Ogroženo človeško gibanje Vol.3: Gozd zrcal (23.2.2017 20:00)

Španski borci, 1. februar 2017 ― Tretja predstava v sklopu projekta Ogroženo človeško gibanje raziskuje ontologije, kozmologije, mitologije, ikonografije, magijo in rituale avtohtonih prebivalcev Amerike. V predstavi bosta dve plesalki, Amanda Piña in Linda Samaraweerová, skušali osvetliti vse, kar ločuje različne vrste: živali, rastline in ljudi, prijatelje in sovražnike, tuje in poznane. Delo, ki svoj navdih jemlje iz hibridnih bitij, ki obstajajo v zapuščini avtohtonih prebivalcev Amerike, ponuja čutno povezavo...

Neforma 54 (17.2.2017 20:00)

Španski borci, 1. februar 2017 ― Februarska Neforma nadaljuje začrtano sezonsko zasnovo srečevanj kolektivov. V tokratni različici ponuja sopostavitev, ki je po eni strani nikakor ne moremo pustiti ob strani, a ji zato po drugi le s težavo kar tako obrnemo hrbet. Gre namreč za skupini ustvarjalcev, katerih člani se poznajo tako rekoč "v meso" že vrsto let. Prisostvovali bomo neformi glasbene zasedbe Litošt in plesnega ansambla protagonistov iz predstave Morda na videz kdaj kot vsi ljudje. 

Punk Rock Hoilday objavil bende | Novica

13. brat, 1. februar 2017 ― Dolgo se je ugibalo, kdo vse se bo letos znašel v Tolminu. Skrivnost je razkrita in vse bende lahko preverite tukaj.   Festival je razprodan že od lanskega septembra, a kakšna karta se najde še pri bendih, ki bodo igrali na Beach stage, zato z nakupom ne odlašajte, saj zaloge niso neomejene!   Med skupinami, ki bodo zabavali vse punk rocka željne poslušalce so: The Offspring, Pennywise, Propagandhi, The Toy Dolls, Anti-Flag, Less Than Jake, Good Riddance, Ignite, Madball in druge.

[Pozor, hud prizor] – American Honey (2016)

Deseta umetnost, 1. februar 2017 ― Bistvo tokrat ni skrito, ampak je pred našimi očmi. American Honey je film o spontani mladosti. O čisti, idealistični svobodi pod soncem. Skupina najrazličnejših izgubljenih najstnikov, ki se predajo alternativnemu življenju na poti, služi denar s preprodajanjem časopisnih revij. Hodijo od hiše do hiše, od mesta do mesta. Vedno zberejo denar in ga predajo vodilni […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Der Samurai (2014)  Jupiter Ascending (2015)  Interstellar (2014)  Bronson (2008)  [Pozor, hud prizor] – Rocky III (1982) Copyright © Deseta umetnost [[Pozor, hud prizor] - American Honey (2016)], All Right Reserved. 2017.
Poslušajmo filme, 1. del @THL, 25. 1. 2017

Poslušajmo filme, 1. del @THL, 25. 1. 2017

Koridor, 1. februar 2017 ― Strokovnjak za filmsko glasbo Mitja Reichenberg je začel letošnji cikel predavanj v Trubarjevi hiši literature o pomenu filmske glasbe za sedmo umetnost.   Slovenski strokovnjak za filmsko glasbo, pianist, skladatelj in glasbeni producent Mitja Reichenberg je letošnji cikel predavanj o filmski glasbi v Trubarjevi hiši literature začel z jedrnatim uvodom v teorijo in zgodovino filma. […] The post Poslušajmo filme, 1. del @THL, 25. 1. 2017 appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Izšla je kompilacija »Punk Rock Val 16«

SPRP, 1. februar 2017 ― Luč sveta je ogledala nova kompilacijska zbirka z naslovom »Punk Rock Val 16«. Na njej je zbranih trideset pesmi, ki jih je prispevalo petnajst izvajalcev. Ta je izšla pod okriljem Slovenskega Punk Rock Portala in d.i.y. Založbe Punk Portala (ZPP), predstavlja pa presek domačega punkerskega ustvarjanja v letu 2016. Kompilacija je dokaz, da je scena v naši deželi še kako ustvarjalna, polna navdiha ter vitalna, podpiramo! Za poslušanje in dolpoteg je na voljo tukaj. Punk Rock Val 16 by V/A Na izdaji najdemo skupine iz različnih smeri, ki jo pokriva tovrstna alternativna godba. Na njej so se znašle staroste slovenskega punka Gnile Duše, pa kranjski Sereš, ki poleg glasbe najbolj uživajo na pink-ponk igriščih, sploh pozimi. Obetavni Pink Pankerji so skozi pesmi povedali nekaj krepkih, prav tako kot člani skupine Parliamant Attack, ki ne razumejo tega sveta, zato so lani izdali »Etični kodeks spoštovanja slovenske kulture, običajev in načina življenja«. Na kompilaciji se je znašel tudi karate hardcore saksofon band Pleksus, pa Trdoživi, ki skozi pank opevajo preprosto ter idilično življenje v Rihemberku (Braniku). Iz Rovt so se oglasili tudi melodični hardkoraši Relentless Youth s svežim EP-jem, iz centra Slovenije pa še mladi in spevni Out of Reach, katerih bi bilo škoda prezreti.Na domačih odrih se počasi uveljavljajo Wasted Time, ki nadaljujejo tradicijo hitre in melodične punk rock šole, pa Rdeči Alarm, katerim je prvenec »Zastave svobode« zagotovil svoj prostor na izdaji. Skupini Radiostorm je letos uspel veliki met, saj bodo poleti nastopili na Rebellion festivalu v UK skupaj z Bad Religion, Pennywise, Sham 69 in podobnimi, lani pa si izdali dobro ocenjeni »Age Of Thoughtlessness«. Za malce trše r´n´r ritme so poskrbeli Rodoljubac, ki so denimo nastopili tudi na Novem Rocku 98 v Križankah, Hellcrawler pa uteho iščejo v simbiozi punk (ne)nasilja, stoner atmosfere in deathmetal rifaže. Temačne crust ritme so za »PRV 16« prispevala še obalna benda Human Host
Score No. 27-29: IZ RAZ  PADANJA V VEČNOST

