Izdelava kopij lutk gledališča I Piccoli, Vittoria Podrecce iz zbirke Marie Signorelli v Čedadu

Izdelava kopij lutk gledališča I Piccoli, Vittoria Podrecce iz zbirke Marie Signorelli v Čedadu

g - zin, 26. september 2016 ― Članek     Kopije lutk Vittoria Podrecce je izdelala interdisciplinarna skupina: Zoran Srdić, Iztok Bobić, Polona Černe, Marjeta Valjavec, Slobodan Djordjević, Hermina Pavšič, Maja Peterlin, Smrekca, d. o. o. Avtorji fotografij: originali – Polona Černe, izdelava – Maja Petrlin, kopije – Iztok Bobić                                        
Helena Van den Enden: Narava očisti moje misli, tako da jih nič ne zmoti.

Helena Van den Enden: Narava očisti moje misli, tako da jih nič ne zmoti.

g - zin, 24. avgust 2016 ―       Helena Van den Enden: Narava očisti moje misli, tako da jih nič ne zmoti. (For English version please scrool below) Intervju Helenino delo je rezultat komunikacije med človekom in naravo. Fotografije, ki nastajajo spontano, takorekoč kar med hojo in meditacijo, predstavljajo naravo kot najbolj iskreno ter edinstveno umetnino. Pokrajina je Helenin studio z neskončimi odločitvami ter podrobnostmi, ki jo nagovarjajo k fotografiji z analognim fotoaparatom ter ljubeznijo do narave. Sama opredeljuje svoje delo kot raziskovanje kože Matere Narave. Helena Van den Enden je takorekoč mlada raziskovalka fotografije. Leta 2009 je diplomirala na umetniški akademiji v Rotterdamu in do danes sodelovala na številnih skupinskih razstavah na Nizozemskem in v Združenih državah Amerike. Prejela je študijsko nagrado ter izdala knjižico svojih del, posvečeno Vetru in Vodi (Water and the Wind). Njeno delo ni posvečeno zgolj raziskovanju vode in vetra, temveč tudi skalnatih površin v Španji ter predvsem zaraščenim površinam nizozemskih sipin. Za Van den Endense v njih skriva pravi labirint naravnih barvnih odtenkov, kompozicij, tekstur in ostalih likovnih prvin. Meditacija v hoji je način dela ali proces, ki zahteva koncentracijo ter disciplino: biti spontan, a hkrati zvest svojim odločitvam, izkušnjam predvsem pa intuiciji. Slednjo je ponavadi najtežje občutiti, ter doumeti njen namen. Sprehod s Heleno, skozi sipine Wassenar mi je omogočil vpogled v njeno delo, pristop ter način komuniciranja z naravo.                    Anja Podreka     Helena Van den Enden: Nature cleanses my thoughts, so none of it is disturbing. Interview Helena’s work is the result of communication between man and nature. Photos that arise spontaneously, so to speak, as a walking in meditation, present nature as the most sincere and unique work of art. The landscape is Helen’s studio with infinite choices and details which are photographed with an analogue camera and love for nature. Van den Enden defines her w
ČAJANKA ZA SODOBNO UMETNOST N33: Vodna skulptura, Slovenska cesta, Ljubljana

