SAŠA SPAČAL & MIRJAN ŠVAGELJ / SYMBIOME - ECONOMY of SYMBIOSIS

SAŠA SPAČAL & MIRJAN ŠVAGELJ / SYMBIOME - ECONOMY of SYMBIOSIS

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 8. januar 2017 ― Saša Spačal and Mirjan Švagelj / Symbiome – Economy of Symbiosis / Biotechnological installation Symbiome – the Economy of Symbiosis is a biological prototype of a complex system of social relations between different species that enter into symbiotic relationships under favorable conditions to reciprocally satisfy a need. Miniature ecosystem Symbiome is populated by two biological species living in a symbiotic relationship: a red clover plant, Trifolium pretense, and bacteria of the genus Rhizobium. Lighting and aerating the hydroponic solution create favorable environmental conditions in a system that benefits both species. Crucial nutrients are exchanged in the symbiotic relationship: the plant provides carbon compounds to the bacteria, and the bacteria nitrogenous compounds to the plant. Rhizobia fix nitrogen from the air, which lowers the pH of the solution around the clover’s roots, making it more acidic. Plants need fixed atmospheric nitrogen, not readily available in nature, for growth and basic processes such as the production of amino acids, proteins, and DNA. The symbiosis between plant and bacteria enables the survival of both, and, as a consequence, the development of bigger and more extensive ecological connections. The relationship between the red clover and rhizobia is determined by a biological feedback system that ensures the survival of both species. The more acidic the hydroponic solution, the better the conditions for growth and symbiosis. Indirect measurements of the levels of nitrogen fixation in the hydroponic solution in the Symbiome installation affect the speed of the dripping of water. The greater the symbiosis, the faster the flow of water, and the more intense the ripples on the water surface created by the drops. The ripples on the water surface are detected by a light sensor, which transforms the symbiosis into sound via an interface. The sound is generated and filtered in real time by way of a phase modulation that maps, depending on
idealna godba, suka Ičo Vidmar

idealna godba, suka Ičo Vidmar

Radio Študent, 8. januar 2017 ― Ustaljeno. blues: Cannon Jugstompers (Gus Cannon in njegovi, Memphis 1928) musica nova/jazz: Dans Dans : Sand / Carate Urio Orchestra : Ljubljana Črni Atlantik : Orchestra Baobab : Pirates Choice (Dakar, 1982) i-album: Anthony Coleman : Selfhaters (Tzadik, 1996) na posluh  
Tomaž Grom & Dre Hočevar Coding of Evidentiality