Score No. 27-29: IZ RAZ  PADANJA V VEČNOST

Na stalnem naslovu najinega početja, 1. februar 2017 ― Performativno vizualna postavitev Petek, 3. 3. 2017; 15.00–18.00; Galerija Jakopič (Slovenska c. 9, Ljubljana); postavitev v treh povezanih sklopih 15.00-15.55, 16.00-16.55, 17.00-18.00, na katero lahko vstopite na začetku sklopov ali pa kadarkoli v tem času in ostanete poljubno dolgo.   Idejna zasnova: Radharani Pernarčič Avtorja in izvajalca: Srečko Jorš & Radharani PernarčičAvtor zvoka: Mario Babojelić; Vokal: Metod Banko, AniRadar; Besedilo/poezija: Radharani Pernarčič Performans je namenjen tudi vabilu in spodbudi k ogledu tekoče retrospektivne razstave Spomin zemlje Toneta Lapajneta! Fotografija: Urša Valič; Oblikovanje fotografije: AniRadarScore No. 27-29: IZ RAZ PADANJA V VEČNOST je naslednja v seriji najinih performativno-vizualnih postavitev, ki tokrat raziskuje različne pokrajine v širši navezavi s kiparstvom. Svojo pozornost preusmerjava z gibanja-v-prostoru na gibanje-v-času in tako vzpostaviva kontemplativni dogodek, ki prej spominja na nekakšno »kinestetično razstavo« kot pa na plesno predstavo. S počasnim in subtilnim gibom zgradiva nevsiljivo, a otipljivo atmosfero, ki obiskovalcem bodisi dopusti, da naju med ogledovanjem preostale razstave zgolj ošvrknejo kot enega izmed eksponatov, bodisi vas povabi, da obsedite in skupaj z nama padete v trajanje. In šele v (vz)trajanju se začnejo postopoma odstirati tudi raznoliki zaznavni sloji in imaginativni prostori.***Sprva le navaden prizor dveh figur in nekoliko neuglednega vedra med njima. Figuri zdolgočaseno mečeta kovance v vodo. Vsake toliko kdo izmed njiju reče kak nepovezan stavek – ne veš, ali bolj sam zase ali drugemu. Celotno dogajanje ne sledi linearni narativnosti, temveč se odvija postopoma in z močno meditativno noto. Tekom performansa se bolj ali manj opazno menjajo in prepletajo različni modusi bivanja: z drobnimi spremembami pozicij, performativnega stanja in dialoga njun imaginativni svet ves čas prehaja od dveh kiparskih figur/skulptur in njunih notranjih življenj; do dveh subj
ŠPELA PETRIČ / STRANGE ENCOUNTERS: METAPHYSIC, ALGAE and CARCINOMA

ŠPELA PETRIČ / STRANGE ENCOUNTERS: METAPHYSIC, ALGAE and CARCINOMA

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 1. februar 2017 ― Strange Encounters: Metaphysics, Algae and Carcinoma 'Strange Encounters' is the third piece of the 'Confronting Vegetal Otherness' series, which looks at plant alterity to reassess subjectivation, ethics, and our attitude towards dividual multiplicity. I felt it crucial to address plant subjectivities as relational and to look for access - not to them (the plants) but to my human affects and responses in particular encounters with plants, reflecting what could be a fracture in our phenomenological (non)consideration of plant life. In fact, the word ‘plant’ groups together organisms as different as a single-celled algae, lemon grass or a birch tree; there is little these particular kinds of plants have in common beyond a similar cell plan (an analogous sublation would render a human somehow equivalent to a nematode). Thinking about ‘the plant’ is a form of racism, an unjust generalization that neglects the particular being. In an attempt to overcome my inherent bias, I sought situations of engagement that would lay bare my speciest presumptions and force a different consideration of each relationship to the vegetal. I aimed at instigating novel and strange circumstances, which would resist the subjugation of plants to raw material while ambivalently positing humans in a similar role, following Jeffrey Nealon’s insight 'that the vegetable ... (is an) image of thought that far better characterizes our biopolitical present than does the human-animal image of life, which remains tethered to the organism, the individual with its hidden life and its projected world.' In the deconstruction of plant-human relationships, I searched for modes of human existence that could be perceived as equivalent to plant life. Biotechnology’s alienating molecularization of living entities maintained in defined media and sterile plastic containers demonstrate the ‘human-as-material’ and support thinking about ourselves in terms we afford to plants. Much like algae increasingly employed in t
ROSCOE MITCHELL SEXTET "TRIBUTE TO JOHN COLTRANE" !!!

ROSCOE MITCHELL SEXTET "TRIBUTE TO JOHN COLTRANE" !!!