ČAJANKA ZA SODOBNO UMETNOST N33: Vodna skulptura, Slovenska cesta, Ljubljana

g - zin, 2. april 2016 ― Objavljamo posnetek čajanke za sodobno umetnost na temo vodne skulpture na križišču Slovenske in Tomšičeve ulice v Ljubljani. Čajanka je potekala v sredo, 30. marca 2016, ob 19. uri v Galeriji DLUL na Bregu v Ljubljani. Sodelujoči so bili Primož Boršič, Janez Koželj, Alen Ožbolt in Alenka Vidrgar (moderatorja Andrej Strehovec in Zoran Srdić Janežič). V avli Mestne hiše v Ljubljani je bila od 14. do 23. marca na ogled razstava nagrajenih in ostalih natečajnih predlogov za postavitev vodne skulpture v razširjen del Slovenske ceste na križišču s Tomšičevo ulico. Načrtovana vodna skulptura je sklepni del nove ureditve Slovenske ceste, kompleksnega projekta, ki vzpostavlja prijetnejšo izkušnjo za pešce, kolesarje in javni prevoz, hkrati pa ustvarja sodobno identiteto osrednjemu javnemu prostoru. Prenovo so leta 2012 zasnovali arhitekturni biroji Dekleva Gregorič arhitekti, 2K Arhitektonski urad, Sadar + Vuga in Scapelab – slednji so predvideli tudi postavitev kipov v javni prostor. Konec preteklega leta je Mestna občina Ljubljana izvedla razpis preko Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije za postavitev vodne skulpture. Na tokratni čajanki bomo predstavili nagrajeni predlog in razširili pogovor tudi na ureditev Slovenske ceste, postavljanje kipov v javni prostor in prevprašali sodelovanje med arhitekti in kiparji. Na čajanki bodo svoje poglede predstavili Primož Boršič, predstavnik avtorske skupine zmagovalnega predloga; Janez Koželj, predstavnik naročnika Mestne občine Ljubljana; Alen Ožbolt, predstavnik stroke in profesor kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje; ter Alenka Vidrgar, akademska kiparka, ki je na razpisu prejela posebno omembo. Sodelujoči: Primož Boršič (r. 1985), trenutno samozaposlen kot samostojni arhitekt, je delal v več arhitekturnih birojih v Sloveniji, na Nizozemskem in v Novi Zelandiji, pa tudi kot asistent na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani pri predmetih Arhitektura mesta in Arhitekturno oblikovanje. Je prejemnik vrste
Alenka Vidrgar: predlogi za spremembo natečajnih pogojev ZAPS v skupnih projektih s kiparji

Alenka Vidrgar: predlogi za spremembo natečajnih pogojev ZAPS v skupnih projektih s kiparji

g - zin, 13. marec 2016 ― Predlogi sprememb razpisnih natečajnih pogojev kiparskih in kiparsko arhitekturnih natečajev ZAPS: – da se bolje pripravi vsebinske podlage natečaja in se s tematiko natečaja določi smer razmišljanja, ki jo naročnik pričakuje v rešitvah, – če je profesor iz visokošolske organizacije v komisiji, ne sme sodelovati nihče iz njegovega letnika, ki ga vodi pri ateljejskem delu, – da na natečaju sodelujejo samo kiparji z visokošolsko izobrazbo, – da se kiparju omogoči, da naredi dodatno maketo v večjem merilu, če presodi, da jo mora narediti, da bolje predstavi projekt, – da se za izvedbo natečaja omogoči dovolj časa: od enega do dveh mesecev, – da se v komisijo imenuje predstavnika Društva kritikov- umetnostnega zgodovinarja, – da se o natečajih, ki so po vsebini likovni, obvesti ZDSLU – Zvezo društev slovenskih likovnih umetnikov Alenka Vidrgar, akademska kiparka
Lidija Dragišić in Zoran Srdić Janežič: predlog za vodno skulpturo

