Cvetnik jeseniških poetov

Cvetnik jeseniških poetov

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Občina Jesenice je skupaj s Kulturno-umetniškim klubom Pegasus nedavno izdala knjižico Železarska lirika. Antologija jeseniških pesnikov, ki smo jo prebrali in jo kanimo v teli moljasti južini malce pokomentirati. Tako naslov kot videz dotičnih poezij sta obetavna, stripovska platnica, železarska poetika in jeseniška tuga. Poezija iz socioproletarske periferije, ne sliši se napak. Pri antologijskih poskusih je bolj kot sama stvar, tj. umetnost in poezija, bistvena matrika, po kateri je nekdo izbral in vkup nametal to ali ono delo, tega ali onega avtorja. To bo tudi fokus našega izvajanja, si pa predtem ne morem pomagati ne majčkeno poetizirati in izčrtkati drobčkeno skico samih poezij. Zjedkani prerezi sveta polzijo po razriti pesnikovi biti, dati jim verzificirano besedo in obstati, poskušam na pamet pesnikovati njihovo poetiko. Se pravi nič, česar ne bi bili vajeni iz siceršnje sočasne pesniške produkcije, razrezki nekih subjektov ter zdaj bolj zdaj manj, redkokdaj nič patetična ubeseditev. Nekaj povsem tradicionalnih, večinoma modernih nastavkov, ki pa praviloma, s preredkimi izjemami, niti približno ne prebijajo okova liričnega patosa, kot to npr. spetinspet razlamlja avtentična šalamunovska poezija. Še bi se razpisoval o pesmih, kaj lepšega in bolj poetičnega, vendar, kot rečeno, je treba predvsem reči kakšno o naravi naše antologijice. In tudi glede slednjega ne bi bilo treba biti pretirano rigorozen, če ne bi iz knjige bolj kot poezija butal ven izbor in njegovi posebni načini. Antologiziral je Jernej Kusterle. To se pravi, izbral, zbral, uredil in spremno besedo napisal Jernej Kusterle. Dalje je taisti zadevo še tehnično uredil ter tudi zastopal delnega založnika, Kulturno-umetniški klub Pegasus. Poleg tega pa je tudi eden izbranih in zbranih pesnikov ali, kot beremo v spremni besedi, najvidnejši predstavnik prekerne generacije do sedaj. Kje drugje se podučiti o kaki knjigi, kakor v njeni spremni oziroma uvodni oziroma kar obeh besedah. Naša
Scott H. Biram & Cory Branan

Scott H. Biram & Cory Branan

Radio Študent, 25. marec 2015 ― CD, 1 (on) SLOW & EASY scott h. biram 4.19 CD outlaws, 1 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19 Slow & Easy, uvodna pesem z lanskega albuma Nothing But Blood dobro nam znanega ameriškega ustvarjalca, ki smo ga videvali in poslušali tudi na domačih odrih, Scotta H. Birama. Naslednja pesem z omenjenega albuma je Gotta Get To Heaven. CD, 2 (on) GOTTA GET TO HEAVEN scott h. biram 3.45 Nocoj nadaljujemo s predstavitvami novosti založbe Bloodshot in bomo nadaljevali še kar nekaj časa, saj smo to ljubo nam čikaško založbo drugačnega ali predelanega countryja v zadnjih letih zanemarili in se je nabrala kopica novih plošč tudi novih, mladih izvajalcev. Prvi je sicer starejši in dobro nam znani Scott H. Biram, katerega lanska plošča Nothing But Blood je kar nekaj časa čakala na poslušanje v tej oddaji, omenjeni niz predstavitev novosti založbe Bloodshot pa je prava prilika za to. Tu je naslednja pesem, priredba Manca Lipscomba, Alcohol Blues. CD, 3 (lipscomb) ALCOHOL BLUES scott h. biram 5.07 Z albuma Nothing But Blood, ki ga je Scott H. Biram sicer objavil že februarja lani pri založbi Bloodshot, poslušajmo sedaj še eno pesem, Never Comin' Home. CD, 4 (on) NEVER COMIN' HOME scott h. biram 3.37 CD, 5, (on) THE ONLY YOU cory branan 3.47 To je bila pesem The Only You Coryja Branana z njegove lanske plošče The No-Hit Wonder, četrte po vrsti in druge, ki jo je objavil pri založbi Bloodshot. Prva pri založbi Bloodshot je bila Mutt iz leta 2012. Z nje poslušajmo pesem z naslovom The Corner. CD, 6 (on) THE CORNER cory branan 4.24 Sedaj enainštiridesetletni Cory Branan je kot najstnik igral v neki skupini, ki je preigravala priredbe zasedbe Black Sabbath. Ko je nekoliko odrastel, je začel raziskovati pesmi Johna Prinea. Pod njegovim vplivom je začel pisati lastne pesmi. Leta 2001 je v samozaložbi objavil prvenec, ki ga je leto kasneje pod naslovom The Hell You Say ponatisnila založba Madjack Records. Leta 2006 je pri isti založbi sledila plošča z naslovom 12
scott h. biram & cory branan

scott h. biram & cory branan

Radio Študent, 25. marec 2015 ― CD, 1 (on) SLOW & EASY scott h. biram 4.19 CD outlaws, 1 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19 Slow & Easy, uvodna pesem z lanskega albuma Nothing But Blood dobro nam znanega ameriškega ustvarjalca, ki smo ga videvali in poslušali tudi na domačih odrih, Scotta H. Birama. Naslednja pesem z omenjenega albuma je Gotta Get To Heaven. CD, 2 (on) GOTTA GET TO HEAVEN scott h. biram 3.45 Nocoj nadaljujemo s predstavitvami novosti založbe Bloodshot in bomo nadaljevali še kar nekaj časa, saj smo to ljubo nam čikaško založbo drugačnega ali predelanega countryja v zadnjih letih zanemarili in se je nabrala kopica novih plošč tudi novih, mladih izvajalcev. Prvi je sicer starejši in dobro nam znani Scott H. Biram, katerega lanska plošča Nothing But Blood je kar nekaj časa čakala na poslušanje v tej oddaji, omenjeni niz predstavitev novosti založbe Bloodshot pa je prava prilika za to. Tu je naslednja pesem, priredba Manca Lipscomba, Alcohol Blues. CD, 3 (lipscomb) ALCOHOL BLUES scott h. biram 5.07 Z albuma Nothing But Blood, ki ga je Scott H. Biram sicer objavil že februarja lani pri založbi Bloodshot, poslušajmo sedaj še eno pesem, Never Comin' Home. CD, 4 (on) NEVER COMIN' HOME scott h. biram 3.37 CD, 5, (on) THE ONLY YOU cory branan 3.47 To je bila pesem The Only You Coryja Branana z njegove lanske plošče The No-Hit Wonder, četrte po vrsti in druge, ki jo je objavil pri založbi Bloodshot. Prva pri založbi Bloodshot je bila Mutt iz leta 2012. Z nje poslušajmo pesem z naslovom The Corner. CD, 6 (on) THE CORNER cory branan 4.24 Sedaj enainštiridesetletni Cory Branan je kot najstnik igral v neki skupini, ki je preigravala priredbe zasedbe Black Sabbath. Ko je nekoliko odrastel, je začel raziskovati pesmi Johna Prinea. Pod njegovim vplivom je začel pisati lastne pesmi. Leta 2001 je v samozaložbi objavil prvenec, ki ga je leto kasneje pod naslovom The Hell You Say ponatisnila založba Madjack Records. Leta 2006 je pri isti založbi sledila plošča z naslovom 12
Alica ima 150 let

Alica ima 150 let

MMC Knjige, 25. marec 2015 ― Zgodbo o deklici v čudežni deželi je pred stoletjem in pol napisal Charles Lutwidge Dodgson, ki se je v literarno zgodovino zapisal s psevdonimom Lewis Carroll, njegova Alica pa je za vselej . . .