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Klub Cankarjevega Doma, Ljubljana, 31.1.2017   Po štirih letih, ki so minila od njegovega izjemnega solističnega nastopa, se je v Klub Cankarjevega doma vrnil Roscoe Mitchell. Mitchella, enega najvidnejših akterjev kreativnih afroameriških glasb zadnjih štirih in več desetletij, ustanovnega člana čikaške AACM ter vsesplošnega renesančnega človeka, na tej točki verjetno ni treba posebej predstavljati. Oziroma tako bi vsaj radi verjeli glede na čisto moč njegovega življenjskega dela in izraznosti, vrhunskega saksofonizma ter nepopustljive vizije, suverenosti, konceptualne in izvedbene ostrine. A glede na zev, ki ga odpirata njegova prisotnost in pojavnost, za katero lahko samo molimo, da bi bolj oplazila tukajšnje in tuje predstavljalce kronično nenavdahnjenih ničnosti, sta prostor in potreba po predstavljanju in propagiranju njegove linije nezmanjšana. Preizkušnja je podobna tisti, ki jo izražajo sledeče besede Sunnyja Murraya, ko je spregovoril o lastni poziciji: »When I play they know I exist, and it leaves a space when I go.« To je ta zev, ki je in ni premostljiv. Vendar, če si izposodimo spiritualno-poetično logiko Mevlane Jelaluddina Rumija, je vprašanje lahko tudi še bolj bazično – ali smo prepričani, da sploh imamo radi isto jabolko? To jabolko – in jablana - sta včeraj bila duh, zapuščina ter tuzemski in izvenkozmični splet intenzitet Johna Coltrana, prek Mitchella in njegovega seksteta. V letu petdesetletnice Coltranove smrti je Mitchell k nam prišel z zasedbo, ki nosi enak naziv kot tista z njegove prve uradne izdaje Sound iz leta 1966, a s povsem različnimi člani. Leto 1966 pa je tudi leto, v katerem je Mitchellu uspelo na kratko s Coltranom tudi igrati, čeprav to dejstvo v primerjavi z mnogimi drugimi, ki so se znašli v viharju skupaj z njim, nikoli ni bilo razvpito. Veliko šestk torej, od letnic do številčnosti zasedbe in še en poklon coltranovskemu kontinuumu s strani sedaj že 76-letnega gospoda, ki mu je živi Coltrane dal ključni impulz
Norman Blake

Norman Blake

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Poslušamo novi album Brushwood Songs and Stories, ki ga je nedavno izdal Norman Blake.   There's A Storm Somewhere High Rollers Look Away, So Far Away Bunk Johnson (Trumpet Man) Waitin' For The Mail And Social Security The Fate Of Oliver Curtis Perry Sweet Banks Of Flowers (Georgie's Vision) The Truth Will Stand (When This World's On Fire) The Nameless Photograph The Target Shooter The Generic Rag Newsome Gap Rag The Countess Lola Montez The Wreck On The Western & Atlantic Cripple Charlie Clark          

Sprehod po programu festivala MENT (1. 2.-3. 2.)

Koridor, 1. februar 2017 ― Danes se pričenja glasbena monuMENTalna otvoritev leta. Tridnevni festival MENT bo že tretjič združeval lokalno glasbeno sceno z evropsko, na obsežnem spremljevalnem konferenčnem delu bo odpiral številna pereča in aktualna vprašanja o glasbeni industriji ter nam predstavil šestdeset raznovrstnih in obetavnih glasbenih skupin, producentov, kantavtorjev in didžejev.     Današnji, uvodni dan festivala bo v […] The post Sprehod po programu festivala MENT (1. 2.-3. 2.) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Romantiki in veleposlaniki

Romantiki in veleposlaniki

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Študenti sredi izpitnega obdobja in zaposleni najbrž lahko  kar pozabimo na festival Ment, ki poteka od srede do petka, ko se pripravljamo in pišemo izpite ali vstajamo zjutraj za delovnih osem ur. Bolj časovno prijazna in obvladljiva bosta naslednja pogovora. Prvi danes v Ljubljani o psihoanalizi in drugi jutri v Novem mestu o Juliji Primic. Cikel Banket Lacan se vrača z drugim psihoanalitičnim večerom. Tokrat Nina Krajnik gosti Milana Balažica, ki je javnosti znan po vsem drugem kot psihoanalizi. Nekdanji veleposlanik v Avstraliji je nedavno ustvaril gibanje Nova prihodnost. Kot je jasno že iz imena, jih moti predvsem stara prihodnost.  Milan Balažic danes ob 20. uri v Trubarjevi hiši literature predstavlja svojo najnovejšo knjigo Užitek, vednost, oblast. Gre za obsežno in težko monografijo, ki stavi na vedno uspešen naslov s tremi nepovezanimi besedami. Knjiga treh konceptov nosi tudi tro-konceptualni podnaslov Psihoanaliza, matematična logika, politična filozofija. Naslov služi tudi kot dober opis, saj zelo verjetno knjiga govori o prej naštetih šestih konceptih. Še pred izidom in recenzijami na strani Nove prihodnosti lahko preberemo, da gre za: “Epohalno, monumentalno delo, ki bi ga moral prebrati vsak intelektualec ali razumnik.” Mi se bomo komentarja o kvaliteti vzdržali. Nas pa zanima, kaj knjiga prinaša v bogato ljubljansko lacanovsko šolo. O tem, katere nove teme uvaja novo delo, je spregovorila vodja cikla Nina Krajnik. Izjava V Anton Podbevšek teatru v Novem mestu bo jutri ob 19. uri predavanje Josipa Rastka Močnika o Juliji Primic. Enajst let od izdaje knjige Julija Primic v slovenski književnosti in dobrih 200 let od njenega rojstva se lahko vprašamo, kaj novega nam lahko predstavi. Predavatelj bo povzel svojo knjigo in jo aktualiziral v sklopu trenutnega dogajanja, o katerem pravi naslednje. Izjava V dvorani novomeške pomladi bo govor tudi o vzpostavitvi nacij konec 19. stoletja. Pri slovenskem narodnem prebujenju je pomembno
Slovenija častna gostja Frankfurtskega knjižnega sejma leta 2021 ?

