OM 20

Radio Študent, 1. februar 2014 ― ... knee deep in shit. * The future stands still, dear Mr. Kappus, but we move in infinite space. How could it not be difficult for us? And to speak of solitude again, it becomes clearer and clearer that fundamentally this is nothing that one can choose or refrain from. We are solitary. We can delude ourselves about this and act as if it were not true. That is all. But how much better it is to recognize that we are alone; yes, even to begin from this realization. Rainer Maria Rilke   Asking for signs is a good way to set yourself up to be manipulated. Lipstick Mystic aka Jennifer Shepherd

James Ruskin + intervju!!!

Radio Študent, 1. februar 2014 ― Klub K4, 31. 1. 2014   V luči mnogoterih mutacij, ki technu v zadnjih letih odpirajo poti naprej, bi Jamesa Ruskina težko postavili v druščino najbolj radovednih oziroma naprednih techno kreativcev. Skozi prizmo zvočne estetike mu sicer ne moremo očitati imunosti za nekatere aktualne smernice, toda čisto formalno, svoje vizije od sredine devetdesetih resnici na ljubo ni radikalno drugačil. Ta ga je sicer že takrat izstrelila v globalno techno areno, in to dobesedno. Tudi v slovensko. Menda je že v devetdesetih nastopil v Gavioliju, nekaj let pozneje v celjskem Golovcu, v petek pa je na povabilo ekipe Volume v sklopu serije Gravity prvič nastopil še v klubu K4. Pred nastopom je povedal, da tudi po dvajsetih letih v didžejanju še vedno zelo uživa, te besede pa je v najlepši podobi materializiral s svojim setom, ki ga je iz predvidenih dveh raztegnil na štiri ure. Na koncu se pravzaprav niti ni vedelo, ali je bolj užival Ruskin ali dobro razpoložena publika, gotovo je bilo le to, da smo d

TOMAŽ GROM: Sam, za …

Radio Študent, 1. februar 2014 ― Zavod Sploh/L'Innomable, 2013   Zdi se dokaj premišljeno dejstvo, da je Tomaž Grom svoj drugi solistični album, pri bratskih založbah – tudi njegovi lastni Sploh in Zagoričnikovi L'innomable – skoraj istočasno s prvencem domačega tria DKD, izdal več kot poldrugo desetletje po solističnem prvencu. Vsaj v tem smislu, da mora očitno zanj glasba zoreti, četudi je v vmesnem času med Trpljenjem device orleanske in Sam, za ... na glasbenem področju intenzivno prisoten na raznolike načine. Pri tem pa bi lahko rekli, da nek očiten moment vztraja ves čas, in nenazadnje ga poudarja tako naslov nocojšnje plošče kot sam glasbenik, kadar nastopa kot organizator festivalov, improvizatorskih večerov ali rednih tedenskih delavnic. Pri prvencu ta moment prepoznamo v preprostem dejstvu, da je glasba nastala v dialogu z istoimenskim Dreyerjevim filmom in bila temu primerno tudi frazirana, repetitivna, hipnotična ali kako drugače slikovita. Moment je skratka v tej strukturiranosti, ki je ni potrebno iskati

V švedski Umei danes uradno odprtje EPK

Misli, 1. februar 2014 ― Umea, 1. februarja (STA) – V švedski Umei, ki poleg latvijske Rige gosti Evropsko prestolnico kulture (EPK) 2014, bo danes potekala uradna otvoritvena slovesnost EPK. Prireditev, ki bo na reki Umealven v središču mesta, so organizatorji poimenovali Goreči sneg in jo označili kot zgodbo o srečanju visokotehnološkega oblikovanja, prihodnosti, divje narave in tradicije. Napovedujejo jo [...]

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Misli, 1. februar 2014 ― Ljubljana, 1. februarja (STA) – Pri založbi Miš so izdali roman za odrasle Janje Vidmar in Borisa Grivića Tretja možnost, pri mariborski založbi Litera pa roman Siri Hustvedt Poletje brez moških. Pri JSKD je izšlo pet dramskih besedil za otroška in mladinska gledališča Petka!, pri založbi ZRC pa delo Saše Poljak Istenič Tradicija v sodobnosti: [...]

Mineva 70 let od smrti nizozemskega slikarja Pieta Mondriana

Misli, 1. februar 2014 ― Amersfoort, 1. februarja (STA) – V New Yorku je na današnji dan pred 70 leti umrl nizozemski slikar Piet Mondiran (1872-1944). Umetnik velja za enega najvidnejših zagovornikov abstrakcije. Bil je prepričan, da naloga umetnosti ni reprodukcija stvarnih objektov, ampak izražanje absolutnega, ki je skrito v realnosti. Mondrian se je rodil v Amersfoortu blizu Utrechta. Študiral [...]