Tomaž Grom & Dre Hočevar Coding of Evidentiality

Radio Študent, 8. januar 2017 ― Kogojeva dvorana, Sigic, Ljubljana, 7. 1. 2017   Prvi sobotni večer v letu 2017 je v prostorih Sigica oz. Slovenskega glasbenoinformacijskega centra poskrbel za improvizatorsko usmerjene. Kogojeva dvorana, poimenovana po skladatelju Mariju Kogoju, je tokrat gostila Tomaža Groma, ki se je predstavil sam, ter združbo, zbrano okoli trenutno zelo aktivnega bobnarja in improvizatorja mlajše generacije Dreja Hočevarja. Majhnost dvorane ter maloštevilna udeležba sta poskrbeli za intimnost izkušnje, premišljeno ozvočenje pa je omogočilo potop v globine zvočne krajine. Prvi je nastopil Tomaž Grom. Opremljen s svojim zvestim kontrabasom, ki so ga tokrat dopolnjevala preprosto zvezana elektronska zvočila, je sprva napovedal več krajših kompozicij, namesto enega kontinuiranega zvočnega kosa. Med performansom, ki je trajal 45 minut, je Grom golemu kontrabasu zlagoma dodajal vedno več zvočnih elementov, z njimi suvereno manipuliral in jih spajal v zvočne formacije, ki so oznaki prepariranega in razširjenega kontrabasa ne le ustrezale, temveč jo več kot častno zastopale. Kontrabas je za Groma neskončno otroško igrišče, na katerem znova in znova uspe najti nove zvoke, piezo-električni pretvornik, nameščen na telo kontrabasa, pa mu omogoča, da ozvoči tudi najtišje med njimi. Tako smo bili v prvih nekaj kompozicijah priča elektronsko neobdelanemu kontrabasu, klasičnemu ubiranju strun s prsti in lokom pa se je pridružila še obsežna plejada intrigantnih tehnik, od ritmičnega udarjanja po telesu kontrabasa z rokami in lokom, ubiranja strun pod kobilico in ekspresivnega praskanja z lokom do drgnjenja strun, ki je zvočno aludiralo na domače čiščenje. Med igranjem je kontrabasu dodal še občasne dronersko obarvane sample, ki jih je predvajal iz Abletona, proti koncu sta se akustično obarvani zvočni sliki za kratek čas pridružila še dva filtrirana vira šuma, glavna elektronska igrača celotnega performansa pa je bil nedvomno efekt »Freeze«. Ta je, zapakiran v format majhnega
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 8. januar 2017 ― NOVICE: Medtem ko je že znana s slavnimi ljudmi napolnjena guest lista za poslovilno žurko ameriškega predsednika Obame, ima novoizoljeni predsednik Trump probleme z lineupom za svojo vselitveno žurko. Ne samo, da glasbeniki nočejo nastopati na njegovem otvoritvenem plesu, temveč celo organizirajo alternativni dogodek, ki so ga poimenovali Peace Ball oziroma Ples miru. Na njem bo nastopila Solange, ki je lani nase opozorila z albumom A Seat at the Table. Dogodek se bo odvijal v washingtonskem Narodnem muzeju afriško-ameriške zgodovine in kulture. Prisotni bodo raznorazni aktivisti in umetniki, kot so Angela Davis, Alice Walker, Naomi Klein, Danny Glover in Ashley Judd. Organizator Andy Shallal je za Washington Post povedal, da gre za praznovanje dosežkov zadnjih štirih let na področju enakopravnosti porok, reform kriminalnega prava in zdravstvene oskrbe. Univerza v Georgi ima sedaj na razpolago tudi predmet, posvečen glasbi dvojca Outkast, ki se imenuje Outkast and the Rise of the Hip-Hop South, uči pa ga Dr. Regina Bradley. Njen cilj je pokazati, kako ideje Outcasta o jugu in južnjaštvu vplivajo na ostale južnjaške pisce. Sufjan Stevens je prispeval originalen soundtrack za film z naslovom Call me by your name režiserja Luca Guadagnina. Film je osnovan na romanu z istim imenom in pripoveduje zgodbo o dveh mladeničih, ki se v osemdesetih spoznata na severu Italije. Film bo premiero doživel 22. januarja na filmskem festivalu Sundance. Založba Honest Jon’s bo leto 2017 otvorila z izdajo Shackletonovega EP-ja Sferic Ghost Transmits, ki ga je ustvaril skupaj z umetnikom govorjene besede, Vengeancom Tenfoldom. Vendar to ni njuno prvo sodelovanje, saj sta leta 2011 že izdala digitalni izdelek z naslovom Sonic Journey. Ob obeležitvi 70. rojstnega dneva, ki bi ga včeraj praznoval David Bowie, je izšel EP No Plan, na katerem se nahajajo štiri pesmi, med njimi tudi naslovna No plan, ki je pospremljena tudi z videospotom. Pesmi so bile posnete v istem času
METAL DETEKTOR: Cordura in Srd

METAL DETEKTOR: Cordura in Srd

Radio Študent, 8. januar 2017 ― Tokrat gostimo dva slovenska benda - Cordura in Srd. Prvega bo v živo predstavil vodja benda, kitarist Tim Draksler, drugega pa prav tako vodja benda, vokalist Goran Slekovec. Ob pogovoru bomo poslušali tudi pesmi obeh bendov - s Cordurinega drugega albuma Pantheon Of Bionic Gods, ki je izšel decembra 2016 v samozaložbi, ter s prvenca blekkerjev Srd, Smrti Sel, ki izide 20. januarja prek založbe On Parole Productions.