Slovenija častna gostja Frankfurtskega knjižnega sejma leta 2021 ?

Marijan Zlobec, 1. februar 2017 ― Javna agencija za knjigo je te dni prvič na formalnem obisku v Sloveniji gostila vodstvo Frankfurtskega knjižnega sejma, največje tovrstne manifestacije na svetu. Slovenijo sta obiskala direktor sejma, Jürgen Boos, in voditeljica programa »častna gostja« Simone Bühler. Cilj obiska je potrditi željo in kandidaturo Slovenije, da postane častna gostja Frankfurtskega knjižnega sejma leta 2021. Vlada […]
MEGS

MEGS

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Tokrat v goste prihaja dvojec, ki je kot Adamovo rebro zraslo, ne v Evo, iz reber Grrizli Madams v MEGS, vokalno-instrumentalno skupino. Ta brusi in kreira na križišču med Goričkim in Kamnikom in se zajeda v ušesa vsem, ki jim je ljubo tovrstno boben-basanje, seveda na striktno alternativni način. Postava: Gašper Prus - bobni Miha Vodušek - bas Povezave: https://megsband.bandcamp.com/    

V I S C 02: Çaykh

Radio Študent, 1. februar 2017 ― V I S, 2016   <a data-cke-saved-href="http://v-i-s.bandcamp.com/album/v-i-s-c-0-2-aykh" href="http://v-i-s.bandcamp.com/album/v-i-s-c-0-2-aykh">V I S C 0 2 - Çaykh by Çaykh</a> Tokrat obzorja širimo z zbirko posnetkov oziroma z mikstejpom nemškega glasbokòpa, ki sliši na vzdevek Çaykh, sicer pa tudi na ime Nicolas D. N. Sheikholeslami. O njem vemo na primer to, da deluje v Berlinu, kjer občasno nastopa kot didžej, in da je v začetku letošnjega leta zabeležil tri nastope v Izraelu. Vemo tudi to, da je izdatno pozornost kupcev na Boomkatu pritegnil že z mikstejpom Au Revoir, Mogadishu, na katerem je zbral posnetke, ki so nastali v Somaliji pred letom 1991, ko sta se tam začela državljanska vojna in dolgotrajno brezvladje (...)  

Gostovanje Fausta na hommageu Tomažu Pandurju v Madridu

SiGledal Novice, 1. februar 2017 ― Po uspešni udeležbi na Mednarodnem gledališkem festivalu Interference (Cluj, Romunija), Seulskem festivalu uprizoritvenih umetnosti (Južna Koreja), MNT-festu (Makedonija), Gledališkem svetu Brno (Češka), Ibero-ameriškem gledališkem festivalu v Bogoti (Kolumbija) in Cervantesovem mednarodnem festivalu (Guanajuato, Mehika) se ustvarjalci z uprizoritvijo Faust odpravljajo na gostovanje v Teatro Español, ki zavzema pomembno mesto v ustvarjalnem opusu lani preminulega režiserja Tomaža Pandurja.
Glasbeni festival Ment

Glasbeni festival Ment

ARS Svet kulture, 1. februar 2017 ― V Ljubljani se začenja festival Ment; odprtje bo potekalo v Kinu Šiška, dogajanje pa bo – kot vsako leto – razpršeno po več prizoriščih. Ment je osrednji zimski festivalski dogodek, ki v Slovenijo prinaša svežo glasbo iz vse Evrope, v konferenčnem delu pa trende v glasbeni industriji.

Arhitektura domov znanih Slovencev

Kamra.si, 1. februar 2017 ― Ob slovenskem kulturnem prazniku vas vabimo na odprtje razstave Arhitektura domov znanih Slovencev avtorice dr. Žive Deu, v ponedeljek, 6. februarja 2017, ob 18.00 uri, v razstavno dvorano kulturnega doma Šmarje pri jelšah. O avtorici razstave dr. Živi Deu in njenemu delu bo spregovoril g. Goran Milovanović, direktor Galerije Božidar Jakac Kostanjevica na Krki. O razstavi, razstavljenih delih in obeh knjigah Arhitektura domov znanih Slovencev, bo spregovorila dr. Živa Deu. Glasbeni program bosta izvajali Kaja Bicskey - vokal in Urška Roškar - klavir. Razstava bo na ogled od 6. 2. - 31. 3. 2017 v razstavni dvorani kulturnega doma Šmarje pri Jelšah. Vabljeni!

Ptuj - slovesnost ob slovenskem kulturnem prazniku

Kamra.si, 1. februar 2017 ― Mestna občina Ptuj vas v torek, 7. februarja 2017, vabi na osrednjo slovesnost ob slovenskem kulturnem prazniku, ki bo ob 19. uri v kulturni dvorani Gimnazije Ptuj. Slavnostna govornica bo Katja Zupanič, direktorica Zgodovinskega arhiva na Ptuju. Program slovesnosti: podelitev priznanj, plaket in oljenk Zveze kulturnih društev Ptuj in Mestne občine Ptuj kulturni program:Pihalni orkester Ptuj Komorni moški zbor Ptuj Zasebna glasbena šola v samostanu sv. Petra in Pavla DPD Svoboda Ptuj, Gledališki studio Helena Peršuh, dramska igralka Tomaž Plavec, akademski slikar  Scenarij in režija prireditve: Branka Bezeljak. Vljudno vabljeni!    

