[GLASBA: tuje] Totedenski kratek pregled nerecenziranih, a relevantnih aktualnih izidov:

Koridor, 25. januar 2015 ― John Carpenter – Lost Themes: o Legendarni režiser grozljivk z lastno (impresivno) glasbo končno izdaja debitantski album nefilmskih muzik. Ta sicer skorajda po ničemer ne odstopa od siceršnjega dela Carpenterja. Značilne ambientalne pokrajine krasi temačnost noči in grozljivost nenehnih diabolusov ter občasen izlet v progresivnoelektronske sfere. Intezivno poslušanje več ali manj pričakovanega. T. K. https://www.youtube.com/watch?v=3YZ60mQA4Q8 (skladba »Vortex«) Trostopenjska lestvica: +, o, -
Tomislav Kežarovski

Tomislav Kežarovski

Radio Študent, 25. januar 2015 ― Deseta Dogajanje v Makedoniji so ta teden zaznamovale demonstracije novinarjev, ki so pred vladno zgradbo in še prej pred višjim sodiščem opozarjali na omejevanje medijske svobode in cenzuro. Makedonske novinarje in podpornike je na ulice ponovno pognal primer kolege Tomislava Kežarovskega, ki je bil pred dobrim tednom tudi pravnomočno obsojen zaradi odkritja identitete zaščitene priče. S tem ko so Tomislava Kežarovskega le nekaj dni po pravnomočni sodbi na pritožbenem sodišču in začetku prestajanja zaporne kazni* izpustile na enomesečni zaporniški bolniški dopust, so makedonske sodne oblasti pokazale višek cinizma v večletnem pregonu novinarja. Čeprav mu je sodišče na drugi stopnji resda znižalo kazen s 4 in pol na dve leti zapora, pa so makedonske oblasti še pred časom zanikale, da gre za kakršnokoli omejevanje novinarske svobode ali celo pregon in da bo Kežarovski kmalu ogledal popolno svobodo. To bo najbrž res, saj novinar ždi že 20 mesecev v, pretežno hišnem, priporu. Da se mu kazen utegne kmalu izteči, ne ublaži pretrpljenega, ampak samo še enkrat več kaže na posmehljiv odnos uradnega Skopja, ki se zaradi primera sooča tudi s kritikami mednarodne javnosti. Pregon Kežarovskega, ki se je po začasnem izpustu iz zapora v prvih vrstah pridružil novinarskim demonstracijam, se je začel z njegovo aretacijo v sklopu policijske akcije “Likvidacija” maja 2013. Očitali so mu, da je leta 2008 v članku za tednik Reporter 92, v katerem je poročal o umoru nekega moškega v vasi Oreše leta 2005, razkril identiteto zaščitene priče. Ta je na policiji pričala pod prisilo, o čemer je v spornem članku pisal tudi Kežarovski. Razkritja o prisilnem pričanju so pripeljale do preobratov v sojenju za umor, novinarja pa so strpali v pripor. Obsojeni Kežarovski je ves čas sojenja zatrjeval, da pri razkritju policijske priče ni šlo za zlorabo njenega imena, pač pa je s člankom želel opozoriti na sporno delovanje makedonske policije. Prav s tem je verjetno tudi stopil na žul

[SCENSKE UMETNOSTI: domače] Recenzija gledališke predstave: Do zadnjega diha: Zdaj (Jaša Koceli, Eva Mahkovic - Po motivih filma Jean-Luca Godarda Do zadnjega diha)