Jaromír Lelek Jr.: Tri pesmi

Koridor, 8. januar 2017 ―   Dom   Dom je Samo nejasna definicija precej ljubega kraja Brezpogojnega dostopa Do brezplačnega wifi-ja, katerega geslo Je že dolgo pozabljeno     Domnevno   Predstavi mi argument in Poslušal bom. Vrzi mi Hrupno ohlapno kepo izbljuvane praznine Ne-veljavnega mnenja in Začel bom razmišljati kako Oditi iz pogovora. Všeč mi je ko me argument, […] The post Jaromír Lelek Jr.: Tri pesmi appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Skabinet

Skabinet

Radio Študent, 8. januar 2017 ― Prvi letošnji Skabinet prinaša uro dobre glasbe, nič napovedi koncertov, pa eno napoved ska večera - 13.1. v Jalla Jalli na Metelkovi... 1.   THE ARTICLES - Flip f'real - Dragonfly 2.   THE BLUE HORNETS - Selekta ep - Freeman 3.   THE FABULOUS LOLO - The Fabulous Lolo - Don't stay away 4.   JIMMY CLIFF - The harder they come - One eyed jacks 5.   THE BAKESYS - The bakesys - Days gone by 6.   ANDANDO DESCALZO - La quinta armonia - Al reves 7.   SKARAMANGA - Hey you - She didn't come alone 8.  LOS CARPINTEROS - !Habla bien! - Baila como quieras 9.   MONKEY BUSINESS SEXTET - Fallometriya - Pesok 10. SPAWN - Dance of the lunatics - Strange contradiction 11. LORD TANAMO ft. DR. RING DING & THE SENIOR ALLSTARS - Best place in the world - Big trombone 12. SERAPHINES - Rock a shacka vol 15 - Chances 13. BLUES BUSTERS - How sweet it us - Love me forever 14. RELUCTANT STEREOTYPES - Confused action sg - Confused action 15. THE RIFFS - MOONSTOMP - Monday morning    
Zgodovinski eksperiment: pogled iz sence

Zgodovinski eksperiment: pogled iz sence

Radio Študent, 8. januar 2017 ― Pozdravljeni v novi ediciji Teritorija teatra, tokrat se oglašamo iz sence oziroma z roba umevanja gledališke dejavnosti dvajsetega stoletja na Slovenskem. V presek jemljemo knjigo Primoža Jesenka Rob v središču, ki pozornost nameni estetskim značilnostim eksperimentalnega gledališča, opozori na paralelizme estetike s prostorsko umestitvijo eksperimenta in vztraja na razliki med avantgardnim in eksperimentalnim. Kakor zapiše Blaž Lukan v spremni besedi, Jesenko ne le rehabilitira nekatera ženska imena gledališke zgodovine - Balbina Battelino Baranovič in Draga Ahačič – marveč odmeri konstitutivno vlogo eksperimentu in (amaterskim) organizmom eksperimentalnih gledališč za razvoj gledališke dejavnosti, ki so v mnogočem delovali kot drznejši preiskovalci gledaliških postopkov – Eksperimentalno gledališče, Gledališče ad hoc, Oder 57, Delavski oder, Študentsko aktualno gledališče itn. Jesenkova knjiga težišče najde zlasti v natančnem empiričnem popisu, ki ga skuša mestoma teoretsko kontekstualizirati, začenši s pojmom eksperimenta in njegovim razdvajanjem od avantgardnih postopkov. Doprinos je sicer večji na strani zgodovinske osi, kakor na strani njene teoretizacije ali genealoške intence. Zbrani material predoči genealoški rob in natančno zoomiranje v določen segment zgodovine slovenskega (amaterskega) gledališča, ki kaže na vzajemnosti z institucionalizacijo in profesionalizacijo gledališča. Zato je knjiga prej arhiv in njen pisec zvest popisovalec, kakor pa bojeviti genealog, četudi je pisanje usmerjeno »ohranjati tisto, kar se je zgodilo v njeni posebni razpršitvi,« (Foucault) torej razkrivati majhne deviacije ali popolne obrate, ki končne smotre zamajejo z naključno igro dominacije – financiranja, prostorskih rešitev, odnosa z vzpostavljenimi institucijami, okusa občinstva, novih pristopov k dramskemu pisanju, itn. Jesenko uvodoma pojasni svojo metodo: »Rob v središču ob opiranju na formo intervjuja, ki jo je kot pomožno raziskovalno metodo uveljavi

Transparent (3. sezona, 2014-)

Koridor, 8. januar 2017 ― Transparent je serija o Mauri Pfefferman (Jeffrey Tambor), ki pri 70. letih spozna, da je ženska v telesu moškega. Zgodba se ne vrti le okoli njene tranzicije, ampak predvsem okoli odnosov v njeni družini, ki jo sestavljajo bivša žena Shelly (Judith Light) ter že odrasli otroci Sarah (Amy Landecker), Josh (Jay Duplass) in Ali (Gaby […] The post Transparent (3. sezona, 2014-) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Bo pesnik Jovan Vesel Koseski postal slovenski literarni klasik ?

