Tentet slišnega življenjskega toka (Kino Šiška, sreda 22. 2. 2017)

Tentet slišnega življenjskega toka (Kino Šiška, sreda 22. 2. 2017)

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Kino Šiška, sreda 22. 2. 2017 Naslovna fotografija: László Juhász   V intervjuju, ki ga je pred premierno izvedbo Slišnega življenjskega tenteta za Sigic dal Jaka Berger, je tolkalec svoje ustvarjanje razdelil na tri razločene sfere: igranje v žanrskih zasedbah, improvizacija ali zvočenje s prepariranimi bobni in elektronska snovanja s terenskimi posnetki. Zamolčal je ambiciozen in širokopotezen projekt, ki obenem širi zasedbo in ji nalaga, kakorkoli že ohlapno, kompozicijo. Morda postaja pravilo, ali pa gre zgolj za naključje, da se v zadnjih letih domači glasbeniki in glasbenice pojavljajo v večjih zasedbah kakega svojih kolegov. Olfamoštvo Olfamoža, septet Oholo, pred tem bolj kratkoživa kompozicija Marka Karlovčca in sedaj Bergerjev Tentet. Podobnosti ne bomo iskali, saj gre vendarle za povsem individualne projekte, a morda lahko iz tega sklepamo na določene pogoje. Naštetih projektov pač ne bi bilo, če ne bi obstajalo za vsako zasnovo primerno število primernih glasbenic in glasbenikov, ki so skozi leta uspeli akumulirati dovolj znanja in izkušenj, da je o tovrstnih projektih pri nas sploh mogoče in smiselno razmišljati. Tako je mogoče tudi v Bergerjevem Tentetu, ki je za svojo drugo izvedbo preteklo sredo v Kinu Šiška moral rahlo prilagoditi zasedbo, popolnoma zaupati izvedbi ter se poigrati z zasnovo. Tentet slišnega življenjskega toka je nastal ob priložnosti Brgsove osebne desetletnice diskografskega delovanja, morda zaznamuje tudi čisto osebno samorefleksijo, prvič pa smo ga v rahlo drugačni zasedbi slišali poleti v vrhniškem Bazenu. Sama zasnova zaobjema predvsem formo kompozicije in vsebinsko kolektiv prepušča samemu sebi oziroma skupinskemu muziciranju, ki se bolj kot v smeri proste improvizacije odvija v okviru odprte, svobodnjaške jazzovske tradicije. Na tej ravni je seveda zasedba ključnega pomena in nikakor ni zanemarljivo, da je imel Berger na voljo ne le deseterico, pač pa je za priložnostne spremembe zlahka našel tudi zamenjave. T
Nostalgija po prijatelju

Nostalgija po prijatelju

Airbeletrina, 23. februar 2017 ― Danes mu je umrl najboljši prijatelj. Mogoče včeraj, kaj on ve. Prejel je nočni telefonski klic bivše punce: »Vladimir.« To pomeni smrt. Mogoče je umrl že včeraj. Zakaj – se verjetno sprašujete – bi ga o smrti najboljšega prijatelja obvestila bivša punca? Ker smo v francoskem romanu Alkohol in nostalgija Mathiasa Énarda, v katerem se prijateljstvo med dvema fantoma zgodi kot spremljevalni program ljubezni do iste punce. Če ste gledali Bertollucijeve Sanjače ali pa Truffautjevo klasiko Jules in Jim,(da ne govorimo o Hladnikovem Peščenem gradu), si s
Stages Of Decomposition, Embryonic Devourmen, Nader Sadek, Carnivore Diprosopus, Malignancy

Stages Of Decomposition, Embryonic Devourmen, Nader Sadek, Carnivore Diprosopus, Malignancy

