Radio Študent,
27. oktober 2014
―
Kranky, 2014
Letos mineva 13 let od zadnje izdaje albuma basista Roberta Donne in kitarista ter pevca Marka Nelsona, ki sta skupaj s klaviaturistom Carterjem Brownom nastopala pod imenom Labradford. Po vsega skupaj 10 letih so se njeni člani soglasno odločili, da skušajo najti svoje glasbene poti v samostojnih, večinoma post-rockovsko obarvanih projektih. Robert Donne se je priključil slow-core skupini Spokane, Mark Nelson pa je nadaljeval z ustvarjanjem pod imenom Pan American. A Labradford ni nikoli uradno razpadel. Prijateljske vezi, ustvarjene tekom let, so se venomer ohranjale in tako sta Mark in Robert v zadnjih letih kovala nov projekt, tokrat pod imenom Anjou. V izbrane vrste se jima je pridružil še bobnar Steven Hess, ki se je lansko leto priključil Markovemu Pan Americanu. Skupaj so kot rezultat štiriletnega dela
15. septembra letos izdali svoj istoimenski prvenec pri založbi Kranky, s katero so sodelovali že kot Labradford.
Anjou se ne sliši preveč podobno kot katerikoli drugi projekti njegovih članov, so si pa podobni v določenih elementih. Predvsem je očitno, da uberejo neko vmesno, novo pot raziskovanja zvoka, pri kateri izhajajo iz znanih vzorcev. Kjer je bil pri Labradfordu recimo prevladujoč zasanjajoč drone, je pri Anjou večkrat v ospredju vseskozi nenasilno šumenje. Komadi so še vedno počasnejše, umirjene narave, katerih glavno gonilo in vezivo albuma je ravno variiran ambientalni noise. S pomočjo modularnih naprav in popularnega Max/MSP programiranja Mark in Robert v živo ustvarjata pomirjujočo poslušalno atmosfero. Temu se tekom albuma pridružujejo občasni, efektov-polni ritmični udarci, kot recimo pri komadu Readings, na katerem se nasičen in razbit zvok činel zlije s prijaznejšim, valovitim ozadjem.
Nasploh so komadi daljše narave, a ne predolgi, da bi se v njih izgubili. V nekaterih daljših, kot sta na primer Sighting in Backsight, je uporabljen recept komadov, ki je bil uporabljen pri veliko post-rockovskih bandih od 90-