Živel strip 13! - razstava udeležencev natečaja

Stripburger, 25. marec 2013 ― Živel strip 13! www.ljudmila.org/stripcore/zivel_striprazstava del udeležencev natečaja, podelitev nagrad in projekcija animiranih filmovOdprtje: Trubarjeva hiša literature, Ljubljana, petek, 29. marec ob 17.00 17.00 projekcija animiranih filmov 17.30 podelitev nagrad18.00 odprtje razstave del udeležencev natečajaŽivel strip! je letni nagradni natečaj za strip in animacijo za učence in dijake iz Slovenije in Furlanije-Julijske krajine, ki ga organizirata italijansko združenje Viva Comix in uredništvo revije Stripburger, ki jo izdaja Forum Ljubljana. V natečaju vsako leto predstavimo enega slovenskega in enega italijanskega stripovskega avtorja tako, da njune like iz stripov ponudimo udeležencem v navdih. Letos v glavnih vlogah nastopata Radovan s planeta Beta, ki ga je ustvaril Matjaž Schmidt, in Mimmo Balocco italijanskega risarja Roberta La Forgie. Slednji je ta lik ustvaril posebej za ta natečaj. Zaključni del projekta je razstava del udeležencev in podelitev nagrad. Nagrade prispev
Ni za čaj ali kako sem postala povezana s slovenščino

Ni za čaj ali kako sem postala povezana s slovenščino

Čas za slovenščino, 25. marec 2013 ― Nedavno objavljen Delov članek nam je razložil, kako se čim hitreje naučiti tujih jezikov. Kot navdušena jezikoslovka sem ga brala z zanosom in sem iskala nove nasvete. Že dolgo študiram tuje jezike, to je francoščino od enajstega leta starosti, španščino od petnajstega, ruščino od osemnajstega in slovenščino, moj najnovejši projekt, od enaindvajsetega leta starosti. Morda bi kdo rekel, da če še nisem našla svojega najučinkovitejšega načina učenja, je mogoče zdaj malo prepozno. Ampak so bili tisti nasveti v članku rezultati neke pomembne nemške raziskave in zaradi tega sem mislila, da bi morala biti zelo pozorna nanj. Brala sem naprej.  Stavek, ki me je pritegnil in ki mi je dal idejo za tole besedilo je bil naslednji: »Kdor se želi hitro in uspešno naučiti tujega jezika, mora učno snov navezovati na svoj vsakdan in na znanje, ki ga že ima.« Razmišljala sem o tem, da ko sem začela študirati slovenščino, sploh nisem imela prejšnjega znanja. Nisem imela nobene povezave z njo.  To, da moramo imeti konkreten razlog za učenje jezika, se me zdi precej običajna misel, ker me ljudje pogosto vprašajo: »Zakaj slovenščina?« ali »Imaš slovensko družino?«. Domnevajo, da obstaja naprej ugotovljen razlog, zakaj jo študiram. Priznam, da je zaradi podiplomske diplome na Univerzi v Nottinghamu slovenščina postala del mojega vsakdanjega življenja in sem zato učno snov navezovala na svoj vsakdan. Ampak vseeno, slovenščino sem začela študirati brez vsake povezave ali navezave nanjo.  Zaradi tega bi tudi zagovarjala to, da se je možno uspešno naučiti tuji jezik brez konkretnega razloga, brez konkretnega »zakaj«, in sicer da je možno ustvariti sam svojo povezavo z njim. Kadar premišljujem o tem, kako sem sama ustvarjala povezave s slovenščino, se mi zdijo posebno pomembne tri stvari:  Ljudje Brez dvoma so ljudje igrali najbolj pomembno vlogo pri mojem učenju slovenščine. Ko sem prvič prišla v Ljubljano januarja 2011, je bilo zelo mrzlo in megl

Dr. Cvetka Požar: Stoletje plakata

MAO, 23. marec 2013 ― Ob otvoritvi razstave je izšla tudi knjiga, ki se na več kot 350 straneh in v bogatem slikovnem gradivu ukvarja z razvojem plakata kot medijem vidnega sporočanja s poudarjeno nalogo grafičnega oblikovanja v 20. stoletju. Na voljo je v muzejski trgovini kot tudi v internetni trgovini MAO.

Taste of Vtol/ Okus Vtola

Cirkulacija 2, 22. marec 2013 ― V torek 26. marca 2013 Cirkulacija 2 vabi v svoje prostore v nekdanji tovarni Rog na predstavitev in druženje z moskovskim medijskim umetnikom, eksperimentalnim glasbenikom in graditeljem elektronskih instrumentov Dmitrijem Morozovim. Uradni del s predstavitvijo projekta ::vtol:: bo potekal med 20.00 in 22.00,  sledi pa še tišji zvočno družabni jam Potiho. Taste of Vtol/ Okus [...]
Ni temne strani lune

Ni temne strani lune

Airbeletrina, 22. marec 2013 ― Še pomnite, kako je digitalni zapis zamenjal magnetnega in je zvok dobil povsem nove razsežnosti? Kar se mene tiče, se mi je razlika vtisnila globoko v spomin predvsem zaradi primerka, na katerem sem jo imela čast opaziti – prvi CD plošček, ki sem mu v življenju prisluhnila, je bil namreč Atom Heart Mother skupine Pink Floyd.

OTROCI KLIČEJO POMLAD

Glasbena matica, 21. marec 2013 ― ponedeljek, 25. marec 2013, ob 17.30 Ljubljana, Glasbena matica, Lajovičeva dvorana, Vegova 5 Pevska pripravnica Otroški zbor Gasbene matice Solisti Pevske šoleThe post OTROCI KLIČEJO POMLAD appeared first on Glasbena Matica Ljubljana.

