Poslanica ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 26. marec 2017 ― In spet je, že petinpetdeseto pomlad, Svetovni dan gledališča. En dan, torej 24 ur, ki se začnejo z gledališčema nô in bunraku, potujejo skozi pekinško opero in katakali, se pomudijo med Grčijo in Skandinavijo, med Ajshilom in Ibsenom, Sofoklejem in Strindbergom, med Anglijo in Italijo, med Sarah Kane in Pirandellom, oglasijo pa se tudi v Franciji, kjer smo, in kjer je Pariz vendar svetovna prestolnica, kamor pride največ tujih skupin. Nato nas naših 24 ur odpelje iz Francije v Rusijo, od Racina in Molièra k Čehovu, nato pa prečkajo Atlantik in se končajo na kalifornijskem kampusu, kjer morda mladi  odkrivajo gledališče. Da, življenje gledališča je tako bujno, da se upira prostoru in času; njegove najsodobnejše dele hranijo dosežki minulih stoletij in celo najbolj klasični repertoarji postanejo sodobni in živi vsakič, ko jih uprizorimo znova. Gledališče se vedno znova rojeva iz lastnega pepela in s sebe otresa zgolj svoje pretekle konvencije v posodobljenih oblikah: tako ostaja živo.   Svetovni dan gledališča torej najbrž ni običajen dan, tak, ki bi ga lahko stlačili v zaporedje drugih. Že sama veličastnost njegovega globalnega kanona nam daje dostop do neznanskega kontinuuma prostora in časa. Da bi lahko to konceptualizirala, naj citiram francoskega dramatika, tako briljantnega, kakor je bil diskreten, Jeana Tardieuja. Ko premišljuje o prostoru, se zdi Tardieuju smiselno vprašati, "kaj je najdaljša pot od enega do drugega?" … Za čas pa predlaga merjenje "v desetinkah sekunde, čas, ki ga potrebujemo, da izrečemo besedo 'večnost'" … Za prostor-čas pa pravi: "preden zaspite, usmerite svoje misli na dve točki v prostoru in izračunajte čas, ki ga potrebujete, da v sanjah pridete od ene k drugi". Ta besedna zveza, v sanjah, mi je za vedno ostala v mislih. Zdi se, kakor da sta se srečala Tardieu in Bob Wilson. Časovno edinstvenost Svetovnega dneva gledališča lahko povzamemo tudi z besedami, ki jih je v svojem naglem slogu Samuel Beckett položil v usta svoji  jun

Slovenska poslanica ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 26. marec 2017 ― Gledališče je pravzaprav edina zares živa umetnost, umetnost, ki je neprenosljiva, enkratna, neponovljiva, vedno odvisna od spreminjajočega se avditorija, saj pred nami in v istem trenutku, ko jo sprejemamo, izgoreva živa in enkratna človeška energija, ki ji rečemo: igralska umetnost. Gledališče je izjemno tudi zato, ker je tako zelo človeško. Naj bo gledališka estetika še tako avantgardna, retrogardna, mehanična, koreografska, neverbalna, postmodernistična, kakršnakoliže ... vedno stoji, kljub vsemu in vsemu navkljub, na odru človek. Smrten človek. Bitje, ki živi in mineva prav tisti hip, ko ga gledamo. Na odru vedno gledamo Človeka – ki nam pripoveduje, ki se nam razdaja s takšno zaresnostjo, da je zaresnejši in prepričljivejši od življenja ... Noben mikrofon ne more človeških čustev narediti za bolj resnična, kot to zmore in zna človeški glas. Nobena tehnološka in dizajnerska oprema odrskega prostora ne more bolje poudariti človekove situacije kot dva, ki si na odru preprosto in iskreno zreta v oči. Ko opazujemo igralčevo umetnost, gledamo sebe iz velike bližine. Igralčeve žive besede se nas dotikajo drugače kot besede iz knjig. In vi, ki sedite v dvorani, ste zaradi igralčeve umetnosti nenadoma bolj živi, bolj resnični. Zato je igralec središče vesolja, ki mu rečemo gledališče. Slovenska družba, ki je izšla iz druge svetovne vojne, se je zavedala moči žive odrske besede. Najbrž na svetu ni naroda, ki bi med svojim bojem za svobodo gojil gledališče z enako vnemo kot borbene spretnosti. Znane so zgodbe, kako so partizanski gledališčniki iz zavezniških padal šivali kostume za predstavo. In to ne za kakšno socialistično agitko, ampak za Molièrovo komedijo. Tako je imelo gledališče tudi po vojni v slovenski družbi in kulturi poseben položaj. Gledališčniki so bili tako rekoč državotvoren element, pomemben člen naroda, in ne samo zabavljači. Danes pa je seveda drugače. Igralsko umetnost bi rada družba, ki jo zanimata zgolj trenutni uspeh in dobiček, z