Šolska ura o kulturni dediščini

Natečaj Kraška hiša, 25. marec 2015 ― Danes sem brskala po starih pripravah in našla eno izmed tisti, ki mi je služila kot eden izmed petih nastopov za strokovni izpit. Tema ure je kulturna dediščina in čeprav je bila to ena izmed prvih resnih priprav, se te teme še danes lotevam tako in moram reči, da zame deluje. Morda vsem tisti, ki se s podobnimi nalogami spopadate tudi sami, pride prav. Pod njo pripenjam še pdf dokument, ki ga ob razlagi projiciram na tablo. Glava priprave na učno uro Šola: ŠC Srečka Kosovela Sežana Predmet: likovna umetnost Mentor: S. O., prof.   Datum: 4. 5. 2011 Pripravnica: Jelena Uršič Razred: 1. et Zaporedna številka ure: 62 Število ur: 1 Likovno področje: prostorsko oblikovanje Učna tema: kulturna dediščina Učna enota: arhitekturna kulturna dediščina in njeno ohranjanje Novi pojmi: vernakularna arhitektura, ljudska arhitektura, premična in nepremična dediščine, živa in materialna dediščina, adicijska gradnja, muzealija. Vzgojno izobraževalni cilji: Dijaki: ·         razumejo in utemeljijo pomen varstva umetnostne dediščine, ·         poiščejo in opišejo kulturnozgodovinske spomenike v domačem okolju, ·         prepoznajo primere neprimernega ravnanja z dediščino in se do njih kritično opredelijo, ·         na konkretnih primerih poiščejo in opišejo temeljne značilnosti ljudskega stavbarstva, ·         spoznajo in osvojijo pojme vernakularna ali ljudska arhitektura, kulturna dediščina, živa dediščina, naravna dediščina, materialna dediščina, premična in nepremična dediščina, muzealije in adicijska gradnja. Metode dela: razlaga, diskusija Oblike dela: frontalno Vrsta učne ure: teoretična Medpredmetne povezave: biologija, geografija, zgodovina Učna sredstva in pripomočki: predstavitev v Power Pointu Viri slikovnega gradiva in literature: Šuštaršič, N., 2004: Likovna teorija. Debora: Ljubljana. Golob, N., 2008: Umetnostna zgodovina. DZS: Ljubljana. Svetovni splet Potek učn
Na robu

Na robu

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Fuk, seks, ali ljub? Dragi narobniki. Gotovo se je kdaj v tem ali onem življenju celo vam tupatam nasmehnila sreča ter ste z nekom, ki niste vi, preživeli intimno noč. Lahko tudi jutro, popoldne, ves dan, par dni, nima veze. Glavno, da ste, kot se reče, dobili ter použili ono ultimativno slast in strast, s katero kronamo naše bedne obstoje. Masturbacija je pač osamljen posel, človek pa je na svetu zato, da se deli z drugimi. Tako preživeto najkrasnejše deljenje seveda ima svoje ime. Celo več njih. Reče se mu seks. Ali fuk. Ljubljenje. Sopomenke za eno stvar. Pa res? Obstaja razlika, če človek reče seksala ali fukala sem. Da ne omenjam ljubila sem se. Recimo, da razlike so. Se pravi, itak imamo seksualno inerakcijo, ki pa poslej glede na poimenovanje v našem vsakdanu zadobi to ali ono barvo. Kako se slednje med seboj razlikujejo? Seks je seveda ena taka svetla varianta, kadar z nekom seksaš, to pomeni lepo parjenje med belimi rjuhami, strastno pošepetovanje, koralno sopihanje, ubrano kitkanje teles. Nekaj takega kot v onih filmih, kjer pokažejo največ joške, predvsem pa s sklenjenimi prsti prestiskovane dlani, sveže cunjice okoli mednožij ter seveda closeupi obraza, medleče blagostanje, polpriprte oči in ustne v blaženosti pravkaršnjega seksanja. Zelo lepo, čisto, brezmadežno tako rekoč. Tako se ima človek rad, bi pomislili. Fuk jasno izreka vse kaj drugega. Ko se človek pofuka, ne pomislimo na belino, čistino ter prepletene prstke. Edini prst je prst v riti. Ali raje cela roka. Fuk je nekaj deviantnega, usranega, temnega, popackanega, popolnoma nečastnega. Fuk onečasti. Ko nekoga pofukaš tukaj ni več šepeta temveč raztrgano, poblateno pozivanje po še, glasno aaajanje vse do zverinskega kričanja, neobrzdljivo upogibanje, lomljenje, križanje okončin in udov, telesa. Ničesar ne prekriva, prikriva, vse fukne na plano. Pri fukanju vidiš vse. Če se seksa v erotičnih filmih, se fuka v pornografskih. Ter, je treba dodati, v Von Trierju. Na katero stran bi

Pravljična ura: DAN ŽENA

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 25. marec 2015 ― Konec februarja nam misli že uhajajo v marec, ko praznujejo naše mame, babice in tetke. Zato smo zanje izdelali šopek iz belih kal, ki nikoli ne ovenijo. Cvetlice pred brlogom medveda, o katerem smo prebrali pravljico, pa so žalostno povešale utrujene glavice. Želel jih je zaliti, a vodo iz jezera je bilo treba v nečem prinesti. Našel je lonček, ki je bil premajhen. Našel je cedilo, ki je imelo polno luknjic. In na koncu je našel vedro, ki je imelo eno samo, a veliko luknjo na dnu. Mimo je prikolovratil jež ...
Jamstvo za mlade v precepu Evropskega računskega sodišča

Jamstvo za mlade v precepu Evropskega računskega sodišča

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Evropska komisija je na račun večanja brezposelnosti leta 2013 pozvala k vzpostavitvi jamstva za mlade. 20 od 28 držav članic je zaradi visoke stopnje brezposelnih upravičenih do sredstev EU, ki naj bi do leta 2020 znatno izboljšala zaposljivost mladih, predvsem na račun enostavne formule: mladim se 4 mesece po zaključenem izobraževanju zagotovi zaposlitev, nadaljnje izobraževanje ali pripravništvo. Izvedba seveda šepa, je že ugotovila Evropska komisija ko je presojala poročila držav članic. Presojo komisije je v poročilu objavljenem včeraj nadalje obravnavalo še Evropsko računsko sodišče. O ugotovitvah spregovori predstavnik sodišča Tony Murphy, o "delno uspešni" Sloveniji Sanja Leban Trojar iz sindikata Mladi plus.
Tloris Palestine

