Kako zveni melanholija?

Kriterij.si, 16. december 2018 ― Kako zveni melanholija? Branko Potočan & duo Silence: Črni petek Urednik Sun, 12/16/2018 - 22:27 Kako zveni melanholija?Komentar k predstavi Branka Potočana in dua Silence Črni petek Pridem do Bunkerja, zunaj in notri se zbira občinstvo, razigranost, poskakovanje, kje si ti, ma kje si ti, cmok, cmok, mnogo je objemanja, trepljanja, nihče verjetno že dolgo časa ni nikogar zares srečal, zato je vesela sreda, kaj kmalu bo črni petek, ali pa že je. Vstopim torej, grem po vstopnico, blagajničarka si naliva čaj, pripomnim, kako dobro, a v tem je že pograbila kratko vrv, zvezano v simbolno zanko, to je del programskega lista, skoraj me pogleda, a kako bi le, izdavi: he he, malo morbidno. Nekaj minut kasneje Branko Potočan visi s prav take, res prav take zanke. Ne levitira, visi. Visenje je naneseno. Sledi niz padcev in pobiranj, natanko v tem vrstnem redu in mnogokrat, to je skoraj četrt stoletja njegovega umetniškega ustvarjanja. In mnogo ponovitev, krogi in krogi. V njegovi nepretencioznosti je mogoče ves čas prepoznavati neko prefinjenost. Telo, kot je, pokončno, kot je lahko. Predvsem pa sámo. In potem razigranost, poskakovanje, kje si ti, ma kje si ti, cmok, cmok, mnogo objemanja, trepljanja, nihče verjetno že dolgo časa ni nikogar zares srečal, neka sreda ali črni petek. Kar je v predstavi z dramaturškega vidika izrazito narativno, skoraj pretirano narativno, reši lahko le Potočan, ko se znova in znova pobere, praviloma nekam navzgor, če vrv sploh drži, in ko svoj znova in znova znova in znova zagrabi malenkost drugače in v skladu z orisom aktualne performativnosti telesa v nekem prostoru in času. Ne nazadnje: pasti ni tako enostavno. Ne, ker bi bilo težko prepričljivo pasti, prav nasprotno, padec je venomer prepričljiv, pač pa zato, ker je padec vsiljen in neizbežen. Razen če obvisiš. In točno v tem se začne vrsta vprašanj, ki jih zbudi Potočanov Črni petek. V začetku predstave se sliši glas Borisa Benka, ki pravi, da se pot začne tako, da greš. Pa se res?

Simptom cringe

Kriterij.si, 16. december 2018 ― Simptom cringe Mesto žensk / Nataša Živković: Sine & Lana Zdravković / Kitch: No. 1 Urednik Sun, 12/16/2018 - 22:16 Simptom cringe Produkcija dua Kitch, ki je pri performansu No. 1 skoncentrirana predvsem na solo odrsko prezenco Lane Zdravković, še naprej vzbuja ambivalenco, predvsem glede razmerja med ironijo in resnostjo, med kritiko in afirmacijo. Krajši, okoli štirideset minut dolg performans nas sooči z Zdravković, ki v manjšem boksu na ponavljajočo se trap podlago izgovarja ponavljajoči se tekst in se, odeta v kratko in ozko obleko, izzivalno giblje in pozira. Tekst je poln hiphopovskega duvanja, pomešanega z nekaterimi filozofskimi idejami in bolj očitno kot trapovski žanr oblikovan v eksplicitno ideologijo. Gotovo lahko opazimo neko metaraven. Tudi performerka, ki v polavtobiografski maniri podaja informacije o sebi, poudari, da je, med drugim, filozofinja. Idejo, ki stoji za tekstom, bi lahko opredelili kot protislovno mešanico komunizma, utilitarizma in libertarizma. No. 1: Zdravković performira unikatnost svojega lika – sebe (razmerje med njima je še ena ambivalenca), vendar pred tem individuume iz publike "interpelira" v to isto unikatnost. Vsi smo vrhunski. Vse je speljano na doseganje čim večjega užitka, katerega pridobivanje je mogoče prek številskega splošnega ekvivalenta: toliko in toliko kalorij noter, toliko ven, toliko in toliko tičev in orgazmov, vse se da izračunati in izmenjati. A v tem zasebnem užitku kot da je nekaj egalitarnega, kot bi zasebno prizadevanje za užitek prineslo dobrobit vsakomur. V čem natanko se to razlikuje od ekonomske ideje Adama Smitha, sicer ni zelo jasno. A vsa izmenjava poteka v razmerah spektakla, kjer sta osnovni valuti, pomembnejši kot denar, pogled ter razmerje med opazovancem in opazovalcem. Morda to lahko povežemo z idejo prejšnjega projekta, PopParty, in zdaj nekoliko že upehane ideje znotraj lokalne alternative, po kateri je treba težiti k miksu visoke in nizke kulture, pospeševanja kapitalizma z na
Roma (2018)