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Orto bar, 22. 2. 2017   Pred dvema dnevoma je ljubljanski Orto Bar zahvaljujoč Veselim Dihurčkom gostil prav brutalen turnejski paket, ki ga je sestavljalo pet bendov. Tako kot pred nekaj meseci, ko je Orto Bar grmel pod taktirko čikaških Gorgasm, nizozemskih Rectal Smegma in brazilskih Nervochaos, so tokrat bobniče terorizirali kalifornijski Stages Of Decomposition ter Embryonic Devourment, mednarodni Nader Sadek, kolumbijski Carnivore Diprosopus, vlogo headlinerja pa so imeli newyorški Malignancy, ki slavijo 25 let obstoja. Kljub zvenečim imenom ali pa vsaj imenom, ob katerih bi morali z ušesi zastriči vsi ljubitelji brutalnega, tehničnega in slamming death metala, je bil Orto Bar porazno prazen. V veliki dvorani, ob Kadilnici, se je tako lepo pretegnilo slabih petdeset duš. Karkoli je že bil razlog za to, zdaj ni pomembno – pomembno je predvsem to, da tako bendi kot prisotni niso pustili, da bi jih to spravilo v slabo voljo. Ob 20. Uri se je tako pričel hudičev ples, katerega intenzivnost ni popustila vse do polnoči. Oder so najprej zasedli slamming death metalci Stages Of Decomposition iz Los Angelesa. Bend zveni kot miks sandieških Disgorge in newyorških Pyrexia, kar pomeni, da deluje primitivno, a rušilno, kruleče in hitro. Trio morda res ponuja dokaj preproste in predvidljive strukture pesmi, generične slamming riffe in besedila, v katerih ne preživi nihče, a to še ne pomeni, da so tudi v živo tako … pa recimo povprečni. V živo Stages Of Decomposition ustvarijo rušilni tornado, ki je bil začasno prekinjen, ko je basistu crknil bas. Krajša pavza kljub vsem poskusom oživitve štiristrunskega instrumenta ni prinesla želenih rezultatov, zato se je možakar odločil pustiti bas pri miru in se je osredotočil samo na vokale. Po krajšem opravičilu je tako sledil šele zares pravi tornado, saj je skušal bend pomanjkanje basa kompenzirati z živalsko živahnostjo na odru – kar mu je tudi uspelo. Sledil je kalifornijski trio Embryonic Devourment, ki zveni
.glasbene novice

.glasbene novice

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Novice Začnimo s stavkom, ki ga bomo v prihodnjih štirih letih najbrž izrekli pogosto: slabe novice prihajajo iz Bele hiše. Predviden zvezni proračun za leto 2018 po pričakovanjih znatno manj denarja namenja umetniškim, humanističnim in alternativnim medijskim vsebinam. Ta državna podpora že zdaj predstavlja le 0,003% letnega zveznega proračuna, kljub temu pa so si konservativci v luči varčevanja že dolgo prizadevali prav za odpravo teh programov, kar je zdaj bližje uresničitvi kot kdajkoli prej. Končna verzija proračuna bo objavljena 13. marca, peticije pa se že podpisujejo in pošiljajo.  Jay Z bo postal prvi raper, ki bo sprejet v Songwriters Hall of Fame, torej v tisto Hišo slavnih, ki je posvečena pesmopiscem. Po pravilih njujorške institucije lahko glasbenik postane kandidat 20 let po izdaji svoje prve uspešnice, kar Jay Z-ja ravno še vključuje, saj je bil njegov debitantski album Reasonable Doubt izdan leta 1996. Slovesnost s sprejemom se ima zgoditi 15. junija.   Serija Bob's Burgers, animirana uspešnica televizijske hiše FOX, bo po večletnem sodelovanju z mnogimi prominentnimi alternativnimi glasbeniki zdaj končno prinesla pravo kompilacijsko ploščo. Ta bo 12. maja izdana pri založbi Sub Pop, na njej pa bo zbranih kar 112 skladb, ki so bile v sedmih sezonah ustvarjene v ali ob seriji. Manjkali ne bodo niti prispevki kantavtorice St. Vincent, benda The National in frontmana zasedbe Magnetic Fields, Stephina Merritta. In ni prave Svaštarnice brez Guccija Manea. Po tem, ko je bil ta lani maja po dveh letih izpuščen iz zapora, se je hitro zaročil, izdal tri nove albume in še nekaj krajših izdaj, zdaj pa je napovedal še prvo turnejo v svoji dolgoletni karieri. Turneja Trap God ga bo za zdaj popeljala po večjih mestih ZDA in med drugim tudi na festival Coachella. Evropski fani bodo tako morali še malce počakati, po drugi strani pa se Gucci pogosto zdi kot eden tistih orkanov, ki jih je bolje opazovati od daleč.   Kdo bi si mislil, da bomo leta
Zvoki mladih v Unionu @Grand hotel Union, 7. 2. 2017

