Kaj bi bila, če se ne bi spominjala?

Kriterij.si, 16. februar 2020 ― Kaj bi bila, če se ne bi spominjala? Gregor Strniša, Maruša Kink: Žabe Urednik Sun, 02/16/2020 - 18:22 Kaj bi bila, če se ne bi spominjala? Strniševe petdeset let »stare« Žabe so v režiji Maruše Kink v nekoliko rustikalni Sindikalni dvorani Stare mestne elektrarne dobile novo, svežo podobo. Sproščena atmosfera, podrtje četrte stene in prigrizki so gledalca ujeli v dogajalni prostor krčme Žabe na Ljubljanskem barju, kjer nas je kot v močvirje pogoltnila zgodba, ki se je analitično razvijala iz prizora v prizor. Pista, postavljena diagonalno skozi prostor, je razbila sleherno idejo po klasičnem gledališču in se morda nekoliko kaotično dopolnjevala s preostalimi scenskimi elementi. Predstava je z besedilom »Prilika o ubogem in bogatem Lazarju« poudarjala problematiko pogubnega človekovega povzpetništva in njegove želje po materialnem. S to idejo se je komplementarno obdal tudi že prej omenjen dogajalni prostor, ki je postavljen v močvirje; bolj se upiraš, hitreje toneš. Priča smo Lazarju, ki ga je na odru mojstrsko upodobil igralec Stane Tomazin in ki dodobra prikaže bedo, v kateri se je utapljal Lazar na začetku predstave. Skoraj ironično se na koncu izkaže, da ga pogoltne prav želja po pobegu iz te bede. Rešitev mu »ponudi« Nejc Cijan Garlatti v vlogi Luciferja, ki za bogastvo namesto duše zahteva Lazarjeve spomine. Kako pomembni so pravzaprav človekovi spomini? Oblikujejo nas v osebo, ki deluje tukaj in sedaj. So potemtakem res pomembnejši od duše same? Bi se ob odvzemu spominov kakor Lazar lahko spremenili v neznano osebo, s katero bi nas povezovala zgolj fizična afiniteta? Predstava tako vzbuja mnogotera vprašanja in prisili gledalca v poglobljeno razmišljanje o sebi, svojem obstoju in o duši, za katero Lazar trdi, da je ni. Ob tem sta poudarjeni človekova plehkost in omahljivost, ki se kažeta v spremembi sprva neomajnega Lazarja, ki pošteno brani svoje spomine in se upira hudičevi preobrazbi v nemočnega moža, ki dovoli, da mu želja po Evici zamegli ra
Čas deklištva (Little Women)

Čas deklištva (Little Women)

Koridor, 16. februar 2020 ― Najnovejša adaptacija klasičnega romana Louise May Alcott brezhibno spoji tragiko in toplino. The post Čas deklištva (Little Women) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Refresh: Kurja Polt presents FOKN Bois

Refresh: Kurja Polt presents FOKN Bois

Kurja polt, 16. februar 2020 ― FOKN Bois LIVE! Petek / 17. 4. 2020 od 23:00 / Channel Zero Refresh & Kurja Polt predstavljata FOKN Bois Prodorna ganska MC-ja, glasbenika, filmarja in večna provokatorja M3NSA in Wanlov the Kubolor aka FOKN Bois v Ljubljano prihajata okrepljena s koncertnim klaviaturistom Andrásom Weilom in pripravljena, da po projekciji filma Coz Ov Moni 2: FOKN Revenge odigrata glavno [...] The post Refresh: Kurja Polt presents FOKN Bois appeared first on Kurja Polt.
JURE ZRIMŠEK: DON`T LOOK, SURVEIL!

JURE ZRIMŠEK: DON`T LOOK, SURVEIL!

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 16. februar 2020 ― Čeprav Jure Zrimšek (1984) pravi, da nima predhodno določenih vsebin in tem, ga vseeno vedno znova zanese v svet fantazije, kjer prihajajo na površje moč, nadzor in oblast, agresija in represija ter s tem povezane frustracije in neizživetost današnjega sveta. Slikarstvo Jureta Zrimška izhaja iz podob sodobnega sveta. Je mojstrski risar in slikar, kronist nove dobe, ki kopijo pretvarja v original. Njegove »likovne materializacije« digitalnih kolažev v oljni tehniki so neposreden odziv slikarstva v dobi digitalnih podob. Fotografija ali živ posnetek z interneta, ki avtorja vznemiri, postane predmet računalniške obdelave, manipuliranja, plastenja, kolažiranja z novimi fotografijami …, ko vsebina fotografije in ideja sovpadeta, pa sledi proces prenosa digitalne podobe z monitorja na platno. Jure Zrimšek je našel postopek, način slikanja, barvno paleto itd., zaradi katerih na koncu slika deluje kot slika in ne zgolj prekopirana digitalna podoba. Njegove podobe so večinoma neostre, zabrisane, z omejenim tonskim barvnim spektrom, kot bi bile zajete v slabi resoluciji z digitalnim šumom, digitalno napako, kar jim daje rahlo odtujen, kritičen ton; videti so kot povečane fotografije slabe resolucije, pikslasti jpegi, ki so ob povečavi in z dodanimi izboljševalnimi filtri dobili mehkejšo teksturo. Po drugi strani pa so na slikah humorni elementi, ki izvirajo iz igrivosti avtorjeve domišljije, ki je te bizarne momente izbrala in združila v nov nadrealen (simbolno realen – arhetipski) kontekst današnjega čas. Te podobe so zgoščen odraz časa, so sežetek trenutkov in razmerij. Osebe, ki jih vidimo v teh slikah, niso izmišljene, so povsem resnične, bile so »ujete« v realnem času in prostoru, za vedno shranjene na internetu in zdaj na slikah. Nadzor, ki se mu je človeštvo samovoljno podvrglo s sodobno tehnologijo, istočasno generira tudi poseben užitek, nov voyerizem. Bolj resničen in živ je, kot ga lahko ustvari televizija z resničnostnimi šovi. Te kompresirane, stisnjene, neostre,

Tereza Vuk: Wtf mam pa jaz kej pojma o arhitekturi?

