METAL DETEKTOR: Epske bitke

METAL DETEKTOR: Epske bitke

Radio Študent, 1. marec 2017 ― Tegla sporoča, da bo tokratni Metal Detektor malce bolj tradicionalno obarvan, edini bolj ekstremni bend je domači progresivni death/black metal Sen z novim singlom, prav tako imajo novi single domači nažigači Eruption, ki napovedujejo nov album, nov album pa bodo v tem tednu izdali prav tako domači thrasherji Panikk in evil heavy metalci Underground - napovedujemo tudi koncerte obojih. Iz tujine pa so med velikimi tukaj legendarni ameriški power metalci Sanctuary s kolekcijo zgodnjih demotov, na sceno pa so se z novo plato vrnili italijanski power metalci Labyrinth. Poljska pošilja power metalce Crystal Viper, Španci ponujajo Lords Of Black, katerih pevec zdaj poje tudi v kultnih Rainbow, Nemci navdušujejo s speed metalci Vulture, Kanadčani pa s power metalci Striker, medtem ko Angleži ponujajo thrasherje Dethonator.
NINA DRAGIČEVIĆ: SLAVNE NEZNANE

NINA DRAGIČEVIĆ: SLAVNE NEZNANE

Radio Študent, 1. marec 2017 ― Škuc Vizibilija, 2016   »Kompozitorka ponavljanju in smrti oponira tako, da jima zoperstavi sebe kot razliko. O njej ne spregovori, ker je to obliko komunikacije zavrnila po tem, ko ji je bila odtegnjena, zato poseže po abstraktnejši formulaciji, ki jo kreira v samosti, torej v dejanski razliki. Kompozicija je njena bitka za življenje. Ne. Sme. Nehati.« V času, ko se zdi, da vsi tukajšnji govori o glasbi, naj bodo še tako različnih izvorov in pozicij, sestojijo predvsem iz neštetih variacij raznoraznih »zgodb o uspehu« od »uspehov v tujini« do hvaležnosti za vsak klik ali objavo; ko zgleda, da je vse »fajn«, da vsi nekaj počnejo, da so vsi hvaležni in srečni (Le za kaj so tako hvaležni? Da smejo obstajati? Pod čigavimi pogoji in na kakšen način?)... Oziroma ne, v času, ko ni vse »fajn«. Svet je čuden, nerazumljiv in slab, ampak glasba – to pa je nekaj prelepega, celo božji dar, nekaj čistega, kar je protipol izprijenosti, zadnji branik človečnosti. Nemara res, ampak zakaj potem masa tistih, ki taka prepričanja gojijo tako v mainstreamu kot v undergroundu, proizvaja izdelke, ki vrednote tega izprijenega sveta le ojačujejo, ki umetelno skrbijo, da se represija nikoli ne konča? Ki frustracije »rešujejo znotraj istega diskurza«? Ki napaki zmanjšajo disruptivnost tako, da jo integrirajo, razliko nevtralizirajo tako, da jo vključijo? V tem in tovrstnem času je torej med nas disonantno prišla nova knjiga avtorice, skladateljice, piske, aktivistke in več Nine Dragičević, ki nosi naslov Slavne neznane in podnaslov Zvočne umetnice v konstrukciji družbe. To je v polnopravnem smislu knjiga avtorice, ki to hoče biti, avtorica namreč, in se ne želi porazgubiti v masi enakih, poenotenih subjektov, nevtraliziranih pod krinko sprejemanja. In je knjiga »che fara' la differenza«, če si sposodimo priljubljeno italijansko frazo. Slednjo lahko v tem primeru prevedemo in tolmačimo kot »knjiga, ki bo razlikovala«, »knjiga, ki bo naredila razliko« ter končno in najbolj oči

