Na terenu! Pust v Vrbici

SEM, 4. marec 2022 ― Na letošnjem terenu v pustnem času so kustosi SEM v Vrbici pri Ilirski Bistrici dokumentirali: na pustni torek poberijo po vasi, ko se poberejo darovi, zvečer pa je prirejena zabava za vse vaščane na pepelnico pa "pusta" snamejo z droga, ga peljejo čez vas, na koncu vasi zažgejo ter s sedmino zaključijo pustni čas. Oglejte si nekaj utrinkov!

Scenarnica ABC – pomladni cikel začnjamo z otroki in mladino

Društvo slovenskih režiserjev, 4. marec 2022 ― V torek, 8. marca, ob 20.00 vas vljudno vabimo na predavanje po spletni aplikaciji Zoom, prvo iz pomladnega cikla Scenarnica ABC: OTROCI V SREDIŠČU: Ustvarjanje za otroke in mladino v različnih starostnih obdobjih.  Predava mag. Martina Peštaj, urednica uredništva otroških in mladinskih oddaj na Televiziji Slovenija in medijska psihologinja Prijave sprejemamo do 8. marca opoldan […]

Minister dr. Simoniti na posvetu o predlaganih izboljšavah na področju AV kulture

Ministrstvo za kulturo, 4. marec 2022 ― Danes poteka virtualni posvet o spremembah zakonske ureditve Slovenskega filmskega centra in področja avdiovizualne (AV) kulture. S posvetom začenjamo javno razpravo o predlogu Zakona o Slovenskem filmskem in avdiovizualnem centru, ki je v javni obravnavi do 4. aprila 2022. Udeležence posveta je nagovoril minister za kulturo dr. Vasko Simoniti.
Razstava Huawei: Barvni navdih, ujet v fotografiji

Planet Siol.Net, 4. marec 2022 ― Fotografija je postala del naših življenj na vsakem koraku. S fotografijami pripovedujemo zgodbe, komuniciramo, ohranjamo spomine, beležimo pomembne dogodke in jih občudujemo. Postala je del naših življenj na vsakem koraku, zasluga za to pa gre pametnim telefonom, ki so postali naši čopiči. Na tem področju še posebej blestita nova telefona Huawei P50 Pro in P50 Pocket.
Februarske novosti v knjižnici SEM

SEM, 4. marec 2022 ― V pregledu novosti knjižnice v mesecu februar izpostavljamo tri publikacije, ki so jih izdali naši kolegi muzealci: Katalog Nadar: portretne mojstrovine (Narodna galerija, 2021) prinaša fotografske portrete uveljavitelja fotografije, Gasparda Félixa Tournachona, bolj znanega pod psevdonimom Nadar. Fotografiral je številne umetnike tedanjega časa: Charlesa Baudelaira, Victorja Hugoja, Émila Zolaja in druge.    Lepo mesto: 150 let turističnega in kulturnega društva Celje (Turistično in kulturno društvo Celje in Muzej novejše zgodovine Celje, 2021) Marije Počivavšek je zgodovinski pregled turistične podobe Celja, ki so ga zaradi naravnih lepot "primerjali s pokrajino ob Renu in ga celo imenovali južni Heidelberg." Narodni muzej Slovenije: 200 let (Narodni muzej Slovenije, 2021) je razkošna publikacija, ki obeležuje 200 let ustanovitve Deželnega muzeja za Kranjsko. Iz njega je nastal Narodni muzej Slovenije, pa tudi Slovenski etnografski muzej. Številni avtorji predstavljajo tako zgodovino kot refleksijo razvojne poti muzeja, med njimi sta tudi Bojana Rogelj Škafar in Marko Frelih iz SEM, ki predstavita etnografske zbirke in predmete Kranjskega deželnega muzeja.     Seznam novosti - februar 2022 (pdf, 104 KB) V knjižnici je seveda na voljo še veliko drugih zanimivih knjig. Vabljeni k obisku!
Pismo iz Kijeva: »Samo veter ve …«

LUD Literatura, 4. marec 2022 ― Tega pisma ne pišem pri svetlobi sveč, kajti vse sem porabil že prejšnjo noč, električnih luči pa ne moremo uporabljati – ruska okupacijska vojska je že začela obstreljevati naselja in civilno infrastrukturo, da bi prestrašila Ukrajince in jih prisilila v kapitulacijo.

