II & Vidargängr

II & Vidargängr

Radio Študent, 12. marec 2017 ― MKNŽ Ilirska Bistrica, 11. 3. 2017   V RŠ recenziji se bomo tokrat posvetili sobotnemu koncertu, ki se je zgodil v MKNŽju v Ilirski Bistrici. Res je, da dokaj redno recenziramo zadeve s programa tega najstarejšega kluba v regiji, a moramo opozoriti, da je bil tokratni dogodek redkost. Redkost zato, ker se black metal koncerti v Bistrici zgodijo malokrat. V soboto sta nastopila dva black metal benda, ki domujeta v Leipzigu. Na turneji, ki se imenuje And death will conquer Europe, si oder delita zasedbi I I in Vidargängr. Pred odrom so bile na železnih svečnikih prižgane sveče in uvodni feed back Vidargängr je pospremil gost oblak dima. Ne pretenciozno so Vidargängr začeli z drvečim black metalom, ki spominja predvsem na drugi val black metala skandinavske scene. Melodični rifi pa na trenutke spomnijo na klasičen finski black metal.  Vidargängr so lani izdali ploščo A World That Has to Be Opposed, leta 2013 pa po imenu zasedbe naslovljeni prvenec. Nekatere člane tega benda smo na domačih odrih videli že lani, ko so skupaj z Addauro pri nas igrali Antlers.  Ob začetku njihovega nastopa smo bili še pozorni na kitarske rife, spremembe tempa in spretno bobnanje. Kmalu pa nas je hrup njihove glasbe uročil in začel vsrkavati v globine pekla. Histerični kitarski rifi v sožitju z blast beati so v naših glavah ustvarili prvinsko stanje odmaknjenosti. Kombiniranje monotonih kitarskih linij ter bolj dinamičnih in zlobnih melodij je naša telesa in glave neprestano sililo v transcendentalni ples. Trenutki histerije, ki so se dogajali med komadi, posebno takrat, ko se je tempo spremenil, so bili brez dvoma vrhunci njihovega nastopa. Kitare in bobni so skozi celoten nastop igrali glavno vlogo, generiranje odtujenega stanja duha pa lahko pripišemo predvsem kontinuiranim blast beatom. Vokal je igral vlogo opominjanja na to, da se nahajamo globoko v peklu, odmev pevčevih krikov pa je ustvaril občutek, kot da nismo v klubu, temveč v ogromni jami, obdani s peklenski
DANS DANS – Sand (Unday Records, 2016)

DANS DANS – Sand (Unday Records, 2016)

Radio Študent, 12. marec 2017 ― DANS DANS – Sand (Unday Records, 2016)   Opazka, ki jo na račun novega albuma Dans dans skozi nekaj žmohtnih povedi na njihovi strani zapiše novinarski oboževalec, da je namreč Sand trio popeljal v bolj zasanjan zvok, je dejansko dokazljiva le v njenem manjšem delu, ki pa v resnici ne traja dolgo. Prostora za postopne hrupnejše izbruhe kompozicije Dans dans puščajo obilo, opazka o zasanjanosti plošče pa dokazuje kvečjemu izredno subjektivirano in intimno doživljanje, ki ga njihova glasba zna sprožiti pri poslušanju. O napredku, nazadovanju ali pomembnejših premikih bi pri Dans dans oziroma njihovi četrti plošči Sand pravzaprav težko govorili.
DANS DANS: Sand

