Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 19. februar 2017 ― NOVICE: Ta vikend je v Melbournu v Avstraliji potekal Melbourne’s Electronic Parade Festival, na katerem so morali zaradi predoziranja z GHB-jem hospitalizirati kar 21 ljudi. Ne da bi jih bilo potrebno hospitalizirati, pa so obravnavali še dodatnih 7 ljudi. Reševalci so povedali, da je šlo za najvišje število predoziranj na glasbenem festivalu v zadnjih letih. Policija je aretirala 40 ljudi, enega pa so pridržali čez noč, saj je posedoval pester nabor nelegalnih drog. Tako množično predoziranje je zanetilo narodno debato o potrebi po testiranju za droge na podobnih dogodkih. Mykki Blanco je na tviterju opisal najbolj bizaren primer homofobije, ki ga je doletela do sedaj. Na letalo, s katerim se je peljal, je sopotnik, ki je sedel polek Mykkija, poklical policijo. Moški se menda ni počutil udobno, ker je moral sedeti zraven njega in ni mogel razumeti, kako je letalska družba sploh lahko dopustila, da se je vkrcal na letalo ter še manj, kako so ga lahko posedli ravno zraven njega. 8. maja 1977 je bend The Greatful Dead odigral legendarni koncert v dvorani Barton na Univerzi Cornell v Ithaci. Po letih šeranja bootlegov med fani bo koncert sedaj končno doživel svojo prvo uradno izdajo, s čimer bodo obeležili tudi 40-letnico koncerta. Celoten posnetek je bil remasteriziran in bo na voljo v boxsetih kot trojni CD ali petkratni LP z naslovom Cornel 8.5.77, izšel pa bo tudi kot del boxseta May 1977: Get Shown the Light s kar enajstimi CDji, na katerih bodo še dodatni trije koncerti iz tistega obdobja. Britanski producent Clark je za april napovedal izid njegove že osme plošče z naslovom Death Peak. Ta bo izšla pri založbi Warp, ki je njegovo zatočišče že vse od leta 2001. Z novim EP-jem pa je minuli vikend ozaljšal avstralski producent Flume. Izšel je namreč Skin Companion EP II, ki je neke vrste podaljšek plošče Skin. Na EP-ju najdemo tudi sodelovanje z raperjem Pusha T-jem. Skin Companion EP II by Flume   GTFO: 20. 2.: It Came From Beneath @
idealna godba, suka Ičo Vidmar

idealna godba, suka Ičo Vidmar

Radio Študent, 19. februar 2017 ― Idealni klasiki: sovjetski oziroma ruski jazz iz osemdesetih. idealni album: Ganelin Trio : Con Anima (1976/1977, Melodija - Leo Records) nova muzika: Rusija in Dearly Departed, Vjačeslav Gujvoronski & Vladimir Volkov, Valentina Gončarova blues: Buddy Guy & Junior Wells : Alone & Acoustic (1981, Pariz) na posluh
Mednarodni dan maternega jezika