OUTSIDER, 16. februar 2020 ― Še da o temu začnem pametovat, pol sem ga pa res zmagala. Sam jaz bom o seb pisala. Standardno. Ker sem se odločila, da bom teti depri in sestrični tesnobi fakiča pokazala, sem se res začela silit mal več hodit ven med ljudi. Ker že eno leto nisem bla nikjer. Razen v naši okoliški kafani. Naša… The post Tereza Vuk: Wtf mam pa jaz kej pojma o arhitekturi? appeared first on OUTSIDER.

Fotografije iz albuma

Vrabec Anarhist, 16. februar 2020 ― Hodil si sključen, misleč, da bremena se ne vidi. A znamenja so bila drugačna, čudni zemljevidi so te vodili skoz dneve in noči, ko si komaj vedel, kaj in kako, zakaj, zakaj tako zelo boli. The post Fotografije iz albuma appeared first on Vrabec Anarhist.

1824 – Rojen Peter Kozler

Zgodovina na dlani, 16. februar 2020 16. februarja 1824 se je v Kočah pri Kočevski Reki (občina Kočevje) rodil kranjski pravnik, gospodarstvenik, geograf, kartograf in politik Peter Kozler (Kosler). V mlajših letih je deloval pod psevdonimom P. Slemenski. Kozler je prihajal iz premožne družine in je prva leta svojega otroštva preživel na Ortneškem gradu pri Ribnici,… Preberi The post 1824 – Rojen Peter Kozler appeared first on Zgodovina na dlani.

1824 – Rojen Peter Kozler

Zgodovina na dlani, 16. februar 2020 16. februarja 1824 se je v Kočah pri Kočevski Reki (občina Kočevje) rodil kranjski pravnik, gospodarstvenik, geograf, kartograf in politik Peter Kozler (Kosler). V mlajših letih je deloval pod psevdonimom P. Slemenski. Kozler je prihajal iz premožne družine in je prva leta svojega otroštva preživel na Ortneškem gradu pri Ribnici,… Preberi The post 1824 – Rojen Peter Kozler appeared first on Zgodovina na dlani.
V Amsterdamu o baroku v Rimu prek Caravaggia in Berninija

V Amsterdamu o baroku v Rimu prek Caravaggia in Berninija

Misli, 16. februar 2020 ― V amsterdamskem Rijksmuseumu so odprli razstavo o italijanski umetnosti 17. stoletja. Na ogled Baroka v Rimu, kot so jo naslovili, vabijo s slikarjem Caravaggiom in kiparjem Berninijem, ki sta po oceni direktorja muzeja, umetnostnega zgodovinarja Taca Dibbitsa, ustvarila nov jezik v umetnosti.
Mušičevi razstavi v Ljubljani in Celovcu …

Mušičevi razstavi v Ljubljani in Celovcu …

ARS Kulturna panorama, 16. februar 2020 ― Med drugim tudi še o festivalu Fabula in desetletnici Planinskega muzeja v Mojstrani V tokratni Kulturni panorami bomo govorili o: – literarnem festivalu Fabula, – razstavah del Zorana Mušiča v Ljubljani in Celovcu, – seznamu slovenskih mest, ki so se uvrstila v ožji izbor za Evropsko prestolnico kulture 2025, – razpisu Centra za kreativnost – in desetletnici Slovenskega planinskega muzeja v Mojstrani. Kulturno panoramo pripravljamo v uredništvu za kulturo tretjega programa. Z glasbo jo opremlja Tina Ogrin, za mešalno mizo tokrat Franci Moder, pred mikrofonom pa Staša Grahek.
Nejc Prah – poigravanje z oblikovalskimi konvencijami

Nejc Prah – poigravanje z oblikovalskimi konvencijami

ARS Naši umetniki pred mikrofonom, 16. februar 2020 ― Nagrado Prešernovega sklada je dobil za oblikovalske dosežke zadnjih treh let Oblikovanju se nagrade Prešernovega sklada ne poklonijo pogosto. Nejc Prah, ki jo je za svoje oblikovalske dosežke v zadnjih treh letih dobil letos, ima glede na svojo starost – rojen je leta 1989 – zavidljivo biografijo, predvsem pa samosvoj pristop, ki mestoma igrivo krši oblikovalske konvencije. Njegov grafični jezik spaja ilustracijo, fotografijo in eksperimentalno, včasih komaj berljivo tipografijo. Kot beremo v obrazložitvi žirije, so projekti in kvalitete, za katere dobi nagrado, naslednji: »navdušujoče identitete 33. grafičnega bienala in dogodkov Koordinate zvoka, drzni prelomi, izzivalne naslovnice, pomenljive infografike in energične ilustracije v revijah Bloomberg Businessweek, celostna podoba Axis Mundi, samostojna razstava Mal za hec mal za res.«
še novic