Roma (2018)

Deseta umetnost, 16. december 2018 ― Če bi kdo preletel spisek mojih najljubših filmov letos, bi med njimi našel zelo malo komercialnih naslovov. Ne zato, ker bi se imel za snobovskega filmofila, ki bi dvigoval nos nad vsem, kar je popularno, ampak bolj zaradi tega, ker je med raznimi akcijskimi spektakli, supeherojskimi kozmetičnimi avanturami in eksplozivnimi trilerji res vse težje najti […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Interstellar (2014)  Bergman: A Year in a Life (2018)  Igralec št. 1  [Pozor, hud prizor] – The Great Gatsby (2013)  The Babadook (2014) Copyright © Deseta umetnost [Roma (2018)], All Right Reserved. 2018.

17. seminar MAF: Scenarij: Screenplay

MAF - Mad About Film, 16. december 2018 ― Mad About Film (MAF) 17. seminar MAF: Scenarij: Screenplay V sklopu 17. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 29. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe, se je izvajala tudi delavnica filmske scenaristike. Pod okriljem mentoric Kaje Balog in Pie Vatovec je izpod … 17. seminar MAF: Scenarij: Screenplay

17. seminar MAF: Scenarij: Rumena barvica

MAF - Mad About Film, 16. december 2018 ― Mad About Film (MAF) 17. seminar MAF: Scenarij: Rumena barvica V sklopu 17. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 29. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe, se je izvajala tudi delavnica filmske scenaristike. Pod okriljem mentoric Kaje Balog in Pie Vatovec je Inga … 17. seminar MAF: Scenarij: Rumena barvica

17. seminar MAF: Scenarij: Boobs.png

MAF - Mad About Film, 16. december 2018 ― Mad About Film (MAF) 17. seminar MAF: Scenarij: Boobs.png V sklopu 17. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 29. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe, se je izvajala tudi delavnica filmske scenaristike. Pod okriljem mentoric Kaje Balog in Pie Vatovec je Olja Simčič Jerele  napisala scenarij BOOKBS.PNG. Preberite si ga lahko TUKAJ. 17. seminar MAF: Scenarij: Boobs.png

17. seminar MAF: Scenarij: Sama svoj kapetan

MAF - Mad About Film, 16. december 2018 ― Mad About Film (MAF) 17. seminar MAF: Scenarij: Sama svoj kapetan V sklopu 17. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 29. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe, se je izvajala tudi delavnica filmske scenaristike. Pod okriljem mentoric Kaje Balog in Pie Vatovec je Tina Blašković napisala scenarij SAMA SVOJ KAPETAN. Preberite si ga lahko TUKAJ. 17. seminar MAF: Scenarij: Sama svoj kapetan

Severjevi nagradi za dosežke v poklicnih gledališčih Nini Valič in Vojku Belšaku

SiGledal Novice, 16. december 2018 ― Severjevi nagradi za igralske stvaritve v poklicnih gledališčih gresta letos v roke Nine Valič in Vojka Belšaka. Nagrado za stvaritev študenta dramske igre sta si prislužila Matic Valič in Gregor Podričnik. Nagrado za najboljšo stvaritev v ljubiteljskem gledališču pa bosta na nocojšnji podelitvi v Škofji Loki prejela Damijan Perne in Maša Kavčič.