Lidija Dragišić in Zoran Srdić Janežič: predlog za vodno skulpturo

g - zin, 2. marec 2016 ―   Objavljeni so rezultati razpisa (http://www.zaps.si/index.php?m_id=natecaji_izvedeni&nat_id=132). Vse čestitke zmagovalcem ter vljudno vabljeni na razstavo v Mestno hišo 14. marca ob 15. uri. Arhitektka Lidija Dragišič in kipar Zoran Srdić Janežič sva poskušala razviti gibljivo skulpturo, ki simulira gibanje vode (v projektu so sodelovali tudi: Vedrana Bošković – renderji, Branka Keser in Jana Putrle Srdić – fotografije, Andrej Strehovec – pregled, v začetnem delu projektiranja pa je bila prisotna tudi arhitektka Jožica Curk). Skulptura bi bila sestavljena iz urbanih elementov – potopnih stebričkov, ki jih najdemo povsod po mestu. Dodani elementi bi bili vzorec na vrhi, ki spominja na talno ureditev; luči; ter nizka meglica, ki bi jo dobili z vibriranjem piezo open iz ultrasoničnih pretvornikov. G-zin objavlja ta prispevek kot razmišljanje o vodni skulpturi. Vabimo avtorje ostalih predlogov vodnih skulptur, da pošljejo svoje prispevke na G-zine, kjer jih lahko objavimo (info@gulag.si).   OPIS Vodna skulptura, kot je poimenovana v natečaju, je v idejni rešitvi zanovana kot prostorski element, sestavljen iz potopnih  stebričkov (količkov), ki imajo modificirane oblike vrhov. Osnova postavitve je njena premičnost in interaktivnost: premikanje vsakega elementa posebej daje občutek vodne skulpture in valovanja. Postavitev je omejena na kvadratnem prostoru 4 x 4 m, s po 10 stebri v vrsti, ki sledijo tlakovanju Slovenske ceste.  Nova skulptura nudi interakcijo za mimoidoče. Stebre preko krmilnika upravlja program in omogoča dve osnovni legi: statična je poravnana s tlemi ter gibajoča. Gibanje se spreminja glede na vpisane besedne zveze na spletu v povezavi s pojmom »voda« (njihovo število, pogostost itd.) ter glede na gibanje v okolici skulpture. Iskane nize besed, ki vsebujejo pojem »voda« ter povezave bi vnaprej določili, npr.: voda, reka, poplave, padavine, tekočina, sestavina za kuhanje, privatizacija vodnih virov, voda kot produkt ipd. oziroma bi jih lahko s časom s
Interview with Rosto

Interview with Rosto

g - zin, 24. februar 2016 ― Rosto is a Dutch graphic artist and filmmaker internationally well-known for his music videos, TV work and independent short films. He is founder and owner of a production company Studio Rosto A.D. based in Amsterdam. His best known project is Mind My Gap – a mixed media project that began as an online graphic novel and was expanded with graphic design, music and films: (The Rise and Fall of the Legendary) Anglobilly Feverson and Jona/Tomberry which were screened at numerous international festivals and won prestigious awards (including Grand Prix Canal+ at the film festival of Cannes 2005). He presented his work at Animateka as leading graphic design of the festival, followed by exhibition So far, so evil at Moderna Gallery and exhibition of drawings from ambitious project The Monster of Nix (2011). www.mindmygap.com g-zine: Rosto, who are you? Rosto: That’s what I’m trying to find out every day. g-zine: But in general, how would you describe yourself? You are an artist working in different media: graphic novels, different forms of animation and you are also a film director. Rosto: Well that’s hard to answer. Throughout my life, the reality has been asking me this: who are you, what are you and what do you want to be when you grow up, and I still haven’t figured this out. I decided that I am interested in many things, most of all expressing myself. But not necessarily limited by any discipline, genre or media. So I decided to not choose, but to use everything to express myself as an artist, whether that’s art in the fine art meaning of the word or in broader definition. I don’t know and I don’t really care. I am an architect of my own reality and I refuse to choose, my life is too short. g-zine: You draw a lot of imaginary for your work from fairy tales or children myths. Did you imagine as a child you would do something like this? Rosto: I started to think of being an artist at a very early age because I was that boy in class who could draw so well. Every class in

Javni razpis za projekte sodobne lutkovno gledališke predstava za podiplomske študente

g - zin, 3. januar 2016 ― Oddelek za lutkovno gledališče in alternativne gledališke prakse na praški akademiji DAMU (KALD) skupaj z gledališčem DISK razpisujeta javni razpis za sodelovanje podiplomskih študentov na lutkovni oz. sodobni gledališki predstavi v terminih oktober – december 2016. V sodelovanju z izbranim študentom – režiserjem oz. avtorjem predstave, bosta DAMU – KALD ter gledališče Disk omogočila izvedbo skupaj s scenografom, dramaturgom ter igralci, ki delujejo v okviru akademije. Rok za prijavo je 1. marec 2016. Dodatne informacije, kontaktirat: michal.somos@damu.cz, telefon: +420 776 250 812, skype: misosom KALD_DAMU_OPEN_CALL_2016
Slovenska ulica 53 – marionetna delavnica študentov 1996