Bo pesnik Jovan Vesel Koseski postal slovenski literarni klasik ?

Marijan Zlobec, 8. januar 2017 ― Zbrana dela slovenskih pesnikov in pisateljev so v lanskem letu obhajala sedemdesetletnico izhajanja in okrog 270 knjig, kar slovensko literaturo uvršča med najbolj profilirano oblikovane nacionalne literarne zbirke sploh (za francosko  Bibliothèque de la Pléiade iz leta 1931). Ob jubileju je izšla posebna knjižica urednikov oziroma članov uredniškega odbora ter sodelavcev, urednikov posameznih književnikov in […]
ETIOPIKE

ETIOPIKE

Radio Študent, 8. januar 2017 ― Sprehod po novih in starih etiopskih muzikah … V prvem delu oddaje nekaj komadov iz kompilacije The Rough Guide to Ethiopian Jazz, predvsem izvajalcev, ki ne prihajajo iz Etiopije (francoski bend Akale Wube, newyorška zasedba The Budos Band ter nizozemski The Ex, kajpak v znanem sodelovanju z Getatchewem Mekuryo). Sledi nekaj komadov iz skupnega albuma Mulatuja Astatkeja in avstralske zasedbe Black Jesus Experience, ki legendarnega glasbenika ponavadi spremlja na njegovih avstralskih nastopih. Proti koncu oddaje pa sukamo stare etiopske hite iz leta 1972 objavljene kompilacije slovite založbe Amha Records in ponovno natisnjene leta 2016 pri pariški založbi Heavenly Sweetness.   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 08. 01. 2017 The Rough Guide to Ethiopian Jazz (World Music Network, 2016)/ 2. Akale Wube – Alègntayé (4'19'')   The Rough Guide to Ethiopian Jazz (World Music Network, 2016)/ 3. The Budos Band – Origin of Man (4'50'') The Rough Guide to Ethiopian Jazz (World Music Network, 2016)/ 4. The Ex & Getatchew Mekurya – Ambassel (7'38'') Mulatu Astatke & Black Jesus Experience: Cradle of Humanity (2016)/ 1. Wubit (6'28'') Mulatu Astatke & Black Jesus Experience: Cradle of Humanity (2016)/ 4. Yekatit (5'37'') Mulatu Astatke & Black Jesus Experience: Cradle of Humanity (2016)/ 6. Netsanet (8'04'') Ethiopian Hit Parade Volume 1 (Heavenly Sweetness, 2016)/ 9. Mulatu Astatqé – Yèkèrmo Sèw (4'16'') Ethiopian Hit Parade Volume 1 (Heavenly Sweetness, 2016)/ 4. Sèyfu Yohannès – Tezeta (5'22'') Ethiopian Hit Parade Volume 1 (Heavenly Sweetness, 2016)/ 7. Menelik  Wèsnatchèw – Asha gèdawo (4'26'') The Rough Guide to Ethiopian Jazz (World Music Network, 2016)/ 5. Tèsfa Maryam Kidané – Heywete (5'13'')
modem ///01