Tloris Palestine

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Benjamin Netanjahu, izraelski premier, je v zadnjih dneh svoje predvolilne kampanje obljubil, da neodvisne Palestinske države ne bo. Pozval je svoje pristaše, naj grejo volit, s svarilom pred »polnimi avtobusi Arabcev«, ki naj bi jih levičarji dovažali na volišča. Po zmagi na volitvah je sicer skušal omiliti svoje predvolilne izjave, češ da Palestinski državi ne nasprotuje on, ampak realnost. A prav to trdijo tudi njegovi kritiki. Medtem ko so mainstream mediji kot na primer New York Times poskušali rešiti »Two-state solution« in njegove izjave zvesti na »umazano« predvolilno kampanjo, so jih drugi razumeli prav kot trenutek resnice. Philip Weiss, ameriški novinar, v Mondoweiss piše: »To je Izrael. Vse, kar so vam podporniki Izraela povedali o 'judovski demokraciji«, je napačno. Morda je judovska, vendar ni demokracija. To je skupnost belih naseljencev, ki se stalno širi in jemlje zemljo staroselcem ter Nejudom na zasedenih ozemljih odreka vse politične pravice. To je Cionizem, o katerem so leta govorili palestinski intelektualci (od Saida naprej) in so bili zato mariginalizirani.« Ilan Pape, izraelski zgodovinar, pa pravi, da je zmaga Netanjahuja olajšanje: ne bo več neskončnih krogov »mirovnih pogajanj«, kjer bi se Izrael pretvarjal, da bo nekega dne pristal na rešitev dveh držav, medtem ko bo pospešeno gradil svoja ilegalna naselja na ozemlju, kjer naj bi nekoč bila ta druga država. Netanjahu je razglasil, da Dveh držav ne bo, da Palestinske države ne bo – in izraelsko ljudstvo je to podprlo na demokratičnih volitvah. Problem, ki bega svetovno javnost, je ta, da bo takoimenovana Palestinska država, tudi če je ne bo, še vedno okupirana. Njeni prebivalci ne bodo postali državljani Izraela, ne bodo imeli volilne pravice, ampak bo zanje še naprej veljal režim izrednih razmer. Ali so Izraelski volivci s tem, ko so glasovali proti Palestinski državi, proti palestinski avtonomiji, izbrali okupacijo, aparthajd in vojaško obravnavo svojih sosedov? Kaj to p
TEŠ 6 kot vzorec vzorno ugrabljene države

TEŠ 6 kot vzorec vzorno ugrabljene države

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Na ustanovni seji se je sestala konec januarja v Državnem zboru potrjena preiskovalna komisija za ugotavljanje politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij pri državni investiciji v šesti blok Termoelektrarne Šoštanj (Teš 6), katerega vrednost oziroma cena se je - tako kot se to sicer v Republiki Sloveniji rado zgodi – iz začetnih 600 milijonov evrov povzpela na zdaj še naprej nekoliko podcenjenih milijardo in 428 milijonov davkoplačevalskega denarja. Že od začetka ekološko in vse bolj tudi ekonomično sporen slovenski strateški projekt sicer je pod drobnogledom številnih institucij pregona, med bolj odmevnimi so bile policijske hišne preiskave, predvsem pa velik kup najdene gotovine nekdanjega predsednika uprave Teš Uroša Rotnika, toda na zahtevo Združene levice in ob podpori poslancev vseh strank razen SDS bodo vanj zagrizli še politično imenovani preiskovalci. Šlo sicer je za začetno in v mnogo čem zgolj formalno sejo, toda medtem ko je bil podpredsednik komisije Bojan Dobovšek iz SMC še pred sejo prepričan, da se vsako tako komisijo ustanovi, da ta odkrije, koliko in na kakšen način so bili vpleteni politika in nosilci oblasti, se njen pobudnik in predsednik Matjaž Hanžek iz Združene levice nadeja, da se bodo političnim preiskovalcem prej ali slej razkrilo, kakšni so pravzaprav vzorci ugrabljene domače države. Kljub temu da je v predstavniških demokracijah že dolgo znan in v veljavi Churchilov rek, da ko ne veš kaj bi, ustanoviš komisijo, se pobudnik in predsednik preiskovalne komisije za ugotavljanje politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij pri investiciji v šesti blok Teš Matjaž Hanžek nadeja, da bo ta med tistimi redkimi, ki pa so vendarle dobro ali pa vsaj do konca opravile svoje preiskovalno delo. Ključna težava tudi domačih parlamentarnih preiskovalnih skupin sicer je, da je njihov rok trajanja pogojen s trajanjem aktualnega državnozborskega mandata. Tako bo tudi ta preiskovalna komisija za ugotavljanje politične odgovornosti nosilcev

Zvočna kuhna, premiera glasbene predstave Petra Kusa

Zavod Federacija Ljubljana, 25. marec 2015 ― "V zvočni kuhinji se namesto hrane kuhajo zvoki izvirnih glasbenih instrumentov."Kako zvoki dišijo in se vonji slišijo lahko preverite v v soboto, 28. 3. 2015, ob 17h inv nedeljo, 29. 3. 2015, ob 16hv Hiši otrok in umetnosti, Komenskega 9, Ljubljana Idejna zasnova, režija in glasba: Peter KusSvetovalec za likovno podobo: Andrej ŠtularIlustracija: Kaja AvberšekNastopa: Peter KusProdukcija: Zavod Federacija LjubljanaPartner: Hiša otrok in umetnostiProjekt sta podprla Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo RS.Rezervacije vstopnic na e-naslovu: rezervacije@hisaotrok.siCena vstopnice: 4,00 EURhttp://peterkus.net/si/projects/zvocna-kuhna/
Poetično v umetnost: Ana Baraga skozi podobo in besedo

Poetično v umetnost: Ana Baraga skozi podobo in besedo

Trubarjeva hiša literature, 25. marec 2015 ― Gostja že tretjega večera iz serije Poetično v umetnost, kjer se na izviren način raziskujejo povezave med poezijo in drugimi umetnostmi, je bila Ana Baraga, ilustratorka takoimenovanega »novega vala« slovenske ilustracije. V povezavi z njenim lastnim ustvarjanjem sta se z moderatorjem Tomažem Lapajne Deklevo pogovarjala zlasti o ilustraciji, ki predstavlja most med črko in podobo. 
Urno približevanje finalu

Urno približevanje finalu

Trubarjeva hiša literature, 25. marec 2015 ― Polfinale urnih zgodb je pospremila pisateljica Gabriela Babnik, s katero je o njenem zadnjem delu Nočne pokrajine (Mladinska knjiga, 2014) spregovorila povezovalka večera, Anja Radaljac. Avtorica romanov in krajših proznih del, ki so brez izjeme povezana z Afriko, usodami ljudi, razpetih med staro celino in južnim kontinentom in fragmentov, poveznih z intimo notranjih hrepenenj obeh ras sredi puščavskih ravnic, je kot izhodišče za pisce izbrala fotografijo. Črno-belo, njeno lastno najdbo, ki je hkrati povezana z zgodbo Lasje (prav tako umeščeno v Nočne pokrajine) in katere del (detajl rok temnopoltega moškega) bi v skladu z željami Babnikove skoraj postal naslovnica omenjene knjižne izdaje.
Off Hutijske zasedbe