Mednarodni dan maternega jezika

Biblio terminologija, 19. februar 2017 ― Organizacija Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo Unesco je razglasila 21. februar za mednarodni dan maternega jezika. Letos bo posvečen materinščini kot pomembnemu gradniku kakovostnega izobraževanja in večjezičnosti za prihodnost. Združeni narodi praznujejo mednarodni dan maternega jezika kot praznik raznolikosti in pestrosti jezikov po svetu in v spomin na ubite študente, ki so 21. februarja 1952 v Bangladešu v protestih zahtevali uradno rabo svojega maternega jezika, to je bengalščine. Skladno s cilji Unescove Agende 2030 so tema letošnjega mednarodnega dne maternega jezika kakovostno izobraževanje, jezik/jeziki poučevanja in koristi za prihodnost, ki jih prinaša izobraževanje v globalnem mnogojezičnem okolju. Poudarjen je izjemen pomen ustreznega jezika poučevanja v zgodnjih letih šolanja, navadno je to materni jezik. Osnovno izobraževanje v maternem jeziku nedvomno močno dvigne kakovost učenja in učnih dosežkov s poudarkom na razumevanju in ustvarjalnosti, ne pa samo na ponavljanju in pomnjenju. V ta namen so vsako leto organizirani različni dogodki, srečanja in seminarji (npr. International Mother Language Day 2017), na Facebooku pa je tudi posebna družbenokulturna spletna stran. Evropa je jezikovno zelo razgiban in bogat prostor in prav jezik je ena najbolj prepoznavnih prvin identitete in kulture. Z vstopom Hrvaške je sedaj v EU 24 uradnih jezikov. Jezikovna pisanost in različnost v EU je zato dejstvo in sodelovanje z drugače govorečimi je neizogibno del našega vsakdanjika. Zato je eno izmed vodilnih načel EU na področju kulture in izobraževanja prizadevanje, da naj bi vsakdo poleg maternega govoril še vsaj dva tuja jezika. Po Unescovih podatkih naj bi bilo na svetu med šest in sedem tisoč jezikov, v Evropi je 76 različnih jezikov. Mnogim jezikom po svetu grozi možnost izumrtja, najbolj tistim, ki jih govori le še majhna skupina ljudi (ponekod le še ena oseba ali ena družina!) in seveda tistim, ki nimajo zapisane oblike. Po nekaterih oce
Morilec, ki je hotel v nebesa: bolje prejemati kot dajati

Morilec, ki je hotel v nebesa: bolje prejemati kot dajati

Konteksti (Tomaž Bešter), 19. februar 2017 ― Jonas Jonasson je slovenskemu bralskemu občestvu sedaj že dobro znan. Pred leti je napravil zelo pomemben premik v naši izdajateljski srenji, saj je s Stoletnikom, ki je zlezel skozi okno in izginil naredil pravo malo revolucijo. S kombinacijo izvrstnega črnega humorja, satire sodobnega časa in sproščenega stoičnega navodila, s katerim je stari čemernež zelo dobro prejadral vse prepreke, je napisal eno bolj branih in navdušujočih knjig. S to knjigo, bi lahko zapisal, je pri nas začel z nekakšnim upokojenskim žanrom. Ta v ospredje pošilja upokojence, starostnike, in jih podaja na dogodivščine, ki jim jih mnogi že odvzemajo. A njihove karakteristike in izkušnje, s katerimi so oboroženi, jih ob obilici nerganja in preproste poštenosti omogoča, da postanejo pravi superjunaki. Tako so k nam prišli tudi Ove, Babica, Hendrik, Harold ... in še kdo bo za njimi. Jonas je medtem v zanosu humornega žanra izdal prav tako berljivo Analfabetko, ki je obvladala računstvo, kjer je to upokojensko noto sicer odvzel, nadaljeval pa s potenciranjem neverjetnih situacij, ki se lahko zgodijo in s tem prav tako navdušil tudi slovenske bralce.Sedaj je prišla še tretja. Jonas Jonasson je pred kratkim na naše police prispel v prevodu romana Morilec, ki je hotel v nebesa. Izdali so ga v zbirki Kapučino, naslovnico pa je v svojem slogu narisala Polona Pačnik. Super. Knjiga, tako v formalnem kot tudi v vsebinskem smislu, ne odstopa od tega, kar bi od Jonassona pričakovali glede na pretekla dela. vir slike: emka.si V glavnem okviru zgodbe spremljamo tri junake: Morilca Andersa, receptorja Pera Perssona in duhovnico Johanno Kjellander. Tri antijunake, ki so, vsak na svoj način, polni neprijaznih metod, kako profitirati na račun nesreče drugih. Anders je slabo vzgojeni morilec, ki je večino življenja preživel v zaporu, preživlja pa se s tem, da je plačani morilec, ki sprejema denar za to, da škodi drugim. Per Persson je receptor v hotelu, kjer ima Anders sobo. Kot receptor dela, ker boljšega
SKABINET

