Trainspotting 2

Trainspotting 2

ARS Gremo v kino, 14. februar 2017 ― V oddaji Gremo v kino bomo poročali o vrhuncih 67. Berlinala, o retrospektivi del režiserja Jožeta Babiča v Slovenski kinoteki in o 11. Festivalu gorniškega filma, ki se začenja prihodnji ponedeljek. O drugem delu kultnega filma Trainspotting pa bosta spregovorila režiser filma Danny Boyle in igralec Ewen Bremner.
TRETJI KANU: Vse se je poklopilo, ko sva se spoznala.

TRETJI KANU: Vse se je poklopilo, ko sva se spoznala.

Godibodi, 14. februar 2017 ― V meglicah pod novomeškimi mostovi čez reko Krko se včasih prikažejo trije kanuji. Legenda pravi, da naj bi se ljudje, ki sedejo v zadnjega, tretjega, usodno povezali za vse življenje. Tako sta se pred dobrim letom našla tudi Anja Pavlin in Jan Medle. Čeprav sta bila pred tem vsak zase vpeta v različne glasbene projekte, […]

Arhitekturni deleuzizem: Neoliberalni prostor, nadzor in ‘univer-city’

Praznine, 14. februar 2017 ―   Predgovor k prevodu Arhitekturnega deleuzizma v Prazninah   »Deleuzizem« ni oznaka, ki bi jo arhitekti, obravnavani v mojem eseju, sami kadarkoli uporabili. Izvorno jo je skoval Ian Buchanan, ki je skušal z Deleuzom storiti tisto, kar je Deleuze storil z Bergsonom.[1] Buchananov »deleuzizem« sledi Deleuzovemu »bergsonizmu« v poskusu afirmacije kreativne prilastitve miselnega korpusa za […] The post Arhitekturni deleuzizem: Neoliberalni prostor, nadzor in ‘univer-city’ appeared first on Praznine.
Stalinov Trump

Stalinov Trump

Literatura v živo, 14. februar 2017 ― Resničnosti ne moremo sprejemati brez interpretacije.  Aleksej Losev     Verjetno poznate tisto anekdoto, ko na sestanku v zvezi z ustanovitvijo filozofske knjižnice dialektičnega materializma podaniki poročajo Stalinu: »Josif […]

Arhitektura, intima in skrivnost

Praznine, 14. februar 2017 ― V knjigi z naslovom Individualna hiša, arhitektura, urbanost [1], ki je pod vodstvom Guyja Tapieja nedavno izšla v Franciji, avtorji arhitekti in urbanisti pozivajo k „psihoanalitični interpretaciji individualne hiše“ oziroma „interpretaciji navdušenja nad individualno hišo“. Po njihovem prepričanju temelji individualne hiše ležijo „v globini nezavednega“. Očitno pa tu ne gre za globino mojega nezavednega, ki je […] The post Arhitektura, intima in skrivnost appeared first on Praznine.

Jackie

Koridor, 14. februar 2017 ― Jackie ni klasična biografska drama. Če pričakujete skrben zgodovinski portret ali natančno poročilo tega, kar se je zgodilo, vas že sama Jackie (Natalie Portman) na začetku filma opozori, da tega ne boste dobili. Film prikaže fragmentarno rekonstrukcijo spomina, filmsko študijo o najbolj ikonski prvi dami ZDA, o njenem spominu na tiste dni in o njenem […] The post Jackie appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Ideal pokvarjenega: O tehniki in napravah v Neaplju

Praznine, 14. februar 2017 ― V Neaplju so tehnične naprave praviloma pokvarjene – brezhibno delujoči stroji so prej izjema ali čudno naključje. Sčasoma se nas polasti občutek, da je bilo vse že proizvedeno v pokvarjenemu stanju. In tu ne gre za priprave oziroma razna mitološka bitja z zgolj reprezentativno funkcijo kot so na primer kljuke – v Neaplju imajo vrata […] The post Ideal pokvarjenega: O tehniki in napravah v Neaplju appeared first on Praznine.