17. seminar MAF: Scenarij: Letališče

MAF - Mad About Film, 16. december 2018 ― Mad About Film (MAF) 17. seminar MAF: Scenarij: Letališče V sklopu 17. filmskega seminarja za mlade Enostavno nori na film, ki je potekal na 29. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu LIFFe, se je izvajala tudi delavnica filmske scenaristike. Pod okriljem mentoric Kaje Balog in Pie Vatovec je Nika Osredkar napisala scenarij LETALIŠČE. Preberite si ga lahko TUKAJ. 17. seminar MAF: Scenarij: Letališče
17. seminar MAF: Martinessijeva razprodaja družbenih vlog

17. seminar MAF: Martinessijeva razprodaja družbenih vlog

MAF - Mad About Film, 16. december 2018 ― Mad About Film (MAF) 17. seminar MAF: Martinessijeva razprodaja družbenih vlog Paragvajski scenarist in režiser Marcelo Martinessi nas s svojim tankočutnim celovečernim prvencem Dedinji (Las herederas, 2018) opominja na to, da nosi pojem zapuščine obširnejši pomen, kot bi si sprva predstavljali. Včasih so to prostorne sobane, umetnine, kristalni kozarci, srebrnina, dragoceni kosi antikvariatnega pohištva, v nekaterih primerih pa so to tudi s polknami zastrta okna tradicije.  […] 17. seminar MAF: Martinessijeva razprodaja družbenih vlog

Čarostrelci, ognjeni spektakel, ki nezavedno obuja tudi staroverske običaje

Kamnik.info, 16. december 2018 ― V parku pri kamniški železniški postaji se je sinoči odvil mini festival ognjenih skulptur Čarostrelci, katerega plameni so v park privabili kar lepo gručo obiskovalcev, ki so se sicer nadejali predvsem zabavno zanimivega ognjenega spektakla. Upoštevaje predpraznični čas, pa bi sinočnjim Čarostrelcem, poleg uporne iskre vseh drugih zgodb, kaj lahko pripisali tudi nezavedno arhaičen, če ... The post Čarostrelci, ognjeni spektakel, ki nezavedno obuja tudi staroverske običaje appeared first on Kamnik Info.

Ptuj: Fokus – Hommage Stojanu Kerblerju

Štajerski tednik, 16. december 2018 ― V Galeriji mesta Ptuj so 80. rojstni dan mojstra fotografije Stojana Kerblerja, ki se je v zgodovino fotografije med drugim zapisal s cikli: Haložani, Koline in Portreti s ptujskih ulic, počastili z mednarodno razstavo Fokus – Hommage Stojanu Kerblerju. Še en poklon, ki izraža spoštovanje njegovemu izjemnemu fotografskemu opusu, ki je toliko večji, ker se je zgodil na sam umetnikov rojstni dan, 23. novembra, da so mu lahko čestitko izrekli vsi, ki cenijo njegovo izjemno delo in ga cenijo kot izjemnega človeka.

1942 – Hitler ukaže uničenje Bihaške republike

Zgodovina na dlani, 16. december 2018 16. decembra leta 1942 je na sestanku v Berlinu, Adolf Hitler ukazal generalu in poveljniku Wehrmachtovih sil v jugovzhodni Evropi Alexandru Lohru, da uniči Bihaško republiko in »nevtralizira« partizanski upor proti silam osi na področju okupirane Jugoslavije. Posledično se je čez nekaj več kot mesec dni začela bitka na Neretvi,… Preberi The post 1942 – Hitler ukaže uničenje Bihaške republike appeared first on Zgodovina na dlani.

Presenetljivi povratek Bernays Propagande! | Novica

13. brat, 16. december 2018 ― Priznam, da smo jih že odpisali. Potem ko so se njihovi člani posvetili drugim projektom, nismo pričakovali novega izdelka postpankovske makedonske zasedbe Bernays Propaganda, ki je v preteklem desetletju osvojila mnoge odre in ponudila veliko zanimive godbe. Tokrat nam ponujajo čisto novi EP Ništo nema da ne razdeli s tremi komadi, na katerem gostuje celo legendarni basist Mike Watt (MInutemen, Firehose). A to še ni vse! Za jesen 2019 napovedujejo novi album Druga mladost, treči svetski rat.  
1933 Ljubljana – Dr. Anton Bonaventura Jeglič – biserni jubilej

