Tagorejevo življenje, o njem vam pripovedujem

Tagorejevo življenje, o njem vam pripovedujem

Airbeletrina, 10. april 2013 ― Izkušnje v zahodnem svetu, kjer sem spoznal velikansko moč denarja in organizirane propagande – ki vsepovsod delujeta pod zaščito kamuflaže, ustvarjata ozračje nezaupanja, plahosti, odpora –, so globoko vame vsadile spoznanje, da je prava le resnica uma in duha; nikdar ne more priti od zunaj. Svoboden je le tisti, ki ljubi svobodo in jo z veseljem deli z drugimi. Kdor si želi sužnjev, se mora z verigo prikleniti nanje; kdor se z zidovi ločuje od drugih, gradi zidove okoli svoje svobode; kdor ne zaupa svobodi drugih, izgubi moralno pravico do nje. Prej ali slej zaide v mreže telesne ali moralne podložnosti.

Mala šola arhitekture za otroke v šolskem letu 2014/15

MAO, 10. april 2013 ― Mala šola arhitekture vabi nadobudne in vedoželjne ustvarjalce!  Skozi šolo otroci postanejo pravi arhitekti, saj spoznavajo arhitekturo z različnih vidikov. Preučujejo jo skozi čutila, raziskujejo svetlobo, odtenke barv in materiale, rišejo in sestavljajo, se družijo in zabavajo. Vabljeni tudi na posamezen obisk ob sredah ob 16.45!

Oblikovanje zvoka, dramaturgija zvoka ter video in film (25.5.2013 15:30)

Španski borci, 9. april 2013 ― Dolgoletna sodelavka kultnega flamskega koreografa Wima Vandekeybusa bo v okviru 20 LET EN-KNAP vodila delavnico ter predstavila, kako ustvarja z zvokom in glasbo v odnosu do slike in filmske naracije, posebej z plesnim videom. Izseki filmov, analiza kratkih sekvenc in praktičen prikaz obdelave in manipulacije zvoka bodo slušateljem dali širšo perspektivo o možnosti kreativne rabe zvoka v filmskem mediju. Charo bo predstavila tudi svoje izkušnje s skupnim ustvarjanjem z Vandekeybusom...
Literarni svet je strašen in smešen obenem.

Literarni svet je strašen in smešen obenem.

Airbeletrina, 9. april 2013 ― »Sprva se B počuti hvaležnega, polaskanega. Zatem začuti grozo. Nenadoma dojame, da je nemogoče, da bi A prebral knjigo v času med dnem, ko jo je založba poslala kritikom, in dnem, ko je izšla recenzija v časopisu: knjiga, poslana v četrtek, glede na to, kako deluje pošta v Španiji, v najboljšem primeru prispe v ponedeljek. Prva možnost, ki se je B domisli, je, da je A napisal recenzijo, ne da bi prebral knjigo, vendar to misel hitro zavrže.
Poskus zajezitve narave in spomina

Poskus zajezitve narave in spomina

Airbeletrina, 9. april 2013 ― Max Rudolf Frisch (1911–1991), ob Friedrichu Dürrenmattu ne le najvplivnejši švicarski avtor, ampak tudi eden najpomembnejših pisateljev nemškega govornega področja druge polovice prejšnjega stoletja, je svojo pisateljsko ost usmerjal v bivanjsko stisko sodobnega človeka, njegovega odnosa do sebe in odnosa med spoloma. Iskanje identitete, vprašanja krivde, nedolžnosti ter odgovornosti, ki so zaznamovala svet po Nietzschejevi likvidaciji Boga ob nastopu 20. stoletja, so glavni motor njegovih del.
Branje del v maju