Zvoki mladih v Unionu @Grand hotel Union, 7. 2. 2017

Koridor, 23. februar 2017 ― Ko hotel postane resnično Grand hotel. Takšno veličino sta poslušalcem pričarala mlada glasbenika – violinistka Maja Horvat in violončelist Izak Hudnik – na koncertu, 7. 2. 2017, v Grand hotelu Union, ki ga je organizirala Glasbena mladina ljubljanska v okviru cikla Zvoki mladih v Unionu. Prva je nastopila ob klavirski spremljavi Craiga Whita, drugega pa […] The post Zvoki mladih v Unionu @Grand hotel Union, 7. 2. 2017 appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

"Ko se umetniki lotijo obdelav, upodobitev in interpretacij telesa"

MGML, 23. februar 2017 ― V Mestni galeriji Ljubljana je na ogled skupinska razstava z naslovom Telesnost. Po oceni kustosa Sarivala Sosiča je telo gotovo polje največje možne izraznosti, telesnost pa je rezultat najraznovrstnejših dejavnosti telesa: "Telesnost je namreč razvijanje telesa iz statičnega položaja ali forme v nekaj dinamičnega, dramatičnega, slikovitega in prožnega. Skozi ustvarjalni proces postaja telesnost glavni nosilec pripovedi, informacij in končnih vtisov."
Srnjaki ponočnjaki

Srnjaki ponočnjaki

LUD Literatura, 23. februar 2017 ― Nočne živali so tiste, ki z velikimi svetlečimi očmi pridejo na plano, ko vsi ostali spijo, da lahko lovijo po robovih noči in ostanejo neopažene, pokrite z mehko temo. In […]

Prisluhnimo pravljici

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 23. februar 2017 ― Prihaja pomlad. Z njo pa bodo iz južnih krajev prihajale ptice selivke. Kako je to videti, smo na humoren način izvedeli skozi pravljično nit zgodbe o štorklji Špeli. Slikanica nam je približala življenje štorkelj in dejstvo, da je pravi dom tam, kjer nas čaka nekdo, ki nas ima rad. Štorklje, ki so nastale v ustvarjalnem delu, so z otroki odletele domov. Renata Novak

Pravljična ura na Ponikvi

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 23. februar 2017 ― Pustne šeme – to smo mi! Tako in še kako drugače bodo v prihodnjih dneh prepevali otroci. Princeske, gusarji, medvedki, tigri, čarovnice in drugi pustni liki bodo zavladali deželi. In ravno zato smo v knjižnici na Ponikvi na pravljični uri pogledali pravljice o pustu in pozneje izdelovali pustne maske. Domišljiji smo pustili prosto pot in naredili vsak svojo obrazno pustno masko. Maske smo izdelali iz papirja različni barv in na njih prilepili perje. Včasih so se na pustni dan pripravljali že veliko prej kot danes. Malčki so dolgo načrtovali in razmišljali, mamice ...
Tribute New Yorku, rojstnem mestu hiphopa

Tribute New Yorku, rojstnem mestu hiphopa

Radio Študent, 23. februar 2017 ― V tokratni dopisniški ediciji rimobrcačev se bomo skupaj z avtorjem oddaje potikali po samih zlizanih, pričakovanih, a še kako pomembnih raperskih viž, ki poveličujejo posamezne predele New Yorka ali mesto v celoti. Povečini muzika za fene old schoola in golden era bo plemenitila še kaka novejša newyorška kompozicija.  1.) GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE: New York New York 2.) BOOGIE DOWN PRODUCTIONS: South Bronx 3.) KOOL G RAP & DJ POLO: Streets of New York 4.) NAS: NY State of Mind 5.) DIGABLE PLANETS: Pacifics 6.) WU-TANG CLAN: C.R.E.A.M. 7.) BLAHZAY BLAHZAY: Danger 8.) JERU THE DAMAJA: Brooklyn Took It 9.) CROOKLYN DODGERS: Crooklyn 10.) JAY-Z & NOTORIOUS B.I.G.: Brooklyn's Finest 11.) ONYX: Walk In New York 12.) LORD TARIQ & PETER GUNZ: Deja Vu (Uptown) 13.) CAPONE-N-NOREAGA: T.O.N.Y. (Top Of New York) 14.) PHAROAHE MONCH: Queens 15.) MOS DEF: Brooklyn 16.) RAKIM: New York 17.) CANNIBAL OX: Iron Galaxy 18.) HI-TEK ft DION, JADAKISS, PAPOOSE, TALIB KWELI: Where It Started At 19.) BEASTIE BOYS: Open Letter to NYC 20.) EL-P: Drones Over Brooklyn 21.) A$AP ROCKY ft KENDRICK LAMAR, JOEY BADA$$, YELAWOLF, BIG K.R.I.T., ACTION BRONSON: 1 Train (Tale sicer ni tribute je pa "Anything is better than the 1 Train", za vse zmrzovalca na podzemni v nočnih urah) 22.) AZ ft. RAEKWON & GHOSTFACE KILLAH: New York 23.) CAM'RON ft. JUELZ SANTANA & JAY Z: Welcome to New York City 24.) CAMP LO: Black Nostaljac 25.) OL DIRTY BASTARD: Brooklyn Zoo 26.) DIGABLE PLANETS: Where I'm From 27.) BEASTIE BOYS: No Sleep Till Brooklyn 28.) KRS-ONE: New York
Tribute New Yorku, rojstnemu mestu hiphopa

