Parazitiranje

Parazitiranje

Radio Študent, 3. november 2014 ― Nocoj ob 20. uri se bo v Moderni galeriji otvorila retrospektivna razstava Tadeja Pogačarja z naslovom Hribi in doline in rudna bogastva. Umetnik je utemeljil svojo dvajsetletno kariero na konceptu parazitiranja, na podlagi katerega se je vpenjal v različne institucionalne sisteme in prinašal na plan vse tisto, kar bi sicer ostalo neupovedano. O razstavi je na novinarski konferenci spregovorila direktorica Moderne galerije, Zdenka Badovinac, ki je na začetku nagovorila sam naslov. Prisluhnimo: *Izjava se nahaja v posnetku. V nadaljevanju je pojasnila koncept parazitiranja: *Izjava se nahaja v posnetku. Z njim je Pogačar večkrat našel svoje mesto v Moderni galeriji: *Izjava se nahaja v posnetku. Toda z zadržkom: *Izjava se nahaja v posnetku. O težavah pri postavljanju retrospektivne razstave je naposled spregovoril tudi umetnik sam: *Izjava se nahaja v posnetku.  

Pri dobri kapljici

Lublana, 3. november 2014 ― Te dni, ko na mesto že seda megla in se lepi na nas, se je očarljivo podati na skorajšnji konec Stare Ljubljane ter najti košček jesenskega sonca na prelepem delu starega mesta: na Gornjem trgu. Nedaleč stran od nekoč slovitega in danes, žal že skoraj pozabljenega Amerikanca, sta Ines Markič in David Šinigoj odprla majhno, […]
VPRAŠANJE KONCEPTA

VPRAŠANJE KONCEPTA

Radio Študent, 3. november 2014 ― Na polju sodobne umetnosti se pogosto srečamo s strahom, da so koncepti zlovešče, črne luknje, kjer se umetniška dela za vedno izgubijo. Nekakšna prebrisana sredstva slavoželjnih kustosov ali kuratorjev, ki jim je umetnost le medij lastnega izraza. Toda kakor je takšno prepričanje prenagljeno in paranoidno, ne kaže nič bolje tudi njemu nasprotnemu prepričanju, ki meni, da je koncept stvar lahkotnega inteligibilnega okrasja. Sledi slednjega lahko pogosto zasledimo okoli ohlapnih ali hermetičnih opisov umetniških del, ki se teh zares ne tičejo. Dodani so jim zavoljo večje eksotičnosti, boljšega uspeha na raznih razpisih ali pa zato, ker je takšen trend. S tovrstnimi težavami se, kot bomo poskušali pokazati, srečuje tudi razstava Robertine Šebjanič Aurelia 1+Hz/proto viva generator. Ta bo na ogled v Galeriji Kapelica vse do 21. novembra. Razstava postavlja na ogled istoimensko delo, ki ga lahko razdelimo na tri komponente: na presvetljen vodni tank, v katerem se giblje peščica meduz; na projekcijo njihovega gibanja in na tank z robotizirano življenjsko tvorbo. Komponente so med sabo povezane, tako da se gibanje meduz odraža tudi na digitalni projekciji in v gibanju robotizirane tvorbe. To omogočajo senzorji giba, ki beležijo gibanje meduz, in algoritem, ki prevaja pridobljene informacije v format, primeren ostalim komponentam. Sledeč konceptu oziroma spremnemu tekstu želi delo raziskati “možnosti sobivanja živali in strojev”. To počne z raziskovanjem sinhronega obnašanja med meduzami in robotizirano tvorbo, ki naj bi preseglo zoperstavitev umetno-naravno ali organsko-mehansko. Robotizirana tvorba tako ne oponaša gibanja meduz, temveč je njegov neposredni odraz; gibanje, ki je isto gibanje. Med njima se ustvari vez, ki se sicer znotraj samega konceptualnega okvira omenjenih dvojic oziroma zoperstavitev zdi nemogoča. Toda s tem ko se umetniško delo loteva te vezi povsem neposredno; s tem ko so torej postavljeni na ogled le oba nasprotujoča si pola in ve
OM 29 - Con-(fi)-re 02

OM 29 - Con-(fi)-re 02

Radio Študent, 3. november 2014 ― (Foto: lady16) Tokrat se odpravljamo na tečaj preživetja - v naravi, v temi, prisoten bo tudi strah. Ali bova skupaj s snemalko premagala najine strahove?   *Konrad L. = Konrad Lorenz *Križevci = Križančija (čeprav sem hodil v nasprotno smer od nje) *Podravski kajkavski dijalekt
INTERVJU Z NJEGOVO MAGNIFICENCO

INTERVJU Z NJEGOVO MAGNIFICENCO

Radio Študent, 3. november 2014 ― Danes bomo prisluhnili intervjuju z Ivanom Svetlikom, rektorjem Univerze v Ljubljani, ki smo ga opravili prejšnji teden. Med drugim smo se pogovarjali o angleški dramatiki, nadčloveku, prekarizaciji kot vicah na poti do nebes, negotovih časih in prostotrgovinskih sporazumih.   Rektor univerze si je od leta 1974, ko se je zaposlil na Fakulteti za družbene vede, nadel pester nabor nazivov: bil je predavatelj, raziskovalec, dekan FDV, nato v vladi Boruta Pahorja minister za delo, družino in socialne zadeve, nazadnje pa je politično kariero zamenjal še z rektorsko. S tržno logiko je koketiral že v osemdesetih letih, ko je s preučevanjem tržnega pristopa k zaposlovanju in brezposelnosti sodeloval pri pripravah na tranzicijo, pri čemer si je prizadeval predvsem za prenos koncepta aktivne politike zaposlovanja v slovenski prostor. Svetlikov doktorat na temo sociološke konceptualizacije brezposelnosti bi sicer lahko bil v pomoč pri problematiziranju sistemskega problema brezposelnosti, vendar se je sam raje usmeril v vzpostavitev kariernih centrov univerze, ki promovirajo reševanje problema zaposljivosti s podjetnim, a komolčarskim individualizmom. O spodbudah, da naj iz samih sebe ustvarimo podjetje, je pri obravnavi neoliberalnih mislecev pisal že Foucault, da naj naredimo podjetje še iz univerze, pa nas spodbuja njegova magnificenca.   Kako se torej rektor počuti na univerzi?   /intervju v posnetku oddaje   Tako je govoril rektor.   Če pod intervju potegnemo črto – univerza je že nekaj časa v nezavidljivem položaju. Odločba ustavnega sodišča je državi že 14. aprila 2011 naložila, da mora financiranje visokega šolstva urediti z zakonom, a protiustavno stanje se nadaljuje še tri leta in pol zatem. Tako se mora posledično univerza enako kot ostala privatna podjetja, pardon, gospodarski subjekti, potegovati za lastno financiranje in nemoteno delovanje. V skladu s tem prihajajoče notranje sanacije in konsolidacija visokošolskih programov niso dru
Fenomenologija nasilja v Bolañovem romanu 2666

Fenomenologija nasilja v Bolañovem romanu 2666

Radio Študent, 3. november 2014 ― Pri Bolañu literatura nasilju izkazuje ontološko enkopravnost z ostalimi življenjskimi dejstvi, dojema ga kot popolnoma normalni del življenja. Daleč od tega, da bi ga opravičevala, ga poskuša razložiti kot simptom ekonomskih, političnih in kulturnih življenjskih pogojev.
Idealna godba, suka Ičo Vidmar

Idealna godba, suka Ičo Vidmar

Radio Študent, 3. november 2014 ― Idealno takole: album: John Coltrane Ascension (1965) blues: songster Hambone Willie Newbern (Atlanta, 1929) musica nova/jazz: Han Bennink & Uri Caine: Sonic Boom / Antoine Berjeaut Wasteland Črni Atlantik : Tito Rodriguez (NY 1949-51) na posluh.
Riddim Operator #180 !!!

Riddim Operator #180 !!!

Radio Študent, 3. november 2014 ― Tokrat poslušamo novosti prekomorske založbe VP, predvsem bo to nežnejši roots Etane in Bitty McLeana. Poleg tega bo nekaj tudi novosti iz malo bolj lomljenih dub ritmov založb Mindstep in Steppas. Že prejšnjič smo obljubljali še nekaj iz založbe Iroko - Winston Jarrett & The Righteous Flames... boma pa zavrteli tudi še kar nekaj temu sličnega rootsa. Proti koncu pa še nekaj komadov nadubiranih Roots Manuva starejšega datuma... zakaj Roots Manuva? ... poslušajte in boste vedeli.   mail:  riddimoperator@gmail.com http://www.facebook.com/riddimoperator.oddaja ponovitev ( rok trajanja 1 teden ! ):  https://soundcloud.com/riddim-operator   RIDDIM OPERATOR No.180 PLAYLIST:  Robert Lee - Authentic Music (Tuff Scout) The Slickers - Zion Land (Afrik) The Slickers - St. Jago De La Vega (Afrik) Trinity - Vampire (Iroko) Enos McLeod - Sufferer's Prayer (Iroko) Winston Jarrett & The Righteous Flames - Run Away (Iroko) Winston Jarrett & The Righteous Flames - Chucky Hark And Shark (Iroko) Errol Dunkley - Beware (Iroko) Bitty McLean - Anything And Everything (VP) Etana - Ward 21 (Stenna's Song) (VP) Etana - On My Way (VP) Jeph1 & I Mitri - Blaze / Dubkasm Remix (Mindstep Records) Dub Dynasty ft. Cian Finn - Blessings (Steppas) Gentleman's Dub Club - Pressure (Ranking Records) Roots Manuva - A Hunting (Big Dada) Roots Manuva - Brand New Dub (Big Dada) Roots Manuva - High Grade Dub (Big Dada)
NEW SWEARS: JUNKFOOD FOREVER, BEDTIME WHATEVER

NEW SWEARS: JUNKFOOD FOREVER, BEDTIME WHATEVER

Radio Študent, 3. november 2014 ― Bachelor, 2014   New Swears iz Ottawe so nam na žurko prinesli nov album z naslovom, ki pove veliko o njihovem dojemanju sveta in pogledu nanj. Junk hrana za vedno, spat' pa nikoli. Nove kletvice, nov album. Mlad bend iz kanadske prestolnice je lani izdal svoj prvenec "Funny Isn't Real", na katerem je predstavil odlično zmes power pop punka, garažnega rocka in lo-fi rokenrola. Na albumu lahko prisluhnemo spevnim, odličnim, nespoliranim komadom, pripravnim za celonočno žuranje s frendi in jutranje opotekanje po pločniku na poti domov. Mulci, mladina, ki še ni pripravljena sprejeti pravil resnega življenja. Mogoče jih pa tudi nikoli ne bo. Tudi ok. A veste, ko v tistih kultnih nanizankah pride trenutek, ko naznanijo, da se bo zgodilo nekaj popolnoma drugačnega, pa se to ne zgodi? Podobno bi lahko opisali nov album, ki so ga New Swears poleti izdali pri založbi Bachelor Records. Lahko rečemo, da je novi, drugi album samo nov petek, ko se bo še eno druženje v stanovanju od prijateljev spremenilo v novo popivanje, kajenje trave in adolescentno padanje po tleh. Pridejo tudi ženske. Pogovarjali se bomo tudi o hokeju. In to ne more biti slabo. A plošča "Junkfood Forever, Bedtime Whatever" vsaj glasbeno, če že ne lirično, pomeni korak naprej. Bolj je dodelana, zvok je čistejši, lo-fi estetiko je odplavilo zavzetejše vrtenje gumbov v studiu, četverec iz Ottawe tudi malo bolj obvlada svoje inštrumente. Tudi struktura pesmi je bolj razgibana, zapolnjujejo jo svetlobarvni surferski rifi, ki se lepo pletejo s punk rockovskimi ritmi in garažnimi rock prijemi. Začutimo pa tudi soul. Pri čemer pa se zdi, da so pesmi, deset jih je na slabe pol ure dolgi plošči, fantje napisali mimogrede, brez naprezanja. Že prva pesem, ki odpre album, "Midnight Lovers", bi lahko bila žurerska himna. Tudi ostale so zabavne, žive, polne mladinskega zanosa, brezskrbne in še kako plesne. V pesmi "Main Stream" se obregnejo ob brezvezneže, ki v iskanju novega coola ekspresno menjajo imidž i
ŠKM BANDA: Panontikon