Off Hutijske zasedbe

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Današnji OFF začenjamo v Jemnu. Hutijske sile v zavezništvu s podporniki starega predsednika Alija Abdullaha Saleha v ofenzivi proti jugu države zasedajo vse večji del ozemlja, po zadnjih poročanjih naj bi pod njihov nadzor padlo letališče, ki se nahaja vsega 60 kilometrov severno od mesta Aden, ki je bilo do nedavnega zatočišče predsednika Abd-Rabbuja Mansourja Hadija. Ta je, potem ko je zbežal iz hišnega pripora Hutijev v Sani, našel zatočišče pri zaveznikih v Adenu, sedaj pa naj bi bil ponovno na begu. Čeprav so Hutiji pretekli mesec razpustili jemenski parlament in razglasili novo prehodno oblast, Hadi vztraja na svoji poziciji predsednika, pri tem uživa podporo Združenih narodov in Sveta za sodelovanje v Zalivu. Ob takšnem zaledju je Hadi pozval Varnostni svet Združenih narodov, da podpre resolucijo o vojaški intervenciji zavoljo stabilizacije razmer v državi.                  Državljanska vojna v Libiji, ki poteka že od padca Muammarja Gadafija, je zahtevala nove žrtve. V libijskem mestu Bengazi je v samomorilskem napadu, za katerega je odgovornost prevzela Islamska država Iraka in Levanta, umrlo sedem ljudi. Napad naj bi bil posledica nedavne smrti Mohameda al-Areibija, višjega poveljnika Islamske države. Zaradi njegove smrti naj bi se pospešili težki, vsakodnevni spopadi med mednarodno priznano libijsko vlado in Islamsko državo v mestu Bengazi. Napad je že sprožil povratne zračne napade nad območja, ki jih je zavzela skupina ISIL.  Nadaljujemo v Afriki, kjer so Nigerija, Čad in Kamerun, ki so januarja začeli svojo protiofenzivo proti militantni skupini Boko Haram, osvobodili nova ozemlja. Militantno skupino, ki želi na severnih regijah Nigerije ustanoviti kalifat, naj bi vojaške sile pregnale že iz dvajsetih področij severne Nigerije. Iz osvobojenega Damaska pa poročajo o ugrabitvi več kot štiristotih žensk in otrok s strani Boko Harama. Ta naj bi tudi pred svojih odhodom iz Damaska ubila čez petdeset ljudi. Ugrabitve se na severnih področjih d
ZGODOVINJENJE

ZGODOVINJENJE

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Zgodovinjenje in reprezentacija žensk v javni sferi bodisi ustoličenih v obliki javnih spomenikov bodisi v drugih kanoniziranih kulturnih stvaritvah je tema, ki nenehno preči video dela umetnice Ane Čigon. Zlasti pa manko in nevidnost tovrstnih praks. Drevi se bo v Galeriji Photon predstavila s kronologijo svojih del, začenši s projektom Drage dame, hvala. *Izjava se nahaja v posnetku oddaje. Že video Ljubljana mesto žensk, zasnovan znotraj projekta Hodim za tabo in gledam te, mapira pet kipov, posvečenih ženskam, ki pa so le elektronsko popravljena različica kipov, ki so sicer postavljeni moškim. Ljubljansko krajino tako virtualno spremeni in jo poseje z ženskimi kipi. V zadnjem projektu Heroinat perspektivo obrne. * Izjava se nahaja v posnetku oddaje.   Do 29. marca pa bo EnKnapGroup v Španskih borcih nanizal serijo predstav, ki jih zaokroža v festivalsko formo Pregled EKG. Zgoščeni petdnevni pregled edine stalne plesne skupine za sodobni ples pri nas, ki je svoje delovanje pred kratkim razširila na osem plesalk in plesalcev, je povzel umetniški vodja Iztok Kovač. * Izjava se nahaja v posnetku oddaje. Del delovanja skupine pa je vseskozi tudi video produkcija plesnih filmov, ki so postavljeni v Trbovlje, njihovo rudarsko okolje in Kovačevo mladostno obdobje. Med verjetno najbolj poznanimi sta Vrtoglavi ptič in Dom svobode. Film Vašhava pa bo v soboto v Slovenski Kinoteki sklenil festival. * Izjava se nahaja v posnetku oddaje.   Izbrani so bili tudi nominiranci »Nagrade skupine OHO 2015«, osrednje nacionalne nagrade, namenjene mladim vizualnim umetnikom v Sloveniji. Nominiranci, ki se bodo v začetku maja predstavili v Centru in Galeriji P74 in med katerimi bo komisija izbirala zmagovalca, so: Tia Avsec, Boris Beja, Lenka Đorojević in Matej Stupica ter Ana Legčević.
Art-area 250

Art-area 250

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Tokratna oddaja je namenjena kritični refleksiji razstave Naši Heroji: Socialistični realizem revidiran primer: Ex-jugoslavija v Umetnostni galeriji Maribor.   Minuli petek se je v Umetnostni galeriji Maribor otvorila ambiciozna razstava z naslovom Naši heroji s podnaslovom Socialistični realizem revidiran primer: Ex-Jugoslavija. Razstava naj bi po organizatorjevih besedah predstavila in raziskala do sedaj zanemarjeno, a potencialno pomembno obdobje socialističnega realizma v FLRJ, s poudarkom na Ljudski republiki Sloveniji. Poudarjajo tudi izjemnost in izvirnost tega sicer večletnega mednarodnega projekta, saj naj bi popravili domnevno krivico in ignoranco, ki jo je socialističnemu realizmu zadala umetnostna zgodovina. Če spomnimo poslušalce, je socialistični realizem na slovenskem prostoru kot dominantni umetnostni izraz deloval sorazmerno kratko obdobje. Od konca druge svetovne vojne pa nekako do začetka petdesetih. Socialističnega realizma tako ne gre zamenjevati s socialističnim modernizmom, torej tistimi ogromnimi modernističnimi, največkrat abstraktnimi skulpturami, kot je denimo Spomenik revolucije na Trgu republike ali pa spomenik NOB v Mariboru. Tukaj je pod drobnogledom namreč realizem, ki je resničnosti tako podoben, da se mora le-ta preoblikovati po njegovi podobi. Govorimo o ogromnih kipih delavcev, slavolokih, namenjenih krvavečim, trpečim in borečim se subjektom na pravi strani zgodovine. Socialistični realizem kot odkrito ideološki in idealistični odsev družbene realnosti, ki ga je umetnostni diskurz največkrat opredelil kot absolutno nasprotje avtonomije in svobode kot ideala umetnosti. Kot uradni umetnostni nazor je bil po drugi svetovni vojni iz Sovjetske zveze uvožen v države, ki jih je osvobodila Sovjetska zveza, med drugim tudi Jugoslavijo. Težko bi našli skupni imenovalec, a lahko ga opredelimo kot proletarsko umetnost, ki zavrača kakršnokoli nejasnost ali individualizem. To je razmejitev med avantgardo

V New Yorku dražba predmetov ameriške igralke Lauren Bacall

Misli, 25. marec 2015 ― New York, 25. marca (STA) – V newyorški dražbeni hiši Bonhams bodo prihodnji teden ponudili na dražbo na stotine predmetov, ki so bili last legendarne ameriške igralke Lauren Bacall. Med najvrednejšimi predmeti na dražbi bodo tisti, ki so vezani na igralkin zakon s Humphreyjem Bogartom, ter kipi angleškega umetnika Henryja Moorea. Na dražbi bodo pri […]
Nezadovoljnih akademskih 15

