Festival kot filmska oblika
Radio Študent,
17. september 2013
― Festival slovenskega filma v Portorožu je bil letos nekaj mladostnega. To velja za ekipo z Igorjem Prasslom na čelu, ki se je dobro izkazala tako v organizaciji in izboru filmskega programa kot tudi s pripravo spremljajočih dogodkov. Svežina je vela iz vrst strokovne žirije in njenih odločitev, navsezadnje pa so se zatohlosti poskusili otresti tudi filmski izdelki, nekateri z odobravajočo podporo publike, drugi malo manj. Zato bi rad poročilo s festivala oziroma dela festivala, na katerem sem bil prisoten, podal z namišljene perspektive festivala kot posebne filmske forme, kot forme še nereflektiranih klišejskih prijemov in ponavljajočih se elementov mlade filmske oblike. Pri tem ne bo šlo za ponazoritev elementov tako imenovanega festivalskega filma – filma, ki ustreza festivalski distribuciji –, temveč za potencialnost festivala kot filmske oblike. Le-ta je razdeljena v dnevne serije in ni kratka, temveč dolga, za marsikoga tudi predolga filmska forma, ki pa je sama v sebi relativno