Radio Študent,
12. december 2016
―
Clean Feed, 2016
Nocojšnji radijski program zaključujemo s koncertnim albumom skupine Carate Urio Orchestra. Posnetki so nastali na lanski 56. ediciji Jazz festivala Ljubljana. Priložnost za podoživljanje doživetega tistim, ki so tedaj bili del občinstva, ter zvočna repriza zamujenega za ostale poslušalce torej.
Fokus lanskoletnega festivala je bil usmerjen na kitarske linije, orkestralne zasedbe in belgijske glasbenike. Carate Urio Orchestra lahko z zadržkom umestimo v zadnji dve kategoriji. Čeprav so skupaj z zasedbama Flat Earth Society in Dans Dans predstavljali jagodni izbor belgijskega novega jazza, je iz Belgije le najvidnejši član orkestra. Orkestra, ki je pravzaprav septet. A nič za to. Carate Urio Orchestra se tudi s svojo glasbo ne da zlahka popredalčkati. Skozi prizmo svobodnega jazzovskega improviziranja namreč izrisujejo zametke post-rocka, obrise filmske glasbe in širok spekter od ambientalnih zvokov do nojza. Izvir glasbenega izrazja in stičišče povezav med glasbeniki zasedbe je pihalec Joachim Badenhorst. Pozornost zainteresiranega poslušalstva si je pridobil predvsem z improviziranim soliranjem na basovski klarinet in s pomembno vlogo v različnih zasedbah, ki segajo širom Evrope do New Yorka. Več članov teh zasedb si z Joachimom že dlje deli koncertne odre. Na njegovo pobudo so se zbrali v skupino Carate Urio Orchestra, da bi uglasbili in nadgradili zasnutke njegovih skladb, ki so jih nato leta 2013 izdali na albumu Sparrow Mountain. Izgleda, da je snemanje plošč v duhu živih nastopov zanje najbolj priljubljena izbira, saj je prvi album pravzaprav le izbor koncertnih posnetkov s turneje. Material, ki je nastal v obdobju zatem, so predstavili in posneli na ljubljanskem festivalu. Snemali so enkrat pred polno ter drugič pred prazno dvorano in najboljše posnetke kasneje zlepili v celoto. Plošča je izdana pri portugalski založbi Clean Feed, katere ustanovitelj je tudi večletni soorganizator Jazz festivala Ljubljana.
Septet Carate Ur