Aritmija, 1. 3. 2017

Kino Šiška, 1. marec 2017 ― Aritmija bo tokrat na 3P-u. Po razprodanem koncertu v Kinu Šiška namreč na aritmičen zatožni stol kličemo Matevža Šaleharja – Hamota. Zagovor "mlajšega pred starejšim" je svojevrsten izziv, a Hamo zna – boste slišali! Opozarjamo vas še na bližajoč se festival glasbe in založništva TRESK, ki ga Radio Študent v tretje organizira v Kinu Šiška.
Od "a ni hecno?" do "niste sami": kontinuiteta tovarištva

Od "a ni hecno?" do "niste sami": kontinuiteta tovarištva

Radio Študent, 1. marec 2017 ― »A ni neverjetno, da vsi še kar vztrajamo tukaj … A ni neverjetno, da smo vsi še kar tukaj, da smo pravzaprav sploh prišli sem, da smo se zbrali, mi na odru, vi v dvorani, da bi povedali in gledali zgodbo o nesreči nekega izmišljenega para. A ni hecno, a ni? Vse vemo in vsi vztrajamo. A ni tako tudi v življenju, a ni? In a ni hecno,« govori Montano. Natančneje, govori Janez Starina v Lorencijevem Othellu, dokler ga naslovni junak, bolj verjetno pa Sebastijan Cavazza, ne prežene s scene. Ne gre za pomoto, nismo zamenjali Stenice, predstave, ki jo danes recenziramo, z Othellom, temveč za vtis, da se je linija avtorskih projektov, ki so zadnji dve leti formativ gledališkega dela Jerneja Lorencija, snovala že v obdobju okrog Ponorele lokomotive, Svatbe in Othella. Z izpostavljeno kolektivizacijo, režijo kot posredništvom, prehajanjem med performativnim in gledališkim, procesiranjem skupnega ter preigravanjem vsega naštetega omenjene predstave napovedujejo režijske zastavke avtorskih projektov po motivih Učenih žensk, Kralja Ubuja, Ljubezni do bližnjega in tudi Stenice. Na ta način lahko govor »A ni hecno« obvelja za njihovo programsko geslo. Vendar ko Stenici podtikamo besedilo iz Othella, se očitnemu anahronizmu pridruži še vzvratna analogija - uvodni govor »Niste sami« iz Stenice se udobno naseli v avditorij MGL-ja. Poanta tokratne prostorsko omejene »zahrbtnosti« seveda ni v ponavljanju, venomer isti predstavi, principih ali ustvarjanju korpusa, ki sestavljajo opus. Koprodukcijo Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj želimo vzporedno odpreti notranjemu razjedanju smisla, ki je vpisano v tekst Stenice Vladimirja Vladimiroviča Majakovskega iz leta 1929 in določa tudi časovno-prostorske premike uprizoritve med spominom preteklosti in projekcijo prihodnosti. Po eni strani je začetek kreativnega procesa nulta točka, prazno mesto brez oblikovanega koncepta, a z zastavljenimi okvirji kolektivnega sodelovanja v obliki improvizacij, pisanja
Visible Cloaks: Reassemblage