ŠKM BANDA: Panontikon

Radio Študent, 3. november 2014 ― KAPA/God Bless This Mess, 2014   V nocojšnji Tolpi bumov se posvečamo sveže serviranemu izdelku beltinške inštrumentalne zasedbe ŠKM banda. Svoj četrti studijski album, ki nosi sugestivni naslov Panontikon, so fantje namreč premierno predstavili pred tednom dni v Klubu Cankarjevega doma – in v hramu slovenske kulture doživeli topel sprejem. Več kot upravičeno.     Medtem ko sta njihovo prvo desetletje obstoja, vse do tretjega albuma Rdeči, ki je luč sveta ugledal leta 2011, zaznamovala progresivni razvoj in neutrudno piljenje njihovega distorziranega glasbenega pripovedništva, pa predstavlja njihov aktualni album Panontikon občuten korak naproti novim potencialom. Kolektivna virtuoznost štirih članov se tokrat manifestira znotraj okvirjev na novo odkrite akustike. Briljantnost tega konceptualno zastavljenega albuma se razodeva v poizkusu zvočnega zrcaljenja obsežnega imaginarija, ki ga je vzgojila folklora vzhodnih Slovencev. Pa vendar gre pri Štefanu Kovaču Marku za manj domišljav pristop k tematiki zahodnopanonske identitete. V primerjavi z nekaterimi slovenskimi prozaisti, ki prekmurske mite hranijo, se kvartet kvečjemu nagiba k njihovi demistifikaciji, kakor so tudi povedali v raznih intervjujih. Četudi album ni dobesedna preslikava zvočne ali obredne folklore prekmurskih ljudi, pa lahko geografski determinizem tega zvočnega zapisa razberemo že iz samega naslova Panontikon. Gre za besedno igro Panonske nižine in panoptikona, Benthamovega koncepta o vseobsežnem, institucionaliziranem nadzoru posameznika, ki ga je svetu kasneje temeljiteje predstavil Foucault. Vendar pa se v nedrjih tega večplastnega albumskega naslova skriva več kot le ena interpretacija.  Podobno velja tudi za naslove devetih skladb, s katerimi je banda skušala ustekleničiti kolektivne asociacije pri posameznih kompozicijah. Vse od uverturnega prebujenja s pesmijo Pomlad pa do ciklične vrnitve na točko nič s komadom Vračanje nas kvartet popelje skozi slikovite prostranosti svoj
(H)RAST IN TISA

(H)RAST IN TISA

Radio Študent, 3. november 2014 ― Vse o medšolskem dijaškem projektu Rast.  uradna facebook stran Rasti:https://www.facebook.com/odrastimo.skupaj?fref=ts in zahvala Tisi, ker si je vzela čas za intervju.  https://www.facebook.com/jak.dijak

Utrip domoznanstva: Gasilska zveza Žalec se predstavlja

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 3. november 2014 ― Za nami je mesec oktober, mesec požarne varnosti, zato smo se v Medobčinski splošni knjižnici Žalec odločili, da povabimo na Utrip domoznanstva Gasilsko zvezo Žalec, da predstavi svoje delo še našim bralcem in obiskovalcem. Tako smo v ponedeljek, 3. novembra 2014, pripravili celodnevno prireditev. Dopoldne je bilo namenjeno našim najmlajšim. Malčkom so člani zveze na poučen in zanimiv način predstavili ter razkazali velik gasilski tovornjak s številnimi cevmi, pripomočki ter raznovrstno zaščitno-reševalno opremo, največje navdušenje pa so seveda požele rotirajoče luči, sirena in škropljenje z gasilsko cevjo. Preostali obiskovalci so si ...

A.L.I.C.E. International design week

Fakulteta za dizajn, 3. november 2014 ― Fakulteta za dizajn organizira v tednu od 4.11.2014 do 7.11.2014 mednarodni teden dizajna, ki se bo odvijal v Ljubljani na Gospodarski zbornici in v Trzinu na sedežu fakultete. V tem tednu se bodo poleg centralnega dogodka mednarodne znanstvene konference na temo Bridges between Design and Management odvijale delavnice z mednarodnimi predavatelji (Prof. R. Hakan Ertep, Turčija,  Prof. Dóra […]

A.L.I.C.E. International design week

Fakulteta za dizajn, 3. november 2014 ― Faculty of Design is organising A.L.I.C.E. International design week from 4 – 7 November 2014 held at the Chamber of commerce and Industry of Slovenia in Ljubljana and at the Faculty of design in Trzin. There are going to be many different activities such as International scientific conference under the theme Bridges between Design and Management, diverse workshops with […]

Delavnice z mednarodnimi predavatelji

Fakulteta za dizajn, 3. november 2014 ― V četrtek, 6.11.2014 in v petek, 7.11.2014 bodo na Fakulteti za dizajn potekale delavnice z mednarodnimi profesorji po sledečem urniku. Delavnice za študente FD so obvezne in so odprtega tipa zato lepo vabljeni tudi vsi tisti, ki vas tematika zanima. ČETRTEK, 6.11.2014 10:00 – 14:00 Prof. R. Hakan ERTEP, PhD* Why Are Medicine Boxes So Boring? […]

V Moderni galeriji retrospektiva Tadeja Pogačarja

Misli, 3. november 2014 ― Ljubljana, 3. novembra (STA) – V Moderni galeriji bodo v torek odprli razstavo Tadeja Pogačarja. Pod naslovom Hribi, doline in rudna bogastva bo celovito predstavila delovanje tako Pogačarja kot P.A.R.A.S.I.T.E. muzeja sodobne umetnosti, ki ga je Pogačar ustanovil leta 1993. Približno 20 odstotkov del bo po umetnikovih besedah javnost imela priložnost videti prvič. Kot je […]

Na tekmovanju za Chopinov zlati prstan zmagal Andrzej Wiercinski

Misli, 3. november 2014 ― Bled, 3. novembra (STA) – Na jubilejnem, desetem mednarodnem klavirskem tekmovanju za Chopinov zlati prstan je v najzahtevnejši kategoriji do 32 let zmagal devetnajstletni pianist Andrzej Wiercinski s Poljske. V finale sta se uvrstila še osemnajstletna Tiffany Poon iz Hong Konga in sedemindvajsetletna Daria Kameneva iz Rusije. Organizatorji tekmovanja so novo, profesionalno kategorijo do 32 […]
Britoff železničarjev

Britoff železničarjev

Radio Študent, 3. november 2014 ― DEVETA Severna Koreja je kljub oddaljenosti od žarišča izbruha ebole in minimalnemu številu turistov uvedla stroge ukrepe za preprečitev vnosa bolezni v državo. Tako so vsi turisti prisiljeni preživeti tri tedne v karanteni, tujci, ki so v državo prišli pred uvedbo tega ukrepa, pa se morajo vsak dan zglasiti na merjenju telesne temperature. Poleg tega je za domačine omejeno tudi potovanje znotraj države, v karanteno pa so bili poslani tudi nekateri severnokorejski državljani, ki so se vrnili iz tujine, vendar pa kriteriji za ta ukrep niso jasni. Najbolj smiselna razlaga strogega pristopa je izkušnja z boleznijo sars, ki je razsajala pred leti in ki se ji je Severna Koreja uspela izogniti s strogimi preventivnimi ukrepi.   Merjenje mišic glede vzhodne Ukrajine se nadaljuje. Tokrat so predmet volitve, ki so jih na zasedenih oziroma osvobojenih ozemljih razpisali ukrajinski separatisti. Z veliko večino je po neuradnih podatkih zmagal Aleksander Zakharčenko, trenutni premier republike Donetsk, slavila pa je tudi njegova stranka. Evropska unija je volitve že pred samo izvedbo razglasila za nelegalne in za oviro za razrešitev situacije, za farso pa jih je označil tudi ukrajinski premier Petro Porošenko. Na drugi strani je Rusija volitve pozdravila, saj naj bi tako tamkajšnji prebivalci dobili odgovorne za razrešitev praktičnih težav vzpostavljanja normalnega življenja v regiji.   Po ljudski vstaji, ki je zrušila skoraj tridesetletno oblast Blaisa Compaoreja v Burkini Faso, je vajeti v roke vzela vojska. To pa ni po godu niti ljudem niti tako imenovani mednarodni skupnosti. Prebivalci so se tako že zbrali na množičnih shodih, na katerih je ta ista vojska proti njim uporabila tudi prave naboje, in zahtevali civilno tranzicijsko oblast. Podobne zahteve sta izrazila tudi odposlanec Združenih narodov v državi in Združene države Amerike, Evropska unija pa je pozvala k spoštovanju pravice do mirnega protestiranja.   Evropske popotnike po srcu in dolžnosti
Usoda slovenske kulture

Usoda slovenske kulture

Radio Študent, 3. november 2014 ―   Kaj storiti s kulturo? Kaj s kulturniki? Kje smo in kam pravzaprav gremo na področju slovenske kulturne politike, so bile teme, o katerih so razpravljali včerajšnji udeleženci okrogle mize na temo kulturne politike, ki se je zgodila v Trubarjevi hiše literature. Dogodek, ki je potekal v soorganizaciji revij Razpotja in Pogledi, je le prvi izmed serije pogovorov, ki bodo potekali enkrat mesečno in v katerih se bo skušalo priti do nekega konkretnejšega razumevanja situacije na področju kulturne politike in do morebitnih predlogov za njene spremembe. Več nam bo povedal Matic Kocijančič, urednik revije Pogledi, ki je skupaj z Miho Kosovelom, odgovornim urednikom Razpotij, povezoval večer:   ///////////////////////////////////////////////////////// *izjava se nahaja v posnetku /////////////////////////////////////////////////////////   V galeriji Kapelica se bo nocoj ob osmih odprla razstava Robertine Šebjanič z naslovom ''Aurelia 1+Hz/proto viva generator.'' Skozi podobe biološko nesmrtnih meduz se bomo spraševali po vprašanjih biopolitike in odnosa živo-neživo. Avtorica bo preko strojev, ki bodo posnemali pulziranje teh morskih živali, skušala vzpostavljati kontraste, ki nam vsiljujejo vprašanja o vsebinskih razsežnosti tehnologij podaljševanja življenja. Več o tem nam je povedala avtorica sama.   ///////////////////////////////////////////////////////// *izjava se nahaja v posnetku /////////////////////////////////////////////////////////   Kulturne novice je pripravil Nejc.  
UPORABNA VREDNOST VEDNOSTI

UPORABNA VREDNOST VEDNOSTI

Radio Študent, 3. november 2014 ― Eden glavnih premikov na področju visokošolskega izobraževanja, ki smo mu priča v času po drugi svetovni vojni, še posebej pa v sodobnosti, je zasuk od negovanja teoretske vednosti k razvijanju uporabnih znanj. Dejansko tak premik ni zgolj kakšna posamična premestitev poudarka, temveč zadeva sámo bistvo tega, kar naj bi »univerza« bila. Ta se je namreč od svojih začetkov v srednjem veku ukvarjala predvsem s tako imenovanimi artes liberales, oziroma svobodnimi umetnostmi, kamor so sodile vede, kot so gramatika, retorika, logika, aritmetika, geometrija, astronomija pa tudi glasba.
Termini izobraževanj: november in december 2014

Termini izobraževanj: november in december 2014

Zgodovinski arhiv Celje (ZAC), 3. november 2014 ― V zvezi s pozivom evidenčnega zbiranja prijav k izobraževanju ter v skladu s prilagajanjem različnih sklopov izobraževanj, ki so bolj posvečena specifični vrsti in potrebam slušateljev, objavljamo štiri nove termine izobraževanj, ki se bodo izvajali ob spodaj navedenih dnevih. Do konca leta 2014 bo tako tudi ob pomoči posameznikov zunaj našega zavoda prirejenih več sklopov […]

14 (17.11.2014 20:00)

Španski borci, 3. november 2014 ― V dvojnem okviru francosko-nemškega sodelovanja in komemoracije prve svetovne vojne predstavljamo plesni projekt »14« avtorjev Didierja Thérona (Francija) in Thomasja Guggija (Nemčija), ki reflektira stoletno dobo 1914-2014. Predstava se manj ukvarja s spominjanjem, kot se s pripovedjo: o tem, od kod prihajamo, kaj smo pretrpeli, o nemosti. Uprizarja hkrati osebno in univerzalno dramo, strahove, upanja, žaluje za Veliko vojno. Predstava 14 je vstajenje teles v vojni.
Arhitektura, materialnost, politika

Arhitektura, materialnost, politika

Radio Študent, 3. november 2014 ― ***Prva oddaja tridelnega cikla na temo arhitekture in njenih političnih dimenzij*** Poslušalke, poslušalci, pozdravljeni v današnji Teoremi, ki pa ne bo zgolj še ena Teorema, ampak prva v ciklu treh; ljubkovalno rečeno – triptihu, ki bo posvečen arhitekturi in njenim političnim dimenzijam. Današnja oddaja bo postavila teoretske temelje, ki bodo kot taki nato služili tudi za sledeči dve. Tokrat torej o običajnih razumevanjih politike znotraj arhitekturne stroke in pa o običajno zanemarjeni politični dimenziji arhitekture, ki je neposredno realizirana v njeni materialnosti. Začnimo osebno. 1. SUBJEKTIVNA POZICIJA ŠTUDENTA ARHITEKTURE Kot študent arhitekture sem bil dolgo časa frustriran in jezen. Jezen nad tistimi profesorji, katerih pogled predira stropove predavalnic, zre v večnost ter sposobnosti in poslanstvo arhitekta enači z močmi in vizijo Stvaritelja; in pa onimi, ki skušajo izraziti bistvo te umetnosti, vendar iz špranj v parketu ne uspejo potegniti drugega kot nek presežek. Jezen na študijski program, kjer leta 2010, ko je splošna družbena, ekonomska in politična situacija že močno zaostrena, projektiramo čudovita luksuzna stanovanja, galerije in bulvarje. Kjer šele v 4. letniku na predavanjih slišiš, da mora arhitekt delovati v javnem interesu in kjer se seznanimo z osnovami sociologije šele v 5. Kjer se arhitekturo še vedno zvaja na funkcionalnost, estetiko, koncept ali umetnost. Problema veliko časa nisem znal artikulirati: Kaj sploh delamo in kaj sploh dela arhitektura? Iskati odgovore pod konico svinčnika, na predavanjih ali v knjižnici študente največkrat spremeni v estete, arogantne vizionarje ali v podatkovne zbirke normativov, večinoma pa jih le zmede in odvrne od študija. V svoji zmedi sem bežal v neko drugo realnost, ki sem jo našel v družbenih gibanjih. Sprva sem mislil, da med arhitekturo in akumulacijo kapitala, ekonomskim izkoriščanjem in različnimi oblikami dominacije, ni nobene konkretne vezi, vendar so me izkušnja s
Indoktrina Sindikalnih strategij v obdobju krize