DANS DANS: Sand

Radio Študent, 12. marec 2017 ― Unday Records, 2016   Četrto ploščo belgijskega tria Dans dans z lansko letnico izdaje v pričujočem častitljivem terminu gostimo sorazmerno pozno. V opravičilo temu si lahko izmislimo preprosto dejstvo, ki vsaj tokrat ne zgreši: njihovi nastopi v živo. Doslej smo se namreč že dvakrat lahko prepričali v stopnjevanje, ki vodi od njihovih hipnotičnih instrumentalnih zajetij posebnih, dostikrat s filmi primerjanih občutij, k razbrzdanosti in živahnosti koncertne prezentacije. V le-to se bomo lahko prepričali že jutri v Klubu Cankarjevega doma in nato še dan kasneje v Narodnem domu v Mariboru.  A ker gre prav toliko za kolektivno, kot tudi za izredno intimno izkušnjo, je možen tudi obraten pogled: muzika tria Dans dans se domačemu poslušanju prav dobro poda. Poleg tega so tudi na svojih albumih doslej dali še kako jasno vedeti, da se v kalupih ne počutijo dobro. Dostopne pesmi se raje kot ponovljivosti žanrskih in drugih stalnic podredijo predvsem načinu izvedbe, kjer je najprej zapažena forma le ena od plasti. Dans dans na četrtem albumu nadaljujejo, kjer so končali na dve leti starejšem, ki je našo frekvenco začuda obšel. Potreba po priredbah je še vedno okleščena na minimum, tokrat so se ponovno priklonili maestru filmske godbe Enniu Morriconeju v skladbi Chi Mai, a z njim in mimo njega nadaljujejo s skladanjem, glede katerega nas je pred leti kolega Zorman že spomnil, da slike niti ne potrebuje. Njihovi komadi imajo svojo dramo, razvoj, nepričakovane zaplete in nenadne prelome že taki, kakršne slišimo. Vtis je, da so tudi filmčki v režiji Philippa Werkersa, ki pospremijo nekatere pesmi v video formatu, nastali šele po glasbeni predlogi in ne obratno.  Ploščo uvede njen najdaljši kos, TV Dreams, ki se brez rezerve že sprehodi po vseh niansah, ki jih v bolj dozirani obliki trojica servira preostali čas. Pulzirajoč, zasanjan ritem zaseka v analogna valovanja kot ozadje hipnotične kitarske teme, ta pa se mehko stopnjuje do skrajne razštelanosti in odp

Razpis za delovno mesto – organizator kulturnega programa

Membrana, 12. marec 2017 ― Membrana, zavod za raziskovalno, izobraževalno in kulturno dejavnost, razpisuje prosto delovno mesto: ORGANIZATORJA KULTURNEGA PROGRAMA (M/Ž) Poleg splošnih pogojev, ki jih določajo predpisi s področja delovnega prava, morajo kandidati izpolnjevati še naslednje pogoje: Osnovni pogoji: […] The post Razpis za delovno mesto – organizator kulturnega programa appeared first on Membrana.

AKTV – 9.3.2017

AKTV, 12. marec 2017 ― Prvi programski termin AKTV v letnem semestru 2016/2017: Televizijska oddaja “Vzlet iz dimenzij” po scenariju in v režiji Neli Maraž, študentke smeri filmska in televizijska režija ter v izvedbi in realizaciji študentov študijskih programov Film in televizija ter Filmsko in televizijsko ustvarjanje na UL AGRFT. Sledi kratka TV drama “Veselko” (premierno predvajanje) v režiji Augusta
idealna godba, suka Ičo Vidmar

idealna godba, suka Ičo Vidmar

Radio Študent, 12. marec 2017 ― Idealna godba -  In memoriam Misha Mengelberg (1935 - 2017) i-album: Misha Menegelberg Trio : No Idea (DIW, 1997) blues: John Lee Hooker,  1948-49, Detroit musica nova/jazz: Dans Dans : Sand & Misha Mengelberg Črni Atlantik : Ali Farka Toure & Ry Cooder : Talking Timbuktu na posluh  
I Can See For Miles

I Can See For Miles

Radio Študent, 12. marec 2017 ― Captain Soul predstavlja intervju z odličnim avstrijskim rock'n'roll duom White Miles, ki je nastopil na Mentu in ga tvorita pevka in kitaristka Medina Rekic ter bobnar in pevec Hansjörg Loferer. Poleg tega v oddaji Jim Jones & The Righteous Mind, Henri Herbert, ki je igral klavir pri The Jim Jones Revue, novi album Hannija El Khatiba in The Richmond Sluts.    
Kino Ekran #7: Vroči Mike, @Slovenska kinoteka, 23. 2. 2017

Kino Ekran #7: Vroči Mike, @Slovenska kinoteka, 23. 2. 2017

Koridor, 12. marec 2017 ― V sedmi ediciji dogodka Kino Ekran, ki ga v sodelovanju s Slovensko kinoteko prireja revija Ekran, smo si lahko ogledali film ameriškega režiserja Stevena Soderbergha, Vroči Mike (Magic Mike, 2012). Gre za Soderberghov najuspešnejši film, odštevši trilogijo Oceanovih 13, ki je, vsaj po zaslužku, razred zase. O filmu sta po projekciji razmišljala Ekranova sodelavca Ana […] The post Kino Ekran #7: Vroči Mike, @Slovenska kinoteka, 23. 2. 2017 appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
VMESNI POSTANKI