Visible Cloaks: Reassemblage

Radio Študent, 1. marec 2017 ― RVNG Intl., 2017   <a data-cke-saved-href="http://visiblecloaks.bandcamp.com/album/reassemblage" href="http://visiblecloaks.bandcamp.com/album/reassemblage">Reassemblage by Visible Cloaks</a> Ambientalna glasba naj bi po besedah Briana Ena poslušalcu obenem omogočala popolnoma pasivno in izredno aktivno poslušanje. Z nevpadljivostjo in praviloma precejšnjo homogenostjo se torej zlahka umakne naši koncentraciji, obenem pa, ko se ji posvetimo, odkrijemo bogastvo detajlov, ki čakajo na naše angažirano raziskovanje. Zaradi te precej dorečene namenskosti vsaj v formi nikoli ni preveč izrazito disruptivna. A obenem je skozi subtilnosti konteksta sposobna posredovati zanimiva vprašanja, ki so prav zavoljo močnejše abstrakcije morda celo efektivnejše sporočilna. Zdi se, da v zadnjem času spremljamo porast ambientalne glasbe. Tudi številni sicer večinoma na klub vezani žanri elektronske glasbe so se začeli vse očitneje spogledovati z ambientalnostjo in zdi se, da se tako iz kluba počasi selijo v domače okolje ter iz zvočnikov v slušalke. Morda torej spremljamo začetek zlate dobe sicer niti ne toliko ambientalne, temveč raje predvsem obče domačemu okolju namenjene glasbe, ki si razbremenjena stremljenja k funkcionalnosti lahko dovoli veliko več svobode v formi. Tovrstne premike lepo predstavljata Spencer Doran in Ryan Carlile, znana kot dvojec Visible Cloaks, katerih albumu Reassemblage se posvečamo danes. Njuno delovanje je bilo že od samega začetka zaznamovano s sicer na Zahodu vedno pogostejšo fascinacijo z japonsko kulturo oziroma predvsem s tamkajšnjo outsidersko pop glasbo osemdesetih let. Ta je v zadnjem času deležna vedno več pozornosti in zanjo značilni zvoki ter produkcijski pristopi so na počasni poti integracije v zahodnjaško kolektivno podzavest; verjetno deloma zaradi žanrov, kot je vaporwave, do neke mere pa tudi zaradi selektorskih
William Ian Miller: Saga o izobčenem in svetem

William Ian Miller: Saga o izobčenem in svetem

Radio Študent, 1. marec 2017 ― Med 20. in 24. februarjem je na Pravni fakulteti v organizaciji Katje Škrubej, profesorice za pravno zgodovino, gostoval William Ian Miller z univerze v Michiganu, ki je v okviru enotedenske šole predstavil teme iz srednjeveških islandskih sag in pravnega korpusa stare Islandije. Slednji namreč predstavlja najobsežnejšo zbirko pravnih norm, ki so se do nastanka prvih zapisov pod vplivom krščanskih misijonarjev prenašale ustno. Sage tu igrajo podobno vlogo kot moderna sodna praksa – pokažejo, kako so se pravne določbe, pojmi, pravila in načela uporabljala oziroma interpretirala ob soočenju z dejanskimi situacijami. Miller te zgodbe pozna v nulo, zato lahko o njih govori leta, kar tudi počne, čeprav se občasno prekine, da se razburi zaradi kakšnega od perečih problemov sodobnega sveta. Kako bi torej v nekaj stavkih povedal, kaj je tako zanimivega v islandskih sagah? Izjava. Kljub temu da je Islandija eden izmed tistih pregovorno zakotnih krajev, oddaljenih od civilizacije, njen literarni in pravni opus v mnogih ozirih presega dediščino krajev, ki so v istem času veljali za središča, na primer Norveška, Danska in Francija. V tem oziru nastopa kot radikalno odstopanje od predstav o odnosu med centrom in periferijo, saj je prav stara islandska družba izvor številnih zgodovinskih virov, ki pričajo o drugačnem poteku meja med obrobjem in središčem. Izjava. Med pojavi, ki jih pogosto zasledimo tako v staroislandski literaturi kot v pravu, sta izobčenstvo in motiv izobčenca. Izjava. Prav to nabiranje in združevanje izobčencev je predstavljajo nevarnost, da bi se ti povezali v nekakšno alternativno skupnost izključenih in ogrožali vključene. Zato je islandsko pravo uvedlo institut odkupa svoje izobčenosti z ubojem določenega števila soizobčencev. Izjava. Polna izobčenost oziroma »full outlawry« iz islandske družbe je predstavljala paradoks, saj izključeni pravzaprav ni mogel zapustiti prostora, iz katerega je bil izobčen. Znašel se je torej v situac

Kaj berejo?: Lara Paukovič

Koridor, 1. marec 2017 ― Čeprav me ljudje prosijo za bralna priporočila, odkar pomnim, kar pomeni, da o svojih najljubših knjigah govorim precej pogosto, se vedno, kadar jih moram nekaj izpostaviti javno, znajdem pred veliko dilemo. Ko knjigo predlagaš posamezniku, navsezadnje ni nujno, da gre ravno za tvojo najljubšo knjigo vseh časov – najbrž vsaj malo upoštevaš tudi njegov bralski […] The post Kaj berejo?: Lara Paukovič appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Kris Kristofferson

