Kopalniška serija Geberit ONE

Revija Hiše, 10. maj 2022 ― Ponudba premium serije kopalnic Geberit ONE se dopolnjuje s številnimi izdelki, ki bistveno razširijo možnosti oblikovanja prostora. Poudarek je na umivalniku, za katerega so na voljo na novo razviti prostorsko varčni odtoki in sifoni. Poleg tega so na voljo nove različice umivalnika z izbiro horizontalnih ali vertikalnih odtokov. Širitev ponudbe je zaokrožena z Beri dalje →

STUDIO GAM – 8. oddaja! (10.5.)

Ana Monro, 10. maj 2022 ― V Dvižnici smo odkrivali ožigalkarje v nas, v rubriki FokusirAna smo pred mikrofon povabili članico Društva Impro, ki se bo s predstavo Ulični impro kviz potegovalo za mednarodno nagrado odličnosti URBana LJUBLJana 2022, v Sceni s terena pa smo nepričakovano posneli zaenkrat še neraziskan in nepojasnjen rop! Še vedno vas vabimo, pozivamo in prosimo, da z donacijami ... The post STUDIO GAM – 8. oddaja! (10.5.) appeared first on Ana Monro.

Tehnične težave s platformo spletni Kinodvor

Kinodvor, 10. maj 2022 ― Dragi abonenti Filmski srečanj ob kavi, trenutno imamo tehnične težave s platformo spletni Kinodvor. Za alternativni ogled filma Dragi tovariši! se, prosimo, obrnite na Živo Jurančič, ziva.jurancic@kinodvor.org. Za nevšečnosti se vam iskreno opravičujemo in se vam zahvaljujemo za razumevanje, Vaš Kindovor

Antigona – Kako si upamo!

Kino Šiška, 10. maj 2022 ― Celovečerni dokumentarno-igrani film režiserja Janija Severja Antigona – Kako si upamo!, ki je nastal po motivih drame Trojno življenje Antigone Slavoja Žižka, bo kinomatografsko premiero doživel 23. maja 2022 v Kinodvoru.

Mednarodni muzejski dan 2022 v SEM

SEM, 10. maj 2022 ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                         Ljubljana, 10. maj 2022 Mednarodni muzejski dan se letos posveča temi MOČ MUZEJEV Slovenski muzeji se pod okriljem ICOM Slovenija tudi letos pridružujemo praznovanju Mednarodnega muzejskega dne, ki vsako leto združuje preko 40.000 muzejskih institucij v več kot 158 državah sveta. ICOM – Mednarodni muzejski svet je 18. maj kot Mednarodni muzejski dan določil leta 1976 z namenom večje prepoznavnosti muzejev v družbi in njenega razvoja. Letošnje praznovanje Mednarodnega muzejskega dne je uglašeno na temo Moč muzejev. Muzeji spodbujajo trajnostni razvoj in širijo znanstvene informacije o okolijskih izzivih. So inovativna igrišča, kjer se razvijajo nove tehnologije. Z zbirkami in programi gradijo skupnost. S podpiranjem demokratičnih vrednot ter zagotavljanjem priložnosti za  vseživljenjsko učenje prispevajo pri oblikovanju informirane ter angažirane civilne družbe. Slovenski etnografski muzej je ob Mednarodnem dnevu muzejev pripravil bogat program. S praznovanjem SEM pričenja že 17. maja ter zaključi 19. maja 2022. Prost vstop v muzej bo 18. maja ter na dogodke 17. in 19. maja. Osrednja dogodka bosta odprtji razstav: - Torek, 17. maj, ob 11.00: Odprtje manjše priložnostne razstave Barvite podobe svetih na steklu (ob mednarodnem letu stekla). Razstava predstavlja izbor slik na steklo iz muzejske zbirke SEM, ki trenutno obsega 632 predmetov. Izbor je pričevalen z vidika provenience in motivike slik, dopolnjevale ga bodo predloge za slikanje na steklo. Razstavo bo odprla prof. dr. Irena Lazar, dekanja FHŠ UP. Odprtju bo sledila predstavitev slik na steklo dr. Bojane Rogelj Škafar, avtorice in kustosinje zbirk za ljudsko umetnost v SEM. - V sredo, 18. maja, ob 12.00 (ploščad pred SEM): Odprtje skupne panojske razstave državnih muzejev, naslovljene Skrita moč muzejev. V uvodni besedi razstave je v imenu vseh sodelujočih muzejev Ženja Leiler Kos, direktorica Slovenske kinoteke, zapisala:

Solinarska kulinarika 2022

ZVKDS, 10. maj 2022 ― Pester nabor dogodkov v  okviru projekta Solinarska kulinarika 2022, ki poleg preučevanja in predstavitve vključuje tudi pripravo tradicionalnih solinarskih jedi.  Prvi dogodek že naslednji teden 18. 05. 2022. Jezik Slovenščina

Obvestilo – POTUJOČA KNJIŽNICA

Knjižnica Postojna, 10. maj 2022 ― Sporočamo, da bo naša potujoča knjižnica zaradi strokovnega izobraževanja vozila v četrtek, 12. maja, po naslednjem urniku: Šmihel pod Nanosom 13.00 -13.30, Studenec 13.40 – 14.10, Hrenovice 14.20-14.50, na postajah Goriče in Landol se ne bo ustavila. V petek, 13. maja, pa ne bo vozila. Hvala za razumevanje.

Pogovor z Zoranom Smiljanićem

Loški muzej, 10. maj 2022 ― V našem spletnem videoarhivu si lahko ogledate posnetek pogovora kustosa Boštjana Sokliča z umetnikom Zoranom Smiljanićem ob njegovi razstavi S(trip), ki je v Galeriji Ivana Groharja na ogled od 30. marca do 15. maja 2022.

Prostor za umetnost NÓT: Vzpostavitev alternativ in podpore, kot bi si jih sami želeli

OUTSIDER, 10. maj 2022 ― Prostor za umetnost NÓT so ustanovile tri prijateljice; Petra Varl, Sanja Neškovič Peršin in Julija Hoda. NÓT je organiziran kot mednarodna platforma za hibridne oblike ustvarjanja med vizualno in performativno umetnostjo, ki v ospredje postavlja gledalčevo izkušnjo. Fokusira se predvsem na abstraktno čutno beleženje notranjih procesov umetnika in uporabnika oziroma gledalca. Vzpostavitev nove platforme (prostora […]

SPOŠTOVANI

Mestno gledališče Ptuj, 10. maj 2022 ― Kolektiv Mestnega gledališča Ptuj je od četrtka, 12. maja 2022 do sobote, 14. maja 2022 na gostovanju v Novem Sadu s predstavo Mahmud . V tem času je Mestno gledališče... The post SPOŠTOVANI appeared first on Mestno Gledališče Ptuj.

Predavanje Nesnovna kulturna dediščina in njeno varovanje v Sloveniji v Krškem

SEM, 10. maj 2022 ― Danes ob 18.00 lepo vabljeni v Mestni muzej Krško na predavanje Nesnovna kulturna dediščina in njeno varovanje v Sloveniji. Mag. Anja Jerin in mag. Adela Pukl, predstavnici Koordinatorja varstva nesnovne kulturne dediščine, bosta spregovorili o Registru nesnovne kulturne dediščine, ki zajema dediščino s celotnega ozemlja Slovenije. Do začetka aprila sta bili vanj vpisani 102 enoti in evidentiranih 273 nosilcev nesnovne kulturne dediščine. V želji po širjenju Registra in spoznavanju različnih zvrsti dediščine Krškega in okolice bodo predstavljeni postopki vpisa v register ter evidentiranje nosilcev k enotam, ki so že vpisane (kot npr. pletarstvo, izdelovanje papirnatih rož, tradicionalno lončarstvo). Prost vstop.