Mirovanja (20.3.2022 19:00)

Španski borci, 4. marec 2022 ― Avtorsko delo Eve Jurgec. Vtisi narave in njenega včasih skoraj neopaznega večnega gibanja, ki zazibata človeka v stanje mirovanja so spodbudili avtorico, da je ustvarila multimedijsko suito, ki ponuja obiskovalcu predah od mestnega vrveža ter vdih miru in sproščenosti.

Odprtje razstave del Jožeta Tisnikarja

Gorenjski muzej, 4. marec 2022 ― Vabimo vas na odprtje in ogled razstave slik in risb nagrajenca Prešernovega sklada Jožeta Tisnikarja, ki bo v četrtek, 10. marca 2022, ob 18. uri v Galeriji Prešernovih nagrajencev Kranj na Glavnem trgu 18 v Kranju. Vsa razstavljena dela so iz ... Read More

Predstavitev kataloga Kaša, žganci, zelje

Gorenjski muzej, 4. marec 2022 ― Razstava, posvečena dediščini prehrane na Gorenjskem, ki smo jo odprli v lanskem letu, je dobila tudi svoj izjemen katalog. Vsebino za katalog je predstavilo šest sodelavk, vsaka iz svojega področja.  Vsebino kataloga bomo predstavili v četrtek, 17. marca 2022, ob 18. ... Read More
Sprejem na razstavi Ob mizi z Ivanom Ivačičem (1921-1984), prvim TV kuharskim zvezdnikom

SEM, 4. marec 2022 ― Včeraj je SEM pripravil sprejem na razstavi Ob mizi z Ivanom Ivačičem (1921-1984), prvim TV kuharskim zvezdnikom. Dogodku so se pridružili tudi sin in hči, ki sta podelila intimne zgodbe iz življenja z zvezdniškim očetom, Ivačičeva sodelavka, legendarna radijska napovedovalka Nataša Dolenc, ter kolektiv Posavski muzej Brežice, ki z razstavo gostuje v SEM.    Gostujoča razstava Posavskega muzeja Brežice je na ogled ob razstavi Slovenskega etnografskega muzeja MI ZA mizo: od snovnega do simbolnega. Predstavlja izjemno življenje Ivana Ivačiča, ki je kot prvi kuharski mojster s svojo kuharsko oddajo »vstopal« v slovenske domove med letoma 1960 in 1975.
Med primeri dobre prakse izpostavljen tudi SEM s projektom Taking Care

SEM, 4. marec 2022 ― Evropska komisija objavila novo publikacijo Creative Europe 2014–2020: gender equality, European Green Deal, digitization, s projekti sodelovanja, ki naslavljajo politične prednostne naloge Komisije. Med primeri dobre prakse je izpostavljen tudi Slovenski etnografski muzej s projektom Taking Care. Gre za evropski projekt, v katerem poleg SEM sodelujejo partnerji iz Avstrije, Belgije, Španije, Nemčije, Francije, Italije, Danske, Nizozemske, Švedske in Velike Britanije. Izjemno smo veseli in ponosni! Namen projekta Taking care (Etnografski in muzeji svetovnih kultur kot prostori skrbi) je umestiti sodelujoče muzejske ustanove v razpravo o vplivu človeka na okolje v dobi antropocena, ki jo zaznamujejo vedno bolj intenzivne naravne nesreče. Projekt naslavlja medsebojno povezane krize, ki zaznamujejo naš čas: podnebne spremembe, proti-imigracijski rasizem in ksenofobični nacionalizem. #TakingCareProject

Dobrodelna akcija

Sodobnost, 4. marec 2022 ― Dragi sodelavci in sodelavke, dragi ljubitelji branja! Ne morem si predstavljati, kako je, če moraš čez noč spakirati svoje življenje v en kovček in zapustiti dom. V strahu za svoje življenje in za življenja svojih otrok, svojih družin. Te dni…