Slovenska ulica 53 – marionetna delavnica študentov 1996

g - zin, 28. december 2015 ―   besedilo – Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam aliquam risus ante, non mattis massa tempor venenatis. Nulla mollis facilisis finibus. Curabitur tempor turpis condimentum ultricies laoreet. In efficitur ante sed tellus dapibus, vel pharetra odio eleifend. Aenean eleifend mattis finibus. Nullam sit amet rutrum ante, vitae accumsan sapien. Donec ornare faucibus congue. Proin ut felis accumsan, fringilla dolor at, vehicula magna. – besedilo   besedilo – Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam aliquam risus ante, non mattis massa tempor venenatis. Nulla mollis facilisis finibus. Curabitur tempor turpis condimentum ultricies laoreet. In efficitur ante sed tellus dapibus, vel pharetra odio eleifend. Aenean eleifend mattis finibus. Nullam sit amet rutrum ante, vitae accumsan sapien. Donec ornare faucibus congue. Proin ut felis accumsan, fringilla dolor at, vehicula magna. – besedilo besedilo – Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam aliquam risus ante, non mattis massa tempor venenatis. Nulla mollis facilisis finibus. Curabitur tempor turpis condimentum ultricies laoreet. In efficitur ante sed tellus dapibus, vel pharetra odio eleifend. Aenean eleifend mattis finibus. Nullam sit amet rutrum ante, vitae accumsan sapien. Donec ornare faucibus congue. Proin ut felis accumsan, fringilla dolor at, vehicula magna. – besedilo besedilo – Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam aliquam risus ante, non mattis massa tempor venenatis. Nulla mollis facilisis finibus. Curabitur tempor turpis condimentum ultricies laoreet. In efficitur ante sed tellus dapibus, vel pharetra odio eleifend. Aenean eleifend mattis finibus. Nullam sit amet rutrum ante, vitae accumsan sapien. Donec ornare faucibus congue. Proin ut felis accumsan, fringilla dolor at, vehicula magna. – besedilo
Slovenska 53 ali koristnost nekoristnega

Slovenska 53 ali koristnost nekoristnega

g - zin, 28. december 2015 ―   Slovenska 53 ali koristnost nekoristnega – rojstni kraj mnogih lutkovno-plesnih predstav Kinetikona in ustvarjalne likovne metode izdelovanja marionet pri kateri so mi pomagale študentke in študenti specialne pedagogike PF. Nekaj historiata: Na naslovu Slovenska 53 je stala dolga razpadajoča enonadstropnica na dvorišču med K4 in Mediatovo hišo. V Mediatovi hiši, sedaj Slovenski 50 in 52, sta živela moj dedek in babica s svojo številno grafenauersko družino (s teto in trinajstimi otroki, med katerimi je bila tudi moja mama Marija). V stavbi Slovenske 53 so bili nekoč hlevi za poštne konje in kočije na poti iz Dunaja v Trst. Ko ni bilo več kočij in konj, so v bivši konjušnici začeli telovaditi Sokoli, predhodniki telovadnega društva Partizan in z njimi so se prekopicevali tudi mali Grafiči. Po vojni je delal v njenih prostorih knjigovez gospod Vetrih, prijazen mož, ki je otrokom »talal« kamnite kroglice, s katerimi je gladil papir. Od njega je prostore prevzelo podjetje Jugoreklam in po osamosvojitvi smo prišli na vrsto mi, KUD Kinetikon. Kje pa je danes ta hiša? Nikjer, ker je ni več. Podrli so jo 1998. leta in tam je še danes »vse pomorjeno, vse pokošeno, samo robidovje, ki v luft, ki v luft štrli…«. Kako smo se vselili:   Leta 1992 sem se začela ukvarjati z marionetami. Ustanovila sem Študentsko marionetno šolo v okviru organizacije ŠOU. Vaje giba, pod vodstvom Marije, smo imeli v dvorani K4, kjer smo si kljuko podajali s plesalci Ksenje Hribar in gledališčniki psihodrame Janeza Vajevca. Lutke smo izdelovali pod mojim vodstvom v sosednji garderobi. Bili smo mladi, radovedni in ustvarjalni, da nas je kar samo nosilo po lutkovnih poteh. Leta 1995 so dvorano v K4 zaprli in jo spremenili v pisarne. Kam pa zdaj? Marija se je spomnila sokolske telovadnice svoje mladosti, Slovenske 53, kjer je noč in dan gorela luč. Pisala je nadškofu g. Šuštarju, če bi nam dovolil delati v njej in g. Šuštar nam je dovolil. Ko so nam dvorano odprli, smo ostrmeli: imela je oboke, kamnite
Ustvarjanje marionetne predstave Makalonca

