24. novembra 1906 je v Gorici umrl Simon Gregorčič, pesnik in duhovnik

Kamra.si, 24. november 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...24. novembra 1906 je v Gorici umrl Simon Gregorčič, pesnik in duhovnik.  Rodil se je 15. oktobra 1844 na Vrsnem. Šolanje je začel v ljudski šoli na Libušnjem pri vikarju Antonu Gregorčiču, ki je spoznal dečkovo nadarjenost in pregovoril njegove starše, da so ga poslali v šole v Gorico. Tam je obiskoval normalko (1852-1855) in gimnazijo (1855-1864) in začel s prvimi pesniškimi poskusi. Po maturi je želel vpisati študij klasične filologije na Dunaju, vendar se je zaradi pomanjkanja denarnih sredstev in želje matere, da postane duhovnik, odločil za bogoslovje. Med študijem je (pod psevdonimoma V. R. in G. R.) začel objavljati pesmi v bogoslovskem listu Sloga.

DIVJA ALJASKA – POTOPISNO PREDAVANJE BARBARE POPIT

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 24. november 2018 ― V soboto, 24. novembra 2018, smo se v Občinski knjižnici Vransko z gospo Barbaro Popit podali na potovanje po delu sveta, ki je nekaj posebnega. Podali smo se na Aljasko, deželo na drugi strani Atlantika, ki je znana po neokrnjeni naravi, naravnih lepotah, ledenikih in veličastnih naravnih čudesih. Kako divja je Aljaska, je popotnica izkusila že takoj na začetku potovanja, v Eagle River Nature Centru, kjer se je iz oči v oči srečala z velikim rjavim medvedom, ravnodušne pa nje – in nas – niso pustile naravne lepote daljne Aljaske.

1929 – Umre Georges Clemenceau

Zgodovina na dlani, 24. november 2018 24. novembra leta 1929 je v Parizu umrl francoski zdravnik, fizik, novinar in predvsem državnik Georges Benjamin Clemenceau. Star je bil 88 let. Pokopan je v vasici Mouchamps v zahodni Franciji. Clemenceau je sprva študiral v Nantesu novinarstvo, nato pa še v Parizu medicino. Po koncu študija se je odpravil… Preberi The post 1929 – Umre Georges Clemenceau appeared first on Zgodovina na dlani.
Kulturna dediščina kot vzgojno-izobraževalno vodilo

Kulturna dediščina kot vzgojno-izobraževalno vodilo

ARS Ars humana, 24. november 2018 ― Kulturno-umetnostna vzgoja na Arsu V osišče tokratne oddaje so postavljeni nacionalni posvet Skupaj do znanja: kulturna dediščina kot učna snov, muzeji in galerije kot razširjene učilnice in razmisleki o pomenu dediščine v vzgojno-izobraževalnih procesih pri nas ob zaključku Evropskega leta kulturne dediščine. Avtor oddaje Klemen Markovčič. O dediščini pa razmišljajo – Staša Tome, Prirodoslovni muzej Slovenije, Lili Šturm, Mednarodni grafični likovni center in Damjana Pečnik, Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije.
Dekade: šestdeseta

Dekade: šestdeseta

Zgodovinski arhiv Celje (ZAC), 24. november 2018 ― Serijo razstav Dekade nadaljujemo z obravnavo šestdesetih let 20. stoletja. Koncept, ki se je skozi tri izdaje projekta (devetdeseta, osemdeseta, sedemdeseta) že dobro prijel, peljemo proti zadnji izdaji, ki ga bomo predstavili v letu 2019 in tako zaokrožili serijo, ki predstavlja desetletja v Celju in okolici skozi perspektivo izbora arhivskega gradiva od devetdesetih do petdesetih […]
Taxi Driver (1976)

Taxi Driver (1976)

Deseta umetnost, 24. november 2018 ― Drzen portret mentalno nestabilnega vojnega veterana izpod rok režiserja Martina Scorseseja in scenarista Paula Schraderja (Robert De Niro je ikonični Travis Bickle) je navdušujoč in neomajen. Travis celo noč vozi taksi. Ne more spati. In kar vidi na ulicah New Yorka, ga spravlja ob pamet, vse dokler ne eksplodira v krvav vrhunec, ki se lahko […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    U - July 22 (2018)  Bergman: A Year in a Life (2018)  Seven (1995)  Hibridizacija grozljivke in komedije - žanr kot ideološki konstrukt  Ne z mojo hčerko Copyright © Deseta umetnost [Taxi Driver (1976)], All Right Reserved. 2018.

