Notranjsko primorske novice » Kultura,
28. maj 2017
―
Vodenje kulturnega doma v Cerknici je marca prevzela Anja Bajda Gorela, Izolanka, ki ji Notranjska ni povsem nepoznana. Njeno spretno režisersko usmerjanje so izkusili člani gledališke skupine Kulturnega društva Rak Rakek. Nazadnje jih je vodila pri postavitvi igre Andreja Rozmana Roze Kekec kontra Rožletova banda, ki so jo na oder postavili lani, pred tem so sodelovali še pri dveh predstavah. Poleg režije se je ukvarjala tudi z gledališko kritiko, dramaturgijo, pa tudi s teorijo gledališča in scenskih umetnosti ter gledališko pedagogiko. V cerkniški hram kulture želi pripeljati kakovostno umetnost; meni, da sta pri tem pomembna vzgoja in izobraževanje obiskovalcev.
Anja Bajda Gorela o mladih obiskovalcih kulturnih domov: »Lahko bi rekli, da smo preveč analogni za digitalne in ‘multitasking’ generacije.« Foto: Ljubo Vukelič
Za vodjo cerkniškega hrama kulture so vas izbrali tudi na podlagi vaše petletne strategije razvoja te ustanove. Čemu ste dali največji poudarek? V predloženi viziji sem kot odločilne komponente vodenja Kulturnega doma Cerknica izpostavila jasno programsko strategijo, močan vzgojno-izobraževalni del, skrb za raznolikost občinstva, kot tudi medregionalna partnerstva in sodelovanje z nevladnimi organizacijami. Med prioritetami nisem navedla tega ali onega gledališča, te ali one glasbene zvrsti, saj ravno v tem vidim smoter javnih kulturnih ustanov: nuditi morajo vsebinsko in žanrsko raznolikost.
V manjših in srednje velikih krajih imajo kulturni domovi nekako dve vlogi; so prostor, kjer lahko ljudem ponudijo kakovostno kulturo, po drugi strani pa so tudi prostor za tiste, ki se z gledališčem, petjem, glasbo in drugimi dejavnostmi ukvarjajo ljubiteljsko? V katero smer bo zaplul cerkniški dom pod vašim vodstvom? Menim, da bo za lokalne kulturne organizacije vselej prostor. Vsekakor pa je moja vizija repertoarna profiliranost Kulturnega doma Cerknica v smeri dostopnosti čim bolj sočasne in čim bolj kakovostne odrske, filmske, glasben