Ustvarjanje marionetne predstave Makalonca

g - zin, 27. december 2015 ― Razgovor o marionetah treh ustvarjalcev lutkovne predstave MAKALONCA (produkcija Lutkovno gledališče Ljubljana, 2013) : režiserke, avtorice besedila in likovne podobe EKE VOGELNIK, asistenta režije in vodja animacije BRANETA VIŽINTINA in tehnologa MITJE RITMANIČA     Marionete pri nas in v svetu Eka Vogelnik: Čeprav je naše lutkarstvo mlado, saj ga je šele pred 100 leti začel slikar Milan Klemenčič s svojimi malimi marionetami, dve njegovi obnovljeni predstavi v Lutkovnem gledališču Ljubljana živita še danes. Klemenčiču je sledil Jože Pengov, ki je skrbno gradil repertoarno gledališče marionet in ročnih lutk. Tudi njegovo marionetno predstavo Žogico Marogico (1950) z lutkami Ajše Pengov igrajo še danes, njuna Zvezdica Zaspanka (1955) pa prenovljena ponovno vabi k ogledu. Pri likovni opremi predstav je sodelovala cela vrsta specializiranih likovnikov, pri nastanku nekaterih, pretežno marionetnih, pa so sodelovali tudi nekateri priznani slikarji in kiparji (France Mihelič, Peter Černe itd). V marionetni tehniki je bila izvedena tudi največja uspešnica novejšega datuma (Sapramiška 1986). Zdi se, da so v Lutkovnem gledališču Ljubljana najbolj cenjene in dolgožive prav marionetne predstave in morda je to eden od razlogov, da se je ta tradicionalna lutkovna tehnika do danes ohranila pri nas. Mitja Ritmanič: Pri nastajanju katerekoli uspešne lutkovne predstave, ne samo marionetne, se morata uskladiti režijski koncept z likovnostjo in možnostmi posamezne tehnike. Ko to podpremo še z glasbo, lučjo in primerno tehnologijo, ki omogoča kvalitetno animacijo, ustvarimo predstavo, ki lahko doživi več sto, včasih celo več tisoč ponovitev. Ob teh številkah naši festivalski gosti iz tujine kar ostrmijo. Eka Vogelnik: Tam so večja stalna lutkovna gledališča v glavnem propadla. Živijo le potujoče lutkovne družine ali manjše lutkovne skupine, ki nimajo ne sredstev in ne možnosti, da bi se lotile kake marionetne predstave. Mladi lutkarji pa si danes ne želijo biti odvisni od režiserjev,
All Things Fall – 3D print zoetrop

All Things Fall – 3D print zoetrop

g - zin, 27. december 2015 ― Z dovoljenjem avtorja, Sebastian Burdon All things fall je zasnoval Britanski umetnik Mat Collishaw in deluje kot zoetrop – razmeroma preprosti mehanizem, predhodnik animiranih oblik na filmu. Pri klasičnem zoetropu so na notranjem obodu vrtečega valja narisane ali postavljene trodimenzionalne podobe, ki jih gledalec gleda skozi vertikalne mreže na njem. Podobe so v načelu iste z manjšimi premiki. Te premike z vrtenjem oboda valja zaznavamo kot učinek gibanja. Pri izvedbi umetniškega projekta All things fall je sodeloval Sebastian Burdon za katerega je to že šesti zoetrop. Tematika zoetropa All things fall se naveuje na Rubensovo sliko Pokol nedložnih iz leta 1638 (danes v Stari pinakoteki, Munchen). Zanj je naredil več kot 350 oblik figuric, scenskih elementov ter arhitekture v 3ds maxu ter Zbrushu, ki so jih kasneje printali v 3D, postavili v kompozicijo ter posneli. All things fall vizualno deluje kot spektakel tudi z reminiscencami na klasične figurativne kipe iz marmorja ter umestitvijo v prostor kjer taki kipi stojijo. Učinek gibanja, ki ga mora pri klasičnem kipu določiti umetnik je tu v dejanskem realnem gibanju, ki ga gledalec zaznava šele z vrtenjem celotne kompozicije. Na vsebinski ravni, pa avtor doseže dober učinek s prizorom poboja dojenčkov, ki na začetku delujejo kot male igračke in zanimivost v smislu gibajočega avtomata, z natančnim opazovanjem in seznanitvijo z vsebino prizorov pa se šele zavedamo teže prizora. Sebastian Burdon http://www.creativenot.com/

