Sodobna kitajska poezija (Ljubljana: Center za slovensko književnost, 2011)

Sodobna kitajska poezija (Ljubljana: Center za slovensko književnost, 2011)

Airbeletrina, 28. maj 2012 ― Kdor bo vzel ta izbor v roke zgolj zato, ker bi si želel malo oddahniti od sodobne slovenske poezije »večnosti v mehurčku« in prebrati kaj povsem drugačnega, svežega, takorekoč antipodskega, bo razočaran. Dobil bo namreč večnost. V mehurčku. Pri tem svoje odigra globalizacija, četudi je najbrž res, da je ta vsaj v začetku potekala v obratni smeri, kot smo je danes vajeni, z Vzhoda sem, mi pa jim zdaj njihovo lastno, na površini minimalistično poetiko, ki sugerira težke premike duševnih tektonskih plošč, serviramo kot nekaj univerzalnega (našega). Mogoče pa je seveda tudi, da se odgovor skriva v izboru – od daleč je to težko reči.
Plave talige kot vezni člen prekmurske pokrajine, filma, revolucije in ideologije

Plave talige kot vezni člen prekmurske pokrajine, filma, revolucije in ideologije

Airbeletrina, 24. maj 2012 ― Branko Šömen je znan kot vsestranski avtor, ki je od vsega začetka deloval na prepletanju različnih področij. Tako ni znan samo po svojih pesniških zbirkah (Lipov bog, Razpadanje, Prekmurski rokopisi, Tujina, Šepetanje mravelj, Moške ikre), avtobiografsko zasnovani trilogiji za mladino (Med v laseh, Gledališče pod smrekami, Hoja po vodi) in romanih (Rdeči smeh, Skregan s pametjo, Peti letni čas, Panonsko morje), temveč se je odlikoval tudi kot pisec filmskih kritik in scenarijev (Poslednja postaja, Let mrtve ptice, Veselo gostüvanje). Zato ni čudno, da tudi njegov zadnji roman Plave talige služi kot preplet avtobiografskih elementov, ki so zaznamovali pisateljevo mladost in pripeljali do prvih poizkusov ustvarjanja znotraj filmske industrije.

Mala dvorana

Zavod En-Knap, 23. maj 2012 ― Obnovljena Mala dvorana se nahaja v kletnih prostorih Španskih borcev in sprejme približno 60 obiskovalcev. Primerna je za scensko manj zahtevne kulturne prireditve, manjše gledališke predstave, koncerte manjših glasbenih zasedb, projekcije, predavanja, performanse, seminarje, delavnice in drugo. Dostop do male dvorane je po zunanjih stopnicah (pred glavnim vhodom levo) navzdol, skozi kletni vhod in levo (črni vhod). TEHNIČNE...

Velika dvorana

Zavod En-Knap, 23. maj 2012 ― Velika dvorana Španskih borcev je primerna za široko paleto kulturnih in komercialnih dejavnosti, kot so plesne in gledališke predstave, koncerti, tiskovne konference večjega formata, predavanja, predstavitve izdelkov in drugo. Sprejme 360 obiskovalcev in je primerna tudi za scensko zahtevnejše prireditve. Pred vhodom v veliko dvorano se nahaja točilni pult, ki omogoča pogostitev obiskovalcev. Dodaten točilni pult, ki se pri najemu dvorane lahko odpre po dogovoru,...

Knjiga priznanj: Goran Vojnović

Airbeletrina, 22. maj 2012 ― Goran Vojnović je režiser, pisatelj, kolumnist, kresnikov in Prešernov nagrajenec ter avtor najbolje prodajanega slovenskega romana zadnjih let. Uspešnici Čefurji raus! je sledil roman Jugoslavija, moja dežela, s katerim je dokazal, da prvenec ni bil le srečno naključje. Malokomu je s »pritiskom drugega romana« uspelo opraviti tako elegantno. Sicer pa Vojnović, guru psihologije Balkana, najbolje ruši mit o pregovorni lenosti Balkancev. Pisati kolumne in romane ter ob tem snemati film, se sliši preveč, kar bi en sam človek sploh zmogel. Da prehiteva čas, je dokazal tudi pri izpolnjevanju spodnjega vprašalnika. Odgovore je poslal, še preden bi večina sploh prebrala vprašanja. In ja, očitno je duhovit kar tako, spontano.
FOTO: TANDEM z Ukrajino

FOTO: TANDEM z Ukrajino

Ana Monro, 17. maj 2012 ― Gledališče Ane Monro je v letu 2011 združilo moči z ukrajinskim mladinskim kulturnim centrom ŠELTER+ v projektu TANDEM, ki ga je razpisala berlinska organizacija MitOst in CultureActionEurope (European Cultural Foundation). Po slabem letu načrtovanj in spoznavanj z delovanjem mladinskega kulturnega centra ŠELTER+ ter razmer v Krivem Rogu – ter seveda obratno njihovem soočenju z delom v Sloveniji – je napočil čas za akcijo. Od 3. do 13. maja je pod mentorstvom Gora Osojnik (vodja Gledališča Ane Monro), Craiga Westona (belgijski ulični umetnik in režiser), Michele Kramers (ustanoviteljica Theatra en Vol iz Sardinije, vodja festivalov Girovagando in Sogni a Spazi Aperti) in Vite Osojnik (koreografinja in plesalka) potekala 10-dnevna mednarodna delavnica uličnega gledališča iSHUT, ki se je zaključila z dvodnevnim festivalom na ulicah Krivega Roga. Začelo se je neverjetno, saj se je na delavnico prijavilo kar 70 udeležencev, po hudi selekciji se je oblikovala skupina 30-ih ljudi, v večini s predznanjem z odrskega gledališča, a ne z ulice. 25 udeležencev je prišlo z vseh koncev Ukrajine, namen projekta je bil namreč prav spodbujanje vzpostavitve ulične umetnosti v Ukrajini oz. industrijsko orientiranem Krivem Rogu. Na delavnici so sodelovali še po en predstavnik iz Italije, Švice in Poljske  ter tudi dve Slovenki, nekdanji Šuglarki, Tea Vidmar in Manca Uršič. Celotna skupina se je razdelila na dva dela ter pod mentorstvom omenjenih strokovnjakov začela z delom. Udeleženci so se spoznali z različnimi tehnikami v uličnem gledališču, različnimi ključnimi elementi, ki so potrebni za uspešno delo na ulici, v javnem prostoru, ki zahteva številne veščine za obvladovanje prostora in posledično uspešno izvedene predstave, intervencije na ulici. Ves čas delavnice so udeleženci razvijali tudi svoje ideje in ob pomoči mentorjev so bile te kasneje realizirane na dvodnevnem festivalu. Kot se za ulico spodobi, je ta nepredvidljiva, tudi glede vremenskih razmer, ki jih je vedno
še novic