Nezadovoljnih akademskih 15

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Stavka delavcev v izobraževanju, ki poteka že od novembra lani in v katero je udeleženih več kot 50.000 zaposlenih in 700 šol, je najdaljša stavka učiteljev v zgodovini Srbije. Na ulicah Beograda se je prejšnji teden desettisočglava množica pridružila shodu, na katerem so nasprotovali napovedanim finančnim rezom v učiteljske plače. Osnovna potrošniška košarica v državi znaša 550 evrov, vlada Aleksandra Vučića pa želi povprečno plačo zaposlenega v izobraževalnem sektorju, ki se giblje od 200 do 350 evrov, znižati za 10 %. Učitelji so do zdaj v osnovnih in srednjih šolah za en mesec popolnoma bojkotirali pouk, trenutno pa stavka poteka tako, da čas učne ure krajšajo na 30 minut. Na Ministrstvu za izobraževanje za delavce nimajo nikakršnega posluha, stavkajočim celo grozijo, da bodo plače znižali še za dodatnih 6 %, kar pa je ne samo popolnoma nelegitimno, temveč je tudi nelegalno.   Premaknimo se na Finsko, kjer je bila sprejeta reforma, ki bo po srednjih šolah dokončno speljana do leta 2020. Reforma prinaša spremembe v načinu podajanja snovi učencem. Namesto klasičnih šolskih predmetov bodo uvedli tako imenovane topike, ki naj bi dijake bolje pripravile na bodočo zaposlitev. Ena izmed topik bo na primer “strežba v kavarni”, kjer se bodo dijaki učili matematike, jezikov in komunikacije, pri topiki Evropska unija pa bodo spoznavali jezike, zgodovino in geografijo.   V Veliki Britaniji so pretekli teden študentje okupirali prostore na London School of Economics, ki je del Univerze v Londonu. Študentje nasprotujejo profitabilni logiki izobraževanja, ki univerzo spreminja v tovarno diplom, študente pa v kupce. Zahtevajo poštene plače za zaposlene, ukinitev šolnin, boljšo varnost in več enakopravnosti za mednarodne študente ter demokratičnost pri upravljanju na univerzi. Govorili smo z aktivistko Natalie Fiennes: klik   Povprašali smo jo tudi o njihovih nadaljnjih planih: klik   Prav tako se je dotaknila enormnih šolnin, ki v verige kreditnega
EXTREME SMOKE 57

EXTREME SMOKE 57

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Zgodbovina za neposlušne: EXTREME SMOKE 57 Extreme Smoke 57 so nastali leta 1990 kot prva grind/noisecore skupina v Sloveniji. V svoji zgodovini je bend izdal 6 vinilnih singlov, nekaj kaset, split LP ter mini DVD. Njihova mala plošča "Who sold the scene?!?" iz leta 1996 je bila, po mnenju nekaterih, označena kot najbolj udarna in nesmrtna grind plošča nasploh. Skupina je bila prisotna tudi na različnih nosilcih zvoka, od split izdaj do kompilacij, širom po svetu. Bend je razpadel leta 1993 in se ponovno prebudil leta 2008 v originalni postavi, razen bobnarja, ki je umrl leta 1998. Z leti se bend iz popolnega grinda usmerja v bolj grind/thrash core vode, kar pa ne pomeni, da energije, surovosti in udarnosti ni - pač, nemogoče je ustvarjati isto, kot pred 25-imi leti. Tako je, bend letos marca praznuje svojo 25. letnico od prvih vaj! Temu v čast koncert na Radiu Študent! Bodite z nami in mi bomo z vami! Postava ExSx57: Briljo - bas Boco - vokal Miha - kitara Edi - kitara Gaber - bobni Udarna diskografija:  EXTREME SMOKE 57 / UDRI'N'RAZBI – 'Buka i Bruka' - Split tape - 1990  EXTREME SMOKE 57 – 'No Posers' Reh - Demo # 1 – 1990  EXTREME SMOKE 57 – 'Still The Worst' Reh – Demo # 2 – 1990  EXTREME SMOKE 57 / UDRI'N'RAZBI – Split tape 1990  EXTREME SMOKE 57 – 'More Pornography – More Fun' – Reh – Demo # 3 -1990  EXTREME SMOKE 57 – 'Live in Koper, 8.3.1991 + Demo # 2' – 1991  EXTREME SMOKE 57 / THE SEXORCIST – Split 7“ EP – 1991  EXTREME SMOKE – 'Open Your Eyes...and Die!' - Demo # 3 -1991  EXTREME SMOKE – 'Second EP' - 7“ EP – 1992  EXTREME SMOKE – 'Live in Leipzig, 28.9.1991' – Live tape 1992  EXTREME SMOKE / INSULT AUTHORITY/ AGATHOCLES – 3 Way Split tape 1992  EXTREME SMOKE / POGIBIJA – 'The Nightmare Continues' – Split tape 1993  EXTREME SMOKE / AGATHOCLES – Split tape 1993  EXTREME SMOKE - 'Second EP + Open Your Eyes and Die' - tape 1993  EXTREME SMOKE 57 / STROBODEATH – 'Make Noise Not Music' – Split tape 1993  EXTREME SMO
Od elit k vladajočim razredom in nazaj

Od elit k vladajočim razredom in nazaj

Radio Študent, 25. marec 2015 ― Teoretsko osišče Bottomorjevega dela je dilema med relevantnostjo teorij "vladajočih elit" in teorij "vladajočega razreda"; poimensko med klasičnimi misleci, ki so polja prvih in drugih teorij vzpostavili, ter njihovimi nasledniki. Na eni strani imamo Vilfreda Pareta in Gaetana Mosca, na drugi Karla Marxa. Paretova stava je sledeča: v družbi obstaja organizirana manjšina vladajočih, ki vlada neorganizirani množici, vlada pa ravno zaradi svoje organiziranosti. Sestavljajo jo intelektualno in značajsko superiorni posamezniki. Ta družba je univerzalistično abstrahirana. Pareto se ne posveča specifikam različnih kultur in produkcijskih načinov. Elite in množice so si v opozicji glede na ahistorične psihološke značilnosti. Izhajajoč iz teh vulgarnih predpostavk Pareto ne more odgovoriti na dve komplamentarni vprašanji: zakaj elite krožijo in kaj jih sploh druži - svoje teorije skupnih psiholoških značilnosti, razvrščenih v kategorije, ki jih imenuje rezidiji, ne more dosledno izpeljati, saj je ni mogoče aplicirati na zgodovinske raziskave, z njimi ni mogoče razlagati zgodovinske empirije. Obenem ima Pareto hude težave z razlago pojavov revolucij, ki se jim najraje izogiba. Tu nastopi Marxova teorija, ki lahko na obe vprašanji poda komplementarna odgovora: elite druži ekonomski interes, do "kroženja" oz. menjavanja oblasti in vplivnih družbenih skupin pa prihaja zaradi permanentnega razrednega boja med vladajočim razredom, ki ima v lasti produkcijska sredstva, in podrejenimi razredi, ki jih nimajo. Zaradi te razlagalne moči Bottomore predlaga uporabo koncepta "vladajočega razreda", ki naj do neke mere zamenja pojem "vladajočih elit". Gaetano Mosca med Paretom in Marxom sicer pri razlagi kroženja elit ne razume psiholoških dejavnikov kot najpomembnejših, na tem mestu pa vpelje dejavnik "novih družbenih interesov" ter se s tem približuje Marxovemu razumevanju, vendar ga s Paretom neločljivo druži idealizem in politično naklonjeno vrednotenje pojava elit. A p

Priznanja Združenja dramskih umetnikov Slovenije 2015

SiGledal Novice, 25. marec 2015 ― Komisija v sestavi mag. Alenka Pirjevec (predsednica), mag. Primož Jesenko in Gašper Tič (člana), je soglasno sprejela naslednje odločitve: Veliki Bršljanov venec ZDUS za življenjsko delo prejme Balbina Battelino Baranovič, odličje Marija Vera za življenjsko delo pa Olga Grad. Priznanja društva za dosežke na področju gledališča v minulem letu prejmejo Neda Rusjan Bric, Nika Rozman in Vladimir Vlaškalić.