SKABINET

Radio Študent, 19. februar 2017 ― Šibamo naprej v 17 leto Skabineta z nekaj novostmi iz letošnjega leta, pa še nekaj nepreposlušanih od lani, ter napovedujemo obvezen koncert za vse prave ljubitelje skaja!!! 1.   SAFE FERRIS - Checkered past ep - Anything 2.   PANTASONICS - Rambler 3.   BITTER GROUNDS - Hollowlands - Struck out 4.   THE PREVALENT - Tell me something new - She's trouble 5.   SALOMOFUR - You'll never be 6.   DANCING ME & THE SKA MACHINE - 13 songs to hear before you die - Shashlik & Rock'n'Roll 7.   SKA WAKERS - Riddim of revolt - Ska revolution 8.   BOB MARLEY - The first ska singles - One cup of coffe 9.   LA THORPE BRASS - All thing move - Aimless man 10. THE MAYTALS - Jump Jamaica way - 6th and 7th books 11. THE IMPERIAL WALKERS - The Imperial Walkers - Star crossed 12. 8°6 CREW - Working Class Reggae - Une fois pour toutes 13. VENDETTA - Bother - No volvere 14. ETXALE APIO!!! - Rechazados - Rude boy 15. CRASH & THE CRAPENTERS - Set in stone - Everything's coming my way  
Le Trio Joubran

Le Trio Joubran

Radio Študent, 19. februar 2017 ― Podrobneje predstavljamo palestinsko zasedbo Le Trio Joubran, bratsko druščino treh inštrumentalistov na oud, ki nas kmalu obiščejo na Glasbah sveta (27. 2. 2017). Bratje Samir, Wissam in Adnan Joubran, ki v pretanjenih aranžmajih kombinirajo avtorske skladbe in improvizacijo, so na snemanje zadnjega albuma AsFâr iz leta 2011 povabili tudi tunizijskega lutnjista in vokalista Dhafer Youssef, ki pa se na inštrumetalnem albumu oglasi le z vokalizacijami. Poleg albuma AsFâr bomo slišali tudi skladbo z albuma A l'ombre des mots, ki so ga posneli v spomin slovitega palestinskega pesnika Mahmouda Darwisha (1942–2008). V oddaji sukamo še solistično skladbo Adnana Joubrana, posneto na lanskoletnem WOMEX-u, tam sta pa nastala tudi posnetka južnoafriškega kitarista Dereka Gripperja (na kitari igra skladbe za koro) in južnokorejskega benda Black String; oba izvajalca bomo slišali na letošnji Drugi godbi.   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 19. 02. 2017 Le Trio Joubran: AsFâr (World Village, 2011)/ 1. Nawwâr (4'40'')   Le Trio Joubran: AsFâr (World Village, 2011)/ 5. Sama Cordoba (4'36'') Le Trio Joubran: AsFâr (World Village, 2011)/ 2. Zawâj El Yamâm 1 (5'52'') Le Trio Joubran: A l'ombre des mots (World Village, 2009)/ 3. Masar (5'05'')   Derek Gripper – Last song with spoken intro (Recorded at WOMEX16) (6'26'') Black String – Mask Dance (Recorded at WOMEX16) (6'35'')   Franolić & Ćulap & Jovanović: Put (Geenger Records, 2016)/ 7. Put (5'06'') Adnan Joubran - opening song - Live at WOMEX 16 (7'14'')

Tom Veber: ***

Koridor, 19. februar 2017 ― Hudiču zdaj zrem naravnost v oči. Oči svetlikajoče se rubinaste barve. Dolgo zrem v njega in on zre vame, sva eno. Njegova črnina se zliva v vsako poro moje kože. Čutim njegovo prisotnost, duši me, ne morem dihati. Otopel tavam po svetu, ki mi je bil nekoč znan. V telesu, ki ga več ne prepoznam. […] The post Tom Veber: *** appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Emptyset: Borders