Nekaj meditacij o plesu, staranju in spolu

Kriterij.si, 24. november 2018 ― Nekaj meditacij o plesu, staranju in spolu Maja Delak: Samo za danes Urednik Sat, 11/24/2018 - 10:49 Nekaj meditacij o plesu, staranju in spolu PRVIČ »Začetno izhodišče je bilo vprašanje staranja; ne kot uprizarjanje starosti, temveč staranje kot proces,« pravi Maja Delak v intervjuju, ki ga je ob njeni zadnji predstavi Samo za danes z njo za MMC opravila Nika Arhar. »Izkristaliziralo se je, da če želimo zajeti ta proces, ga moramo tudi uresničiti kot proces.« Nemara se utegne zdeti, da je prav ples umetniška forma, ki je najbolj prikladna za uresničitev staranja kot procesa: »Ko smo začele govoriti o staranju kot procesu, je postalo jasno, da lahko govorimo le o nastajanju in izginjanju, o procesu minevanja.« V sam ples kot medij so namreč vtkana »minevanje«, »nastajanje in izginjanje«. Od vznikov modernega plesa kot avtonomne odrske umetnosti so ples mislili kot efemerno, neulovljivo formo par excellance: ples kot »umetniško delo« se spremeni z vsakim trenutkom; vsaka ponovitev je že nov dogodek; še tako trdna in fiksna struktura je v popolnosti neponovljiva. Vendar pa bi lahko rekli, da to velja za vsakršen ples, za vsakršno koreografsko kompozicijo, pravzaprav za vso živo, dogodkovno umetnost (angleški naziv ni naključen: »live art«): ne glede na fiksnost strukture ali kompozicije, ne glede na zasičenost odrskega z reprezentacijskimi dvojniki, ne glede na lovljenje večne svežine v vsakokratni ponovitvi je vsak plesni dogodek, vsak trenutek plesnega dogodka vselej že – »nastajanje in izginjanje«, proces »minevanja«. Minevanje je torej vpisano v samo ontologijo plesne predstave kot živega dogodka. V čem je potemtakem specifika predstave Samo za danes? Kako ta, drugače od minevanja, značilnega za vsak živ dogodek, »uresniči« »staranje kot proces«?   DRUGIČ »Pojav staranja uporabljamo kot princip dela. /.../ In v tem okviru je bilo meni osebno zelo težko razmišljati o fiksni formi predstave.« (Maja Delak v zgoraj citiranem intervjuju). Prek metode »i
Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Misli, 24. november 2018 ― Pri založbi Miš je ob 170. obletnici smrti Franceta Prešerna izšel Krst pri Savici z ilustracijami Damijana Stepančiča, pri KUD Sodobnost International pa delo Emanuele Malačič Kladnik Kaj zraste iz zobka? z ilustracijami Tinke Leskovšek. Pri založbi Sophia je izšel prevod Branja Kapitala, pri Modrijanu V kavarni eksistencialistov Sarah Bakewell.
1957 Cerknica – Povorka ob 70-letnici PGD

1957 Cerknica – Povorka ob 70-letnici PGD

Stare slike (Cerknica), 24. november 2018 ― Praznovanje 70-letnice PGD Cerknica, je bilo prav gotovo obeleženo za tiste čase na najvišjem nivoju. Osrednji dogodek je bil 7. 7. 1957 v središču Cerknice. Praznovanja so se udeležila gasilska društva iz vseh krajev takratne Cerkniške občine. Najprej je bila povorka vseh udeležencev, kot to vidimo na sliki. Kot se za tak dogodek spodobi, so bila dekleta-gasilke svečano […]

Sodobna različica Disneyjevega Levjega kralja v kinih od poletja

Misli, 24. november 2018 ― Po spletu je zaokrožila prva napoved nove, v sodobni tehniki animacije ustvarjene različice Disneyjevega Levjega kralja. Zanimivost filma je, da se v njem v glavnih vlogah pojavljajo živali v realni podobi, animirane po priljubljeni Disneyjevi zgodbi. Glas junakom so med drugim posodili Donald Glover, James Earl Jones in Beyonce.
Na Špico se vrača festival noči in ognjenih ambientov Ana Plamenita

Na Špico se vrača festival noči in ognjenih ambientov Ana Plamenita

Misli, 24. november 2018 ― Ljubljanska Špica se bo danes med 17. in 21. uro prelevila v pokrajino ognjenih ambientov ter igre senc, za kar bodo poskrbeli organizatorji festivala Ana Plamenita. V soju na stotine svečk bo festival med drugim gostil papirnate velikane, Čarno ženo, pevko Vilalo in nemega čuvaja ognja. Poskrbljeno bo tudi za ustvarjanje in ples.

Gerhard Richter ostaja najpomembnejši umetnik na seznamu Kunstkompass

Misli, 24. november 2018 ― Nemški slikar Gerhard Richter se je kot najpomembnejši umetnik ponovno uvrstil na vrh seznama Kunstkompass, ki od leta 1970 velja za barometer v umetnosti. Slikar iz Kölna je na prvem mestu že 15 let. Na drugem mestu ostaja ameriški umetnik Bruce Nauman. Na tretjem in četrtem mestu pa sta se zamenjala Georg Baselitz in Rosemarie Trockel.
S filmom Posledice se bo začel 34. festival LGBT filma

S filmom Posledice se bo začel 34. festival LGBT filma

Misli, 24. november 2018 ― S projekcijo filma Posledice scenarista in režiserja Darka Štanteta drevi v ljubljanskem Kinodvoru se bo začel 34. festival LGBT filma. Filmi bodo po napovedih organizatorjev podali zelo raznolike podobe LGBT oseb in pokazali vrsto načinov, kako kot LGBT oseba obstajati v svetu. Festival bo s projekcijami segel v še nekaj drugih mest.
Likovni odmevi

Likovni odmevi

ARS Likovni odmevi, 24. november 2018 ― Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke […] Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke v tujini.
še novic