Velika plastična modrina

OUTSIDER, 14. februar 2017 ― Naslovna fotografija: Pod površjem: otok plastičnih odpadkov, ki ga tvori severno-pacifiški krožni tok, 2009 © Lindsey Hoshaw   Vsakih 20 do 30 sekund v svetovna morja zaide od 2000 do 2500 kilogramov odpadkov. Časopis bo razpadal 6 tednov, embalaža od mleka 3 mesece, penasta plavalna boja približno 50 let, plastenka neverjetnih 450, ribiška vrvica celo do [&hellip
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 14. februar 2017 ― Novice   Založba Warner Bros je sporočila, da bodo ponovno izdali legendarno plato Purple Rain, ki je na svet prijokala leta 1984. Ponoven izid albuma, ki bo vseboval še nekaj neizdane glasbe in koncertni film iz prizorišča Paisley Park, je predviden 9. junija. Založba nam tudi sporoča, da se je Prince pred svojo smrtjo povsem strinjal s ponovno izdajo plošče.    Brata Malloy, ki sta nam bolj znana kot režiserja videospotov, bosta režirala dokumentarni film o legendarnem repperju Notorious B.I.G.-ju. Dokumentarec poimenovan Notorious B.I.G.: One More Chance bo prikazal življenje rapperja, njegovo glasbo in njen vpliv na svet glasbene industrije. Brata Malloy tudi sporočata, da bosta pri snemanju tesno sodelovala z materjo pokojnega rapperja Voletto Wallace.    Ukrajinski producent Youngg P. je pri založbi Private Persons izdal novi EP. Kratkometražec Carpathian Rave je poln temačnih techno ritmov in atmosferičnih občutkov tenzije. Avtor nam sporoča, da se je ta zvočna podoba razvila iz občutka, ki nastaja zaradi globalne napetosti med Ukrajino in Rusijo. Omenjeno zvočno utelešenje napetosti lahko slišite spodaj.   Za vse ljubitelje videospotov je britanski producent Bonobo izdal »making of« za svoj videospot pesmi No Reason. V kratkem filmu nam režiser Oscar Hudson predstavi tehniko, ki jo je uporabil pri izdelavi tega zanimivega videospota. Hudson prikaže strogo uporabo praktičnih efektov in nam prizna, da se je za videospot držal ideje človekove izolacije in posebne uporabe snemalnega prostora. Filmček o izdelavi si lahko ogledate spodaj.   Za vse glasbene producente je podjetje Ableton zdalo novi Live Pack paket, na katerem najdemo »groove« alternativne rock skupine Radiohead. Albetone sporoča, da v paketu ni nobenih zvočnih posnetkov skupine, temveč da so le izumili ritmični algoritem, ki lahko kreacijam doda nekakšen pridih Radioheadovske zvočne podobe.     Današnje novinke zaključujemo na obali. Koprski producent Neo
Cuddle Magic: Ashes/Axis