Step Afrika! (21.4.2015 20:00)

Španski borci, 25. marec 2015 ― Step Afrika! je prva plesna skupina na svetu, ki se ukvarja z afriško-ameriško obliko stepa. Mednarodno priznana zasedba nastopajočih plesalcev in bobnarjev predstavlja energičen tolkalni nastop na odrih po vsem svetu.

Velika vrnitev Dosjejev X

Večer, 25. marec 2015 ― Iskanje neraziskanega se nadaljuje. Resnica je očitno še vedno nekje tam zunaj. Po več kot desetletju od zadnjega dela, se v življenje vrača kultna ameriška serija Dosjeji X. Kot so razkrili ustvarjalci - tudi tokrat, bodo producentske niti v rokah Chrisa Carterja - bodo posneli šest novih delov. Snemanja naj bi se začela v prvih poletnih dneh, v glavnih vlogah pa bosta, kot ...

Priznanje skupnosti uporabnikov Arnesa

ARNES, 25. marec 2015 ― V okviru Konference Arnes, ki bo potekala 27. 5. 2015 v Kranjski Gori, bi se radi še posebej zahvalili posameznikom s področjih izobraževanja, raziskovanja in kulture, ki z nami že leta sooblikujejo razvoj IKT-ja v Sloveniji. Zato vas vabimo, da nam najkasneje do 15. aprila 2015 posredujete predloge oziroma nominacije posameznikov, za katere menite, da si priznanje skupnosti še posebej zaslužijo. Predloge lahko oddate preko spletnega obrazca, v katerem navedite razloge za nominacijo posameznika. Predlagate lahko kogarkoli, ki je v preteklih letih za skupno dobro nesebično prispeval svoj čas, znanje in ideje, pri čemer ni pomembno, v kakšni vlogi, ali na kateri organizaciji je te aktivnosti opravljal oziroma jih opravlja. Vse prispele predloge bo obravnavala tričlanska komisija v sestavi sodelavcev Arnesa. Čeprav bo priznanje le simbolično, želimo z njim izraziti našo hvaležnost prav vsem, ki s svojim trudom presegajo pričakovanja svojih delodajalcev in okolice ter skrbijo za razvoj IKT-ja tako na področju raziskovanja kot tudi izobraževanja in kulture. Marko Bonač, direktor Arnesa: »Število članov naše skupnosti, ki si zaslužijo tovrstno priznanje, zagotovo znatno presega število priznanj, ki jih bomo lahko podelili. A nekje je potrebno začeti. Zato sem prepričan, da bo podelitev priznanj skupnosti uporabnikov Arnesa postala tradicionalni dogodek, na katerem se bomo lahko vsaj simbolično zahvalili vsem, ki si na področju IKT nesebično prizadevajo za boljši jutri«.
Starostnikom prijazna mesta so prijetna za vse

Starostnikom prijazna mesta so prijetna za vse

Inštitut za politike prostora, 25. marec 2015 ― Pretekli konec tedna, 20. in 21. marca, je v Udinah (Vidmu) potekala zaključna konferenca Urbactovega projekta Healthy Ageing. Gre za prenosno omrežje, katerega glavni cilj je ustvariti starostnikom prijazna mesta, saj je bivanje v takih prijetno tudi za druge prebivalce. V prenosnem omrežju je kot izvor dobre prakse sodelovalo mesto Udine, ki se že vrsto [...]

V Mestni hiši osrednja razstava ob 150-letnici rojstva Maksa Fabianija

Misli, 25. marec 2015 ― Ljubljana, 25. marca (STA) – V Zgodovinskem atriju Mestne hiše bodo danes ob 18. uri odprli razstavo Maks Fabiani, arhitekt monarhije, osrednjo razstavo v sklopu obeleževanja 150. obletnice rojstva priznanega arhitekta in urbanista. Na Krakovskem nasipu bodo razstavo fotografij Fabianijevih secesijskih podob, ki jih podpisuje fotograf Miran Kambič, odprli ob 13. uri. Postavitev z naslovom […]
Myke Dodge Weiskopf: ShortWaveMusic

Myke Dodge Weiskopf: ShortWaveMusic

Radio Študent, 25. marec 2015 ― «ALL NIGHT FLIGHT» is an immersive nocturnal ambient sound excursion in honor of World Listening Day 2013. «ALL NIGHT FLIGHT» is a wide-ranging sonic odyssey which reflects ecologies of many kinds: environmental (ocean sounds, wildlife, atmospheres), religious (calls to prayer and ritual singing), radiophonic (data transmissions, Morse code, folkloric music), and beyond. The listener experiences “natural” sounds juxtaposed with “unnatural” sounds, robotic speech mixed with human speech, field recordings of electronic amplification carrying human sound across rural environments. Weiskopf’s hope is that the listener will be able to hear the world as he does: an endlessly recombinant sonic field where every noise, song, and sound, regardless of its source, takes its place in a perfect, haunting, and eternal arrangement. Performances started between 9 and 10 PM PST and run all night, mixed continuously, until 5 or 6 AM. Weiskopf rejects traditional concert settings in favor of remote, rural, desert, or undocumented areas. This edition, produced exclusively for Radius, is a 73-minute distillation of the inaugural «ALL NIGHT FLIGHT» performed, created, and mixed live by Myke Dodge Weiskopf in the desert of Joshua Tree, California, on 20 July 2013, 10 PM - 5 AM PST. Myke Dodge Weiskopf / Waves of Waves 2013-05-21 - Barrington Hills, IL - Mower and Birdsong Radio Cairo / 11885 kHz, 5/22/2005 (xxxxUTC) Myke Dodge Weiskopf / BBC Myke Dodge Weiskopf / Dark Radio Soft Sea of Radioteletype: 6363 kHz, 11/13/2003 (0635UTC) BBC Early NICAM Test, 1980s Myke Dodge Weiskopf / Song of Encouragement 2013-05-28 - Barrington Hills, IL - Late Night Storm with Airplane VNG Australia / 5000 kHz, x/xx/2001 (1036UTC) Myke Dodge Weiskopf / Three Note Oddity (All Night Flight Remix) NHK Nagoya Broadcasting JOCB / 2011-03-11 - Nagoya, Japan - Emergency Tsunami Evacuation Warning Myke Dodge Weiskopf / Incipit Vita Nova (JP Jones Split Infinitives RMX) 2013-03-16 - Hilham, Socotra -
U.S.O. Project

U.S.O. Project

Radio Študent, 25. marec 2015 ― InharmoniCity realizes an urban symphony by using sounds normally hidden from our perception and revealed through unusual transducers. The track “Girl Running,” establishes a dialogue between the sounds synthesized with Xenakis’ UPIC and the sound outputs of invisible electronic objects. By carrying these magnetic fields into the audible range, the sounds have been suspended, intimately researched, and orchestrated in order to cross the physical borders of aural perception. The goal is to expand the simple concept of presence, a searching for perspective and distance without creating virtual spaces, while pragmatically integrating aural environments in the compositional process. The work is an attempt to recover our capacity of phonetic discrimination, without the fear of looking for the silence around us, avoiding singularities that get lost in an unbalanced aural environment. The imperfections in each sound/noise and the silence, free from any insurgence of distortion, are locked in a conflict of eternal existence and interdependence. Silence not as Emptiness, but as living presence that precedes the life of men and goes further than death. The sonic materials are then played and re-recorded in real environments, not generated through digital reverb devices. This technique, often used by sound designers such as Ben Burtt and Walter Murch, is called “worldizing." It consists of playing through a speaker the sounds created, and re-recording it with one or more microphones in different locations (garages, churches or other spaces which have interesting aural characteristics). This way, it is possible to realize several effects, i.e. the classic Doppler, by quickly moving the microphone in front of the speaker in order to vary the frequency of the sound wave (to observe this phenomenon directly, simply listen to the different sound frequencies of a siren when it gets close and then far away). In the track “Invisible Words,” the radio waves make up
ARTEFAKT 111: U.S.O. Project