Tribute New Yorku, rojstnemu mestu hiphopa

Radio Študent, 23. februar 2017 ― V tokratni dopisniški ediciji rimobrcačev se bomo skupaj z avtorjem oddaje potikali po samih zlizanih, pričakovanih, a še kako pomembnih raperskih vižah, ki poveličujejo posamezne predele New Yorka ali mesto v celoti. Povečini muzika za fene old schoola in golden era bo plemenitila še kaka novejša newyorška kompozicija.  New York je mesto, ki je na svojo osebno izkaznico vpisal tudi rojstni dan rapa in hip hop subkulture. Začetki združevanja uličnih DJ-ev izhajajočih iz estetike jamajških soundsystemov, ki pa so osnove veščine jamajških kolegov močno nadgradili, je bilo pospremljeno tudi s klepetaško MC logiko v začetku udejanjajočo predvsem v smislu menjavanja večih MC-jev ter s plesnim b-boy materialom in risanjem grafitov. New York je postal ambasador, začetnik in meka hip hopa, oz. rapa, kot njegove govorjene besede in je večino časa narekoval nove smernice in trende v vedno menjajoči zvočni sliki tega mladega žanra.  V vse to skupaj spada tudi t.i. represent moment lastnega okoliša in mesta, kjer so DJi, klepetači, sprejarji in b-boyi s svojimi predstavljanjem "neighborhooda" v glasbo prinašali določene specifike, sleng in estetsko vrednost ter so mnogokrat ravno zaradi tega postali kamen spotike. Kakorkoli že, posvetila lastnemu okolju so kmalu postala praktično obvezna raperska tema in tokrat se opiramo na himne newyorškega hiphopa iz različnih časovnih obdobij, kjer je representing resnično na nivoju.    1.) GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE: New York New York 2.) BOOGIE DOWN PRODUCTIONS: South Bronx 3.) KOOL G RAP & DJ POLO: Streets of New York 4.) NAS: NY State of Mind 5.) DIGABLE PLANETS: Pacifics 6.) WU-TANG CLAN: C.R.E.A.M. 7.) BLAHZAY BLAHZAY: Danger 8.) JERU THE DAMAJA: Brooklyn Took It 9.) CROOKLYN DODGERS: Crooklyn 10.) JAY-Z & NOTORIOUS B.I.G.: Brooklyn's Finest 11.) ONYX: Walk In New York 12.) LORD TARIQ & PETER GUNZ: Deja Vu (Uptown) 13.) CAPONE-N-NOREAGA: T.O.N.Y. (Top Of New York) 14.) PHAROAHE MONCH: Queens 15.) MOS DEF: B
Rashad Becker: Traditional Music of Notional Species Vol. II