Philip Zimbardo, avtor zaporniškega eksperimenta

Lenart J. Kučić, 1. februar 2014 ― V začetku sedemdesetih let je ameriški profesor Philip Zimbardo po naročilu ameriške mornarice zasnoval psihološki poskus, zaradi katerega je postal eden izmed najbolj znanih in hkrati razvpitih psihologov dvajsetega stoletja: stanfordski zaporniški eksperiment. Prva objava: Sobotna priloga Dela, 1. februar 2014 Izbral je štiriindvajset čisto običajnih študentov – nihče ni imel problematične mladosti ali psihičnih […] Sorodne vsebine: Gary Abrams, nevrolog David Modic, raziskovalec spletnih prevar Frances Ashcroft, Univerza v Oxfordu Christopher French, raziskovalec parapsihologije Dan Ariely: Poštena resnica o nepoštenosti (2013)

MELVINS: Endless Residency - Stoner Witch

Radio Študent, 1. februar 2014 ― Amphetamine Reptile, 2011   V rednem terminu RŠ Koncerta se nocoj gremo nostalgijo in vrtimo malodane dinozavrski bend in njihovo kultno ploščo. Govora bo o zasedbi The Melvins in njihovi sedmi studijski plošči Stoner Witch. Letos mineva dvajset let od izida te plošče in natanko toliko let mineva tudi od njihovega prvega obiska v Sloveniji. Februarja 1994 so namreč v Hali Tivoli nastopili kot predskupina Nirvani. No, omenjena plošča je recimo tudi ena izmed treh, ki jih je bend izdal pri veliki založbi Atlantic. Že tisti čas je bilo imeti bend takšnega kova pri veliki založbi nepojmljivo, danes bi bila to znanstvena fantastika. Zakaj je ta plošča v katalogu svetovne alter glasbe tako pomembna, na tem mestu ne bi debatirali. Morda le to, da je ena boljših v bendovem katalogu, eksperimentalna in zelo poslušljiva hkrati. Sedaj je malce bolj jasno, zakaj bomo v naslednji uri vrteli ploščo Stoner Witch. Seveda ne bomo vrteli studijske verzije, marveč živo verzijo. The Melvins so namreč leta

OPUS 1 – PLESNA MINIATURA 2014

Bunker - ples, 1. februar 2014 ― [ 12. 4. 2014; 11:00; ] 22. državno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev Namen prireditve OPUS 1 je spodbujanje in razvijanje ustvarjalnosti mladih plesalcev. Tekmovanje je namenjeno spodbujanju mladih plesalk in plesalcev k samostojnemu ustvarjanju avtorskih soloplesov ali kompozicij za največ dva plesalca. Poudarek je na samostojnem delu plesalcev in razvijanju lasne plesne miniature, pri čemer naj bi jih mentor zgolj nevsiljivo vodil pri [...]

1950 Prezid – Žaga

Stare slike (Cerknica), 1. februar 2014 ― Fotografija je nastala na skladišču žaganega lesa v “pilani Prezid”. Skupina domačinov se je slikala na tovornjaku Antona Ileniča z Rakeka, s katerim je prevažal žagan les iz Prezida na železniško postajo Rakek. Prevoz s tovornjakom je bil v povojnih časih še vedno prava senzacija in prav to je razlog za nastanek te slike. Prezid je […]

disfluent am

Radio Študent, 1. februar 2014 ―   'rs eyes 're missin   Plejlista: Simon James Phillips - Posture Jason Lescalleet - Nice Ass Actress - Street Corp Soon - Rendered Doorless Goodiepal - Kjøbenhavn's Kommunale Kvin'er Machinefabriek - Sasha's Solo Hecker - Abstract of Neues Synchrophon Mike Bullock - Trompettes Marines  

Univerzalni heroji

Dnevnik, 1. februar 2014 ― Eden izmed tekmovalcev v torkovem televizijskem kvizu Potera na hrvaški nacionalki ni znal odgovoriti, v kateri skupini je v 60. letih prejšnjega stoletja igral pred kratkim preminuli Lou Reed. Njegov izzivalec ga je provociral, kje da živi, če ne...

Slovenštino jaz znam

Dnevnik, 1. februar 2014 ― Avtobiografije, dnevniki in spomini imajo smisel, kadar jih podpisujejo zanimivi posamezniki ali pa posamezniki, ki v žanru premorejo inovativnost, izvirnost, drugačnost. Avtobiografijo neredko spiše avtor, za katerega bi težko rekli, da je preživel...

Kar deluje, je že zdavnaj zastarelo

Dnevnik, 1. februar 2014 ― Sloviti berlinski intermedijski festival Transmediale se letos posveča tematiki postdigitalne dobe, vzporedni festival CTM pa se prav tako giblje na ločnici med digitalnim in analognim, ki postaja vse bolj meglena.

Mobilni studio še vedno na dvorišču

Dnevnik, 1. februar 2014 ― Le kakšno leto dni je obstajal nekdanji Center sodobnih plesnih umetnosti, ki ni nikoli zares zaživel. Od poskusa, da bi polju sodobnega plesa vlili institucionalno in infrastrukturno podporo, tako ostaja samo žalosten simbol – montažni plesni...
še novic