ARTEFAKT 111: U.S.O. Project

Radio Študent, 25. marec 2015 ― InharmoniCity realizes an urban symphony by using sounds normally hidden from our perception and revealed through unusual transducers. The track “Girl Running,” establishes a dialogue between the sounds synthesized with Xenakis’ UPIC and the sound outputs of invisible electronic objects. By carrying these magnetic fields into the audible range, the sounds have been suspended, intimately researched, and orchestrated in order to cross the physical borders of aural perception. The goal is to expand the simple concept of presence, a searching for perspective and distance without creating virtual spaces, while pragmatically integrating aural environments in the compositional process. The work is an attempt to recover our capacity of phonetic discrimination, without the fear of looking for the silence around us, avoiding singularities that get lost in an unbalanced aural environment. The imperfections in each sound/noise and the silence, free from any insurgence of distortion, are locked in a conflict of eternal existence and interdependence. Silence not as Emptiness, but as living presence that precedes the life of men and goes further than death. The sonic materials are then played and re-recorded in real environments, not generated through digital reverb devices. This technique, often used by sound designers such as Ben Burtt and Walter Murch, is called “worldizing." It consists of playing through a speaker the sounds created, and re-recording it with one or more microphones in different locations (garages, churches or other spaces which have interesting aural characteristics). This way, it is possible to realize several effects, i.e. the classic Doppler, by quickly moving the microphone in front of the speaker in order to vary the frequency of the sound wave (to observe this phenomenon directly, simply listen to the different sound frequencies of a siren when it gets close and then far away). In the track “Invisible Words,” the radio waves make up
Srečanje kluba Oven: Trije odtenki modre

Srečanje kluba Oven: Trije odtenki modre

Zavod Udarnik, 25. marec 2015 ― Četrtek, 26. marec ob 19.00 V četrtek (26.3.) vas vabimo, da se ob 19. uri v Udarniku pridružite marčevskem klubskem večeru naših novih sosedov Klubu Oven, ki bo potekal v znamenju treh elementov – energije, vode in filma. Ob 20:00 skupaj pripravljamo brezplačen ogled filma “Kaj pa Mojca?” Za rezervacijo sedeža pošljite podatke na info@oven-emb.si […]

Mineva 30 let od smrti rusko-francoskega slikarja Marca Chagalla

Misli, 25. marec 2015 ― Pariz, 25. marca (STA) – Danes mineva 30 let od smrti rusko-francoskega slikarja Marca Chagalla (1887-1985). Umetnik, ki je preživel dve vojni in revolucijo, je kljub vsemu ljubil življenje. V svojih delih je iz utrinkov otroških fantazij, ljudskega izročila, legend in judovske religije sestavil nadrealistične podobe človekovih čustev, spominov in stisk. Chagall se je rodil […]

Ottetto za uvod v drugi Pregled EKG

Misli, 25. marec 2015 ― Ljubljana, 25. marca (STA) – S predstavo Ottetto (8 nihajev za njegovo visokost) po konceptu in v koreografiji Iztoka Kovača se bo drevi v Španskih borcih začel drugi Pregled EKG. Ta bo skozi izbrane predstave ponudil pregled dela stalne mednarodne plesne zasedbe EnKnapGroup, od leta 2007 do danes. Festival je tudi priložnost za predstavitev dela […]

Pri Sodobnost International tri Flisarjeve knjige

SiGledal Novice, 25. marec 2015 ― Založba Sodobnost International je predstavila nove knjige Evalda Flisarja. Med slovenskimi so to nov roman Tam me boš našel in knjigi, ki so jih izdali ob njegovem jubileju: avtorjev nabor proznih del Spogledovanja z dvojnikom in Drame, 2. Slednja prinaša sedem dram, med njimi Komedijo o koncu sveta, ki bo odprla letošnji Teden slovenske drame.

SLONI, ODETI V ČRNINO

Špehšpilja, 25. marec 2015 ― Na začetku študentskih let sredi devetdesetih sem redno zahajal v knjigarno na vogalu Kongresnega trga. Tedaj je bila to obvezna destinacija, kamor se je zavilo vsakič, ko so me pete prinesle po peš po Slovenski cesti in se nisem mimo fijakal z razmajanimi zelenimi trolami ter ob nenadnem zaviranju šoferjev redno grabil za lesene stole, podložene s celim herbarijem žvečilnih. Če je Konzorcij na drugi strani takrat še prometne ceste ponujal pisano paleto kanoniziranih besedil, ki so mi jih v branje predpisovali profesorice in profesorji na anglistiki, je bila kotna knjigarnica vrelec čtiva za dušo. Od kopice stripov, kjer sem se na prvi pogled zaljubil v Larsonov The Far Side, do skorajda nepreglednih metrov fantazijske literature, izmed katere je s pisanimi in norčavimi naslovnicami izstopala serija o Discworldu, ki jo je pisal mož zvedavega pogleda in črnega klobuka, Terry Pratchett. Najbrž me je k njej pritegnila prav ta pobalinskost, ki so jo izžarevale naslovnice Josha Kirbyja. Kot bi zrl v prizore iz fantazijskih antologij skozi montypythonsko kukalo. In priporočila na hrbtni strani, ki so obljubljala najbolj krohotalno branje, kar jih je. S kančkom dvoma sem si izposodil nekaj začetnih knjig pri kolegu, ki je bil že zagret navdušenec nad ploščatim svetom, ki pluje po vesolju na hrbtu štirih slonov, stoječih na želvi velikanki. Listi so se obračali, kot bi bral na burji, in že po naslednjo dozo romanov sem se s polno denarnico odpravil v knjigarno, saj sem vedel, da knjig ne bom bral samo enkrat. Zakaj? Ker se je pod vrhnjo, huronsko smešno plastjo humorja ter literarnih in popkulturnih referenc skriva bržda najbolj z iskreno humanistično noto prežeto pisanje, kar ga lahko najdemo na lestvicah najbolje prodajanih knjig. Pratchett je po prvih nekaj romanih, v katerih se je norčeval predvsem iz klasik fantazijske književnosti, ugotovil, da je svet Plošče (kakor nosi ime v slovenskih prevodih, ki mu z izjemno prvega, Barve magije v prevodu Maje Novak, delajo kr