VMESNI POSTANKI

Radio Študent, 12. marec 2017 ― Kantavtorski par Katarina Juvančič & Dejan Lapanja se je na prvi dan novega leta oglasil z novim albumom Vmesje s komadi v slovenščini in angleščini, v katerih slišimo tako angažirana sporočila kot boleče ali pa zabavne osebne zgodbe. Premierno vrtimo tudi nov izdelek hrvaške kantavtorice Dunje Knebl, ki bo 22. marca pbjavila obsežen, dobri dve uri trajajoč album 33 balade. Za nekaj njenih krhkih pesmi se nam je zdelo, da imenitno sodijo h komadom Katarine in Dejana ... V vmesnem bloku pa moderni sevdah z bendom Divanhana, ki nas obišče ta teden (četrtek, 16. 3. 2017; Kino Šiška) in nedavnimi gosti Mostar Sevdah Reunion.   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 12. 03. 2017 Katarina Juvančič & Dejan Lapanja: Vmesje (Stray Cat Records, 2017)/ 10. Na kateri strani si? (4'21'')   Katarina Juvančič & Dejan Lapanja: Vmesje (Stray Cat Records, 2017)/ 1. Ta mašina ubija fašiste (2'47'') Katarina Juvančič & Dejan Lapanja: Vmesje (Stray Cat Records, 2017)/ 3. Never Wed An Old Man (3'09'') Katarina Juvančič & Dejan Lapanja: Vmesje (Stray Cat Records, 2017)/ 2. Cats Cradle Song (1'53'') Katarina Juvančič & Dejan Lapanja: Vmesje (Stray Cat Records, 2017)/ 5. Venci (feat. Sharat Chandra Srivastava) (4'51'') Dunja Knebl: 33 balade (Geenger Records / Zvuk Močvare, 2017)/ 3. Sveča dogorijeva (3'02'')   Divanhana: Zukva ‎(Multimedia Music, 2015)/ 2. Da sam ptica (4'36'') Divanhana: Zukva ‎(Multimedia Music, 2015)/ 1. Oj Safete, Sajo, Sarajlijo (3'04'') Mostar Sevdah Reunion: Kings of Sevdah (Snail Records, 2016)/ 9. Mene majka jednu ima (4'14'')   Katarina Juvančič & Dejan Lapanja: Vmesje (Stray Cat Records, 2017)/ 6. Pismo v Kanado (feat. Sharat Chandra Srivastava) (6'11'') Dunja Knebl: 33 balade (Geenger Records / Zvuk Močvare, 2017)/ 25. Pismo z Belovara (3'18'') Dunja Knebl: 33 balade (Geenger Records / Zvuk Močvare, 2017)/ 7. Bijeli grad i zmaj (3'10'')
V Notranjskem muzeju Postojna je na ogled gostujoča razstava »1915 – ženske v zaledju soške fronte«

V Notranjskem muzeju Postojna je na ogled gostujoča razstava »1915 – ženske v zaledju soške fronte«

Notranjsko primorske novice » Kultura, 12. marec 2017 ― Postojna – Razstavo sta pripravila oddelek za zgodovino Filozofske fakultete v Ljubljani in ustanova Fundacija poti miru v Posočju. V Notranjskem muzeju v Postojni gostijo razstavo v kontekstu vsebin, ki se nanašajo na I. svetovno vojno na slovenskih tleh. Ženske v zaledju Soške fronte – Foto: Valter Leban »Postavitev se osredotoča na vlogo žensk v zaledju soške fronte. Slednje so zaradi odsotnosti mož, sinov in bratov, ki so bili vpoklicani, morale poskrbeti za preživetje družin. Prisiljene so bile prevzeti marsikatero do tedaj le moškim namenjeno vlogo. Na razstavi sta skozi pripovedi sodobnikov izpostavljena tako ženski kot moški pogled na vojno obdobje, mnogovrstno arhivsko gradivo, predmeti in fotografije. Poseben poudarek je namenjen tudi begunski tematiki; z odprtjem soškega bojišča v letu 1915 se je v bližnje, a tudi bolj oddaljeno frontno zaledje, odmaknila večina obsoškega prebivalstva« so v napovedniku razstave zapisali v muzeju. Ženske v zaledju Soške fronte – Foto: Valter Leban Odprtje razstave je sovpadalo z dnevom žena. Ob otvoritvi je zbrane nagovorila direktorica Zavoda Znanje Vladka Krese in med drugim dejala: »Današnji praznik je praznik ekonomske, socialne in politične enakopravnosti in dosežkov žensk, ki ga praznujemo v okrog sto državah. V Sloveniji so že leta 1897 izdajali časnik Slovenka, prvo žensko društvo pa je bilo ustanovljeno leto kasneje«, ter opozorila na napreden pogled družbe na pravice žensk vse do današnjih dni, tako z uzakonjenjem splošne volilne pravice po koncu druge svetovne vojne, pravice do svobodne izbire rojstva otrok sredi sedemdesetih let, ter skrbi za ženske in otroke, ki so žrtve nasilja ter zaključila: »Moški in predvsem ženske, katerim je namenjen današnji praznik, držimo skupaj in ne spustimo iz rok pridobljenih pravic, ki so nam same po sebi umevne, močne ženske pa naj nam bodo v navdih.«
Pridiga 80