Marjan Frank – godec iz Nadanjega sela

Notranjsko primorske novice » Kultura, 10. maj 2022 ― Marjan Frank – godec iz Nadanjega sela Featured Sedemdeset let življenja, petdeset let glasbenega ustvarjanja, štirideset let od nastanka Dua Frank – to so samo mejniki oziroma okrogle obletnice, ki stojijo na poti glasbene legende, Marjana Franka iz Nadanjega sela. Ob teh mejnikih je postal samo za trenutek. Zajel je zrak v meh in kisik v pljuča ter možgane. Tako se je rodil nov prekrasen valček, valček, ki ga igra in poje Marjan Frank, ljudski godec in pevec, ki bo igral in pel do zadnjega atoma moči. Imel je več tisoč nastopov in nešteto dogodkov, ki so se vrstili kot v sanjah. Vse je teklo hitro, barvito in neponovljivo. Foto: arhiv Marjana Franka Začel bom na začetku, z dnem, ko sva se spoznala. Bila je krasna sobota. Moja sestrična je svojemu bratu za poročni dan poklonila posebno darilo. Kot je rekla, njej sodelavec v trgovskemu podjetju Nanos iz Postojne ni bil navaden muzikant. Na porokah izvaja vse mogoče vragolije in točke, s katerimi ves dan, posebej pa na poročno noč, mladoporočenca in svate gor drži. Leta 1978 sem bil mlad fant, ki je opustil igranje klavirske harmonike. Tu in tam sem še kakšno zapel. Najbolj so mi bile všeč Slakove skladbe, čeprav so me v Ljubljani bolj usmerjali v rock glasbo. Začela se je ohcetna ceremonija in pripeljali so muzikanta Marjana Franka, ki je s harmoniko, petjem in pogovorom dal vedeti, da je pravi glasbeno-zabavni mojster. V družbi se je počutil kot riba v vodi. Pred nevestino hišo ga je pokojna teta Ivana Vičič – Haričeva, ki je bila mežnarica v Podstenjah, pocukala za rokav. Imela je posebno željo, saj ga je prosila naj zapoje in zaigra tudi kakšno, ki se poje v cerkvi. Tu sta se najini glasbeni poti za kratek čas ujeli. Zaigral in zapel je pesem Češčena si Marija v ritmu polke. Takšna priredba in izvedba je bila za tiste čase posebnost in redkost. Zelo me je pritegnila. Skupaj smo se veselili vsaj šestnajst ur, vse do naslednjega jutra, kot se spodobi za pravo slovensko ohcet. Minili sta dve leti.

Rdeča nit, pripovedovanje pravljic za otroke

SEM, 10. maj 2022 ― V SEM se vsak tretji četrtek v mesecu odpravimo na popotovanje v domišljijski svet. V aprilu smo sedli ob muzejski kolovrat, ga zavrteli in prisluhnili zgodbam o predicah, ki so jih pripovedovale pripovedovalke Katarina Nahtigal, Sonja Kogej Rus in Irena Plešivčnik. V mesecu maju, ko praznujemo svetovni dan čebel, smo za vas pripravili pravljice, v katerih bodo brenčale čebele, se sladkali medvedi in spletkarile lisice! Pridružite se nam v četrtek, 19. maja, ob 18.00. Za otroke 5+, vstop prost! Potovanje po domišljijskih deželah in preteklosti je v SEM posebna dogodivščina, saj so v muzeju doma tudi predmeti iz ljudskih pravljic. Foto: Blaž Verbič

Cankarjev dan na Rožniku posvečen Podobam iz sanj

SiGledal Novice, 10. maj 2022 ― Pred 146 leti se je rodil velikan slovenske literature Ivan Cankar. Na Rožniku se mu bodo poklonili s Cankarjevim dnevom, letos posvečenim književnikovemu poslednjemu delu - Podobam iz sanj. Prisluhniti bo mogoče interpretaciji Cankarjeve kratke proze v izvedbi Saše Pavček in Milana Jesiha ter mladostni poeziji, ki jo je uglasbil Boštjan Soklič.