Indoktrina Sindikalnih strategij v obdobju krize

Radio Študent, 3. november 2014 ― Poslušate okroglo mizo imenovano Sindikalne strategije v obdobju krize, ki je potekala 24. oktobra v okviru srečanja sociologov v Bohinju v organizaciji Slovenskega sociološkega društva. Na njej so sodelovali teoretiki Miran Stanojevič, Rastko Močnik, Maja Breznik, Srečo Dragoš in Branko Bembič ter predsedniki sindikatov ZSSS Dušan Semolič, SVIZ Branimir Štrukelj in Pergam Janez Posedi.   
Ekonomski redukcinizem

Ekonomski redukcinizem

Radio Študent, 3. november 2014 ― V Trubarjevi hiši literature bo danes potekal simpozij z naslovom Materializem in ekonomski redukcionizem. Simpozij v organizaciji Inštituta za delavske študije se bo odvil prek dveh panelnih diskusij. Tiborja Rutarja, enega od organizatorjev, smo vprašali, zakaj današnji simpozij poudarja ravno materializem: /////////////////////////////////////////////////////////////////Izjava////////////////////////////////////////////////// Simpozij se bo začel ob šestnajstih, ko bodo prvi štirje govorci začeli z epistemološko razpravo o materialističnem teoretskem postopku in sodobni materialistični filozofiji znanosti. Na panelu bodo sodelovali Rastko Močnik, Sašo Furlan, Martin Hergouth in Miha Andrič. Andriča smo povprašali o njegovem prispevku o materialistični teoriji subjekta: //////////////////////////////////////////////////////////////////Izjava/////////////////////////////////////////////// Ob devetnajstih pa se bo simpozij nadaljeval s temo materialističnega redukcionizma. Kaj je ekonomski redukcionizem in zakaj je ta problem vreden naslavljanja, nam je spet povedal Rutar: ////////////////////////////////////////////////////////////////Izjava//////////////////////////////////////////////// Poleg omenjenega simpozija pa danes IDŠ skupaj z Mestnim gledališčem Kranj prireja tudi okroglo mizo z naslovom »Ime česa je Hilda? Neoliberalni obrat in sodobno suženjstvo«. Okrogla miza se bo odvila ob pol desetih na stolpu Škrlovec v Kranju.  
OFF pokončnih novinarjev v Egiptu

OFF pokončnih novinarjev v Egiptu

Radio Študent, 3. november 2014 ― Protesti v prestolnici Burkine Faso, Ougadouguju, se nadaljujejo. Po petkovem odstopu dolgoletnega predsednika Blaisa Compaoreja, proti kateremu je bilo sprva usmerjeno ljudsko nezadovoljstvo, protestniki zdaj zahtevajo umik vojske iz tranzicijske oblasti. Vodenje tranzicije je namreč prevzel poveljnik predsedniške garde Isaac Ziida, ki je nepoznan izven vojaških krogov. Protestniki ga obtožujejo povezav s strmoglavljenim predsednikom, njegov prevzem oblasti pa označujejo za vojaško ugrabitev ljudske zmage. Vojska trdi, da želi zgolj preprečiti anarhijo in poiskati možnosti za vrnitev oblasti nazaj v civilne roke v posvetovanju z vsemi akterji in skladno z ustavo. Po podrtju skladišča premoga v Južnoafriški republiki, iz katerega so dobavljali gorivo najnovejši termoelektrarni v državi, so deli vseh treh prestolnic, Johanesburga, Cape Towna in Pretorie, ostali brez elektrike. Izpadi elektrike naj bi se nadaljevali še cel teden. Več kot 350 egiptovskih novinarjev je podpisalo peticijo, s katero zavračajo uredniško politiko svojih zaposlovalcev. Prejšnji teden je namreč 17 urednikov vodilnih časnikov v državi podpisalo zavezo, da se bodo vzdržali “dvoma v državne institucije in kritike vojske, policije ali sodstva, ki bi lahko negativno vplivale na njihovo delovanje”. Ena izmed satelitskih televizijskih postaj je v soboto ukinila pogovorno oddajo, občasno kritično do vlade, z utemeljitvijo, da svoboda govora ne more vedno upravičiti nižanja morale egiptovske vojske. Konsolidacijo oblasti z vedno hujšim omejevanjem svobode govora in političnega organiziranja, predsednik Al-Sisi upravičuje z napadom na egiptovske varnostne sile na Sinajskem polotoku dober teden nazaj, za katerim naj bi stala mednarodna zarota. Sile Islamske države so v iraški provinci Anbar pobile več kot 200 pripadnikov plemena Albu Nimr. Sunitsko pleme je do prejšnjega tedna uspešno branilo svoje ozemlje v sicer salafistično dominirani provinci. Za svoj poraz krivijo iraško vlado, ki j
Izpostavljeno november 2014

Izpostavljeno november 2014

Mestno gledališče Ptuj, 3. november 2014 ― Za več informacij o predstavah kliknite na naslov predstave Rok Vilčnik Mali priročnik biznisa Od pizdeka do tajkuna Petek, 7. november 2014ob 19.30 za izven Po angleški pravljici Marek Bečka Pogumna Molly Gostuje Mini teater LjubljanaSobota, 8. november 2014ob 10.00 za abonma Kresnička in izven,ob 11.30 za abonma Zvezdica in izven Rok Vilčnik Mali priročnik biznisa Od pizdeka do tajkuna Sobota, 8. november 2014ob 19.30 za izven Rok Vilčnik Mali priročnik biznisa Od pizdeka do tajkuna Četrtek, 13. november 2014ob 19.30 za izven   Miha Nemec, Nejc Valenti Hotel Modra opica Ponedeljek, 17. november 2014Koproducent SNG Drama Ljubljanaob 19.30 za abonma Tespis in Orfej ter izven x
PREMIKI

PREMIKI

Radio Študent, 3. november 2014 ― Predstaviti delikatno tematiko, kot je na primer invalidnost, zna biti izziv. Predstaviti to na nepatetičen in neoporečen način pa še večji izziv. To je v veliki meri uspelo doseči plesni predstavi MOVE.ING. Predstava se je odvijala prejšnji torek in sredo v Kinu Šiška. Za režijo je zaslužen Boris Cavazza, ki mu postavljanje plesnih projektov ni tuje, pobudo za nastanek pa je dalo Društvo študentov invalidov Slovenije. Sedaj pa bomo videli, če bo tudi meni uspelo doseči izziv in dogodek recenzirati brez patetike ali politične nekorektnosti. Predstava se začne, ko na oder vstopijo profesionalni baletniki v futurističnih kostumih Tine Kolenik. Oblečeni so v oprijete najlonske pajace, ki natančno definirajo njihova elegantno izoblikovana telesa. Začnejo s prav tako futuristično, a hkrati senzualno koreografijo, ki vseeno vsebuje vse osnovne baletne gibe. Koreografijo so zasnovali Goran Bogdanovski, Andrej Novotny in Klemen Pirman, ki v predstavi tudi nastopajo. Med začetnim plesom se čez oder začnejo voziti drugačne plesalke, popravek, plesalke niso drugačne. Kajti od profesionalcev se pravzaprav ne razlikujejo, ker v notranjosti čutijo isto strast do plesa kot oni. Na ta način se predstavi drugačnost, ki to ni. Drugačnost, ki to ni, je vodilna tematika predstave, ki se fokusira na dejstvo, da so kljub fizičnim razlikam naše želje in hrepenenja enake. Torej, baletniki plešejo in plesalke se vozijo na invalidskih vozičkih ob spremljavi izjemne glasbene opreme Damirja Avdića. Glasba sovpada tako s koreografijo kot z intermezzi govorjene besede. Njegovi težki, trdi toni še dodatno poudarijo težo tematike. Posnet glas Borisa Cavazze nam govori osebne izpovedi devetih plesalk. Vse od njihovih otroških plesnih ambicij pa do zasmehovanja okolice, ko se končno opogumijo in zaplešejo na sestrini poroki. Govorjeni tekst prekinjajo koreografski odseki, ki predstavljajo različne tematike. Včasih je to sinhroni ples med dvema ali več udeleženci, včasih je to plesn
Ko gredo slepi v kino

Ko gredo slepi v kino

Večer, 3. november 2014 ― Si predstavljate, da bi dogajanju na televizijskem zaslonu ali filmskem platnu morali slediti z zaprtimi očmi in bi razumevanje filma bilo odvisno le od vašega prepoznavanja filmskih zvokov? Težek izziv, s katerim pa se slepi in slabovidni spopadajo vsak dan. Ljudje z okvarami sluha si lahko pomagajo s podnapisi, ki jih je k sreči iz leta v leto na voljo vse več, slepi in slabo vidni pa ...

Disconnect in Ona. Nova čustva – stari človek

Razpotja, 3. november 2014 ― Jan Mozetič Lani sta v ZDA izšla dva zelo različna filma, ki v osrčje pripovedi postavita družbene spremembe, ki smo jim priča v zadnjih letih – a izvori katerih sežejo precej globlje v čas. Prvi je Disconnect Henryja Alexa Rubina, drugi pa Ona (Her) Spika Jonza. Disconnect V Disconnect je v središče kolektivne zgodbe postavljen najstnik Ben. Ben je klasičen emo. Doma sklada glasbo na klavirju, posluša Sigur Ròs in Radiohead. Je vedno sam. V njegovih očeh nikdar ne zaznamo iskrice življenja. Neprestano se izmika, gleda v drugo smer. Nekega dne ga preko facebooka (z lažnim profilom) kontaktirata sovrstnika. Da bi ga premamila, se izdajata za punco.

Kakšna je tvoja zgodba? (4.11.2014 18:00)

Španski borci, 3. november 2014 ― Skupaj bomo šli na igrivo, ustvarjalno potovanje, na katerem se bomo učili o sebi in izražanju sebe prek pisanja. V sproščenem vzdušju bomo z individualnimi in skupinskimi vajami pisanja počasi sestavljali delčke svojega življenjskega kolaža, ozaveščali svoje strahove, upe, dvome in sodbe ter se učili slediti navdihu in intuiciji

Igranje z besedami (6.11.2014 17:00)

Španski borci, 3. november 2014 ― Skupaj bomo šli na igrivo potovanje. Na njem bomo uporabili svojo domišljijo, sanje, upe, razmišljanja, pa tudi strahove in odpore. Vsak zase in v skupini bomo iskali besede in stavke ter z njimi odkrivali skrite zgodbe, ki so v nas.

Odprt prostor (6.11.2014 18:00)

Španski borci, 3. november 2014 ― Pogovarjali se bomo o življenjskih temah, ki nas obremenjujejo in v zvezi s katerimi potrebujemo odgovore (npr. partnerstvo, izražanje čustev, bolezen, osamljenost, izguba…). Vsako srečanje se bo prilagodilo trenutnim potrebam udeleženk in udeležencev. Pogovorna srečanja vodi Hai Ottenheim, igralec z Nizozemske. Potekala bodo v angleškem jeziku.

Sončni torki s KUD Galerijo C.C.U. (11.11.2014 17:00)

Španski borci, 3. november 2014 ― V novembru bomo z recikliranjem odsluženih revij ustvarjali pisane pravljične kolaže (11.11), spoznali male skrivnosti izdelovanja posebnih unikatnih adventnih venčkov (18.11), ustvarjali čisto prave stegozavre, pteranodone, tiranozavre rekse in njihove sorodnike ter z njimi naselili Dinozavrijo (25.11)

Neposlušno - glasbena tveganja na preizkušnji (13.11.2014 15:00)

Španski borci, 3. november 2014 ― Neposlušno ustvarja pogoje za prakticiranje improvizacije in za razvoj improvizacijskega potenciala. Improvizirano glasbo je treba izvajati redno. Na festivalih, koncertih, v zasebnosti, v skupinah, solistično in še posebej v novih situacijah, ko so glasbene izkušnje in pričakovanja na preizkušnji. Neposlušno je prostor izmenjav, kjer se na koncertih, delavnicah, predavanjih in v drugih formah križajo raznovrstne mejne glasbene prakse.