modem ///01

Radio Študent, 8. januar 2017 ― M͕ODE͍̣M̫ ̝̳̼͖͕͕̘V͉̭̗͖͈̝A̙Sͅ ̦̗̱̩̪̟ͅP̮̗͍R͕̼̲͍E̖K̫̯͈͈̥ͅO͔ ͙̯R̻̙̙̟A͇̼̞͚͓̗̰D̠̙͓I̠͇A̤͕̙̘͈͖ͅ ̣̜̤͓̫̮P͇̰̻̠RI̪̦̟̩̞͇K͔̭̙͍͕̻̦L͍̠̟͕̲̪A͙̘̮̜̼P̙̦̺̳L̲J̙̫̠A̬̙͇̣͇ ͈̼̣͍̲̥N̼A ͇̱͉̻M̰̺͖̠̥E̲̱̩̘̳͚D̟̱̰̻̳͚̼M̻͇̲R̳̼E̞̱̝͈̰̮Ž͕͕͉̩̩J̤E̹͙̺̫,̪̤̫̭͓̝ ̖̩̙KJ̹̝̬̣͙͉E͔R̻͚̟̹ V͎̞̟AS̱ ͎̣̗̤͉͎V̜͇̥͚͚̜̘O̞̬̖̟̻̬͍D͓͎̣̺Ḭ͈̪̯͓ ̼̫̺̟͎S̤KO̯̠Z̪I̪̤̹͇ ̻̘ͅP͈̞̜̳̮RE̤̩̘͇Z̗͚̣̮R̠T̻͓̘̪E̖̮̣̭̦͈ ͙̻͈̺P̰͖̼̫̙R̰̺Ẹ̰͚D͖͈̤͓̻E̱̮ḺͅE ͙̞̠S͉ͅP̘L͚̯̟E̥̱̟͎T͕̪̙̙̮̳N̬̲̼̟͎Ẹ̘̺̖̰̞ͅG̞̟͍̜A̗̜̙ P̲̬͉̻̮͓̳O͚͙̠̭D̼̦̟̘T͎̭̰̤͎ALJ͙͎̤̤̩A̼̰,͕͚̗̻ ̳O̗͚B̥͉E̺͓̗̖͙N̲̜̜̤̯͇̦E͎̮ͅM͇̘̼ ̤͉̖̹PA̟̭̳̝̝ ̥̤͖R̬̤̮͇A͙͚Z͖̗̹̰IS͖̺̥K͈͚̲U̬͚̪̼J̜̬̺̲̖E̘̯,̲ ̫͇A͕̣͚͉͈N̦̳̰A̞̝̞̼L͍I̫̥͉Z͈̠IR̩͚͈̗Aͅ ̭̳̯I̙̫̫͈̤̰N͙̞ ̝̩͇PR͓̳E͈̠̰̱̺̱͚D̬̹̯̝ͅV̱̞̟̞S͈̻̜ͅEM̺̖ ̼̤̥̥͈͉͕UŽ͍̗I̥̤͎V͕̭A N̗̮̺̟͈̟Ạ͖͍̼J̤͓̻̥̼̟͕N̮̗͈̻̪͉̦O̼̲̺̯̮̮ͅV͔̮̭̗͍̥̳E͎̺̻͙͕͍̜J̝̰̻͎Š̝̣̜̟̖ͅE̙̠̪͍͇͕ ͕̤͈͎̘͙̪O̮̼̘͖D͖VO͎̪̦͇̟D̪̝̠̪̞̩̻Ẹ̖̗̣̠̰ ̦̘S̙̰̦O̱̰̬D̫͍̯O͔͔B̘͙̦͖̤̘N͍Ḙ̲̳̠ ̗̣͖̭E̯̠L̮̥̬̩̮̞̫E̱͖͇K͕̯̺̠͍͈ͅT̥R̩̥ONS̤͈̣̖͇̗K̙̜̙ͅE̬̥̟̰̱ G̝͓̲͓̻L̝͇̰̭̟̖̘A̠̰̠̯͇S̱̖̫B̯̣̙E͈̤̟̯̞̤̻.̥͖̗̞͕̫̞     Roof Garden  ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////   Eccinaccea /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// <a data-cke-saved-href="http://havnrecords.bandcamp.com/album/soluble-login" href="http://havnrecords.bandcamp.com/album/soluble-login"&a

Dvoboj: Yasmin Martin Vodopivec vs. Matjaž Brulc

Koridor, 8. januar 2017 ―     Foto: Matevž Paternoster / MGML   V Galeriji Vžigalica je od 16. novembra na ogled postavljen razstavni projekt Dvoboj. Razstava problematizira neoliberalni model potrošniške kulture, ki sloni na logiki tekmovanja in konkurenčnosti ter se sprašuje, kako ta vpliva na razumevanje in vrednotenje umetniške prakse. Zasnovana je kot kuratorski dvoboj, kjer ustvarjalci postanejo tekmovalci, […] The post Dvoboj: Yasmin Martin Vodopivec vs. Matjaž Brulc appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
še novic