Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
29. oktober 2023
― »Čas, ki brez predaha ustvarja prelepe abstraktne podobe, je moj večni in težko ulovljiv tekmec. Slike so beležke poskusov, v katerih se poskušam približevati temu izvrstnemu ustvarjalcu. Med svojim delom v zadnjih letih sem kot neurejen otrok iz Benjaminove Enosmerne ulice – Vsak kamen, ki ga najde, vsaka utrgana roža in vsak ujeti metuljček mu že pomeni začetek zbirke, in vse, kar sploh poseduje, je zanj ena sama zbirka. Ta strast kaže na njem pravi obraz, strog indijanski pogled, ki pri antikvarcih, raziskovalcih, ljubiteljih knjig plamti samo še skaljeno in manično. […] je lovec. Lovi duhove, katerih sledi je zaslutil v stvareh; med duhovi in stvarmi minevajo leta [...] Življenje poteka kot v sanjah: ne pozna nič stalnega; vse, kar se mu zgodi, je samo srečanje, vse se mu samo pripeti. Njegova nomadska leta so ure v sanjskem gozdu.[1] V lovu sem prepletala naključja, slikarski metjé in tradicijo.[2] Tradicije nisem uporabljala kot ponavljanje že ustvarjenega, ampak širše. Tradicije, pravi T. S. Eliot, ni mogoče podedovati, ampak si jo moramo pridobiti. Vtisi različnih velikanov vseh vrst duha, ki so bivali pred mano, so tako neogibno naloženi v meni. Med delom sem tako medij kot tudi osebnost, v katerih se vtisi in doživetja združujejo na posebne in nepričakovane načine. Vpletenost duha velikega misleca preteklega stoletja Walterja Benjamina v moje delo je tako neizbežna. V teh poskusih prihajajo do veljave prostorski in časovni razmahi. Versailles mi ni prevelik, večnost zame ne traja predolgo in Palazzo Contarini Polignac je moj dom. Vračanje časa me je udomačilo. Misli o smrti so nežne, tančice in čipke dobijo smisle in pomene. Če se želimo približati skrivnostim […], moramo razmisliti o Ariadnini niti. Kakšna sla v golem aktu odvijanja klobke! In ta sla je v tesnem sorodu s slo po zadetosti, kakor tudi s slo po ustvarjanju. Gremo naprej. Ob tem pa ne odkrivamo le zavojev votline, kamor se previdno podajamo, temveč uživamo to radost odkrivanja le na temelju t