Jugoslavija, moja dežela

Pogledi, 3. november 2014 ― »Četrt stoletja se že delamo slepe in nore in živimo iz rok v usta, namesto nakopičenih zavarovalniških zalog napadamo proračun, ko zmanjka tam, si najemamo posojila in upamo, da se bo nekoč že samo nekako izteklo,« v kolumni za siol.net piše Alojz Ihan.
Oblikovanje je povsod okoli nas

Oblikovanje je povsod okoli nas

Pogledi, 3. november 2014 ― Enkrat, ko se zavemo, da je prav vse okoli nas oblikovano, ustvarimo prostor misli, da bi bilo lahko vse tudi drugače. Po možnosti boljše. Bolje oblikovano. Po tridesetih letih univerzitetnega študija oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje verjamemo, da dela diplomantov potrjujejo, da je vse okoli nas res tako. Boljše. Bolje oblikovano. 

Radijska igra - množično gledališče, a tudi "slepa umetnost", ki računa na notranji oder poslušalcev

SiGledal Novice, 3. november 2014 ― Slovenska radijska igra sooblikuje slovenski in svetovni kulturni prostor. Nedavno se je na berlinskem festivalu Prix Europa predstavila radijska igra Zdenka Kodriča Kabinski - dvakrat živ, septembra pa je bila igra po besedilu Toma Bidwella Stvari, ki jih je treba narediti pred smrtjo, nominirana med tri najboljše na festivalu Prix Italia.

[GLASBA: tuje na domačem] Reportaža s koncerta Liars (predskupina: WIFE)

Koridor, 3. november 2014 ― Prizorišče: Komuna, CUK Kino Šiška Datum: 21. 10. 2014 Sredina oktobra je koncertno obetala. Na to so že na začetku meseca po Ljubljani opozarjali veliki plakati Kina Šiške, na katerih sta izstopali imeni kultnih Swans in Liars. Zvočna nevihta na kvadrat, hrup hrup hrup in še enkrat hrup. In glej ga zlomka, večer Liarsov se je odvijal v sklopu hrupmagovih Hrupnih večerov. V dodobra napolnjeno in vročično Komuno sem dospel direktno ob začetku nastopa Liarsov. Že začetek je bil ekstravaganten. Vseprisotnost močnih basov, psihedeličnih vizualij, Angusovega predirljivega glasu in hipnotične zvočne podobe me je v trenutke zapeljala v močan poslušalski ambient, ki se mu je sem ter tja pridružil element plesnega. Podobno se je dogajalo okoli mene. Če odmislim prvih par »ponorelih« vrst, je preostali del obiskovalcev bolj kot ekstenzivno koncert doživljal introspektivno. Na prvi pogled je zgledala publika kar malce preveč poklapano, anemično, a bližnji kadri bi pokazali zamaknjene in sanjave obrazne podobe. Koncert je baziral na osnovi njihove zadnje plate Mess, čeprav je trio zaigral tudi nekaj skladb s prejšnjih albumov. Presežnega je bilo kar nekaj, sam bi izpostavil predvsem zadnja singla »Pro Anti Anti« in »Mess On A Mission«. Njihova odštekana, divja zvočna eksperimentalnica z zadnje plate je v živo utelešenje klubske techno-acid-spacey dinamike in noiserskih glasnih elementov. Še posebej so me navdušili trenutki drhteče zvočne frekvenčnosti, ki je prenašala zvočne učinke vse od ušes do celotnega vibrirajočega telesa. Sinestetično ter vzburljivo in pomirjujoče obenem. Razočaral je morda le resnično kratek koncert. Niti dobrih sedemdeset minut niso fantje ružili. Morda tudi od tu končni vtis nedorečenosti glede tega, ali sem bil priča klubskemu dogodku v živo ali pa noisersko obarvanem elektro punk koncertu. Kakorkoli že, naj se fantje po Trnfestu 2004 in letošnjem Kinu Šiška v daljši izvedbi vrnejo že zelo kmalu v naše geografske koordinate. Jan Podbevšek

Zapuščina Franceta Miheliča

Pokrajinski muzej Ptuj-Ormož, 3. november 2014 ― Vljudno vabljeni na muzejski dogodek, na katerem bomo predstavili publikacijo ZAPUŠČINA FRANCETA MIHELIČA. Publikacija je nastala v želji po predstavitvi umetnikove zapuščine, ki jo je muzeju podaril dr. Lojze Gostiša. Ob tej priložnosti bomo predstavili še drugo novo pridobitev, Valvasorjevo Topografijo nadvojvodine Koroške TOPOGRAPHIA ARCHIDUCATUS CARINTHIAE, ki jo je prav tako podaril dr. Gostiša. Dogodek […]

Shuffle (Agencija za hojo)

MAO, 3. november 2014 ― Predstavniki Agencije za hojo in člani skupine Hoja po mestu v okviru BIO 50 organizirajo vodeno poslušanje mesta: med vodenim sprehodom po mestu bo poudarek na spoznavanju mesta skozi mestne zvoke. Prvi sprehod bo ob 10.00, ponovitev pa ob 17.00.

V Kinodvoru v noči čarovnic dvanajst ur filmske groze

Misli, 3. november 2014 ― Ljubljana, 31. oktobra (STA) – V ljubljanskem Kinodvoru bo v noči na soboto tradicionalni maraton grozljivk po izboru Marcela Štefančiča, jr. “Dvanajst ur groze, gorja in gravža”, kot sedmi maraton po vrsti oglašujejo v kinu, bo prvič na velikem platnu v Sloveniji ponudil “šest delikates krvavega žanra”. Maraton bo ob 19. uri uvedel znanstvenofantastični triler […]

V Budimpešti razstava del iz zlate dobe nizozemske umetnosti

Misli, 3. november 2014 ― Budimpešta, 31. oktobra (STA) – V Budimpešti bodo danes odprli razstavo del iz zlate dobe nizozemske umetnosti. Vrhunec postavitve bo 20 Rembrandtovih del, vključno z njegovo najzgodnejšo znano sliko in enim njegovih zadnjih avtoportretov, ob njih pa tudi tri umetnine Jana Vermeera. Razstava bo v Muzeju lepih umetnosti v Budimpešti na ogled do sredine februarja […]

Lani manj gledaliških predstav ter več koncertov in razstav

Misli, 3. november 2014 ― Ljubljana, 2. novembra (STA) – Statistični urad Slovenije (Surs) je objavil podatke o gledališki, koncertni in razstavni dejavnosti v letu 2013. Gledaliških predstav in na novo izvedenih del je bilo lani manj v primerjavi z letom poprej, poklicni orkestri in zbori pa so izvedli precej več del kot v letu 2012. Tudi razstavišča so pripravila […]

Mineva 60 let od smrti slovitega francoskega slikarja Matissa

Misli, 3. november 2014 ― Ljubljana, 3. novembra (STA) – Na današnji dan mineva 60 let od smrti francoskega slikarja, grafika in kiparja Henryja Matissa, ki velja za enega najpomembnejših umetnikov 20. stoletja in za pionirja fauvizma. V vsakem motivu je skušal najti bistveno obliko in jo podati s preprostimi, krepkimi črtami. Uporabljal je čiste, žive barve v velikih ploskvah. […]

Premiera Žižkove prve drame Antigona v Zagrebu marca 2015

Misli, 3. november 2014 ― Zagreb, 3. novembra (STA) – Hrvaško narodno gledališče (HNK) v Zagrebu bo v noči gledališč, 15. novembra, predstavilo svoj novi projekt Filozofski teater. Prva gostja bo znana francoska filozofinja Julija Kristeva, odigrali bodo njeno monodramo o sveti Terezi. Marca prihodnje leto pa bodo gostili slovenskega filozofa Slavoja Žižka in njegovo prvo dramo Antigona. Novi projekt […]
Pazi drek

Pazi drek

Radio Študent, 3. november 2014 ― Špica. (do 'komolca' berete zdolgočaseno, težke pavze, flegma, naprej normalno) Sedeč na Špici se lahko povsem v miru posvečamo gledanju amfibijske perutnine, vodnim odbleskom, vodnega izliva v levo in vodnega izliva v desno. Pri tem si lahko mirno, počasi in preudarno odpremo pivaka in mižimo naprej. Prižgemo si kadilo... mimo gre pes. MMM, in njegov gospodar! Zasrbi nas noga. Roka se stegne preko celega pleksusa tam daleč dol proti nogam in se sreča s celo vrsto travic, žužkov in vsakovrstnega drobovja zelenice. Uf, treba je zamenjat komolec.. Lušno je samo poleti. Če se v kakršnem koli drugem času pojavite na Špici, boste kaj kmalu ugotovili še celo vrsto drugih reči. Špica je bila spočeta na dan, ko se je bog, ki živi pod visoko ljubljansko goro odločil, da morajo ljubljančani ločiti vode od voda in tako so storili Grubarjev prekop. In špico seveda, s tem pa jo napravili za najjužnejši del ljubljanskega otoka. Nasproti Špice se na levi nahajajo izobraževalne inštitucije: na nasprotni strani pa športne in prostočasne, od katerih oboje ponavadi plava na vodi. Stran Špice, ki gleda proti centru se imenuje Privoz. Po betonski revoluciji, ki jo je ta konec kopnega doživel pred leti, se je prostor konsolidiral predvsem v totalno minimalistično – megalomansko arhitekturno praznino, ki nepoučenega spominja na opuščeno ogrodje, na katerem se goji trta. Prostor v svoji praznini insinuira na to, da bi potencialno lahko bil poln; menda so bili interesenti, da bi ta prostor zapolnili s kakšnimi gostilniško – prireditvenimi aktivnostmi, a jih je šamar veta okoliških blokovcev odgnal stran. Škoda, da se morajo ljudje sredi mesta ubadati z mestnim hrupom. Špica ravno tako ni primerna za kakršnokoli vedritev, tako s perspektive brezdomneža kot s perspektive nočne družbe. Skejterji nimajo zaradi neke-sortnih kock tam kaj početi. Pač pa kolesarji, pešci, sprejalci psov in pivopivci. Summa summarum: Špica je kljub eksotiki, ki bi jo lahko imela, pa jo nima,
Na robu

Na robu

Radio Študent, 3. november 2014 ― Zakaj ga pijemo.   Pozdravljeni še enkrat v specialno edicijo Narob-ljenja, kjer se bomo spuščali v temne globine ljudske civilizacije, iskali njih poganske začetke in verovanja. Preiskovali bomo povezave med staro-miselnostjo naših praprababic in prapradedov ter tistim sentimentom ljudstva, ki je problematičen tudi v današnjem nahajpanem super-novem veku.   Govorili bomo torej o pijanjenju, alkoholu, njega pitja posledicah in temnih poganskih verovanjih, iz katerih, tako naša narobna teza, tudi vse to pijanjenje izhaja.   Odkar je upokojeni mojster doktor Šmitek napisal knjigo »Mitološko izročilo Slovencev« (ki baj-d-vej ni nek naci-ego-futrski šund o indijancih karantancih in podobnih miki miškah) za katero je prejel tudi Murkovo nagrado leta 2005. Tudi takrat - pa še prej, je bilo seveda znano, da imamo v ljudskih verovanjih razna nočno-dnevna praznovanja, ki imajo skupno točko ravno z pitjem alkohola.   »Prošel je prošel pisani Vuzem, došel je došel zeleni Juraj« so peli stari Korošci in danes pojejo mladi belokranjci. Nekoč pa tovrstno verovanje ni bilo minimalizirano samo na mladino – in na mladinsko logiko in simboliko – je pa zaradi tega preživelo. Svojčas je bilo zelo pogosto pri večini tukajšnjega prebivalstva verovati oziroma praznovati ponovno obujenje Kresnika, posneje svetega Jurija. Ta model je bil povezan z mitologijo, ki ni samo naci-slovenska, nego si jo lastijo narodi širom evrope, njihove korenine pa vendarle najdemo v indijskih in iransko-sirijskih paralelah. Jurij Kresnik si deli mitološko vlogo vladarja dežele mrtvih – o tem priča tudi običajna oborožitev, lastna starejšim ali sosednjim morfo božanstvom – strela in grom. Od tod tudi Kresniku ime: kresati strele, ukresati ogenj in tako naprej. Enkrat spomladi so torej praznovali njegovo 'vstajenje', pri katerem je tudi sveti Jezus Kristus Nazarečki samo dobra kopija mnogo starejših mitoloških motivov.   Vstajenje je povezano z mačkom, kot se ta prigodi običajnemu,
Konoplja in diabetes

Konoplja in diabetes

Radio Študent, 3. november 2014 ― V tokratni Vsemogočni travici nadaljujemo z zdravilnimi učinki konoplje, ki sta jih v sodnem postopku proti Janku Pircu zaradi nedovoljenega gojenja te rastline izpostavila izvedenca medicinske stroke. Pred tednoma smo govorili o dobrohotnih učinkih konoplje na multiplo sklerozo, danes pa se bomo z diabetologinjo Vilmo Urbančič Rovan, ki je v Pirčevem primeru podala izvedensko mnenje, dotaknili potencialne zdravilne moči kanabinoidov pri diabetesu tipa 1.
Britoff novega kitajskega humanizma

