Ana Monro,
22. september 2015
―
Spoffin 2015, Burnt Out Punks, fotograf Wim Lanser
Po tem ko se je
8. julija zaključil mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica v Sloveniji, je napočil čas, da pri Gledališču Ane Monro malce pokukamu tudi v tujino, po uličnih festivalih v Evropi. Tovrstna potovanja so vedno kombinacija prijetnega s koristnim. Navezati stik s sedanjimi in bodočim partnerji, spoznati ulično produkcijo v drugih državah ter festivalske trende. Vse izkušnje pa nato čim bolj uspešno prenesti v slovenski ulični prostor. Za Gora Osojnika, selektorja Ane Desetnici so tovrstna delovna poletja tradicija. Najprej se je med 19 in
22. avgustom ustavil v Franciji v Aurillacu (http://2015.aurillac.net/), kjer ima ulično gledališče dolgo tradicijo. Mednarodni festival uličnega gledališča tam namreč poteka že vse od leta 1986, v uradnem programu pa se je letos predstavilo kar 400 uličnogledaliških skupin.
Med 25. in
28. avgustom se je mudil v Amersfoortu na Nizozemskem, na uličnem festivalu Spoffin (http://www.spoffin.eu/). Šesta izvedba tega festivala je bila v znamenju ognja, odprla pa ga je Švedska zasedba Burnt Out Punks, ki smo jo leta 2010 lahko spremljali tudi na Ani Desetnici.
Potovanje se je tradicionalno zaključilo v Španiji v Tarregi, le dobrih 150 kilometrov iz Barcelone. Festival FiraTarrega (https://www.firatarrega.cat/en_index/) je pravzaprav ulični sejem, kjer se vsako leto srečajo nastopajoči artisti in skupine z vsega sveta, njihovi managerji ter selektorji in direktorji festivalov. Letošnji festival je nadgradila tudi organizacija prvega seminarja o razvoju uličnega gledališča v Evropi, ki ga je vsebinsko pomagal zasnovati tudi Goro Osojnik. Na seminarju FRESH STREET#1 je sodelovalo več kot 200 najrazličnejših akterjev v uličnem gledališču in razpravljalo o priložnostih in prihodnosti uličnega gledališča v 21. stoletju.
O prihodnosti uličnega gledališča, predvsem v luči izobraževanja smo marca v širšem evropskem okviru razpravljali tudi v Sloveniji, na 4.