela so bila zbrana iz arhivov predstav lutkovnih gledališč (Lutkovno gledališče Ljubljana, Lutkovno gledališče Maribor, Kazalište lutaka Rijeka, Lutkovno gledališče Jože Pengov, Freyer teater in Mini teater).       Agata Freyer je večino svojih del ustvarila z režiserjem in lutkarjem Edijem Majaronom, pri čemer se iz nabora predstav vidi oseben odnos tako do zgodovine slovenskega lutkarstva kot tudi obvladovanje različnih stilov, materialov in tudi samih tehnik lutk: lutke bunraku, marionete, lutke na palici – marote ter namizne lutke. Slednje je pomembno, saj poleg vsebine dostikrat tehnika lutk narekuje obliko. Lutke so glede na različne vsebine lutkovnih predstav pri ustvarjalki likovne podobe ter lutkarici različne: od stiliziranih (Tobija, Hišica iz kock) do realističnih (Osel Nazarenski, Velika skušnjava Svetega Antona).       Na razstavi Agate Freyer Majaron je opazen odnos do detailov v zasnovah, ki sledijo različnim zgodovinskim kostumom ter referencam iz zgodovine umetnosti (Janez iz Kastva: Mrtvaški ples za predstavo Osel Nazarenski, Francisco Goya: portreti španske kraljeve družine za predstavo Trnuljčica, Jean Auguste Dominique Ingres: kostumirani portreti dam za predstavo Vihar, Matthias Grünewald: Skušnjava Sv. Antona za predstavo Velika skušnjava Svetega Antona,). Obvladovanje raznolikih slogov pa kaže pomemben ustvarjalkin poudarek na barvah, teksturah ter različnih uporabljenih materialih. Barvne študije, ponavadi v tehniki akvarela, so natančno razdelane: poleg samih likovnih zasnov imamo tudi tonske lestvice z navodili. Kostumi lutk so v teh določenih tonih ter teksturah. Širok likovni nabor podob lutk pa umetnica poudarja tudi z uporabo r
še novic