Britoff novega kitajskega humanizma

Radio Študent, 3. november 2014 ― 9.00 Pripadniki Islamske države so v provinci Anbar v Iraku usmrtili čez štirideset pripadnikov plemena, da bi zajezili morebitne dodatne upore. Na območju Hit severozahodno od Bagdada, ki ga od začetka meseca obvladujejo skrajneži, naj bi bilo po nekaterih podatkih usmrčenih do 48 moških. Vladne sile v provinci Anbar v boju z Islamsko državo nasploh niso uspešne, zaradi česar bi se znalo zgoditi, da bo le-ta kmalu v celoti pripadla skrajnežem. Ti kot ponavadi niso dejavni zgolj na območju Sirije in Iraka. V Avstriji so zaradi načrtovanja bombnih napadov na več javnih krajev, med drugim na železniško postajo Westbahnhof na Dunaju, aretirali štirinajstletnega simpatizerja Islamske države. Svetovna zdravstvena organizacija je potrdila, da se v Liberiji zmanjšuje število novih okužb s hemoragično mrzlico, ki jo povzroča virus ebola. Po izjavi pomočnika direktorice Svetovne zdravstvene organizacije Bruca Aylwarda naj bi do takšnih sklepov prišli na podlagi vedno manjšega števila pogrebov in nižanja števila sprejetih pacientov v zdravstvenih centrih. Nevarnost pred boleznijo, ki je v zahodni Afriki v zadnjih mesecih terjala več kot 5.000 življenj, pa naj v Liberiji s tem ne bi minila. V sosednji Sierri Lione naj bi se število obolelih medtem celo še vedno večalo. V Združenih državah v kontekstu opisanega dogajanja govorijo o tem, da bi morali vojaki, ki se vračajo z misij na okuženih območjih, najprej v enaindvajsetdnevno karanteno. Iz zapora je bil izpuščen nekdanji predsednik uprave Merkurja Bine Kordež, ki je na Dobu prestajal zaporno kazen šestih let in petih mesecev zaradi zlorabe položaja. Vrhovno sodišče je ugodilo njegovi zahtevi za varstvo zakonitosti na osnovi kršitev, ki naj bi jih ugotovilo v sodbi.   10.00 Dragi poslušalci, drage poslušalke, sledite nam na Kitajsko, kjer se ukvarjajo z usodo najbolj podlih. Tam namreč poteka revizija kazenskega zakona, katere bistveni del predstavlja odprava devetih smrtnih grehov. Med predlogi, podanimi
Nagrada Mercury Škotom Young Fathers

Nagrada Mercury Škotom Young Fathers

Radio Študent, 3. november 2014 ― Novice: Sinoči so Britanci tradicionalno podelili nagrado Mercury, ki vsako leto pripade najboljšemu albumu s teritorija Združenega kraljestva in Irske. Četudi so se v konkurenci znašli izvajalci, kot so Damon Albarn, Anna Calvi, Jungle in FKA twigs, je na presenečenje mnogih slavil album Dead (>>recenzija), debi škotskega hip-hop kolektiva Young Fathers. Poleg kulturnega kapitala bodo Škoti za nagrado prejeli tudi 20 tisoč funtov gotovine. Tudi Justin Vernon, tip, ki se skriva za popularnim projektom Bon Iver, bo sledil poti, ki so jo ubrali bendi, kot so Metallica in The National. Najavil je namreč rojstvo novega, povsem svojega glasbenega festivala. Vernon naj bi moči združil z ekipo, ki pripravlja festival Boston Calling. Prihajajoče poletje, bojda med 17. in 18. julijem, se bo v mestu Eau Claire v ameriškem Wisconsinu, Vernonovem rojstnem kraju, začel Eaux Claire Music and Arts Festival. Festival, na katerem pričakujejo okoli 25.000 obiskovalcev dnevno, se bo bahal z dvema odroma in šotorom za 6.000 ljudi, izvajalce pa bo pozorno izbral sam Vernon.  Ne le, da bodo Pink Floyd 10. novembra izdali novo plato The Endless River, v prihodnjem letu nas čaka tudi nova solo plošča kitarista in vokalista Davida Gilmourja, ki je zadnji solistični izdelek izdal pred 8 leti. V intervjuju za Rolling Stone je Gilmour razkril, da je naslednik plošče On An Island že dolgo v pripravi in da ga na njem čaka še nekaj mesecev dela. V intervjuju je tudi izrazil željo, da bi se po izdaji podal na nekakšno »turnejo, primerno starcu«, medtem ko je za ploščo samih Floydov turnejo bolj kot ne zavrnil, saj je brez klaviaturista Ricka Wrighta, ki je za rakom preminil leta 2008, po njegovem mnenju ta nemogoča. V začetku meseca je legendarna hip-hop grupacija Wu-Tang Clan naznanila, da bo nesporazume končno postavila ob stran in se skupaj ponovno odpravila v studio. Ob dvajseti obletnici ustanovitve je Wu-Tang Clan za 2. december naznanil izdajo plate A Better Tomorrow. Včeraj
Politika in eks

Politika in eks

Radio Študent, 3. november 2014 ― Cuckov kotiček  Seattle je v hiši, Detlef Schrempf in Madafakin Cucek predstavljata svojega kandidata za verse leta, v glavni vlogi pa Ishmael Butler aka Palaceer Lazaro na gostovanju pri Chimurengi Renaissance. Wazaaaap ... Onyx bodo 8. decembra nastopili v Ljubljani... ... Če koga zanima - Juvenile se vrača v staro jato založbe Cash Money... ... Jake One izdal svoj beat tape... ... Suge Knight in Katt Williams aretirana zaradi kraje fotoaparata...  Playlista: 1.) SAIGON ft. BIG DADDY KANE: One Foot In The Door (Remix)2.) FREDDIE GIBBS AND MADLIB ft. BJ THE CHICAGO KID: Home3.) APOLLO BROWN & RAS KASS: How To Kill God4.) APOLLO BROWN & RAS KASS: Humble Pi (video) 5.) MOBB DEEP: Biology6.) HAVOC: Dirt Call (video) 7.) TRAGEDY KHADAFI: Free Thinkers 28.) AUDIBLE DOCTOR: The Burial Plot9.) M.O.P. ft. BUSTA RHYMES: Broad Daylight10.) J-ZONE: Mad Rap/Stick Up (video) 11.) EARTHGANG: 16 Albinos In the S.W.A.T.S. (video) 12.) EARL SWEATSHIRT: Rats13.) RATKING ft. DJ DOG DICK: Cocoa 88 (video) 14.) CHIRUMENGA RENAISSANCE ft. PALACEER LAZARO: It's Bigger Than You15.) JAY ROCK ft. KENDRICK LAMAR & CHANTAL: Pay For It16.) BRIDGE ft. SCHOOLBOY Q: Roll My Weed17.) MC LYTE ft. COMMON: Dear John (video)  18.) DJ JS-1 ft. A.G., SADAT X and NEEK THE EXOTIC: Sample Abuser 19.) RUN THE JEWELS: Jeopardy20.) RUN THE JEWELS ft. DESPOT and WIKI: Blockbuster Night Pt. 221.) DOMO GENESIS: STRICTLY4MYNIGGAZ22.) THELONIUS LONDON ft. KANYE WEST: Can't Stop   RAP RELEASE DATES: RAPERSKI IZIDI:  Oktober 7.10.2014 FLYING LOTUS: You're Dead! (Brainfeeder) 7.10.2014 VIC MENSA: Hell Can Wait Ep  7.10.2014 NEHRUVIAN DOOM: NehruvianDoom (Sound Of The Son) (Lex Records) 7.10.2014 NJS: Soular Power (Njs Music) 7.10.2014 DAEDELUS: The Light Brigade (Brainfeeder Records) 7.10.2014 VARIOUS ARTISTS: A3C Hip-Hop Festival - AC3 Volume 4 10.10.2014 DIRTYDIGGS: Gold Diggers 14.10.2014 SIMS: Field Notes Ep (Doomtree Records)  14.10.2014 DJ JS-1: It Is What It Isn't (Ground Original) 14
... skrite stvari ...

... skrite stvari ...

Radio Študent, 3. november 2014 ― V tokratni oddaji poslušamo tonske medprostore kompozicij dvojca RADU MALFATTI & JÜRG FREY​  s plošče II in pretanjene zvočne študije tistega, kar nas obkroža, a ostaja nevidno v prosojni zvočni izkušnji plošče Architect belgijskega zvočnega umetnika PIERRJA GERARDA. Predali pa se bomo skrajno tihi glasbi nove plošče Trouble neumornega KEVINA DRUMMA ...  RADU MALFATTI & JURG FREY: II (Erstwhile Records, 2014) Radu Mlafatti- kompozicija, pozavna; Jürg Frey- kompozicija, klarinet;; Erstwhile Records PIERRE GERARD: Architect (Senufo Editions, 2014) Pierre Gerard- kompozicije, ...;; Senufo Edition   KEVIN DRUMM: Trouble (Editions Mego, 2014) Kevin Drumm- elektronika, ...;; Editions Mego
Framework #485

Framework #485

Radio Študent, 3. november 2014 ― "This regular edition features recent works by Steve Roden, Matteo Uggeri, ToCa, Grisha Shakhnes, Masayuki Imanishi, and a framework introduction recorded in New Zealand by Jeremy Hegge."   autumn sounds for autumn weather, with a bit of winter foreshadowing from matteo uggeri. some new names to our playlists, with sounds from toca, grisha shakhnes, and masayuki imanishi, accompanied by old friends matteo, steve roden and jeremy hegge. [time  /  artist  /  track  /  album  /  label] 00:00 – 03:51  /  jeremy hegge  /  framework introduction, recorded in australiahttps://soundcloud.com/jeremyhegge 02:29 – 10:27  /  steve roden  /  words in the shape of a tree /  flower and water  /  dragon’s eye recordingshttp://www.inbetweennoise.comhttp://www.dragonseyerecordings.com 05:03 – 15:19  /  matteo uggeri  /  we are the fog  /  untitled winter /  scissor tails editionshttp://www.greysparkle.comhttp://www.scissortailrecords.com 10:51 – 19:45  /  toca  /  istorias darcheba  /  –  /  –https://soundcloud.com/flyvision 17:31 – 28:49  /  grisha shakhnes  /  so close to home [extract 1]  / distance and decay  /  organised music from thessalonikihttps://soundcloud.com/miteshttp://thesorg.noise-below.org 22:12 – 41:25  /  masayuki imanishi  /  glass+  /  –  /  –http://masayuki-imanishi-jp.com 29:06 – 34:07  /  steve roden  /  transparency (red)  /  flower and water  /  dragon’s eye recordingshttp://www.inbetweennoise.comhttp://www.dragonseyerecordings.com 31:36 – 39:52  /  grisha shakhnes  /  so close to home [extract 2]  / distance and decay  /  organised music from thessalonikihttps://soundcloud.com/miteshttp://thesorg.noise-below.org 31:59 – 39:59  /  matteo uggeri  /  untitled I  /  untitled winter  / scissor tails editionshttp://www.greysparkle.comhttp://www.scissortailrecords.com 38:15 – 48:07  /  toca  /  hold your breath  /  –  /  –https://soundcloud.com/flyvision 45:00 – 52:08  /  grisha shakhnes  /  concrete  /  distance and decay  /
Slovenski film

Slovenski film

Radio Študent, 3. november 2014 ― Drevo je take vrste film, zaradi katerega bi Miha Mazzini najbrž najraje opustil svoje kolúmnenje. Bil bi namreč obupan. Pa ne še en slovenski film. A obenem bi ga prav taki filmi, kot je Drevo, najbolj ohranjali pri bentenju čez vse tipično slovensko. Kar je boj, ki je najbrž obsojen na večnost. Trije glavni junaki, mama Milena, starejši sin Alek in mlajši Veli večino dni preživijo v hiši oz. na dvorišču, ki je obdano z belim zidom, ki zakriva vsakršen razgled. Izhod si lahko privošči le mama, oba sina pa ostajata znotraj obzidja. Občutka za čas nimamo. In posledično s časom tudi prostor, torej dvorišče in soba ali dve, ki ju vidimo v hiši, deluje iztaknjeno, skoraj abstraktno. Metafizično. Ko Veli vpraša mamo, kateri datum je, deluje vprašanje popolnoma iz konteksta. Nanj seveda ne dobi odgovora. Drevo že od začetka nakazuje na cikličen čas. Na zidu, ki obdaja hišo, je narisana spirala, osemletni Veli se s kolesom vozi v krogih in tudi ko ga odloži na tla, se zadnje kolo kar ne neha vrteti. Cikličnost je značilna za mit, za arhaičen svet, za svet, ki ima svoja nujna naravna pravila, ki jih človek ne more spreminjati. In Drevo je, kot je bilo poudarjeno že v sinopsisih in obrazložitvah nagrad, film ujetosti in tesnobe. Drevo se je začel kot fotografski projekt režiserke Sonje Prosenc in fotografa ter koscenarista Mitje Lična. Zato je vsak kader tudi izdelana fotografija, ki skrbi predvsem za vzdušje, ki ga pomembno gradita kompozicija in barvna simbolika. Prevladujoča je modra, ki v sebi združuje vsa nasprotja. Modra je barva vrat, ki zapirajo dvorišče pred zunanjim svetom, a so obenem edina pot vanj; modra je barva kolesa, s katerim Veli dela neskončne kroge po dvorišču, a je obenem tudi barva mopeda, brez katerega mama praktično ne zapusti hiše. Vedno ima nekdo modro majico. Da neba niti ne omenjamo. Še sanje so v Drevesu – modre. Prosenc in Ličen sta pri svojem projektu sprva raziskovala krvno maščevanje in posledično ujetost ljudi v lastne dom
Švedski OFF