Branje del v maju

boks, 7. april 2013 ― V petek 31.maja 2013​ vas ob 16:30 vabimo v Muzej sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM) na srečanje v sklopu javnih pogovorov Branje del. Tokrat se bomo pogovarjali o projektu Blank_Protest umetnikov Vlada G. Repnika in Martine Ruhsam. Več o umetniškem projektu si lahko preberete na http://babalan.kibla.org/bp/ Dobimo se na razstavi Sedanjost in prisotnost: ponovitev 3- ulica v… Continue reading Branje del v maju

Branje del v maju

boks, 7. april 2013 ― V petek 31.maja 2013​ vas ob 16:30 vabimo v Muzej sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM) na srečanje v sklopu javnih pogovorov Branje del. Tokrat se bomo pogovarjali o projektu Blank_Protest umetnikov Vlada G. Repnika in Martine Ruhsam. Več o umetniškem projektu si lahko preberete na http://babalan.kibla.org/bp/ Dobimo se na razstavi Sedanjost in prisotnost: ponovitev 3- ulica v… Continue reading Branje del v maju
Nezanesljivi pripovedovalec v sodobnem slovenskem romanu II: Analiza

Nezanesljivi pripovedovalec v sodobnem slovenskem romanu II: Analiza

Zauberberg (Aljoša Harlamov), 7. april 2013 ― Zaradi omejenega razpravljalnega prostora sem za analizo izbral tri pripovedovalce, po enega za vsak tip.* Nezanesljivega presojevalca bom predstavil s pomočjo trilogije Zorana Hočevarja Porkasvet (1995), Za znoret: roman (1999) in Rožencvet (2004),[4] nezanesljivega razlagalca z romanom Marka Sosiča Balerina, Balerina: kratki roman (1997)[5] in nezanesljivega poročevalca z romanom Vinka Möderndorferja Opoldne nekega dne (2008). Izbiro je pogojevala predvsem nazornost pripovedovalčeve nezanesljivosti.             Nezanesljivi presojevalec v sodobnem slovenskem romanu »Nekega dne proti koncu junija je Gojka prišla k meni na vrt. Na vrtu je ni bilo že od malega, od tedaj, ko sem jo kresnil. Jebiga, tacala mi je po čebuli. Zdaj je bila stara pa 22 let in noseča. Takoj sem vedel, da bo sranje.« (Hočevar 1995: 5–6.) Tak je začetek romana Zorana Hočevarja Porkasvet, prvega iz trilogije o sleherniku, šoferju Vojcu Pujšku, karikaturi povprečnega Slovenca. Že v uvodnih stavkih se še tako potrpežljiv bralec ne more ogniti negativnim moralnim sodbam o pripovedovalčevih dejanjih, ramišljanju, mnenjih ipd. Vsaka njegova izjava ima specifične ideološke pomene, je podana skozi sito njegovega osebnega pogleda na svet in bralec lahko že od prve strani ugotavlja, da se ta razlikuje od prevladujočih norm in vrednot, ki veljajo v času in kulturi, znotraj katerih je bilo delo ustvarjeno in znotraj katerih je brano, tj. demokratični Sloveniji na prehodu v oziroma že v enaindvajsetem stoletju. S strani avtorja, tudi seveda implicitnega avtorja, se v tem (v takem začetku) morda kaže izrazita potreba po tem, da očitno izpostavlja pripovedovalčevo nezanesljivost. Kakšen se torej bralcu (samo)razkriva Vojc Pujšek skozi nadaljnje branje? Pujšek je nasilnik brez kanca empatije, ne premore je niti v odnosu do lastne hčere, kakor kasneje ne do sester ali matere. Emocionalno je zavrt, javno izražanje čustev in nežnost ne sodita v njegovo podobo pravega moškega – svoje razburje

Odrski prividi tesnobe

MMC Gledamo, 6. april 2013 ― Francoska koreografinja in plesalka Maguy Marin je v Cankarjevem domu gostovala z metaforično podobo organiziranega pesimizma kot upora vseprisotnim strahovom, ki nas obdajajo v ruševinah današnjega . . .
še novic