1933 Ljubljana – Dr. Anton Bonaventura Jeglič – biserni jubilej

Stare slike (Cerknica), 16. december 2018 ― Spominske robčke Antona Bonaventure Jegliča, ki so bile ročno delo Tatjane Inchiostrijeve, je izdal konzorcij Ars sarea. Portret je naslikan na svilo pod njim pa napis »Biserni jubilej našega vladike, 1873 – 1933.« Kljub temu da je bila svila nekdaj draga, je stal robček 10 din, en izvod časopisa Slovenec pa 1 din in glede na ceno, […]

Novi album The Hoax Program! | Novica

13. brat, 16. december 2018 ― Ajdovski veterani (post) hardcore so se vinili z albumom, ki so ga dolgo napovedovali. Kar nekaj let je trajalo, da so se njihove ideje digitalno zabeležile in so sedaj na voljo za poslušanje. Na novem albumu zvenijo še bolj stonersko in hardkor dediščino je čutiti predvsem v vokalni interpretaciji in energiji. V živo jim lahko prisluhnete 27.12. v Klubu Gromka na Metelkovi. Kmalu tudi recenzija njihovega tretjega albuma Comfort Cage!    

Trappist - Ancient Brewing Tactics | Recenzija

13. brat, 16. december 2018 ― Kaj dobiš, če združiš zdrave moške srednjih let, njihovo potrebo po glasbenem ustvarjanju ter ljubezen do craft piv? Bend po imenu Trappist, ki se očitno nanaša na belgijsko pivo, ki izvira iz tradicije samostanskega varjenja piva. Veteranska zasedba, nabrana med bivšimi člani tako razvpitih bendov kot so Infest, Spazz in Despise You, že takoj veliko obeta. In tudi ponudi ravno to, kar smo pričakovali. Silovite enominutne izbruhe kot smo bili vajeni že pri omenjenih zasedbah. Brez pretiranega filozofiranja, z dodatkom kulture pivnic. Vse skupaj v tradiciji power violence godbe, ki ponuja predvsem preproste, a silovite glasbene rešitve. Prednost tega žanra je vsekakor v tem, da se posameznega komada ne naveličaš. To ti že sama dolžina ne omogoča. Pomanjkljivost je seveda v tem, da so si komadi med seboj precej podobni. Zlahka pa si predstavljam, da Trappist v živo ne morejo biti dolgočasni. Ob primernem pivu in družbi je zabava zagotovljena. Za fene omenjenih zasedb, fene založbe Relapse in fene belgijskega piva.

16. decembra 1968 je v Mariboru umrl Oskar Hudales, pisatelj, prevajalec in učitelj

Kamra.si, 16. december 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...16. decembra 1968 je v Mariboru umrl Oskar Hudales, pisatelj, prevajalec in učitelj. Rodil se je 18. avgusta 1905 v Žagi.  Med prvo svetovno vojno se je družina Hudales iz doline Soče, kjer je bil Oskarjev oče v državni službi kot poveljnik carinikov, preselila v Savinjsko dolino, od koder je oče izviral. Oskar se je tako po delu osnovne šole v Gorici šolal še blizu Radmirja ter na nižji gimnaziji v Celju, nato pa na učiteljišču v Mariboru. V 20-ih letih 20. stoletja je služboval kot učitelj na Kozjanskem, nato pa z ženo živel in delal v Šmartnem ob Paki. Med drugim je pisal v Učiteljskem tovarišu, revijah Naš rod in Zvonček ter bil dejaven v vodstvu jugoslovanskega učiteljskega združenja ter v Pedagoški zadrugi. Deloval je tudi kot pevovovdja. Kot zagovornik komunističnih idej je imel težave s predvojnimi jugoslovanskimi oblastmi. Ob nemški okupaciji je bil kmalu zaprt, doživel pa je še javni požig vseh svojih knjig. Nato je bil med izgnanci v Srbijo, kjer je organiziral slovenske partizane, v obdobju ob koncu vojne pa delal v propagandnem oddelku Vrhovnega poveljstva in v zveznem ministrstvu za prosveto.
še novic