Direktor frankfurtskega knjižnega sejma Boos: Slovenija ima v mednarodnem prostoru še veliko pokazati

Misli, 1. februar 2017 ― Javna agencija za knjigo je prvič na formalnem obisku v Sloveniji gostila vodstvo frankfurtskega knjižnega sejma zaradi projekta Slovenija, častna gostja. Slovenijo sta obiskala direktor sejma Jürgen Boos in vodja programa častna gostja Simone Bühler. Opravila sta srečanja in se seznanila s stanjem knjige v Sloveniji. Nad videnim sta navdušena.
Mati nas pretepa

Mati nas pretepa

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Ali se še spomnite Egona, dvanajstletnega fantiča iz Mazzinijevega romana Kralj ropotajočih duhov? Z njim se je skušal Miha Mazzini, kot prizna v uvodu, pomiriti predvsem s svojim lastnim obdobjem odraščanja in svojimi lastnimi duhovi: vanj so se naselili tudi zahvaljujoč življenju z versko blazno babico in nevrotično materjo. Ta je svojega otroka kar naprej opominjala, da je z njim nekaj narobe, da je bolan, da sta revna in da naj zato od življenja ne pričakuje preveč. Zveni znano? Ne? No, danes vam bomo v gostilnici Pri molju postregli z izpopolnjeno, še bolj skrajno verzijo takšnega scenarija. Nastala je izpod peresa ruskega pisatelja Pavla Sanajeva, prav tako avtobiografsko. Sanajev je svoj roman Pokopljite me za šprajc napisal pri šestindvajsetih letih, da bi prek terapevtskega pisanja predelal travmatično otroštvo. Pripovedovalec romana je osemletni deček Saša, ki živi pri nori babici in pasivnem dedku. Naslov romana je povzet po naslovu enega izmed poglavij knjige in lepo strne razsežnosti psihičnega nasilja, ki ga je bil otrok deležen: babica namreč poleg vseh zmerljivk, s katerimi ga obklada, svojega vnuka rada straši, da bo do šestnajstega leta umrl. Deček tako razmišlja – imejte v mislih, da je star osem let - da bi želel biti pokopan za šprajcem, se pravi za podpornikom, od koder bi lahko videl svojo mamo. Z njo se srečuje le na občasnih srečanjih, ki se na koncu po babičini zaslugi končajo s srditimi prepiri in ščuvanjem vnuka proti mami. Srečanja z materjo so opisana kot edini svetli trenutku v fantkovem življenju, toda le, ko babice ni v bližini. Takrat si z mamo upa spregovoriti odkrito in ji iskreno izkazati svojo navezanost nanjo. Če v prvih poglavjih odnos z njo spremljamo skozi prizmo babičinih interpretacij, ki otroku govori, da ga je grda mama zapustila in odšla z novim partnerjem, za katerega ravno tako ne najde lepe besede, se sčasoma pred bralcem razkriva drugačna zgodba: babica in dedek sta nekega dne otroka enostavno odpeljal

Grafitarski PlastikFantastik ob filmu Jaz, Daniel Blake

Kinodvor, 1. februar 2017 ― V parku nasproti vhoda v Kinodvor se bo pred premiero filma Jaz, Daniel Blake (Ken Loach, VB, 2016) začel grafitarski PlastikFantastik, ki bo nato štirinajst dni vabil k ustvarjanju in političnem izražanju na prostem tako grafitarske umetelnike kot naključne mimoidoče. Projekt nastaja pod kuratorsko taktirko ekipe Ljubljana Graffiti Tour, ki sicer vodi grafitarske potepe po Ljubljani in grafitarske delavnice za otroke in odrasle. 

Prešernov dan v ptujskem muzeju

Kamra.si, 1. februar 2017 ― Pokrajinski muzej Ptuj-Ormož vas v sredo, 8. 2. 2017, vabi na kulturne prireditve v čast slovenskega kulturnega praznika! Program prireditev: - Ptujski grad, od 9. do 17. ure: brezplačni ogled muzejskih zbirk  - Ptujski grad, od 9. do 17. ure: Zgodba o Mitri, program za družine - Ptujski grad, slavnostna dvorana, ob 11. uri: predstavitev publikacije Celjski orglarski baročni mojster Janez Frančišek Janeček in nastop organista Tomaža Sevška. - Arheološko razstavišče na Muzejskem trgu 2, od 12. do 15. ure: brezplačni ogled arheološke razstave Gospodarji prehodov o življenju na prehodu iz bronaste v železno dobo. - Grad in Grajska pristava Ormož, grad Velika Nedelja, od 9. do 14. ure: brezplačni ogled muzejskih zbirk. - Grajska pristava Ormož, ob 16. uri: odprtje razstave Lov na plemstvo na varaždinskem območju, fragment razstave Varaždin pod krono Habsburžanov. Na slovenski kulturni praznik je ogled muzejskih zbirk v ptujskem gradu, v gradu in Grajski pristavi Ormož in v gradu Velika Nedelja za posamezne obiskovalce brezplačen. Skupine plačajo vstopnino po ceniku. Ptujski grad je odprt od 9. do 17. ure.
OVO + MARKO KARLOVČEC