Rashad Becker: Traditional Music of Notional Species Vol. II

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Recenzija predhodne plošče, Traditional Music of Notional Species Vol. I (PAN, 2013): http://radiostudent.si/glasba/tolpa-bumov/rashad-becker-traditional-musi... »Becker v moč svoje produkcije vpelje ravno zvok kot svojo okoliščino. Pusti mu dihati, s čimer pokaže globoko razumevanje njegovega delovanja v dinamičnem spektru. V fokusu glasbenega dogajanja so - recimo temu - organske lastnosti elektronskih zvočnosti: mikro detajl vstopa zvoka - tako imenovanih „transientov“; izkoristek potenciala čistosti izjemno nizkih frekvenc; frekvenčni spekter v vsej svoji celovitosti in dinamičnem potencialu. Rezultat so zelo samosvoje vijugane zvočne poti, v večini podrejene linearni logiki razvoja, torej nizanju posamičnih dogodkov, redkeje pa se Becker spusti tudi v horizontalno grajenje, s tistim kar ostane repeticije, ko ji odšteješ vso ritmično vzročnost.«, Ž. P. Intervju z Rashadom Beckerjem na Radiu Študent, 3. 11. 2015:http://radiostudent.si/glasba/r%C5%A1-intervju/rashad-becker Recenzija otvoritve Festivala Sonica 2015, kjer je Rashad Becker tudi nastopil: http://radiostudent.si/glasba/r%C5%A1-recenzija/festival-sonica-2015-ale...     Rashad Becker: Traditional Music of Notional Species Vol. II (PAN, 2016) <a data-cke-saved-href="http://rashadbecker.bandcamp.com/album/traditional-music-of-notional-spe..." href="http://rashadbecker.bandcamp.com/album/traditional-music-of-notional-spe...">Traditional Music of Notional Species Vol. II (PAN 74) by Rashad Becker</a> V tokratni Tolpi bumov obravnavamo drugo ploščo berlinskega produkcijskega mojstra Rashada Beckerja, ki se je z izdajo Traditional Music of Notional Species Vol. 2 še bolj poglobil v svoje ustvarjanje abstraktne glasbe. Zanimanje zanjo je nakazal že s svojim predhodnim albumom iz leta 2013, s katerim je s prvim delom glasbene serialke Traditional Music of Notional Species požel velik aplavz s strani tistih, k
KULTURNI RITUALI

KULTURNI RITUALI

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Ritualno začenjamo Kulturne novice. Yanomami so indijansko ljudstvo, ki živijo v amazonskem deževnem gozdu. Po njihovo sta duhovni in naravni svet združeni sili. Šamani vdihujejo prah s psihedeličnimi učinki, da bi lahko 'plesali' z živalskimi duhovi xapiripë [izg. ksapiripe]. Magija, kozmologija, rituali avtohtonih prebivalcev Amerike so navdih za plesno predstavo Gozd zrcal, v kateri nastopata avtorica in plesalka Amanda Piña ter Linda Samaraweerová. Nastala je v sklopu projekta Ogroženo človeško gibanje. Več o projektu smo povprašali Amando Piño. Izjava Predstava bo danes ob osmih v Španskih borcih. Lobanje, zombiji, sveče, pajki, kače, noži in tako naprej. Tudi Jako Vatovca zanimajo ritualne prakse, vendar bolj v luči grozljivega. Avtor izhaja iz nizko proračunskih B-grozljivk v 60-tih in 70-tih. Njegove upodobljene osebe so raztelešene, iznakažene ali pa živi mrtveci. Včasih svojim stvaritvam na platnu doda še bleščice ali pozlačene lističe. O ideji svoje nove razstave Pobožična depresija je začel razmišljati, ko je po decembrskih praznikih videl številna zavržena božična drevesa. Praznični elementi dobijo drugačno simbolno obravnavo. Tako božično drevesce postane zavrženi odpadek. Njegovo osrednje delo High expectations/Deep wounds predstavlja lestenec z noži in modrimi žarnicami v ločenem temnem prostoru. Kaj s tem delom avtor želi sporočati, pove kustosinja Nina Skumavc: Izjava Pobožična depresija v Galeriji P74 se vzporedno z razstavo Nike Rupnik Feng šui v KAPSULI odpira danes ob sedmi uri. Ob 18:30 pa bo potekal pogovor z umetnikoma, ki ga bo vodila kustosinja Nina Skumavc.     Kulturne novice je pripravila Tjaša.  
Andrej Hočevar: Dvojna napaka

Andrej Hočevar: Dvojna napaka

ARS Izšlo je, 23. februar 2017 ― Po petih zbirkah poezije Andrej Hočevar novo knjigo prvič podpisuje kot prozaist. V delo Dvojna napaka, s podnaslovom Poustvarjene zgodbe, je uvrstil vznemirljivo kratko prozo, ki prefinjeno in hkrati prostodušno odpira razmerje med stvarnim, ustvarjenim in poustvarjenim v leposlovju. Glavni protagonist vseh besedil je namreč – Andrej Hočevar. A morda je za knjigo še pomembneje, […]
še novic