FOLK UNION: DRUŽINA MIKLAVŽ IZ MISLINJE

Glasbena matica, 21. marec 2013 ― sreda, 27. marec 2013, 20.00 Ljubljana, Miklošičeva 1, Kavarna Union Družina Miklavž prihaja iz Mislinje in predstavlja družinsko petje, ki je v današnjem času precej redko. Miklavževi pojejo pesmi, ki so jih nekdaj peli v družinskem krogu in ob različnih … Continue reading →The post FOLK UNION: DRUŽINA MIKLAVŽ IZ MISLINJE appeared first on Glasbena Matica Ljubljana.
Erotična privlačnost ženske s knjigo

Erotična privlačnost ženske s knjigo

Airbeletrina, 21. marec 2013 ― Vsi, ki živimo s književnostjo, smo po malem fetišisti. Včasih se ti v knjigarni kdo takole prikrade za hrbet in ti knjiga kar zleti z rok, ko s škrlatnim obrazom skočiš stran od polic. Če ste kdaj pri kom od nas na obisku, smuknite z izgovorom, da morate na stranišče, v spalnico in poglejte, kakšne kupe imamo na nočni omarici. Težji primeri imajo tiste z broširanimi platnicami celo pod povštrom ali na partnerjevi strani zakonske postelje (in to četudi so v resnici samski).
Konstruktivna nezaupnica vladi (2013)

Konstruktivna nezaupnica vladi (2013)

dataoko, 19. marec 2013 ― Iz več kot izvrstne strani www.delajozate.si (kako to da ne sprejemajo donacij?) sem skopiral glavni govor obstoječega premierja in govor kandidatke za premierski položaj na dan konstruktivne nezaupnice. Mogoče bom s tem naredil še kaj, zaenkrat samo dva oblaka besed. Janez Janša     Alenka Bratušek   Oba oblaka sta do neke mere zgovorna. Sam bi našel […]

Sledovi gibov / Traces of Movements (15.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― Inovativni skladatelj, glasbenik in filmski ustvarjalec Thierry De Mey ustvarja z največjimi koreografi sodobnega plesa, kot sta Wim Vandekeybus in Anne Teresa De Keersmaeker: med drugim je soavtor glasbe za predstavo in obenem režiser istoimenskega filma Rosas danst Rosas. V Španskih borcih bo v okviru 20 LET EN-KNAP predstavil pregled svojega bogatega in žanrsko izjemno raznolikega ustvarjalnega opusa. Z Jeanom Geoffroyjem, v živo.

What the Body Does Not Remember / Česar se telo ne spominja (1987) (25.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― What the Body Does Not Remember (Česar se telo ne spominja) v izvedbi skupine Ultima Vez je zmagoslavje drznosti, ki je za vselej spremenilo sodobni ples. Predstava enega najvplivnejših ustvarjalcev na področju sodobnega plesa, koreografa in filmskega ustvarjalca Wima Vandekeybusa, je na premieri leta 1987 osupnila tedanji plesni svet. Vandekeybus ter skladatelja Thierry De Mey in Peter Vermeersch so za svojo »brutalno konfrontacijo plesa in glasbe: nevarno pokrajino boja raziskavo...

Rosas danst Rosas (1983) (11.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― Rosas danst Rosas je obnovljeni kultni prvenec (1983) legendarne flamske koreografinje Anne Terese De Keersmaeker, ene najpomembnejših ustvarjalk na področju sodobnega plesa iz 2. polovice 20. stoletja, ki je v tej predstavi s svojo muzikaličnostjo in strogim, čistim plesnim minimalizmom pritegnila takojšnjo pozornost mednarodne javnosti. Rosas danst Rosas vključuje štiri plesalke in pet poglavij, prežetih z intenzivno fizično energijo. Njena plesna skupina in produkcijska hiša Rosas...

Plafona (20.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― Tehno glasba, sunkoviti gibi in predvsem hiter tempo so razpoznavni znaki futurističnega plesnega stila vizionarske izraelske koreografinje Sharon Eyal, nekdanje koreografinje izraelske skupine Batsheva Dance Company, ene mednarodno najbolj priznanih svetovnih plesnih skupin. Malone robotizirana govorica telesa in prepričljiv aranžma sta v ospredju tudi v predstavi Plafona, ki jo je ustvarila skupaj z Gaijem Beharjem za 11-člansko zasedbo plesne skupine Nacionalnega gledališča iz...
Tiao po jie

Tiao po jie

Airbeletrina, 19. marec 2013 ― Dolgo časa je preteklo od mojega prvega obiska. Leta 2010 sem v te hribe in kotline okoli Longlina in De'e padel na slepo oziroma le na podlagi prgišča govoric. Tedaj smo še vsi bolj ali manj sanjali o napredku in telefonih z velikimi zasloni in s podatki, ki jih premikaš s kazalcem. Zdaj je prizor, ko v družbi za mizo vsaj polovica udeleženih namesto pogovora drsa po zaslonih, nekaj vsakdanjega. In vse pogosteje slišim, kako je »vse skupaj en dolgčas«, in se ne morem upreti ideji, da je s prihodom teh ekrančkov v naša življenja – zaradi njihove ubogljivosti in reakcij, ki jih merimo s trenutkom – vse to, kar se dogaja zunaj njih, postalo neprimerljivo prepočasno in »dolgočasno«. Ni se spremenila resničnost.
še novic