Emptyset: Borders

Radio Študent, 19. februar 2017 ― Thrill Jockey, 2017   <a data-cke-saved-href="http://emptyset1.bandcamp.com/album/borders" href="http://emptyset1.bandcamp.com/album/borders">Borders by Emptyset</a> Dvanajst let po tem, ko sta se Bristolčana James Ginzburg in Paul Purgas povezala pod imenom Emptyset, je tukaj njun peti album, ki sta ga naslovila Borders. Njegov predhodnik je pred štirimi leti izšel pri nemški založbi Raster-Noton, dva albuma pred tem pa pri založbi Subtext, pri kateri Ginzburg za izbor skrbi poleg Rolyja Porterja in Paula Jebanasama. Z Borders sta Emptyset presedlala k ameriški čislani založbi Thrill Jockey, ki jo je pred 25 leti ustanovila Bettina Richards. Njen katalog se ponaša z mnogimi zvenečimi imeni, med katerimi so na primer Trans Am, Mouse on Mars ali pa Tortoise. Od prvega albuma iz leta 2009, ki je nosil naslov Emptyset in se gibal v vodah avantgardnega, prejkone minimal techna, se je dvojec estetsko premaknil s plesišč v - recimo temu - galerijske prostore. A to ne pomeni, da ob predpogoju dobrega ozvočenja njune stvaritve ne bi funkcionirale tudi na plesnem podiju. Ginzburg in Purgas se namreč širokogrudno poslužujeta repeticije, ki deluje kot ponavljanje mantre njunih skrajno temačnih sfer. Ostajata pa zvesta raziskovalni naravi svojega dela, ob kateri poslušalec ob raziskovanju narave zvoka pristane v raziskovanju narave lastnega telesa in ob teh zvokih porajajočih se telesnih odzivov. V živo posnet sveži album Borders sta Emptyset ustvarila z analognimi mašinami, ki sta jih ustvarila sama, med njimi tudi instrument, ki spominja na sodobne citre. Album, katerega komadi nosijo enobesedne naslove tipa Body, Border, Descent, Across, Speak ali Axis, s svojim neutrudnim industrial pogonom vzdržuje intenziteto albuma od začetka do konca. Prefinjeno surovi naboj kipi iz vseh enajstih komadov, ki sta jih Ginzburg in Purgas uvrstila na album, hkrati pa si mestoma vendarle privoščita nekaj igrivosti. Seveda ne v smislu kake razigranosti, temve
Gostje 2017

Gostje 2017

Kurja polt, 19. februar 2017 ― POKLON: CHRISTINA LINDBERG Christina Lindberg, švedska nimfeta večno dekliških potez in častna gostja letošnjega festivala, je v kratki filmski karieri posnela dva ducata filmov in postala ikonična figura eksploatacijskega filma 70. let. Sprva v Skandinaviji, nato širom Evrope, v ZDA in na Japonskem. Pozirala je za Playboy in Penthouse, nastopila v filmih glavnih [...] The post Gostje 2017 appeared first on Kurja polt.
Max Graef: Rivers of the Red Planet

Max Graef: Rivers of the Red Planet

Radio Študent, 19. februar 2017 ― Tartelet Records, 2014   &amp;lt;a data-cke-saved-href="http://maxgraef.bandcamp.com/album/rivers-of-the-red-planet-tartalb003" href="http://maxgraef.bandcamp.com/album/rivers-of-the-red-planet-tartalb003"&amp;gt;Rivers of the Red Planet (TARTALB003) by Max Graef&amp;lt;/a&amp;gt; V berlinski četrti Kollwitzkiez se je okoli prodajalne plošč z imenom O.Y.E. Records v preteklih letih izoblikovala mikroscena z edinstvenim zvokom, ki ga krojijo house, jazz, funk ter hip-hop in ki danes že pušča odtis na berlinskem glasbenem zemljevidu. O.Y.E. je mesto, kjer lahko nepodpisani lokalni producenti prodajajo in promovirajo svoje stvaritve. Eden teh producentov, Max Graef, je pod O.Y.E.-vim pokroviteljstvom leta 2013 ustanovil lastno založbo Box Aus Holz, prek katere so Graef in njegovi prijatelji nato izdajali svoje surove, skoraj lo-fi elektronsko plesne kompilacije. Po nekaj EP-jih za različne založbe, denimo Heist Recordings, ki jo vodita Detroit Swindle, je Graefa opazila københavnska založba Tartelet Records in mu ponudila popolno žanrsko svobodo ob snemanju njegovega debitantskega albuma ...  
še novic