Javni razpis 8. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji – U3 (MG+MSUM)

g - zin, 27. december 2015 ― Javni razpis za izbor del, ki bo predstavljen na 8. trienalu sodobne umetnosti v Sloveniji – U3 v Moderni galeriji in Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Glavna tema Trienala sodobne umetnosti v Sloveniji 2016 je razširjeo pojmovanje kozmosa. Selektor razstave bo Boris Groys, umetnostni kritik, teoretik medijev, kustos in filozof. Na javnem razpisu se vabi vse umetnike iz Slovenije, ki bi želeli sodelovati na razstavi, naj pošljejo kratek predlog svojega dela z naslednjo vsebino: – predstavitev zasnove projekta glede na razpisano temo, – kratko biografijo, – seznam najpomembnejših razstav in morebitnih drugih projektov ter osnovno bibliografijo, – slikovno dokumentacijo svojega dela v zadnjih treh letih, – kontaktni (elektronski) naslov in telefonsko številko. Selektor se bo na podlagi predstavitev odločil, katere umetnike bo povabil na razstavo. Moderna galerija bo sodelovala pri realizaciji postavitve v okviru svojih zmožnosti, ne bo pa zagotavljala produkcije posamičnih del. Rok za pošiljanje predstavitev je 31. december 2015 na elektronski naslov: igor.spanjol@mg-lj.si ali na naslov: Moderna galerija, Windischerjeva 2, 1000 Ljubljana, s pripisom za U3. Elektronska povezava na stran galerije: http://www.mg-lj.si/si/dogodki/1122/javni-razpis-za-udelezbo-na-trienalu-sodobne-umetnosti-v-sloveniji-u3/

Razpis – projektni razpis 2016 (Ministrstvo za kulturo)

g - zin, 27. december 2015 ― Javni razpis za izbor kulturnih projektov na področjih umetnosti, ki jih bo v letu 2016 sofinancirala Republika Slovenija iz proračuna, namenjenega za kulturo. Predmet projektnega razpisa je sofinanciranje kulturnih projektov na področjih uprizoritvenih, glasbenih, vizualnih in intermedijskih umetnosti, ki jih bodo izvajalci izvedli v letu 2016. Predvidena vrednost vseh razpoložljivih sredstev je 384.000 EUR, ki bodo razdeljana po področjih: – 131075 – uprizoritvene umetnosti, v predvideni višini 74.000,00 EUR, – 131077 – glasbene umetnosti, v predvideni višini 140.000,00 EUR, – 131976 – vizualne umetnosti, v predvideni višini 90.000 EUR, – 131078 – intermedijske umetnosti, v predvideni višini 80.000,00 EUR Razpisni rok: razpis se prične 18 12. 2015 in se zaključi 25. 1. 2016 Informacije: – uprizoritvene umetnosti: Katja Jančič, tel.: 01 300 58 01, e-pošta: katja.jancic@gov.si – glasbene umetnosti: Primož Kristan, tel.: 01 369 58 43, e-pošta: primoz.kristan@gov.si – vizualne umetnosti: Judita Krivec Dragan, tel: 01 369 59 40, e-pošta: judita.krivec-dragan@gov.si – intermedijske umetnosti, dr. Matjaž Šekoranja, tel.: 01 369 59 57, e-pošta: matjaz.sekoranja@gov.si Razpis je objavljen na strani ministrstva za kulturo: http://www.mk.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi/?tx_t3javnirazpis_pi1%5Bshow_single%5D=1756