Še si blisk – to je vse

Kino Šiška, 26. marec 2017 ― »Sem kantavtor in stripar.« Tako se je Ramoveš kratko in jedrnato predstavil ob izidu plošče in stripa ter s tem odgovoril še na številna druga vprašanja, ki so se ali se niso zastavljala, se pa vedno nahajajo tam nekje v ozadju, namreč ali je pesnik, zgodbar, roker, pevec in tako naprej.
Marko Keber: Umetnost, ustvarjalnost in spreminjanje svojega DNK-ja

Marko Keber: Umetnost, ustvarjalnost in spreminjanje svojega DNK-ja

C.M.A.K. Cerkno, 26. marec 2017 ― Razstava risb ki so nastajale pred, med in po potovanju v Južno Ameriko, natančneje po Perujskem amazonskem gozdu. Marko nam bo poleg svojih risb povedal tudi nekaj malega (ali pa velikega) o samem potovanju in doživljanju življenja v Amazonskem gozdu, s katerim domačini ohranjajo globok in pristen stik, saj se še vedno zavedajo pomena narave za njihovo (ter tudi našo) prihodnost. […]
Posnetek pogovora Glas noči vs. Črvi

Posnetek pogovora Glas noči vs. Črvi

ŠUM, 26. marec 2017 ― Kaj lahko roman počne v 21. stoletju, sploh pa, kaj lahko v 21. stoletju počne slovenski roman? In kaj lahko 21. stoletje počne v Sloveniji? Pogovor s Kazimirjem Kolarjem in z Andrejem Tomažinom, katerih romaneskna prvenca Glas noči in Črvi sta črvini, v kateri se gre zabrisati. Prvi je delirični hibrid psihoze in alienske tehnične […]
Franc Tominec predstavil novo zbirko poezij »Notranjost od zunaj«

Franc Tominec predstavil novo zbirko poezij »Notranjost od zunaj«

Notranjsko primorske novice » Kultura, 26. marec 2017 ― Postojna – Franc Tominec, amaterski poet, slikar, popotnik in antropolog. Postal je mož, očka in dedek. Posadil je drevo in napisal knjigo, a sla po življenju ga vodi dalje. Letos nam je predstavil svojo tretjo zbirko poezij z naslovom »Notranjost od zunaj«. Svoje predstavitve od prve knjižne zbirke dalje najprej predstavi v svojem mestu Postojni in nato pride k nam v Istro. Letos se je že predstavil v izolski knjižnici in v čitalnici Mestne knjižnice Koper. Franc Tominec v izolski knjižnici – Foto: Jadranka Jakomin Njegova poezija ni rimana in tudi kratke poezije nas presenetijo s široko globino človeškega zavedanja in večnega iskanja svoje notranjosti skozi ljubezen. Njegove predstavitve še zdaleč niso pesniško “monotone”, saj vedno poskrbi za pester repertoar. Na predstavitvah zbirk ga vedno spremlja njegova partnerka Jadranka, ki z mehkim valovanjem vibracij svojega petja dodatno objame brano besedo poezije, saj je navsezadnje ona njegova muza. Na odru pa se razvrščajo tudi različni drugi glasbeniki. Franc Tominec v čitalnici Mestne knjižnice Koper – Foto: Jadranka Jakomin Največkrat je gost Elvis Sahbaz iz Izole s svojo akustično kitaro, nastopajo pa tudi drugi in tako smo uspeli v Izoli poslušati Nevena Stipanova, opernega pevca, ki je Franca pospremil tudi z igranjem na klarinet. V Koprski čitalnici pa nam je na kitaro zaigral in zapel komponist in kantavtor Dean Semolič, poleg njega pa je za spremljavo interpretacij poezije skrbel Urban Brenčič z naravnimi zvoki različnih »starih« inštrumentov, kot so Dedgeridoo glasbilo iz Avstralije, Gongi in pojoče posodice iz Tibeta. Fotografija in besedilo: Jadranka Jakomin

Muriel Barbery: Življenje vilinov

Koridor, 26. marec 2017 ― Francoska pisateljica Muriel Barbery v svojem zadnjem romanu spregovori o umetnosti na najbolj subtilen način. Zgodbe Življenja vilinov, ki ga je založnik žanrsko umestil nekam med fantazijski roman in pravljico, se ne da umestiti v čas, temveč le v prostore francoskega podeželja in slikovito italijansko vasico. Od tam se dogajanje seli v Rim, ki nosi simbolni pomen […] The post Muriel Barbery: Življenje vilinov appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Sklic 19. redne seje predsedstva ZKD Slovenije