Koridor, 25. januar 2015 ― Režija: Jaša Koceli Dramaturgija in prevod citatov iz francoščine: Eva Mahkovic Igrajo: Domen Valič, Ajda Smrekar, Boris Kerč, Gregor Gruden in Anja Drnovšek Jean-Luc Godard in ljubezenski triler, ki to ni. Domen Valič in Ajda Smrekar v glavnih vlogah, Boris Kerč, Anja Drnovšek in Gregor Gruden v več vlogah. Dramatizacija Eve Mahkovic in Jaše Koceli. Režija, Jaša Koceli. Gledališka produkcija ali “film na odru”, kot nam ustvaralci z izbiro luči, scene in rekvizitov sporočajo, je spretna adaptacija filma Do zadnjega diha, transformirana in postavljena v današnji kraj in čas. Gledalci smo bili, kot del filmskega seta, priča scenski transformaciji lesenih stojal, na katerih so se vrstili raznovstni (na trenutke nepotrebni) rekviziti, kraji avtomobilov, ki so se v obliki znakov avtomobilskih znamk skrivali kar pod stoli publike ter koketnemu odnosu Michela Poiccarda (Domen Valič) in Patricie Franchini (Ajda Smrekar). Z odlično atmosfersko glasbo in priložnostnem nagovoru publiki so dokazali, da je Godardova estetika večna in zmožna preživeti adaptacijo prostora in časa. Manjkali niso niti Faucault, Maupassant in priložnostne šale ter slengovske figure na račun socialnih omrežij, ki bi se jim ustvarjalci, zaradi sicer precizno izdelanih likov, lahko izognili. Valič je ponovno dokazal, da mu vloga koketnega barabina predvsem gibalno in telesno vsekakor pristaja, četudi na trenutke s prezenco preseže in vstopa v prostor svojih soigralcev. Vsekakor je vredno izpostaviti Borisa Kerča, ki odigra vlogo avtorja, Godarda samega in vlogo igralca na odru, ki uprizarja Shakespeara. Njegov nastop, ki ga zmotita narednica Kleinfrankenheim in višji inšpektor Vital, je uspešen trenutek satire in daje občutek pristnega kaosa, v katerega je gledalec neposredno vpleten. Kostumografka Branka Pavlič je odlično združila pariško estetiko prevladujočega Chanela šestdesetih let dvajsetega stoletja s sodobnim mladostniškim stilom. Koceli in Mahkovic sta ponovno dokazala, da njuno sodelovanje i
Na Punk Rock Holiday 1.5 prihajajo Satanic Surfers, Less Than Jake, Flogging Molly...

Na Punk Rock Holiday 1.5 prihajajo Satanic Surfers, Less Than Jake, Flogging Molly...

SPRP, 25. januar 2015 ― Ko se poleti napotimo čez devet voda in devet gora, čez drn in strn, pridemo do mesteca Tolmin. Majhno mestece, ki se je vsem zasidralo globoko v srce, saj nam vsako leto postreže z odličnimi festivalskimi prireditvami. Letos poleti nam bo, že peto leto zapored, serviral najboljši punk rock festival v Evropi, Punk Rock Holiday 1.5.'Tminci' se lahko pohvalijo z odlično lokacijo, super domačini, ustrežljivimi gostilnicami in čudovitim gozdecem, kamor se poleti zatečejo metalci, rockerji, punkerji in vsi ostali, željni kakovostnih koncertov in sproščujočih počitnic. Čudovita plaža nas napolni z energijo, zeleno plava Soča nam pomaga ukrotiti mačkasta telesa in pognati kri po žilah, proti popoldnevu pa se začne zares. Prvi manjši bendi začnejo žagati in ogrevati množico, zvečer pa na oder stopijo malo večji bendi, ki nam v obraz zmečejo bombe odlične glasbe, zaradi katere se nam spusti v glavi plaz in popusti vse zavore. Evforija punkerje razmeče po prizorišču in odnese iz odra, kar je, za razliko od ostalih festivalov, dovoljeno ampak seveda, na lastno odgovornost. Harmonija med publiko in bendi torej ne pusti nikogar ravnodušnega, niti varnostnikov, saj si radi ogledajo kakšen koncert in norenje občinstva, čeprav jih njihov glasbeni okus popelje daleč stran od našega. Satanic Surfers se vračajo na odre. Za letošnji program so znana že prva imena. Na oder se bodo vrnili Satanic Surfers, katere so pograbili vsi večji festivali, saj bodo po 7 letih odsotnosti vračajo in to z novim, še nerazkritim bobnarjem, oboževalce pa bodo verjetno spravili ob pamet. Z Irskimi melodijami bodo zažigali Američani Flogging Molly, Less than Jake bodo odtrobentali simfonije za vse ljubitelje ska punka, malo bolj rockersko usmerjene punkerje bodo navdušili Nemci Beatsteaks, hardcorašem bo v glavo priletel šus norih Američanov Madball in Death by Stereo, celotno publiko pa bodo znova pozdravili Anti-Flag, ki se v Tolmin vračajo že tretje leto, vendar tokat z novim albumom. Repliko

Fredi Miler užaljen zaradi primerjav ''z ribičarjem''

Večer, 25. januar 2015 ― Fredi Miler, ki je za svoj najodmevnejši komad Vedno si sanjala njega, prvič objavljen na Youtubu pred desetletjem, zabeležil skoraj 290 tisoč klikov, je v zadnjem obdobju redkeje pod žarometi. Ob aktualnih objavah o njem pravi, da ga je primerjava v medijih ''z ribicami'' užalila in da se mu vsakršno ocenjevanje novinarjev, ki ga pred objavami sploh ne kontaktirajo in pišejo ...