Razpis – dvoletni projekti uprizoritvenih umetnosti (Ministrstvo za kulturo)

g - zin, 27. december 2015 ― Javni razpis za izbor dvoletnih kulturnih projektov, ki jih bo na področju uprizoritvenih umetnosti sofinancirala Republika Slovenija iz proračuna, namenjenega za kulturo. Sofinanciranje je namenjeno podpori dvoletnih kulturnih projektov na področju uprizoritvenih umetnosti, ki so v javnem interesu in so prepoznani kot vrhunski ter nujno potrebni za podporo delovanju in razvoju vrhunskih ustvarjalcev ter spodbujanju razvoja mladih, šele uveljavljajočih se ustvarjalcev. Predvidena vrednost vseh razpoložljivih sredstev je 185.000,00 EUR na letni ravni. Sredstva se zagotovijo s proračunske postavke namenjene uprizoritveni umetnosti. Ministrstvo bo v okviru razpisa,  sofinanciralo predvidoma 14 projektov in sicer predvidoma 12 na razpisnem področju »Spodbuda avtorski ustvarjalnosti« in predvidoma 2 na razpisnem področju »Spodbuda mladim ustvarjalcem«. Razpisni rok: razpis se prične 18. 12. 2015 in se zaključi 18. 1. 2016 Informacije Katja Jančič, T: (01) 369 58 01, katja.jancic@gov.si ter Vesna Jurca Tadel, T: (01) 369 59 63, vesna.jurca-tadel@gov.si Razpis je objavljen na strani ministrstva za kulturo:  http://www.mk.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi/?tx_t3javnirazpis_pi1%5Bshow_single%5D=1762  
Zarja Menart: razstava Cipercoper

Zarja Menart: razstava Cipercoper

g - zin, 27. december 2015 ― V okviru spremljevalnega programa letošnjega mednarodnega festivala animiranega filma Animateka 2015 se v Steklenem atriju ljubljanske mestne hiše z likovno zasnovo animiranega filma Cipercoper predstavlja mlada in perspektivna ilustratorka in filmska animatorka Zarja Menart. Film o dveh mladih čarovničkah, ki je nastajal od 2013 do 2014 v produkcijski hiši Invida, je na preteklem festivalu Animateka 2014 prejel nagrado po izboru občinstva v programu otroških animiranih filmov Slon, na Festivalu slovenskega filma v Portorožu pa je letos dobil Vesno za najboljši animirani film. Z raziskavo ilustriracije za osebe s posebnimi potrebami, z disleksijo in za slabovidne, se je avtorica razstave ukvarjala že med študijem: Čurigiri in Dotakni se ptice (obe 2010) ter Čudežno zdravilo za Zalo (2011), pri več izdajah ilustriranih knjig pa je sodelovala s prozaistko Ido Mlakar: zgodbe miške Špele in leva Hvastje, razne druge pripovedi ter seveda Cipercoperček (2012), po katerem je nastal animirani film. Pri ilustracijah je vredno omeniti tudi soustvarjanje in ilustriranje didaktične igre, ki so jo izdali v spomin pisateljici in urednici Kristini Brenkovi: Potovanje deklice Delfine (avtorja Vojko Zadravec in Ida Mlakar). V okviru spremljevalnega programa na Animateki je Zarja Menart vodila delavnice ilustracije in se nato začela ukvarjati z animiranim filmom. Ob animiranih filmih z delavnic so nastali krajši filmi v sodelovanju z več avtorji (Timon Leder) ter zahtevnejši projekti: Knjiga te čaka. Poišči jo! (MKL 2010), kmalu pa je začela sodelovati kot animatorka in tudi avtorica likovnih podob pri projektih produkcijske hiše Invida (To bo moj poklic!, That’s Falling in Love – Tom in Angela, Wanted, Taborniška zveza Slovenije). Na internetni strani Invide je oblikovala tudi animirane ikone, trenutno pa pomaga kot animatorka pri nastajanju novega filma Špele Čadež. 16 minutni animirani film Cipercoper je nastal v okviru produkcijske hiše Invida (režiser Jernej Žmitek), kjer je mla
še novic