ZKDS, 26. marec 2017 ― Devetnajsta redna seja predsedstva, ki bo po vsej verjetnosti tudi zadnja v tem mandatu, bo v četrtek, 30. marca 2017 ob 10. uri na sedežu Zveze, Ljubljana, Štefanova 5, predlog dnevnega reda pa je naslednji: 1. zapisnik 18. redne seje in 18. korespondenčne seje in poročilo o realizaciji sklepov 2. obravnava bilance uspeha in programskega poročila ZKD Slovenije za leto 2016 3. sklep o sklicu 5. (volilne) konference Zveze kulturnih društev Slovenije 4. sprejetje gradiva za volilno sejo Zveze kulturnih društev Slovenije 5. oblikovanje kandidatnih list za volitve organov ZKD Slovenije za obdobje 2017- 22 6. predlogi za priznanja ZKD Slovenije 7. razno   Kategorija:  Splošno Datum:  nedelja, 26 Marec, 2017 Kraj:  Ljubljana
Uroš Lajovic se od Slovenske filharmonije ne bo poslovil s koncertom

Uroš Lajovic se od Slovenske filharmonije ne bo poslovil s koncertom

Marijan Zlobec, 26. marec 2017 ― V Slovenski filharmoniji se kljub navideznemu zatišju marsikaj dogaja. Prav tako na Ministrstvu za kulturo v zvezi s tožbo Damjana Damjanoviča, pa še s spremembo nekaterih členov ustanoviteljskega akta, po katerem bodo imeli zaposleni člani Slovenske filharmonije več možnosti za spremljanje delovanja javnega kulturnega zavoda in glasu pri odločanju o najpomembnejših zadevah. Uroš Lajovic s […]
Lutkovno gledališče Maribor že vrsto let kadrovsko podhranjeno

Lutkovno gledališče Maribor že vrsto let kadrovsko podhranjeno

Misli, 26. marec 2017 ― Lutkovno gledališče Maribor (LGM) ima sicer v zadnjih letih nove, sodobne prostore v nekdanjem minoritskem samostanu na Lentu, nima pa temu ustreznega števila zaposlenih in programskih sredstev. Zato stavba, obnovljena z evropskimi sredstvi, ne more v polnejši meri zaživeti. Obstoječi ekipi zaposlenih namreč zmanjkuje moči že za redni program.
Prvi slovenski skladatelj v Elbphilharmonie

Prvi slovenski skladatelj v Elbphilharmonie

Večer, 26. marec 2017 ― Vito Žuraj je prvi slovenski skladatelj, katerega simfonično delo z naslovom Stand up so predsinoči krstno izvedli v novi hamburški filharmoniji Elbphilharmonie. Dirigent je bil Juraj Valčuha. Koncert je bil razprodan. Marca in aprila bodo Mariborčana kar dvakrat slišali v Hamburgu v novi prestižni filharmoniji in enkrat v Kielu z orkestrom NDR Elbphilharmonie, sloviti Ensemble Modern pa mu bo 10. aprila v mali dovrai Elbphilharmonie posvetil celovečerni portretni koncert.
Ljubljana in Maribor v znamenju festivala Hiša strpnosti

Ljubljana in Maribor v znamenju festivala Hiša strpnosti

Misli, 26. marec 2017 ― V Mini teatru se bo drevi začel mednarodni festival Hiša strpnosti, ki bo do 1. prvega aprila ponudil bogat filmski program, ki bo obsegal 19 filmov različnih žanrov. Pomemben del festivala bo izobraževalni program za mlade, t.i. izobraževalna jutra, ki bodo filme povezovala z različnimi predavanji. Festival se letos seli tudi v Maribor.
1928 Cerknica – Domovinski list

1928 Cerknica – Domovinski list

Stare slike (Cerknica), 26. marec 2017 ― Danes predstavljamo zanimiv dokument oziroma listino. Domovinski list Martina Klammerja, izdan 21. 6. 1928 s strani cerkniškega županstva, ki je takrat spadalo pod srez (okraj) Logatec. S tem dokumentom se je potrdilo, da ima domovno pravico (pravica do prebivanja) v cerkniški občini. Tak dokument je v sedanjem času potrdilo o prebivališču. Martin Klammer je leta 1896 […]
še novic