Fredi Miler užaljen zaradi primerjav ''z ribičarjem''

Večer, 25. januar 2015 ― Fredi Miler, ki je za svoj najodmevnejši komad Vedno si sanjala njega, prvič objavljen na Youtubu pred desetletjem, zabeležil skoraj 290 tisoč klikov, je v zadnjem obdobju redkeje pod žarometi. Ob aktualnih objavah o njem pravi, da ga je primerjava v medijih ''z ribicami'' užalila in da se mu vsakršno ocenjevanje novinarjev, ki ga pred objavami sploh ne kontaktirajo in pišejo ...
ART-AREA 246

ART-AREA 246

Radio Študent, 25. januar 2015 ― PIRATSKI FILM IN NJEGOVE ŠIRŠE KONOTACIJE V Projektnem prostoru Aksioma je na ogled razstava Piratski film oziroma Pirate Cinema avtorja Nicolasa Maigreta. Pred umetnikovo predstavitvijo projekta se je ob otvoritvi razstave odvilo tudi kratko predavanje Geoffa Coxa. V prispevku se posvečamo tako razstavi kot tudi spremljevalnem predavanju. Najprej bomo povzeli nekaj pojasnil iz napovedi dogodka: »V zadnjih nekaj letih sta piratstvo in dajanje datotek z avdiovizualno vsebino v souporabo po načelu vsak z vsakim postala množična dejavnost, v kateri sodeluje na milijone uporabnikov interneta, in ena od glavnih oblik dostopa do filmskega doživetja doma. To dejstvo nam ne zastavlja le očitnih vprašanj, povezanih z avtorskimi pravicami in pravnimi zadevami [...], [temveč] pomeni tudi izziv za materialnost filma in za zamišljanje filma kot linearne pripovedi. Protokol peer-to-peer temelji na fragmentaciji datotek v majhne vzorce, ki olajša izmenjavo med različnimi prejemniki: ko se prenesejo oziroma naložijo vsi 'delčki', je datoteko mogoče rekonstruirati vzorec za vzorcem, dokler ni popolna, iz neurejenih drobcev, ki smo jih dobili od različnih uporabnikov. Ta skrita arhitektura razkriva izjemne pripovedne posledice, kajti  procese remiksanja, katerih uporaba v umetnosti se je močno razširila od avantgard naprej, avtomatizira in naredi naključne. Piratski film vzame to za izhodišče, da bi razkril skrito delovanje in geografijo souporabe P2P. Projekt je predstavljen kot nadzorna soba, v kateri je prikazano odvijanje P2P prenosov v resničnem času na omrežjih, ki uporabljajo protokol BitTorrent. Instalacija proizvede naključen razrez datotek, katerih izmenjava poteka v tistem trenutku. [...] Instalacija [...] se opira na avtomatiziran sistem, ki nenehno nalaga najbolj gledane datoteke torrent. Prestrežene podatke takoj projicira na zaslon, nato pa jih zavrže.« Ta nekoliko daljši izbor iz napovedi razstave nam približa, za kaj pri projektu gre, vsaj v form

Prostorske postavitve po koncu EPK tudi v razrez

Večer, 25. januar 2015 ― Čeprav je bila v času Evropske prestolnice kulture (EPK) v Mariboru postavljena vrsta zanimivih prostorskih postavitev, danes stojijo le še redke. Nekatera so celo pristala v razrezu, na primer svetlobni napisi z naslovi del Draga Jančarja. V Mariborski knjižnici si zdaj prizadevajo, da bi ponovno postavili vsaj en takšen napis. Šest svetlobnih napisov je bilo po navedbah ...

Prostorske postavitve po koncu EPK tudi v razrez

Večer, 25. januar 2015 ― Čeprav je bila v času Evropske prestolnice kulture (EPK) v Mariboru postavljena vrsta zanimivih prostorskih postavitev, danes stojijo le še redke. Nekatera so celo pristala v razrezu, na primer svetlobni napisi z naslovi del Draga Jančarja. V Mariborski knjižnici si zdaj prizadevajo, da bi ponovno postavili vsaj en takšen napis. Šest svetlobnih napisov je bilo po navedbah ...
Rakek 1967/68 – 5. a razred

Rakek 1967/68 – 5. a razred

Stare slike (Cerknica), 25. januar 2015 ― Tako kot vsako šolsko leto, smo se tudi Leta 1967 rakovški petarčki slikali za razredno sliko. Običajno so take slike nastajale pred poslopjem šole, občasno pa je šolska slika nastala tudi v razredu. Slikani smo v dopoldanskem času, ker so imeli nižji razredi pouk v popoldanskem času. Tega leta so se nam pridružili še petarji […]
še novic