Švedski OFF

Radio Študent, 3. november 2014 ― Začenjamo v Burkini Faso. Predsednik Blaise Compaore, ki je z namenom spremembe ustave, ki bi mu omogočila še peti predsedniški mandat, povzročil proteste, zaenkrat vsaj formalno ostaja na oblasti. Razmere nam opiše Andrej Morovič iz drugega največjega mesta v Burkini Faso, Bobo Diaulassa. Izjava je na voljo v posnetku. Svojo vladavino bo Blaise Compaore končal, ko bo prehodni vladi potekel dvanajstmesečni mandat. Obenem je odpravil razglasitev izrednih razmer, ki jih je vpeljal včeraj. V nemirno državo, v kateri trenutno ni jasno, ali vlada vojska ali ranjeni predsednik, bo danes prispel odposlanec generalnega sekretarja Združenih narodov za Zahodno Afriko Mohamed Ibn Chambas, ki bo poskušal krizo pomiriti. V nemirih, ki so deželo zajeli včeraj, je življenje po zadnjih podatkih izgubilo okoli trideset ljudi, ranjenih pa jih je bilo najmanj sto. Več o tem v kultivatorju ob petih.   Zadnji od sporadično pojavljajočih naftnih sporov med Rusijo in Ukrajino je očitno razrešen. Rusija, Ukrajina in Evropska komisija so na bruseljskih pogovorih podpisale sporazum o dostavi plina in cenah, ki bodo trajale do marca. Pri podpisu sporazuma so sodelovali ruski Energetski minister Aleksandr Novak, ukrajinski energetski minister Yurij Prodan ter podpredsednik energetskega resorja Evropske komisije Guenther Oettinger. Podpis sta nadzorovala predsednik Evropske komisije Jose Manuel Baroso ter novi podpredsednik energetskega resorja Marosh Shefchovich. Ukrajina bo plin dobivala po dogovorjeni ceni 378 dolarjev na tisoč kubičnih metrov, kar je sto dolarjev manj kot običajno. Cene za poletje bodo ostale iste, to je 478 dolarjev na tisoč kubikov, v primeru, da se pogodba po aprilu ne spremeni. Dotok plina bo omogočen, ko bo Ukrajina Rusiji plačala del dolga v višini milijarde in 451 milijonov evrov. Do konca leta bo plačala še preostanek treh milijard in sto miljonov velikega dolga. Del denarja, ki ga Ukrajina nima, bosta prispevala Svetovni denarni sklad in Evropsk
Reži!

Reži!

Radio Študent, 3. november 2014 ― Oktober smo začeli z optimizmom Branimirja Štruklja, ki je na novinarski konferenci predvidel, da novopečena vlada nima namena poseči po novih hiralnih ukrepih v javnem sektorju. Čeprav štruc ni več niti v smetnjakih niti na krožnikih, se zarečenega kruha očitno še vedno največ poje.  Te dni potekajo pogajanja vlade s sindikati javnega sektorja v postopku sprejemanja rebalansa državnega proračuna za iztekajoče in prihajajoče leto. Čeprav se je zdelo, da je to močvirje že dodobra presahnilo, iztočnice vlade kažejo, da se bo izsuševanje namensko nadaljevalo. Evropska unija je rekla in slovenska vlada mora ustreči. Sektorji na udaru, kot izumirajoči ekosistemi, se kljub temu strumno postavljajo v bran ostremu robu sistemskih rezil in kapic. In kot je pri pogajanjih, ki zadevajo blaginjo vseh državljanov že v navadi, informaciji o poteku in obsegu pogajanj ni dalo nobeno od pristojnih ministrstev - ne za izobraževanje, znanost in šport, ne za finance, ne za javno upravo. Kot rečeno, vlada vstopa v pogajanja s predlogom zmanjšanja stroškov dela v javnem sektorju, ki naj bi bilo med drugim doseženo z onemogočenjem napredovanja, ukinitvijo stimulacije za delovno uspešnost, znižanjem vrednosti regresa, dodatkov za nedeljsko delo in delovno dobo, znižanjem števila zaposlenih ter ukinitev dodatkov za akademske nazive. Predsednik sindikata Univerze v Ljubljani Gorazd Kovačič nam je faktično matematično predstavil, kaj bi predlagani ukrep pomenil za zaposlene na univerzi: ////////////////////////////////////////////////////////////// izjava v posnetku ////////////////////////////////////////////////////////////// Hkrati pa predsednik Visokošolskega sindikata Slovenije Marko Marinčič diskreditira predlog zmanjševanja plač v javnem sektorju: ////////////////////////////////////////////////////////////// izjava v posnetku ////////////////////////////////////////////////////////////// Marinčič tako nekako samopožrtvovalno obrača pozornost od boja za pr
Vstaja v sahelu

Vstaja v sahelu

Radio Študent, 3. november 2014 ― Z začetkom tega tedna se je 27 letna vladavina Blaisa Compaoreja, produkta Francije in Washingtona, kot ga opiše pisateljica Gabriela Babnik, začela krhati, danes pa se je tudi zaključila. Po poskusu vladajoče stranke, da bi mu s spremembo ustave omogočili še en mandat na čelu države so se v ponedeljek začeli protesti, ki so se stopnjevali do včeraj, ko so množice zažgale parlament in vdrle v prostore nacionalne televizije ter radia. Predsednik Burkine Fasso je z današnjim dnem odstopil s položaja in razpisal volitve v roku 90ih dni. Vodenje države je prevzel vojaški poveljnik Honore Traore. Tekom tedna so se protesti iz prestolnice Ouagadougou hitro razširili po celotni državi. Iz Bobo-Diaulassa, drugega največjega mesta na jugozahodu države, kjer je bila podoba mesta v minulih dneh prav tako spremenjena, se nam je javil Andrej Morovič. Po več kot dveh letih bivanja v Boboju, pravi, da ne le njega, ampak, da je ta nenaden in silen ljudski upor, presenetil vse. Po njegovih besedah bo 30. oktober gotovo intrepetiran kot nekaj krvavega, absolutno pa še ni jasno, v kaj se razvija to ljudsko gibanje. Tudi na račun slabega pretoka informacij, saj so tako brez interneta kot tudi servisa nacionalne televizije, ki od včeraj ne oddaja več. Izjava se nahaja v posnetku oddaje. Sporočilo množic je bilo jasno. Protestniki so se po opustošenju parlamenta, mestnih hiš in sedežev vladajoče stranke Kongres za demokracijo in napredek v številnih mestih, znesli še nad hiše in avtomobile vladajočih iz predsednikovih vrst. Ko se oblastniki začnejo bati za svoja življenja, je konec veselja. Izjava se nahaja v posnetku oddaje. Hudič Afrike, kot je burkinofaškega predsednika Compaoreja poimenoval slonokoščeni pisatelj Ahmadou Kourouma, je oblast prevzel 15. oktobra 1987, z državnim udarom v katerem je odstranil vse bližnje sodelavce oziroma vse ljudi, ki bi mu lahko bili potencialno nevarni. Med umorjenimi je bil tudi njegov predhodnik, prijatelj in do takrat politični
POPULOUS: NIGHT SAFARI

POPULOUS: NIGHT SAFARI

Radio Študent, 3. november 2014 ― Bad Panda, 2014   Po šestih letih je svoj peti album, Night Safari, izdal Andrea Mangia pod psevdonimom Populous. Andrea kot Populous deluje že od leta 2002, ko je pri založbi Morr izdal debitantski album Quipo. Tej plošči sta sledili še izdaji Queue For Love in Drawn In Basic, obe izdani pri založbi Morr, slednji pa le še izdaja Remixed in Basic iz leta 2010, ki, kot pravi že samo ime albuma, ni doprinesla resnično novih vsebin. Med tem se je Andrea Mangia nekoliko zadržal v sodelovanju z Mikeom McGuireom, s katerim sta se spoznala preko socialnega omrežja MySpace, delila nekaj podobnih interesov in se tako zapletla v projekt Life & Limb. Projekt, ki je združeval tako ljubezen do hiphopa kot do elektronike. Pod takšnimi vplivi je nastal tudi album Night Safari. Kot Populous se je Andrea veliko igral s plastmi muzike. Vešč poznavalec igranja na več inštrumentov in skozi vlogo programerja se je vrtel okoli mnogih stilov in žanrov. Od IDM elektronike, hiphopa pa do jazzy, shoegaze popa. Na novem albumu smo priča ravno temu - žanrski raznolikosti, ki pa je hkrati vezana tudi na pisan seznam sodelujočih na samem albumu. Tako že pri drugi skladbi Fall naletimo na sodelovanje z japonsko umetnico Cuushe, ki nas ponese v nežne višave plesnega popa. Pa dalje kolaboracija s Cristianom Criscijem pri kar treh skladbah, v vlogi Clap! Clap! pri skladbah Vu in Water Temple, ki sta bolj klasično basovsko nastrojeni, in v vlogi Digi G'Alessia pri skladbi Quad Boogie, ki nas ponese nekoliko bolj proti tradicionalnejšim, plemenskim ritmom. Pa spet do skladbe Honey, ki nas s hipnotičnim glasom IOKOI zopet vrne v bolj popularne vode. Tako Mangia nadaljuje svoj pisan venec dalje še v navezi z DJ Khalabom in Giorgiom Tumo. Konkretno se je polotil raziskovanja glasbe skozi afriške ritme, brazilsko razigranost ter krautrock. Snemanja Night Safari se je lotil tudi s pomočjo atmosferičnih terenskih posnetkov, ki jih je umešal z digitalno ustvarjenimi in tako prispeval k bolj s
I've seen the Future

I've seen the Future

Radio Študent, 3. november 2014 ― ''I just remember moving a certain way at the sock hop. I was lost in the music, lost in the bassline, outside of what was going on around me. I heard things that moved my spirit and in turn, I moved my body. It made me realize that I could dance to this stuff for the rest of my life. I wasn't worried about anything else. I was just happy being a dancer. For me, everything goes back to that point.'' Jamal Moss DNB KONFERENCA 2014   
BW #483

BW #483

Radio Študent, 3. november 2014 ― Tokrat precej razdrobljeno. Novi koščki mladih ustvarjalcev udarcev ShunGu-ja (The Libra Tape), Ohbliva (LewseJoints The Third), iLLingswortha (Acts of Nod 2), ... Nemški alkoholiki The Betty Ford Boys (Suff Daddy, Dexter, Brenk Sinatra) z EPjem Uppers/Downers. Synth afrofunk konca  70. let z dvojcem Keyboard in sodobni ameriški afrofunk skupine Budos Band aka njihova četrta plošča Burnt Offering.  Plejglista: 01 Run The Jewels - Jeopardy 02 Black Milk - Quarter Water ft. Pete Rock 03 Guilty Simpson - Ultimate Athletes (New Heights Rmx by Oh No) 04 Appolo Brown & Rass Kass - Strawberry 05 Ohbliv - J's Groove 06 ILLingsworth - someday 07 Betty Ford Boys - So Fine 08 ShunGu - No.Chances feat. Stanley Ipkuss 09 Brock Berrigan - Gluten Free Lapdance 10 Infinite Potentials - Wuts Gonna Happen... 11 Dibia$e - STMB 399[88] 13 Keyboard - peaceable world 14 Budos Band - Magus Mountain  
ADAM MARSHALL

ADAM MARSHALL

Radio Študent, 3. november 2014 ― V tokratni DJ Seansi se bo premierno predvajal miks, ki ga je kanadčan Adam Marshall posnel ekskluzivno za Radio Študent. Adam Marshall je ustanovitelj in prvi mož založbe New Kanada, ki že skoraj desetletje izdaja kvalitetno dozo housa in techna. Poleg založbe je skupaj z XI ali Christianom Andersenom tudi druga polovica projekta Graze. Enourni miks je poln techna, housa in bass zvokov,  z glavnim fokusom na vzdušju. Kanadčan že nekaj časa živi v Berlinu in nam z zelo natančnim miksom pokaže, da ni samo zelo kreativen producent in uspešen šef založbe, ampak tudi zelo dober za mešalko.   @random_pattern . NEW KANADA
Ljubljana i ja volimo se tajno

Ljubljana i ja volimo se tajno

Radio Študent, 3. november 2014 ― Tokrat smo v oddaji gostili znanega hrvaškega režiserja Ivico Buljana. V pogovoru nam bo Ivica razkril kako se počuti v Ljubljani, zakaj se je tukaj preselil, kakšne so razlike med Slovenijo in Hrvaško. Spomnil se bo svojega splitskega obdobja, ko je delal kot direktor drame v HNK. Pogovarjali se bomo o njegovih režijah, o koprodukcijah in Mini teatru kot stični točki med hrvaškimi in slovenskimi ustvarjalci. V tretjem delu pogovora boste izvedeli vse o njegovi najnovejši predstavi Grobnica za Borisa Davidoviča, ki je svojo slovensko premiero imela 18. oktorba v Kinu Šiška. Ivica nam bo razkril zakaj se je odločil za Danila Kiša in Grobnico. Pripravili smo tudi krajši pogovor s filmskimi ustvarjalci dokumentarnega filma ˝Gangster te voli˝, ki so ga predvajali v Slovenski kinoteki. Na koncu še nekaj besed o projektu Poligon, ki se je oktobra izvajal v Tobačni.
Goblini, Orto bar, 30. 10. 2014