OVO + MARKO KARLOVČEC

Radio Študent, 1. februar 2017 ― OvO + Marko Karlovčec, klub Gromka, 1.2.2017   O diskontinuiteti biti – vsakemu času in prostoru primerna premišljevanja, ki niso bila odveč niti na sredinem eminentnem dogodku ob Robu mesta, na Metelkovi v klubu Gromka. Po nekaj več kot desetih letih sta se namreč pod skupnim imenom OvO v naše kraje vrnila Stefania Pedretti in Bruno Dorella, prijetnemu srečanju pa je svoje pridodala še prezenca pristnega in domačega v obliki Marka Karlovčca v solo izvedbi. Smrt, hkrati tako daleč in tako blizu, hkrati tako nezaželena in tako nadvse tolažilna. Dogodek, ki smo mu bili priča na ta drugače nikakor poseben dan, je to še kako lepo nakazoval, vsaj po svojem performativno-sporočilnem performansu nastopajočih. Nujnost obstoja binarnih struktur kot pogoj dojemanja enega ali drugega, tj. žalosti ali veselja, življenja ali smrti, se je izkazala za enega ključnih dejavnikov pri razumevanju, da in enega in drugega ne moremo in ne smemo ločeno obravnavati, saj jima enemu brez drugega ni obstoja, kaj šele obstanka. Rojstvo dogodka se je tokrat dogodilo precej smrtno, vsaj kar se tiče zvokovne uporabe. Linearno kot premica se je čez prostor najprej začel premikati nepretrgan pisk, natanko takšen, ki v kombinaciji z ustreznim kablovjem, aparaturami in telesom nakazuje na prenehanje bitja srca, torej na klinično smrt. Ni trajalo predolgo, ko se je obstoječemu zvoku pridružil Marko s saksofonom in ustvaril dialog. In sicer dvojni: dialog med klinično smrtjo in poskusi oživljanja ter dialog s samim seboj tako na eni kot na drugi strani. Linearnost zvoka smrti in saksofona histeričnost sta se dramatično izmenjevali na polju performativnega, a vendar še kako resnega in resničnega, vse dokler se na koncu nista skupaj izgubili v razburkanem oceanu zdistorziranih zvokov mnogih hrupnih efektov. Tam pa je šele prišlo do visokih napetosti, vzporedno z vzponom razjarjenega oceana zdistorziranih zvokov je zaživel tudi Markov vokalni izraz, ki se je premikal nekje znotraj mej re
POROČNI SEJEM v mestu jekla in narcis (10. in 11. februar 2017) – Kolpern na Stari Savi

POROČNI SEJEM v mestu jekla in narcis (10. in 11. februar 2017) – Kolpern na Stari Savi

Gornjesavski muzej, 1. februar 2017 ― POROČNI SEJEM NA STARI SAVI – POROKA V MESTU JEKLA IN NARCIS   Razstavljavci: Slaščičarstvo Cerkovnik, POROČNE TORTE Limosi, Boštjan Košir s.p., PREVOZI Z LIMUZINO Priročnik poroka Zlatarstvo Lavtižar, POROČNI PRSTANI N. E. T. Team Fotografija, POROČNA FOTOGRAFIJA Zvonček S d.o.o., CVETLIČNI ARANŽMAJI SpellA.S,  ORGANIZACIJA POROK Organizirajsiporoko, BREZPLAČNI VODNIK DO POPOLNE POROKE EJGA, Hiša kulinarike, RESTAVRACIJA […]
Klemen Dvornik za STA: Pri filmu si je treba postavljati visoke standarde

Klemen Dvornik za STA: Pri filmu si je treba postavljati visoke standarde

Misli, 1. februar 2017 ― Ime režiserja Klemna Dvornika se redno pojavlja v špicah televizijskih produkcij, konec decembra je TV premiero dočakal njegov drugi celovečerec Pod gladino. Po komediji Kruha in iger se je Dvornik podal v vode nordic noirja. Meni, da si je treba pri filmu postavljati visoke standarde, saj je ravno avdiovizualna ustvarjalnost najbolj na prepihu.
OB 60 LETNICI ROJSTVA DENNISA BROWNA: MARLA B

OB 60 LETNICI ROJSTVA DENNISA BROWNA: MARLA B

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Danes poslušamo intervju, ki ga je za Radio Študent preko telefona posnela Tamara z okronano princeso reggae glasbe. Njeno umetniško ime Marla B vam mogoče ne pove prav dosti, a če vam zaupamo, da B pomeni Brown, se bo pravim reggae ljubiteljem že začelo svitati, koliko je ura. Seveda govorimo o najmlajši hčerki legendarnega Dennis Browna, ki bi prav danes praznoval svoj 60. rojstni dan in s tem se tradicionalno začenja t. i. reggae mesec na Jamajki. Marla ima za sabo pestro kariero glasbenice in plesalke, ki jo je peljala vse od šova »Britain's got talent« in pa vse do olimpijskih iger! Kaj več o njeni glasbi ter njenem očetu, princu reggae glasbe pa v intervjuju, ki sledi.
Planinski raj je pekel

Planinski raj je pekel

Airbeletrina, 1. februar 2017 ― Še nedavno – preden je poezijo in beletristiko zavzel lik mačkastega in hiperintelektualoidnega urbanega dolgočasneža – je v literaturi in s tem v neki splošni kulturni zavesti vladal arhetip povratka v kmečko idilo, kjer človek in narava v meta in fizični harmoniji občujeta in rojevata zdrave necepljene in nemelanholične sadove. Nazaj v planinski raj! Nazaj v nedolžnost in preprostost, nazaj k zemlji, k živalim, k pristnim odnosom. Nazaj tja, kjer je človek gospodar svoje zemlje, kjer mu ni treba poslušati galame albanskih otrok, ki pod oknom igrajo nogomet, in čudne glasbe sosedovega sina, ki se baje bavi z mamili.
Novice: Doktor Karel Lavrič (1818-1876) in njegova doba - Predstavitev knjige