Cuddle Magic: Ashes/Axis

Radio Študent, 14. februar 2017 ― Northern Spy, 2017   <a data-cke-saved-href="http://cuddlemagic.bandcamp.com/album/ashes-axis" href="http://cuddlemagic.bandcamp.com/album/ashes-axis">Ashes/Axis by Cuddle Magic</a> V našem osrednjem recenzentskem terminu tokrat pod žaromete postavljamo četrti samostojni studijski album bostonskega, sicer pa v Brookylnu stacioniranega seksteta Cuddle Magic. Člani benda, ki deluje dobro desetletje, so večinoma akademsko izobraženi glasbeniki, ki pogosto sodelujejo v raznoterih glasbenih projektih na območju New Yorka in širše. Reference vključujejo vse od Beyoncé pa do pianista Phyllisa Chena in multiinstrumentalista Freda Firtha, ustanovnega člana britanskih progresivcev Henry Cow. Gre skratka za precej prilagodljivo in fleksibilno zasedbo, ki funkcionira tako v bolj eksperimentalno naravnanih sferah sodobne glasbe kot tudi v okvirih bolj generičnega popa, kar se seveda odraža v njihovem glasbenem izrazu. Zvok zasedbe Cuddle Magic glasbena srenja pretežno umešča v okvir komornega popa, za katerega je značilno spajanje klasičnih pop formul s sofisticiranimi aranžmaji orkestrskih glasbil ter perkusij, ki so vpeti v menjajoče se taktovske načine in poskakujoče tempe ter so podkrepljeni s kompleksnimi moško-ženskimi večglasji. Poudarek je torej na notranji dinamiki posamičnih skladb in detajlih nasploh. Zato ne gre brez omembe najbolj nadarjenega fanta s plaže, Briana Wilsona, čigar vplivi resonirajo v različnih odsekih komadov albuma Ashes/Axis. Toda če je na njihovih doslejšnjih izdajah osrednja vloga pripadla dediščini folka in je posledično prevladovala raba akustičnih instrumentov, pa so v aranžmajih albuma Ashes/Axis pomembnejšo vlogo prevzeli elektronski zvoki sintetizatorjev in občasno tudi ritem mašin. Kljub temu pa bend ohranja filigranski pristop k oblikovanju zvoka in efektivno preskakuje meje med akustičnim in digitalnim, med tradicijo folka in komornega popa. Kot opozarjajo že sami, je najpomembnejši aspekt novega albuma v te

Valentinova ustvarjalna delavnica v preboldski knjižnici

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 14. februar 2017 ― V torek, 14. februarja 2017, je v Občinski knjižnici Prebold pod vodstvom Klementine Slapnik potekala Valentinova ustvarjalna delavnica. Srčna, radostna, povezovalna. Namenjena vsem ljubiteljem ustvarjanja. In ti so si vzeli čas za to, da bodo pripravili presenečenje svojim najdražjim. Kajti »svet je na dve polovici«, kot zapiše Bina Štampe Žmavc. Ali Tone Pavček: »V srcu, če je ta pravo, je zmeraj prostora za mnogo (tisoč in več) lepih stvari, ki jih ljubiti mora vse, kar živi.« O vsem tem smo premišljevali na praznik svetega Valentina. Še lepše pa je bilo, ...
CLOUD NOTHINGS: LIFE WITHOUT SOUND

CLOUD NOTHINGS: LIFE WITHOUT SOUND

Radio Študent, 14. februar 2017 ― Carpark, 2017   Dylan Baldi, pevec in kitarist kvarteta Cloud Nothings iz Clevelanda, je že večkrat poudaril, da je konstantno spreminjanje zvoka njegov modus operandi. Človek je očitno mož beseda, saj je njegova zasedba že med prvima dvema izdajama precej korenito preusmerila svojo barko. Njen samonaslovljeni debi je surfal po navihanih vodah takrat popularnega plažnega in garažnega power popa, ki so ga Baldi in kolegi zapakirali v izrazito spevne in živobarvne pesemske pakete, njena druga plošča, Attack On Memory, pa se je pogumno lotila bolj črno-belega ter precej ostrejšega in temačnejšega zvoka post punka, grungea in ostalih derivatov neodvisnega rocka, pod katere se brez slabe vesti podpiše Steve Albini. Premik med drugo in tretjo ploščo, odlično Here And Nowhere Else iz leta 2014, je bil malce manj opazen, a hkrati nič manj pomemben. V gorišču je bila še vedno podobna sonična osnova, le da je Baldija bolj pogosto popeljala v popoln punkovski delirij in japandroidsovsko katarzo, ki sta učinkovito in neustavljivo tekla tudi v poslušalca. Za najnovejši album, ki je konec januarja izšel pri založbi Carpark, je Dylan s svojimi kompanjoni potreboval nekaj več časa, zato ne preseneča, da je tokratna preobrazba spet malo bolj izrazita. Cloud Nothings so na plošči Life Without Sound nekako zategnili uzde, se umirili in se vsega skupaj začeli lotevati bolj premišljeno. Nove pesmi slonijo predvsem na melodijah, ki v prvem planu resnično močno zasijejo. Baldija je med drugim vedno odlikovalo prav odlično pesmopisje, ki je v nalezljivih refrenih sicer mnogokrat prišlo do izraza, a je bilo v intenzivnosti tornada neustavljivih ritmov in mesnatnih riffov včasih tudi precej neopazno. Pesmi, kot so Things Are Right With You, Modern Act in Sight Unseen, se s svojo popovsko senzibilnostjo, ki sloni na razločnem vokalu in spevnem refrenu, približajo zasedbam a la Surfer Blood. Pravzaprav tudi Baldijevo petje, ki še vedno sloni na njegovem deškem glasu, občasno

