Maja Stamenković: LE

Maja Stamenković: LE

OUTSIDER, 14. januar 2022 ― Projekt LE < 3 (Le Ljubezen), izpeljanka iz naslova Levstikova 3, je prostor, kjer se nahajata bivalna rezidenca in galerija Ravnikar Gallery Space. Ljubezen do umetnosti je bilo glavno vodilo naročnice in galeristke Piere Ravnikar, ki se je za ta projekt odločila po koncu zgodbe z galerijo na Prešernovi, z željo po novem, drugačnem formatu prostora. Največji arhitekturni […]
119: 1990 – Čedno dekle

119: 1990 – Čedno dekle

FilmFlow, 14. januar 2022 ―   Drage dame in gospodje, sporočamo vam veselo novico: FilmFlow je #sedajpačistozares nazaj! Verjetno ste si vmes že kdaj rekli »huh, prej bo Disney posnel film o prostitutki, kot pa bomo dobili novo epizodo FilmFlowa«. In imeli bi popolnoma prav! Ampak več o tem v prvi epizodi nove sezone, v kateri naju časovni stroj odpelje […]

Drznemu pripada svet …

Vrabec Anarhist, 14. januar 2022 ― Življenjska zgodba Alme M. Karlin je danes toliko bolj pomembna. Nagovori nas k premisleku: znanje je najvišja vrednota; zato ga je pomembno deliti z ljudmi. Z življenjem je bila pripravljena plačati ceno, da je ostala zvesta sebi in resnici, zavezana je bila iskanju pravice. The post Drznemu pripada svet … first appeared on Vrabec Anarhist.

Tone Partljič: Ljudje z Otoka

Koridor, 14. januar 2022 ― Zbirka novel o jadranskem Otoku, ki razkriva večni boj za preživetje v prečudoviti, a trdi naravi in zadušljivi skupnosti. The post Tone Partljič: Ljudje z Otoka appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
MIHA PERNE: STICK TO GRID

MIHA PERNE: STICK TO GRID

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 14. januar 2022 ― V zapisih o sodobni umetnostni produkciji se pogosto perpetuira ideja, da se umetniki kot nekakšni zunanji opazovalci odzivajo na družbo, v kateri živijo, da s svojimi umetniškimi deli družbi ‘nastavljajo zrcalo’ ter so pri tem (praviloma) kritični. Slikarstvo Mihe Perneta pa nam nasprotno potrjuje, da je umetniško ustvarjanje nekaj, kar je sàmo trdno vpeto v družbene okoliščine in ni zgolj reakcija, komentar ali ‘odsev’. Perne zavrne idejo ustvarjanja bodisi pod krinko neiskrene bodisi nemočne družbene kritike in se posveti raziskovanju sveta skozi prepričljivo avtentično, fantazijsko ikonografijo ter neprekosljivo slikarsko intuicijo. V novi seriji slikarskih del je pod navidez togimi pravili zavestno presekal s svojo dosedanjo prakso. V nasprotju s siceršnjim iskanjem podob v široki potezi slikarskega čopiča, je podobe tokrat načrtno pripravil sam. Z organiziranim, metodičnim delom se je lotil raziskave povezav med formo in vsebino, oziroma natančneje, kako mreža (grid) določa formo, ta pa vsebino in obratno. Vse slike so nastale znotraj vnaprej določene osnovne mreže, najpogosteje v zgradbi enot 8×8 ali 16×16, te pa so lahko nadalje razdeljene na polovice, znotraj posameznih enot tudi na tretjine. Ta pristop se zdi rigiden in omejujoč, a v formi odprte kode kontradiktorno ponuja nepregledno število izhodišč. Umetnik je znotraj mreže svoboden, da elemente – po vzoru drugih uspešnih modularnih shem, kot sta na primer pohištvo iz Ikee ali Lego kocke – poljubno sestavi v skladno celoto. Pernetova izpiljena metoda kljub ponavljajoči se formi ne postane monotona, saj se v slikarska dela vendarle vriva tudi kaos. Na ozadjih pogosto uporablja njemu ljubo tehniko dripping, katerega kolorit se ponovi na podobah v ospredju, posebno nepredvidljivo dimenzijo pa slikam doda tudi umetnikova naklonjenost recikliranju, na primer raba lesene embalaže ali plosko zbrušene palete, ki postaneta platno. Podobno neobičajni so tudi motivi; Pernetu so se v osnovni mreži sprva pričele poj

SAMOZAPOSLENIM PRETI PLAČILO DAVKA OD SUBVENCIONIRANIH PRISPEVKOV

KUD Trivia, 14. januar 2022 ― Novičnik za samozaposlene v kulturi je vodstvu Finančne uprave RS poslal nov dopis v zvezi z ureditvijo problema obdavčitve subvencioniranih prispevkov za socialno varnost pri samozaposlenih kulturnikih – normirancih. Pričakovana trajna sistemska rešitev se namreč (še) ni uresničila. UREDITEV ŠE VEDNO OBSTOJEČEGA PROBLEMA OBDAVČITVE SUBVENCIONIRANIH PRISPEVKOV ZA SOCIALNO VARNOST PRI SAMOZAPOSLENIH KULTURNIKIH – NORMIRANCIH Spoštovani! […]
World Poetry Movement-Nepal vabi k antologiji poezije o norosti

World Poetry Movement-Nepal vabi k antologiji poezije o norosti

Društvo slovenskih pisateljev, 14. januar 2022 ― World Poetry Movement-Nepal, v sodelovanju z RedPanda Books, partnerjem publikacije v Katmandu, zbira pesmi pesnikov z vsega sveta na temo norosti za svetovno antologijo poezije. Menimo, da se lahko koncept “norosti” v veliki meri poveže s kompleksnimi pojavi, ker smo obsojen na trpljenje današnje »nečlovečnosti« zaradi norosti politikov, ki jih vodi moč, norost kapitalistov, norost […]

JAVNO POVABILO 2022 - Oder360

Španski borci, 14. januar 2022 ― Zavod EN-KNAP, v sodelovanju s Centrom za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, v okviru projekta Oder360, ki poteka od 1. 1. do 20. 6. 2022, objavlja javno povabilo 2022, za produkcijsko in postprodukcijsko sodelovanje.
V Slovenski filharmoniji sedmi festival baročne glasbe

V Slovenski filharmoniji sedmi festival baročne glasbe

Misli, 14. januar 2022 ― V Slovenski filharmoniji (SF) se bo danes začel 7. filharmonični festival baročne glasbe. Po lanski izkušnji z italijanskim oboistom Alfredom Bernardinijem so tokrat za umetniškega vodjo izbrali hrvaškega violinista Bojana Čičića, ki deluje v Londonu. Festival bo ponudil štiri koncerte, zadnji bo hkrati uvodni koncert 5. Zimskega festivala.
1924 Markovec – Znani obrazi

1924 Markovec – Znani obrazi

Stare slike (Cerknica), 14. januar 2022 ― Slika iz zbirke Ivanke Janežič prikazuje družbo pred očarljivim starim skednjem s kozolcem in ograjo. Posnel jo je Cene Bavec – Bizarjev, ki je tudi sam na sliki, tretji z desne. Bolj ali manj na pamet ocenjujem okvirni čas nastanka slike na leto 1924. Nekatere obraze z nje smo videli že v drugih prispevkih in tako […]
še novic