Pridiga 80

KUD Logos, 12. marec 2017 ―     80. PRIDIGA Homo quidam erat dives etc.  Bil je neki človek, bogataš itn. (Lk 16,19)[1] “Živel je bogat človek, ki se je krasil s svilo in žametom in dan na dan jedel izbrane jedi” (Lk 16,19) – in ni imel nobenega imena.              To lahko razumemo na dva načina: glede na breztemeljno [...]
Pridiga 82

Pridiga 82

KUD Logos, 12. marec 2017 ―   82. PRIDIGA[1] Quis, putas, puer iste erit? Etenim manus domini cum ipso est. Kaj misliš, da bo ta otrok? Gospodova roka je namreč z njim. (Lk 1,66) “Kaj čudežnega bo iz tega otroka? Gospodova roka je z njim” (Lk 1,66).             Iz teh besed moramo spoznati troje.[2] Prvič: dostojanstvo mojstra, ko beremo: “Gospodova roka je [...]
17. marec ob 18. uri: Savska linija – zadnja obrambna linija soške fronte; Slovenski planinski muzej

17. marec ob 18. uri: Savska linija – zadnja obrambna linija soške fronte; Slovenski planinski muzej

Gornjesavski muzej, 12. marec 2017 ― Savska linija, zadnja rezervna linija soške fronte Konec maja 1915 je Italija z vojno napovedjo obrnila hrbet avstroogrski monarhiji. Z močno vojsko je pričela previdno napadati številčno skromne enote avstroogrske vojske. Obramba je napadalca ustavila na soškem bojišču. Grozečo nevarnost vdora v notranjost monarhije je vrhovna komanda zaustavila s premikom enot iz Galicije. Mrzlično so tudi […]
Veliki Skok naprej

Veliki Skok naprej

Radio Študent, 12. marec 2017 ― Dobrodošli v ponovni izdaji oddaje Repetitio. Tokrat se bomo posvetili Mao Cetungu in velikemu skoku naprej. Pod drobnogled bomo torej postavili obdobje med letoma 1958 in 1962, ko naj bi po nekaterih ocenah življenje izgubilo dobrih 40 milijonov ljudi. Ljudje so umirali pod bremenom megalomanskega razvojnega projekta, ki je skušal Ljudsko republiko Kitajsko zavihteti v sam vrh industrijske proizvodnje, dosegel pa  katastrofo neslutenih razsežnosti. Maa Cetunga se tako skorajda zadovoljno in dosledno postavlja na prvo mesto v nezavidljivi druščini »množičnih morilcev« - Stalina, Hitlerja ter Pol Pota. A kot smo se namenili pokazati, in kar se šele začenja razkrivati, so smrti pod Mao Cetungom bolj rezultat slepega in prekomerno idealističnega navdušenja, kot pa neke smrtonosne računice. Država ni namenoma ubijala ljudi. Če so se šli plansko gospodarstvo in postopen razvoj, so bile tudi usmrtitve naprej določene in glede na čas precej zmerne. Prvo leto velikega skoka naprej so nameravali usmrtiti 1500 zločincev, naslednje 1300, postopoma vedno manj, ob dosegu socializma pa umsrtitve sploh ne bi bile več potrebne. Mao ni bil Stalin, ne glede na to, kako zelo si je to želel - na začetku potihem, kasneje pa tudi na glas. Ko mu je v Koreji umrl odtujeni sin, je v Stalinovem slogu rekel, da nima smisla žalovati za smrtjo navadnega vojaka. A njegov zdravnik je beležil, da nekaj tednov skorajda ni jedel in je le obsesivno kadil. Kasneje, ko so ga spričo nevzdržnih razmer končno dosegla poročila o velikem številu smrtnih žrtev, se je pod tem bremenom skorajda sesedel. Krivdo za neuspeli skok so seveda zavzeli buržuazni elementi in provokacije »z desne«, kar je vodilo v kasnejšo kulturno revolucijo. Ampak sedaj že prehitevamo. Razloga, zakaj se ravno tokrat osredotočamo na Kitajsko in veliki skok naprej, sta dva. Prvi razlog je to, da je novembra minilo štirideset let od Maove smrti. Obletnica je sicer minila tiho, brez nekih večjih obeležitev ali ceremonij. T
še novic