Katalonski muzikal
Radio Študent,
22. maj 2014
― Cesc Gelabert, eden izmed prepoznavnejših španskih koreografov, je v Španskih borcih predstavil svoje zadnje koreografije V.O.+. Mednje je vključil tudi nekatera stara dela – Preludis, Al Capone, Black Tears, Funny Valentine, Fandango, Bolero in druge. Miniature so pospremili vmesni poučujoči govorni pasaži, ki so dela publiki 'interpretirali' ali pa, v iskanju lahkotnejše besede – 'približevali'. Še preden se obrnemo na tekoče dogajanje v Španskih borcih, zabredimo v Gelabertovo preteklo ustvarjanje. Velik navdušenec in strasten rekreacijski igralec nogometa, navijač kluba Barcelona, je leta 1969 začel plesati v studiu Ane Maleras. V času, ko je diktatura Franca pojenjala, ko se je kontekstualnost začela transformirati, so bili v Španiji plesalci naklonjeni baletu in tradicionalnim plesom. Omenjeni studio pa je začel takratne plesne prakse drugačiti z jazz baletom, modernim plesom, za pokušino pa vpeljeval tudi metode sodobne performativne umetnosti. Svoje koreografsko-plesne ideje je