Novice: Doktor Karel Lavrič (1818-1876) in njegova doba - Predstavitev knjige

Tolminski muzej, 1. februar 2017 ― Knjiga dr. Branka Marušiča poznavalsko obravnava življenje in delo odvetnika dr. Karla Lavriča (1818–1876), vodilnega slovenskega politika na Primorskem v obdobju 1861–1876 in enega pomembnih slovenskih politikov ustavnega obdobja. Približno med leti 1850–1863 je živel v Tolminu in bil leta 1862 soustanovitelj tolminske čitalnice. Študija Branka Marušiča obravnava Karla Lavriča v kontekstu časa in prostora, v katerem je ...
THE SWEET RELEASE OF DEATH: THE SWEET RELEASE OF DEATH

THE SWEET RELEASE OF DEATH: THE SWEET RELEASE OF DEATH

Radio Študent, 1. februar 2017 ― Subroutine Records/Katzwijm Records 2016   <a data-cke-saved-href="http://thesweetreleaseofdeath.bandcamp.com/album/the-sweet-release-of-de..." href="http://thesweetreleaseofdeath.bandcamp.com/album/the-sweet-release-of-de...">The Sweet Release of Death by The Sweet Release Of Death</a> Evtanazija, dobra smrt, sladka odrešitev od bolečin, osvoboditev od neznosnega življenja. No, verjetno vam je znano, da je Nizozemska ena redkih držav, ki dovoljuje medicinsko pomoč pri prekinitvi človeškega življenja v primeru nevzdržnih bolečin. Poleg tega je svoje čase izvajala politiko dekriminalizacije uporabe drog in dovoljevala nakup mehkih drog oziroma izdelkov iz indijske konoplje v posebnih prostorih, a ne v lekarnah, temveč v barih - tako imenovanih coffee shopih. Saj veste, da naj bi nekateri izdelki iz konoplje lajšali mukotrpno zdravljenje rakavih obolenj in po drugi strani prinašali rahlo evforično ali zasanjano zadovoljstvo tudi zdravim. Vsekakor je Nizozemska država, ki ima v mislih dobrobit državljanov, njihovo zadovoljstvo, kot tudi trpljenje in ima strukturno urejen razpon med skrajnostmi življenja in životarjenja. The Sweet Release Of Death so tako po Shakespearu ali po paliativni ali zgolj hedonistični oskrbi poimenovan trio iz Rotterdama, ki se na nizozemskem glasbenem zemljevidu prvič pojavi leta 2012 s skladbo Haze. Naslednji izid sledi leta 2014 z albumom Bulb, ki utrdi hrupno zasanjano zvočno sliko zasedbe in nam razkrije še drugi, ženski vokal kitaristke in cineastke Alicie. Dvoletni algoritem izidov novih skladb nato v prvi polovici leta 2016 prinese skladbi Fox in This Radar. Fox ponovno izide tudi na drugem istoimenskem vinilnem albumu The Sweet Release Of Death jeseni oktobra 2016. No, prav tu pa se snidemo tokrat, v Tolpi bumov, z jeseni izdanim izdelkom, ki prinaša deset skladb v skupni dolžini kakšnih štirideset minut. Razl

Premiera ROMEA IN JULIJE Williama Shakespeara v režiji Matjaža Zupančiča 17. februarja ob 19.30

SLG Celje, 1. februar 2017 ― Napovedujemo premiero tragedije Romeo in Julija Williama Shakespeara v režiji Matjaža Zupančiča in izvedbi SLG Celje v petek, 17. februarja, ob 19.30 na Velikem odru SLG Celje. Vabljeni.     Pesnik, dramatik, gledališki vodja in igralec William Shakespeare (1564–1616) se je rodil očetu usnjarju in čevljarju ter materi iz vrst nižjega plemstva v Stratfordu na reki Avon. Oče in mati sta mu lahko omogočila izobrazbo, vendar ga je bolj zanimal igralski poklic in ustvarjanje v gledališču. V letih od 1568 do 1611 je živel v Londonu, kjer se je uveljavil z lastnimi dramami, bil je igralec in režiser v različnih gledaliških družinah ter solastnik znanih gledališč Globe (Globus) in Blackfriars (Črni menihi). Njegovo ustvarjanje zaznamujejo štiri različna obdobja: zgodnje, "poskusno", ko je morda pisal tudi v sodelovanju z drugimi avtorji, traja od približno 1590 do 1593; v drugem obdobju, ki traja od 1594 do 1600, je napisal drame in komedije; v tretjem obdobju, ki traja od približno 1602 do 1608, je napisal svoje največje umetnine – tragedije in problemske igre; zadnje ustvarjalno obdobje pa je obdobje romanc. Ob sonetih in epsko-lirskih pesnitvah je zapustil šestintrideset dramskih besedil, s katerimi se je zapisal med najpomembnejše dramatike vseh časov. Šestnajst jih je izšlo za časa njegovega življenja, ostalih dvajset pa sta leta 1623 izdala člana igralske skupine King's Men, v kateri je nastopal tudi Shakespeare, John Heminges in Henry Condell.Dramski opus Williama Shakespeara predstavlja vrh elizabetinske in vse renesančne dramatike. V svoji dramatiki je zastavil temeljna eksistencialna vprašanja in nakazal smer kasnejši dramski umetnosti. Njegovi tragični junaki so žrtve spopada nasprotujočih si sil v njih samih. Romeo in Julija je tragična ljubezenska zgodba, ki je navdihovala ustvarjalce vseh generacij in umetniških zvrsti. Zgodba izhaja iz Italije, leta 1562 jo je v obliki pesmi zapisal Arthur Brooke z naslovom Tragicall Historye of Romeus and Juliet, leta 1