Kris Kristofferson

Radio Študent, 1. marec 2017 ― Poslušamo posnetke s koncertnega albuma Live At The Big Sur Folk Festival, posneto leta 1970.   If You Don't Like Hank Williams The Law Is For Protection Of The People Loving Her Was Easier Help Me Make It Through The Night The Pilgrim, Chapter 33 Shake Hands With The Devil To Beat The Devil Duvalier's Dream Casey's Last Ride Blame It On The Stones The Silver Tongued Devil And I Epitaph Black And Blue Sunday Mornin' Comin' Down Me & Bobby McGee
Cerknica: Od pusta so se poslovili z ognjem in vodo

Cerknica: Od pusta so se poslovili z ognjem in vodo

Notranjsko primorske novice » Kultura, 1. marec 2017 ― Cerknica – V Cerknici so danes pokopali Pusta in se za leto dni poslovili od karnevalskega dogajanja. Procesija žalujočih se je vila od Žajfnice do mostu čez Cerkniščico, kjer so po običaju zažgali lutko Pusta in jo vrgli v vodo. Kot vsako leto se je tudi letos našlo nekaj korajžnih, ki so svoj pogum dokazovali s skokom v mrzlo Cerkniščico. V Cerknici so se poslovili od letošnjega pusta. Foto: Notranjsko-primorske novice Pokop Pusta ni tako množično obiskana prireditev, kot je pustni karneval, zato pa je po besedah članov Pustnega društva Cerknica, to »najstarejša premična  pustna ulična predstava na Slovenskem z ognjeno-vodnim koncem«. Sprevod, ki so ga spremljale številne radovedne oči, so letos z igranjem popestrili člani Godbe Cerknica. S sklepnim dogodkom cerkniških pustnih prireditev, ki so trajale od debelega četrtka, se je življenje v Cerknici vrnilo na stare tire.
Pridiga 76

Pridiga 76

KUD Logos, 1. marec 2017 ―   76. PRIDIGA[1] Videte, qualem caritatem dedit nobis pater, ut filii dei nomine­mur et simus.  Poglejte, kakšno ljubezen nam je dal Oče, da se imenujemo in smo Božji sinovi. (1 Jn 3,1) Vedeti moramo, da je dejansko eno in isto Boga spoznavati in biti od Njega spoznavan, Boga videti in biti od Njega viden. Ko [...]
Pridiga 43

Pridiga 43

KUD Logos, 1. marec 2017 ―   43. PRIDIGA Adolescens, tibi dico: surge!  Mladenič, tebi pravim, vstani! (Lk 7,14)[1] Danes beremo evangelij o vdovi: imela je edinca, ki je umrl. Potem je stopil k njemu naš Gospod in je rekel: “Mladenič, rečem ti, vstani!” (Lk 7,14) In mrtvi se je vzdignil.             S to “vdovo” razumemo dušo; ker je bil mrtev [...]

VABLJENI V NAŠO KNJIGARNO, KJER VAM NA KNJIGO MESECA MARCA NUDIMO 20% POPUSTA!

Galerija Fotografija, 1. marec 2017 ― Mesec marec je mesec, ki slavi ženske. Mednarodni dan žena, 8. marec, dan boja za žensko enakopravnost, ko praznujemo ekonomske, politične in socialne pravice žensk. In obenem priložnost, da smo pozorni na uresničevanje pravic vseh žensk, ne glede na raso, narodnost, veroizpoved, status priseljenke, spolne identitete, ekonomski status, starost ali invalidnost. Knjiga meseca je tako […] The post VABLJENI V NAŠO KNJIGARNO, KJER VAM NA KNJIGO MESECA MARCA NUDIMO 20% POPUSTA! appeared first on Galerija Fotografija.
še novic