Goblini, Orto bar, 30. 10. 2014

Radio Študent, 3. november 2014 ― Razprodan Orto bar je na predpraznični četrtek pozdravil vrnitev srbske punk skupine Goblini na slovenske odre. Peterka iz Šabca, s koreninami iz Karlovca, je sredi devetdesetih prebila meje med novonastalimi državami zahodnega Balkana z udarnimi starokoptinimi punk vižami, ki dosegajo višek v refrenih, narejenimi za to, da navdušenci dvignejo v zrak s stisnjeno pest. Goblini, ki jih je Ljubljana, od prvih nastopov v mestu sredi devetdesetih, zelo toplo sprejela, ki so bili prvo desetletje let dva tisoč neaktivni, in so pred štirimi leti ponovno prižgali svojo mašino. Pred letom dni so objavili svoj peti studijski album Roba s greškom, v Beogradu so triumfirali s koncertom za nekaj tisoč ljudi v Hali sportova, in zdaj ga punkajo naprej. 
klopca pod svobodnim soncem

klopca pod svobodnim soncem

Radio Študent, 3. november 2014 ― V tokratni oddaji bomo govorili o pasjih brezdomcih. Kakšne so možnosti nastanitve in prehranjevanja. Strokovno mnenje Marko Oman vodja zavetišča Gmajnice. Zgodovina najboljšega prijatelja z Jeanom. Zgodbi uličnega življenja psov.
SCOTT WALKER + SUNN O))): Soused

SCOTT WALKER + SUNN O))): Soused

Radio Študent, 3. november 2014 ― 4AD, 2014   Scott Walker je gotovo eden izmed tistih glasbenih ustvarjalcev, ki še posebej obtičijo v glavah posameznikov, ki od vsega najbolj cenijo izviren izraz. Slednje se ne kaže zgolj v Walkerjevih instrumentalnih aranžmajih in prav tako ne le v njegovi perfekcionistični in alegorični poeziji, temveč tudi v pretkanem izmikanju koncertnim nastopom.   Nedolgo po tistem, ko so si navdušenci komajda opomogli po njegovem albumu Bisch Bosch, so se začele širiti govorice o njegovi takrat težko predstavljivi kolaboraciji z dronerji Sunn o))). Omenjena zasedba je v letu 2009 s stalnim gostujočim vokalistom Attilo Csiharjem izdala četrto ploščo Monoliths & Dimensions, sodelovali pa so tudi z norveško zasedbo Ulver in z njimi letos izdali ploščo Terrestrials, ki smo jo v Tolpi bumov recenzirali že februarja. Garm, frontman omenjenih Ulver, je tudi sam velik oboževalec Walkerja, a do konkretnega sodelovanja je za enkrat prišlo le med Walkerjem in Sunn o))). Ti so v svoji deklarirani naklonjenosti ekstravagantnim vokalistom Walkerja povabili, da vokale posodi eni izmed njihovih skladb na Monoliths & Dimensions, a je Walker tisto sodelovanje zavrnil. Morda je že takrat imel v mislih nekaj večjega.  V njihovem pričujočem skupnem projektu Soused se za Walkerja značilno razbijanje konvencionalnih glasbenih aranžmajev pojavlja v interakciji s katarzično distorzijo, ki jo proizvaja seattelska drone-metal zasedba Sunn o))). Ob prvem poslušanju je težko ne biti presenečen nad ujemanjem Walkerjevega prodornega glasu in glasbenih aranžmajev. Avantgardni glasbenik, ki svoj ego utemeljuje prav v svojstvenih zvočnih inštalacijah, ostaja na albumu Soused zvest svojim ustaljenim načelom. Slednja so zasidrana prav v odstopanju od tradicionalnih instrumentalnih in vokalnih struktur, ki jim Walker za nameček vcepi še nepredvidljivost in medsebojno nekompatibilnost. Kot izjemen tekstopisec situacije ne olajša, temveč v skladbah povzroči še večjo zmedo, ki kriči po potrpežlj
Slipknot in njihovih več obrazov

Slipknot in njihovih več obrazov

Radio Študent, 3. november 2014 ― V tokratnih DJ Grafitih jemljemo pod drobnogled ameriško zasedbo Slipknot. Glede na to, da vsebuje kar devet članov - pogledali bomo klasično postavo Jordison-Gray-Jones-Wilson-Thompson-Crahan-Taylor-Fehn-Root -, matična zasedba ni edina glasbena entiteta, ki so jo pripeljali na svet oz. se z njo še vedno ukvarjajo. Spoznajmo torej, kaj skrivajo maske - poleg Slipknot, seveda.  
Deru: album 1979 in The Obverse Box

Deru: album 1979 in The Obverse Box

Radio Študent, 3. november 2014 ― Friends of Friends, 2014   Benjamin Wynn je ameriški skladatelj, zvočni oblikovalec in producent, ki je najbolj znan po svoji dejavnosti na področju ustvarjanja filmske glasbe. Na California Institute of Arts se je v okviru študija posvečal zvočni sintezi, procesiranju signalov, akustiki, glasbeni teoriji in kompoziciji, diplomiral pa je iz tehnologije glasbe. Znan je po mnogih kolaboracijah z različnimi kompanjoni, med njimi velja izpostaviti denimo sodelovanje z britanskim skladateljem Jobyjem Talbotom. Skupaj sta namreč napisala zvočno sled za baletno predstavo Genus, ki temelji na nezgrešljivi Darwinovi knjigi O izvoru vrst. S kolegom Jeremyjem Zuckermanom pa je leta 2004 ustanovil tudi podjetje Track Team, ki se ukvarja predvsem z oblikovanjem zvoka za dokumentarce in animirane televizijske serije. Deru je tista Wynnova glasbena preobleka, pod katero izdaja predvsem svoje elektronske in hip-hop projekte. Pod tem imenom je denimo leta 2010 skupaj s kalifornijskim ritmoklepačem Free the Robots - sicer znancem domačih odrov - na turneji spremljal tudi The Glitch Mob. Letošnji multi-senzorični izdelek 1979 pa je njegova peta studijska izdaja in prva pri založbi Friends of Friends. Plošča, na kateri je skupno 9 skladb, je konceptualno nedvomno zastavljena ambiciozno, marsikdo pa bi morda rekel celo - pretenciozno. Z letom 1979 sicer nima prav veliko zveze, razen tega, da je to Derujevo leto rojstva, s čimer je albumu verjetno želel vtisniti pomenljiv osebni pečat.  Konceptualno zasnovo in druge manifestacije, ki pridejo z albumom v paketu, lahko na neki način primerjamo tudi z Derujevim albumom iz leta 2004. Kljub temu, da gre žanrsko za precej bolj beatovsko usmerjeno elektroniko kot na danes obravnavanem 1979, pa se že na njem z naslovom Trying to Remember izrisuje Wynnov interes za preučevanje spomina in njegovega dosega ter možnosti za ohranitev. Aktualni izdelek pa se od ostalih avtorjevih prizadevanj razlikuje predvsem v tem, da močno cilja
Sylvain Rifflet and Jon Irabagon: Perpetual Motion (A Celebration of Moondog)

Sylvain Rifflet and Jon Irabagon: Perpetual Motion (A Celebration of Moondog)

Radio Študent, 3. november 2014 ― JazzVillage, 2014   Pridevnik »legendarni« ali »kultni« se pri opisovanju glasbenikov uporablja nič kaj preudarno. Še zlasti v zadnjih letih, ko mrgoli dogodkov – tako koncertnih kot diskografskih –, ki jih je treba piarovsko podkrepiti, da bi sploh naleteli na zadovoljiv odziv občinstva. Kljub inflaciji tovrstnih poimenovanj pa seveda obstajajo osebnosti, pri katerih sploh ni dvoma v ustreznost tovrstnih povzdigovanj. Mednje nedvomno sodi slepi ameriški glasbenik, pesnik in mislec Louis Thomas Hardin, bolj znan po vzdevku Moondog, ki si je kultni status prislužil ne le s svojo enkratno glasbeno vizijo, marveč tudi z nekonvencionalnim življenjskim slogom. Zgodba Moondoga je tako posebna, da je v tej recenziji ni moč na drobno obnoviti, zato bomo izpostavili le nekaj točk na njegovi življenski poti, ki naj pomagajo tudi pri dojemanju njegovega idiosinkratičnega glasbenega izraza. Kot šestletni otrok, ko je že igral na bobne, je z družino obiskal indijanski rezervat in tudi zaigral z njimi. Kasneje je trdil, da si swinga niso izmislili jazzerji, pač pa da gre za starodavno ritemsko stukturo, ki jo najdemo že pri Indijancih. Star 16 let je v neki nesreči oslepel; šolanje je nadaljeval v šoli za slepe, kjer se je naučil osnov skladanja za slepe. V začetku 40. let je začel nekaj desetletij dolgo bivanje in ustvarjanje v New Yorku, kjer se ga je prijel vzdevek »Viking s 6. avenije«, saj je z vikinško čelado na glavi po cele dneve stal na omenjeni aveniji, prodajal svoje pesmi ali teoretske tekste in sproti skladal. Zadnjih par desetletij je preživel v Nemčiji, kjer so njegovo delo veliko bolj cenili. Veliko ljudi sploh ni vedelo, da je skladatelj, a tisti pomembni so ga poznali, saj se je družil z imeni, kot so Leonard Bernstein, Arturo Toscanini, Charlie Parker ali Philip Glass. Zanimale so ga simfonije, kanoni, a tudi zvoki in šumi ulice in narave. Po njegovih zamislih so izdelali nekaj novih inštrumentov. Njegovo glasbo odlikujejo repetitivnost, medit
Ko će to da plati?

Ko će to da plati?

Radio Študent, 3. november 2014 ― Zakaj mediji v jezikih narodov nekdanje Jugoslavije v Sloveniji obstajajo le na ljubiteljskem nivoju? Zakaj pripadnik/pripadnica omenjenih manjšin dobi za svoje kulturne potrebe od države stokrat manj denarja kot ga dobi pripadnik/pripadnica italijanske ali madžarske manjšine? Kako degetoizirati in demarginalizirati manjšinsko kulturo in medije? Predvsem pa, kako delati v bhsč jezikih v Sloveniji in zaslužiti vsaj za burek? Ko će to da plati? sprašujemo v tokratni Kontroli leta mag. Brankico Petković raziskovalko medijev s Mirovnega inštituta, Ženjo Leiler, generalno direktorico Direktorata za medije na Ministrstvu za kulturo RS in Mateja Mačeka, strokovnega sodelavca za pripravo kulturnih projektov iz Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti. Vaši predlogi za Kontrolo leta, odzivi in komentarji so doborodošli na leta.kontrola@gmail.com. Avtorica in voditeljica: Biljana Žikić Montažerka: Jelena Dobrosavljević
NOVOTARNICA

NOVOTARNICA

Radio Študent, 3. november 2014 ― V tokratni Novotarnici pričnemo s Thurstonom Moorom in njegovo novo plato The Best Day in v kitarskem slogu nadaljujemo z ...And You Will Know Us by the Trail of Dead. Nato nas v bolj funkijaške vode potisnejo The Budos Band. Pri založbi DFA sta v zasedbi Museum of Love združila moči Pat Mahoney (bobnar LCD Soundsystem) in Juan MacLean. Britanski producent Clark nas obdrži v elektronskih vodah, na koncu pa slišimo še Primus, ki so se ponovno sestali v originalni zasedbi s prvotnim bobnarjem Timom "Herbom" Alexandrom.  
Skabinet

Skabinet

Radio Študent, 3. november 2014 ― 1.   NEW YORK SKA JAZZ ENSEMBLE - Free as a bird(ep) - Free as a bird 2.   TOKYO SKA PARADISE ORCHESTRA - Ska me forever - Tennessee Waltz 3.   DAWN PENN - Listen up! Rocksteady -I'll get you 4.   THE FORTHRIGHTS - Camp birdman - Stay out late 5.   LA GOSSA SORDA - La polseguera - Viaje al centre de la guerra 6.   MAD CADDIES - Dirty rice - Shot in the dark 7.   SKAOS - More fire - Cool cat 8.  V3SKA - Moderni des - Moderni des 9.   DISTEMPER - 25 - Torch 10. THE CHINKEES - The Chinkees are coming! - Asian prodigy 11. THE REFRESCOS - Sal y sol - Alicatador 12. SKARFACE - Longlife legendary bastards - Salute moutons 13. SOMATICOS (ORQUESTA DELIRANTE) - Mamushka zombie mambo - Cachiva 14. THE SIDEBURNS - Exodus - Blue beat Fujijama 15. HERMAN MARQUIS - Gaz Mayall - Top ska tunes - The Teaser
Cut Hands: Festival of the Dead

