Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
8. december
― Izhodišča: Svet se danes sooča s številnimi krizami – ekološkimi, družbenimi in gospodarskimi – ki kličejo po novih pristopih in načinih razumevanja. Kljub dostopnosti podatkov in napredni tehnologiji, ki bi lahko omogočili boljše upravljanje s svetom, so družbe in posamezniki bolj razdrobljeni kot kadarkoli prej. Hitro razvijajoče se tehnologije spodkopavajo javni prostor in duševno zdravje, zaradi česar se ljudje počutijo vse bolj osamljene, izolirane in zmedene. Digitalna orodja, ki naj bi nas povezovala, pogosto prispevajo k še večji odtujenosti. Namesto kolektivnih vrednot so prevladale razdrobljene resničnosti. Primanjkuje skupnega razumevanja globalnih izzivov – kot so podnebne spremembe, migracije ali globoki premiki v družbenih in političnih razmerjih. Tradicionalni »tretji prostor«, kot sta ga opredelila Oldenburg in Bennett, ki je nekoč služil kot stičišče umetnosti, znanosti in družbe, danes ne nudi več varnega prostora za razmislek in povezovanje. Zato Pixxelpoint 2025 predlaga oblikovanje Četrtega prostora – nove, a intuitivno prepoznavne dimenzije, kjer se lahko povežemo z okoljem ter zanesemo na čute, odnose in skupno razumevanje. Gre za prostor odpora proti digitalni osamitvi, kjer raziskujemo koncept resonanc – povezav med posameznikom in njegovim okoljem, človeškim in nečloveškim, znanim in tujim. Cilj festivala je spodbuditi čustveno povezanost, občutek pripadnosti, kolektivno zavest in odgovornost. S predstavitvijo raznolikih vizualnih in performativnih praks, ki se upirajo tradicionalnim, evrocentričnim, pogosto moškim in rešitveno usmerjenim modelom,Pixxelpoint 2025 odpira prostor za razmislek o novih poteh skupnega sobivanja in sodelovanja umetnosti, znanosti ter širše družbe. Znanstveni in tehnološki napredek poganja sodobni svet, a za njegovo resnično razumevanje potrebujemo več sodelovanja med različnimi področji – zlasti takšnega, ki vključuje sodobno umetnost kot ključen glas v razpravah o prihodnosti. Problemi: Po drugi svetovni vojni s