26. festival DNEVI KOMEDIJE od 2. do 18. marca

SLG Celje, 1. februar 2017 ― 26. festival Dnevi komedije bo potekal od 2. do 18. marca 2017 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Za vas smo pripravili raznolik in pester program najboljših komedijskih uprizoritev slovenskih gledališč preteklega leta in 4 različne abonmaje. Festival vsako leto v Celje pripelje vrhunske ustvarjalce gledališč iz vse Slovenije in je edini festival v Sloveniji, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega leta v slovenskem gledališkem prostoru. Tekmovalni program vključuje 8 predstav. Strokovna žirija, ki jo sestavljajo trije člani, podeli nagrado za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki tako izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Obiskovalci festivala lahko vsak večer glasujete za komedijantko ali komedijanta večera. Nagrade strokovne žirije in občinstva bodo podeljene na zaključku festivala 18. marca ob 19.30. Vabljeni k vpisu abonmajev, ogledu predstav in glasovanju na 26. festivalu Dnevi komedije v Slovenskem ljudskem gledališču Celje.

Vpis abonmajev DNEVI KOMEDIJE od 13. do 24. februarja

SLG Celje, 1. februar 2017 ― Vabljeni k vpisu abonmajev Dnevi komedije, ki bo potekal med 13. in 24. februarjem v blagajni SLG Celje. Za vas smo izbrali najboljše komedijske uprizoritve slovenskih gledališč preteklega leta in pripravili 4 različne abonmaje. V času vpisa abonmajev vam lahko za predstave v izbranih abonmajih zagotovimo isti sedež. Posamezne vstopnice za ogled predstav bodo na voljo od 27. februarja naprej. Blagajna SLG Celje je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. Več informacij na blagajna@slg-ce.si ali na 03 4264 208. 26. festival Dnevi komedije bo potekal od 2. do 18. marca 2017 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Festival vsako leto v Celje pripelje vrhunske ustvarjalce gledališč iz vse Slovenije in je edini festival v Sloveniji, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega leta v slovenskem gledališkem prostoru. Tekmovalni program vključuje 8 predstav. Strokovna žirija, ki jo sestavljajo trije člani, podeli nagrado za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki tako izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Obiskovalci festivala lahko vsak večer glasujete za komedijantko ali komedijanta večera. Nagrade strokovne žirije in občinstva bodo podeljene na zaključku festivala 18. marca ob 19.30. Vabljeni k vpisu abonmajev, ogledu predstav in glasovanju na 26. festivalu Dnevi komedije v Slovenskem ljudskem gledališču Celje.
1960 Rakek – Orkester

1960 Rakek – Orkester

Stare slike (Cerknica), 1. februar 2017 ― Mladi glasbeniki, ki so se v glasbeni šoli učili obvladovati različne instrumente, so se fotografirali na železniški postaji na Rakeku. Leta 1966 je logaškemu občinskemu proračunu začelo zmanjkovati denarja in najlaže se je bilo odpovedati glasbeni šoli, saj je glasbeno izobraževanje veljalo za luksuz, in če je temu tako, naj si luksuz plača vsak sam. […]

Tržaško gledališče gosti AGRFT s Plešasto pevko

SiGledal Novice, 1. februar 2017 ― V Slovenskem stalnem gledališču (SSG) v Trstu bodo v petek premierno uprizorili predstavo Eugena Ionesca Plešasta pevka, ki je nastala v koprodukciji z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) v Ljubljani. V vlogah zakoncev Smith in Martin igrajo Doroteja Nadrah, Timon Šturbej, Tamara Avguštin in Rok Prašnikar.
Kritika filma Jackie: demistifikacija ikone

Kritika filma Jackie: demistifikacija ikone

Dnevnik, 1. februar 2017 ― Jacqueline Kennedy je poznal ves svet: kot ženo ameriškega predsednika Johna F. Kennedyja, kot modno ikono, celo kot predmet slike popartovca Andyja Warhola. Ker o njej kot osebi ni veliko znanega, daje to misliti, da medijska in kulturna...

Popravek

Dnevnik, 1. februar 2017 ― V včerajšnji kolumni Janeza Janše z naslovom Dejstvo JE! je bila pri urejanju besedila pomotoma dodana napačna informacija, da je avtor predstave Republika Slovenija Janez Janša. Avtorju članka in avtorjem predstave Republika Slovenija se za napako...
Svoboda, prepoved, cenzura …

Svoboda, prepoved, cenzura …

ARS Svet kulture, 1. februar 2017 ― Skozi vso pisno zgodovino je  obstajala cenzura, zato je tudi veliko avtorjev, ki so se v različnih režimih znašli na seznamu » prepovedanih avtorjev«, saj so nosilci družbene in politične moči poskušali nadzirati pretok idej in omejiti vpliv svobodne človekove misli. V Kulturnem centru Lojze Bratuž v stari Gorici bodo danes odprli razstavo »Stop! cenzura […]

Evropski filmski forum na Berlinalu 2017

CED, 1. februar 2017 ― V ponedeljek, 13. februarja, bo v Berlinu potekal prvi letošnji Evropski filmski forum v organizaciji podprograma MEDIA Ustvarjalne Evrope. V fokusu sta aktualna tematika masovnih podatkov v filmski industriji ter predstavitev dosežkov podprograma MEDIA. Na festivalu bo letos prikazanih 24 filmskih naslovov s podporo MEDIE!
še novic