Cut Hands: Festival of the Dead

Radio Študent, 3. november 2014 ― Blackest Ever Black, 2014   Dva dneva po noči čarovnic in le en dan po vsesplošno mrzlem dnevu mrtvih se v tokratni Tolpi bumov posvečamo vudujevskim obrednim oživljanjem rajnkih s pomočjo plate Festival of the Dead, ki jo je že uveljavljen projekt Williama Bennetta z imenom Cut Hands ustvaril v letošnjem letu. Izdaja se poslušalcu približuje po že dveh letošnjih izdajah glasbenikove serijalke Afro Noise I in malo več kot triletnem obstoju projekta, ki v svoji glasbeni špuri jasno sledi osnovni tendenci združevanja evropskega nojzersko industrialnega sentimenta in poliritmičnih zbrkljank haitijevskega tolkalskega občestva. Mit o projektu gre nekako takole: William Bennett je na nekem klubskem večeru vrtel haitijsko religijsko godbo vaudouja in opazil, kako veselo ljudje poskakujejo na sicer docela poliritmične udarce afrokubanskih tolkal. To ga je opogumilo, da je v kratkem tudi sam ustvaril nekaj podobnega, zavoljo svoje industrialne in eksperimentalne provenjence, ki ji jasneje sledi vse od sodelovanja v legendarnem trojcu Whitehouse, pa je Britanec določenim ritmičnim vzorcem dodal še obilico šuma, hrupa in ambientalno-metalurških pasaž, ki se le v redkih primerih prelevijo v harmonično zamejeno melodijo. Na albumu Festival of the Dead se pojavljajo štiri že na zadnji, četrti izdaji serijalke Afro Noise I slišane skladbe, osem pa je povsem novih. Če se je zdelo, da so bile prejšnje izdaje predvsem zbirke večjega števila bombastičnih razpaljotk – in ne dvomite, tudi na tem albumu jih ne manjka – se vendarle zdi, da gre v primeru ploščka oz. dvojnega vinila Festival of the Dead za, če ne konceptualno, pa vseeno raznoliko konstruirano kompozicijo. Znotraj nje se menjajo tako raztegnjene narativne linije a la Belladonna Theme in Inlightenment, kjer je nedvomno zaznati vplive upočasnjenega in v tem primeru utesnjenega vaporwavea, ki je prežel elektronsko ustvarjanje zadnjih nekaj let, do muslimgauzovskih kompresijsko nataknjenih komadov, kot sta deni
Tony Allen

Tony Allen

Radio Študent, 3. november 2014 ― V ospredju tokratne oddaje sijajni novi album Film of Life veterana afrobeata, bobnarja Tonyja Allena. Na albumu gostujejo številni pevci in glasbeniki, med njimi sta npr. tudi Damon Albarn in Manu Dibango. Slednjega predstavljamo tako s komadom Tonyja Allena, v katerem gostuje, kot tudi z dvema njegovima skladbama, druga od dveh pa nam bo z naslovom – African Carnaval – ponudila »izgovor«, da še enkrat pred bližajočim se koncertom zavrtimo par komadov neworleanške legende Dr. Johna.   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 02. 11. 2014 Tony Allen: Film of Life (2014)/ 2. Boat Journey (4'47'')   Tony Allen: Film of Life (2014)/ 7. Go Back (feat. Damon Albarn) (5'38'') Tony Allen: Film of Life (2014)/ 1. Moving On (6'41'') Tony Allen: Film of Life (2014)/ 8. Ire Omo (feat. Adunni & Nefretiti) (5'06'')   Tony Allen: Film of Life (2014)/ 12. Mojo (feat. Manu Dibango) (4'34'') Manu Dibango: African Boogie (2014)/ 3. Africa Boogie (4'17'') Manu Dibango: Africadelic (1973)/ 6. African Carnaval (3'16'') Dr. John with The Donald Harrison Band: Funky New Orleans (live) (2000)/ 1. Hu-Ta-Nay (6'11'')   Dr. John The Night Tripper: Gris-gris (1968)/ 7. I Walk On Gilded Splinters (7'38'')
Odšel je Wayne Static

Odšel je Wayne Static

Radio Študent, 3. november 2014 ― novice Novice tudi tokrat začenjamo s tragično vestjo. V 49. letu starosti je na Dan mrtvih umrl Wayne Richard Wells, bolj znan pod umetniškim imenom Wayne Static. Wayne je bil sicer vodja nekdaj izjemno uspešne novometalske zasedbe Static-X, ki je v dobrem desetletju svojega delovanja izdala šest albumov, pred dvema letoma pa je Static izdal še svoj solo album. Glede na Twitter in Facebook zapise lahko sklepamo, da je smrt nastopila zaradi predoziranja, a za enkrat njegov predstavnik za stike z javnostmi še ni podal nobenega uradnega obvestila o vzroku smrti.   Bob Dylan bo prihodnje leto izdal svoj novi studijski album Shadows in the Night pri založbi Sony. Natančnejši datum izida za enkrat še ni znan.   Srečneži, ki so pretekli petek obiskali koncert zasedbe Queens of the Stone Age v losangeleškem Forumu, so lahko ob koncu koncerta na odru ugledali nekdanjega basista zasedbe Nicka Oliverija odigrati 6 starih kompozicij s svojimi nekdanjimi kolegi. Seveda je šlo za komade, izdane v času, ko je Oliveri še posojal vokal in stružil po basu v skupini. O morebitnem povratku v zasedbo pa je Oliveri odgovoril, da je to odločitev vodje skupine Josha Homma.   Indie folk zasedba The Decemberists bo slaba štiri leta po izidu albuma The King Is Dead končno izdala njegovo nadaljevanje. 16. januarja prihodnjega leta bodo namreč police ploščarn obogatili s ploščo What a Terrible World, What a Beautiful World, ki jo je založila velikanka Capitol.   Kieran Hebden alias Four Tet je k svoji založbi Text Records zvabil vsestranskega ameriškega elektronskega producenta Anthonya Naplesa. V četrtek je tako v svoji oddaji Rinse Fm predstavil delčke njegovih skladb, ki bodo prihodnje leto ugledale luč sveta na dolgometražcu. video Noč čarovnic je postregla z nekaj zanimivimi glasbenimi videospoti. Vsekakor mimo novega animiranega videa Flying Lotusa "Ready Err Not" ne moremo. Za njem stoji ilustrator David Firth, ogledamo pa si ga lahko na YouTub
Novembrski UritOFF

Novembrski UritOFF

Radio Študent, 3. november 2014 ― V Barceloni je prejšnji mesec potekal Mednarodni festival erotičnega filma, ob katerega se morda sploh ne bi obregnili, če ne bi na spletu slučajno srečali zanimivega videa, ki je služil promociji omenjenega dogodka. Njegovi ustvarjalci so izvedli družabni poskus, v katerem so običajne ljudi z ulice postavili pred studijske kamere in jim naročili, naj zamižijo. Ko so se obrnili, je pred njimi stala porno zvezda, ki jih je pozvala, naj se je ali ga dotaknejo. Tako igralci kot prostovoljci so bili različnih spolov in spolnih usmeritev, pari so bili vedno ustrezno izbrani, reakcije prostovoljcev pa različne. Tu in tam je kak sicer iz prve navalil na joške, a večina je s presenetljivo količino človeškosti najprej poklepetala s pornografskim sogovornikom ali se začela z njim romantično poljubljati. Video najdete spodaj. Ena od pilotk, zaposlenih pri Air Canada, je pred približno štirimi meseci vložila formalno pritožbo zaradi pornografskih materialov, ki so jih moški kolegi menda kopičili v pilotskih kabinah letal. Letalska družba je takrat v izjavi za javnost zatrdila, da je opisano obnašanje omejeno na specifično floto letal Embraer in da bo identificirala ter kaznovala za incident odgovorne posameznike. A stanje se zaenkrat ni spremenilo, saj je še ena od pilotk nedavno vložila vnovično pritožbo, v kateri navaja, da je v cockpitu še vedno marsikdaj moč najti slike golih žensk in da gre za mnogo bolj razširjen problem, kot je letalska družba pripravljena priznati. Glede na to, da ženske žal predstavljajo zgolj tri odstotke vseh pilotov, resnih sprememb bržkone ne gre pričakovati prehitro. Zaključujemo s še enim zabavnim videoposnetkom (malo nižje), v katerem lahko tokrat najdete nekdanjo porno-, zdaj pa samo še -igralko, Sasho Grey. Ekipa YouTube kanala Machinima ETC jo je povabila na kratko gostovanje in z njo poustvarila nerodne SMS situacije, pobrane s Tumbler bloga Straight White Boys Texting. Na omenjenem spletišču so zbrani čudaški dialogi preko tek
Romano Anglunipe

Romano Anglunipe

Radio Študent, 3. november 2014 ― Cenjeni poslušalci, v tokratni oddaji boste deležni novic iz dogodkov, ki so potekali v okviru Zveze romske skupnosti Umbrella-Dežnik in sicer objavili bomo zmagovalca literarnega natečaja "V sožitju" in njegovo delo ter predstavili bomo teme, o katerih bodo gosti iz Slovenije in Makedonije razpravljali.  Ne bo manjkalo tudi odlične glasbe. Do slišanja vaš Haris.
Programske novice in novosti – november 14/1

Programske novice in novosti – november 14/1

Zavod Udarnik, 3. november 2014 ― Dobrodelni koncert: čLOVEnija – umetniki umetniku Nedelja, 9. november ob 19.00 “Včasih za nekaj časa glasba v kom utihne … takrat moramo ostali glasneje zapeti …” čLOVEnija – Umetniki umetniku je dobrodelni koncert, s katerim skušamo pomagati umetniku v stiski. Nastopajo: Aphra Tesla, Cabaret Patetico, Džezzva, Marko Grobler, Peter Andrej, Bilbi in Gregor Scenarij, moderiranje: […]
Potrpežljivost in pozornost

Potrpežljivost in pozornost

Dnevnik, 3. november 2014 ― Razstava Mie Lahkoo Pomagate? priznane spletne umetnice Annie Abrahams, ki je te dni na ogled v galeriji Aksioma, je test potrpežljivosti. Od obiskovalca terja točno tisto, česar mu začenja primanjkovati v dobi hitrega drsenja skozi
Zadnji film Robina Williamsa morda ne bo prišel v kinematografe

Zadnji film Robina Williamsa morda ne bo prišel v kinematografe

Večer, 3. november 2014 ― Film Boulevard (Bulvar), v katerem je avgusta preminuli Robin Williams nazadnje zaigral, morda ne bo prišel v kinematografe. Producenti namreč za film, ki je na newyorškem festivalu neodvisnega filma Tribeca (Tribeca Film Festival) prejel ugodne kritike, ne uspejo najti distributerja, piše The Independent. Williams je v filmu upodobil poročenega moškega srednjih let ...
1942 Rab – Matičnova Johana in njene punčke

1942 Rab – Matičnova Johana in njene punčke

Stare slike (Cerknica), 3. november 2014 ― Fotografija prikazuje Kamporsko polje na Rabu, posejano s šotori, v katere so namestili po šest internirancev, v dveh delih taborišča – posebej moške in posebej ženske z otroki. Na sliki ni videti, da so bili to stari vojaški šotori in da v njih ni bilo najosnovnejših pogojev za bivanje. Tudi tega se ne vidi, da […]
Nespregledano: Oktober

Nespregledano: Oktober

Airbeletrina, 3. november 2014 ― Bolj kot se bližajo zimski meseci, bolj se nam bere in manj želje imamo po tem, da bi sploh vstali iz postelje. In ker skozi okno, na čudovito vreme zunaj, pogledujemo z nekakšno slabo vestjo, se s pametnim telefonom, tablico ali knjigo (+ svetilko) zavlečemo pod odejo in beremo dalje. In o čem je uredništvo AirBeletrine bralo v mesecu oktobru? O nacionalnih karakterjih, ki so izmišljija; o oblačnem računalništvu, ki bo zavzelo svet; o reperjih-dilerjih in reperjih-poslovnežih; o Byronu, ki je bil navdih za prvega vampirja; o spletnih heklerjih, ki uničujejo življenja pisateljev; o nenavadnem razmerju med čistočo in literaturo v slovenskih knjižnicah; o zgodovini knjižnega poglavja in o literarnih pošastih – Halloween pač. Aja, pa vojna med Amazonom in velikimi založniki še vedno traja in Will Self še vedno piše osmrtnice poglobljenemu branju.
Ko so tovariši lovili zajce

Ko so tovariši lovili zajce

Večer, 3. november 2014 ― Te dni, debelega četrt stoletja po tem, ko so si Mariborčani v nabito polni dvorani Štuka (spomladi 1988) lahko v živo ogledali enega najslavnejših disidentov Titove Jugoslavije, Milovana Đilasa, ki ga je v Maribor pripeljal študentski časopis Katedra, je prišla z gostovanjem gledališčnikov iz Đilasove rodne Črne gore na deske mariborskega gledališča, SNG, dokumentarna drama Everyman Đilas, v ...
Reinkarnacija osemdesetih let

Reinkarnacija osemdesetih let

Večer, 3. november 2014 ― Pestro je bilo v Mariboru minuli praznični konec tedna, kar zadeva likovno umetnost. V Galeriji GT 22, na Glavnem trgu, se je na noč čarovnic ali pa na dan reformacije, kakor vam ljubše, zgodila ne reformacija, marveč Reinkarnacija Galerie 88. Nekoč že kar kultno mariborsko galerijo, kjer je bil tudi prostor številnih vročih okroglih miz in predavanj ob somraku prejšnjega socialističnega sistema ...
še novic