Junkspace

Praznine, 14. februar 2017 ― “Logan Airport: a world-class upgrade for the twenty-first century” (oglas s konca dvajsetega stoletja)   Uvod   Če so space-junk človekove razbitine, ki smetijo univerzum, potem je junk-space ostalina, ki jo človeštvo pušča na Zemlji. Zgrajen (več o tem kasneje) produkt modernizacije ni moderna arhitektura, temveč Junkspace. Junkspace je to, kar ostane potem, ko je […] The post Junkspace appeared first on Praznine.

Arhitektura klicanja duhov

Praznine, 14. februar 2017 ―   Kemični proces sublimacije označuje prehajanje snovi iz trdnega neposredno v plinasto agregatno stanje, ne da bi snov prešla običajno vmesno, tekoče agregatno stanje. S preskokom vmesne faze snov dobesedno izpuhti v zrak. Vendar pa sublimacija trdne snovi nikoli ni popolna: del materije v obliki kristalov pade nazaj na podlago. Z drugimi besedami, popolno neposredno […] The post Arhitektura klicanja duhov appeared first on Praznine.
Tadej Vindiš: “Ko človek in mašina ustvarjata v sožitju”

Tadej Vindiš: “Ko človek in mašina ustvarjata v sožitju”

Koridor, 14. februar 2017 ― Anja Zver in Tadej Vindiš / Foto: Aleš Rosa   Tadej Vindiš je umetnik in raziskovalec na križišču fotografije, kulturnih študij, tehnologije in raziskovanja medijev. Osredotoča se na področje strojne vizije – njene kulturne implikacije in motnje. V preteklosti je razstavljal tako doma kot v tujini, tokrat pa se je s svojim Rekonfiguriranim predstavil v Kinu […] The post Tadej Vindiš: “Ko človek in mašina ustvarjata v sožitju” appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Fotografije

Praznine, 14. februar 2017 ―   Urednik Praznin me je prosil za besedilo k fotografijam kota. Namesto običajnega intervjuja ali besed o avtorju torej avtorjev monolog: nekaj misli o tem, kaj mi pomeni objekt in zakaj se toliko ukvarjam z njim. Od kod fotografije kota.   Dolgo časa sem v izogib pojasnjevanju navajal Man Raya: »Objekt je rezultat gledanja nečesa, […] The post Fotografije appeared first on Praznine.

Fotografije

Praznine, 14. februar 2017 ―   Urednik Praznin me je prosil za besedilo k fotografijam kota. Namesto običajnega intervjuja ali besed o avtorju torej avtorjev monolog: nekaj misli o tem, kaj mi pomeni objekt in zakaj se toliko ukvarjam z njim. Od kod fotografije kota.   Dolgo časa sem v izogib pojasnjevanju navajal Man Raya: »Objekt je rezultat gledanja nečesa, […] The post Fotografije appeared first on Praznine.
še novic