SLONI, ODETI V ČRNINO

Špehšpilja, 25. marec 2015 ― Na začetku študentskih let sredi devetdesetih sem redno zahajal v knjigarno na vogalu Kongresnega trga. Tedaj je bila to obvezna destinacija, kamor se je zavilo vsakič, ko so me pete prinesle po peš po Slovenski cesti in se nisem mimo fijakal z razmajanimi zelenimi trolami ter ob nenadnem zaviranju šoferjev redno grabil za lesene stole, podložene s celim herbarijem žvečilnih. Če je Konzorcij na drugi strani takrat še prometne ceste ponujal pisano paleto kanoniziranih besedil, ki so mi jih v branje predpisovali profesorice in profesorji na anglistiki, je bila kotna knjigarnica vrelec čtiva za dušo. Od kopice stripov, kjer sem se na prvi pogled zaljubil v Larsonov The Far Side, do skorajda nepreglednih metrov fantazijske literature, izmed katere je s pisanimi in norčavimi naslovnicami izstopala serija o Discworldu, ki jo je pisal mož zvedavega pogleda in črnega klobuka, Terry Pratchett. Najbrž me je k njej pritegnila prav ta pobalinskost, ki so jo izžarevale naslovnice Josha Kirbyja. Kot bi zrl v prizore iz fantazijskih antologij skozi montypythonsko kukalo. In priporočila na hrbtni strani, ki so obljubljala najbolj krohotalno branje, kar jih je. S kančkom dvoma sem si izposodil nekaj začetnih knjig pri kolegu, ki je bil že zagret navdušenec nad ploščatim svetom, ki pluje po vesolju na hrbtu štirih slonov, stoječih na želvi velikanki. Listi so se obračali, kot bi bral na burji, in že po naslednjo dozo romanov sem se s polno denarnico odpravil v knjigarno, saj sem vedel, da knjig ne bom bral samo enkrat. Zakaj? Ker se je pod vrhnjo, huronsko smešno plastjo humorja ter literarnih in popkulturnih referenc skriva bržda najbolj z iskreno humanistično noto prežeto pisanje, kar ga lahko najdemo na lestvicah najbolje prodajanih knjig. Pratchett je po prvih nekaj romanih, v katerih se je norčeval predvsem iz klasik fantazijske književnosti, ugotovil, da je svet Plošče (kakor nosi ime v slovenskih prevodih, ki mu z izjemno prvega, Barve magije v prevodu Maje Novak, delajo kr

[LITERATURA: tuje] Recenzija romana: Maylis de Kerangal – Bežiščnica na vzhod

Koridor, 25. marec 2015 ― Založba: Cankarjeva založba Leto izdaje: 2014 Prevod: Suzana Koncut »Vendar ne bi znal, ne bi vedel, kaj povedati, saj je pri dvajsetih še vedno devičnik – čeprav je že spal s punco-planetom, ki jo je objemal, on na hrbtu, ona zleknjena na boku z glavo, prislonjeno v vdolbino njegove rame ... Počakati je treba, se kameleonsko zliti z vsemi okrog sebe, postati pozoren, in Aljoša nazadje počepne, potegne glavo med rame, skrči vrat, pritisne oči na kolena, ni me tukaj, ne obstajam – in je tako podoben otročičkom, ki med skrivanjem zatisnejo oči, namesto da bi se skrili, prepričani, da so nevidni, če sami nič ne vidijo.« Aljoša, eden tistih moških, ki si jih kar ne moremo predstavljati s puško v roki, ne da bi ta podoba izpadla nekoliko neskladno, se po državni obveznosti in proti svoji volji znajde na transsibircu, najdaljši železniški povezavi na svetu, ki prečka osem časovnih pasov in združuje dva konca Rusije. Aljošev poskus, s katerim bi prelisičil državo, je namreč propadel: punce, ki bi z njim še pravočasno zanosila, ni našel, zdravniškega opravičila tudi ni iztržil, in tako se obsojen na služenje vojaškega roka poskuša znajti med vrstniki, s katerimi nima prav dosti skupnega. Kmalu spozna, da mu kameleonstvo ne bo prineslo rešitve, saj ostali naborniki še predobro poznajo ta ceneni trik zlitja z okolico, zato mu ne preostane drugega kot pobeg z vlaka. Na eni od vmesnih postaj se namerava preleviti v potnika, ki išče cigarete, in za vedno izginiti daleč stran od narednika Lečova. Igra se pri zadnjem dejanju zaplete in Aljoša mora spet vstopiti na vlak, ki pa je tokrat drugačen, saj je v Krasnojarsku nanj vstopila tudi ženska, ki je že na postaji vzbudila Aljoševo pozornost. Tujka je, Franzozinja in starejša od dvajsetlenega Aljoše, ki nima izkušenj z ženskami, razen s punco-planetom. Ker ne govorita skupnega jezika, se sporazumeta s kretnjami in nekaj bornimi mednarodno znanimi izrazi, ki jih slučajno poznata. Vsak zase si drugega po tihem razlagata s stereot

Nadgradnja strežnikov zaključena

ARNES, 25. marec 2015 ― Napovedana nadgradnja strežnikov je uspešno zaključena. Vse storitve spet nemoteno delujejo.V primeru težav se obrnite na našo službo za pomoč uporabnikom, ki je dosegljiva na telefonski številki 01/4798-800, vsak delovnik med 8:00 in 20:00 oziroma na elektronskem naslovu helpdesk(at)arnes.si.Za nadzorni center Arnes: Domen Zalar
Sladki bralski predsodki

Sladki bralski predsodki

Airbeletrina, 25. marec 2015 ― Pred kratkim mi je mladi pesnik poslal svojo pesem, ki je v njegovi domovini požela veliko pozornosti, opazili pa so jo tudi v ljubljanskih pesniških kuloarjih. Z mano jo je želel deliti, ker – ne vem točno, zakaj. Verjetno zato, ker ljudje svoje izdelke pač delimo, pričakujoč pohvale in strinjanje in odobravanje, s čimer utrdimo prepričanje, da smo že dovolj dobri in da so vrata v umetniški raj takorekoč na stežaj odprta. Cinična sem, seveda, toda hkrati vem, da takšno stališče utegne vse prevečkrat ustrezati resnici. Ko si takole pošiljamo izdelke, ko jih med seboj izmenjujemo, ne pričakujemo kritike, ne ribarimo za resnico, temveč bi prejkone radi, da se nič kaj dosti ne spremeni, da nam vsi povedo, kako smo že fajn in kako naj samo nadaljujemo. Nazadnje seveda trpita tako naša osebnost kot naša umetnost. Ampak to je že druga zgodba.
1945 Chicago – Stric Andrejček

1945 Chicago – Stric Andrejček

Stare slike (Cerknica), 25. marec 2015 ― Fotografija je bila posneta okoli leta 1945 v predmestju Chicaga v Ameriki, kjer je živel naš stric Andrejček. Bil je rojen na Čohovem pri Svetem Vidu okoli leta 1900. Njegova mati je bila Bahnetova z Rudolfovega, sestra od moje stare mame, prav tako kot mati od tete Johane. Pomeni, da je bil bratranec mojega očeta. […]
Sam svoj sovražnik

Sam svoj sovražnik

Pogledi, 25. marec 2015 ― Tisti, ki ste videli film Slikati ali ljubiti (Peindre ou faire l'amour, 2005), približno veste, kaj lahko pričakujete od režiserskega kompleta bratov Larrieu – evokativna prizorišča, libidinalno, z erotiko prežeto atmosfero in par buržoaznih mandeljcev, srednjeletnih salonskih intelektualcev, ki se naselijo tja, kjer jim ni mesto, nekam globoko v osrčje narave, tokrat v objem visokih, s snegom in ledom prekritih švicarskih gora. 

Na drugi strani mreže

Večer, 25. marec 2015 ― Karmeličanka sestra Božica od Isusa nam razlaga: "Vse do opere Pogovori karmeličank nisem nikjer, ne v gledališču ne na filmskem platnu, videla prikaza karmela in našega življenja takšnega, kot je v resnici. Zmeraj smo prikazane kot neke mračne osebe, ki ljubijo malce mazohističen način življenja, niti nismo ravno inteligentne, jasno, kako bi se pa drugače dale zapreti. Ali pa smo bile tako ...
še novic