Radio Študent,
7. februar 2017
―
Polyvinyl, 2017
<a data-cke-saved-href="http://fredthomasmusic.bandcamp.com/album/changer" href="http://fredthomasmusic.bandcamp.com/album/changer">Changer by Fred Thomas</a>
Kolesje glasbene industrije je s svojo osredotočenostjo na novo, mlado in drzno pogosto precej neizprosno. Trud veteranov najrazličnejših scen, ki v lokalne ali pa žanrsko opredeljene glasbene skupnosti desetletja vlagajo svoj čas, pot in denar, pogosto ostane nepoplačan, zato je še toliko bolj razveseljujoče, ko se kateremu izmed teh starost po dolgih letih le posreči preboj. Spomnimo se, kako veseli smo bili za Jamesa Alexa, filadelfijskega liferja, ki je v poznih tridesetih s svojo zasedbo Beach Slang tako rekoč čez noč končno zaživel svoje rokenrolovske sanje.
Nekaj podobnega, le da z malo manj medijskega pompa, je leta 2015 doživel Fred Thomas. Po dvajsetih letih upravljanja neodvisnih založb, igranja v najrazličnejših bendih in izdajanja razpršenega solo materiala se mu je na radar širše publike naposled le uspelo plasirati s ploščo All Are Saved, izdelkom, ki je svojo moč našel ravno na presečišču veteranske modrosti in zagnanosti ter delne resigniranosti srednjih let. Album je stal na ramenih središčne kompozicije Bad Blood, duhovitega, grenkega in nasičenega toka besed, ki je spretno povzel prav situacijo rahlo godrnjavega glasbenika, ki se mora ukvarjati z banalnimi odvečnostmi neke glasbene scene.
Tudi Thomasovo novo ploščo Changer, ki je izšla konec januarja, zaznamuje podoben komad. Open Letter To Forever je pesem, ki je zgrajena na nadvse humorni in jedki anekdoti o interakciji z mladimi lokalnimi panksi po nekem koncertu. Freda nehvaležni mladeniči označijo za hipsterja, ta pa si sam pri sebi misli, da je v letih, ko bi že lahko bil njihov foter, in da se pastelni toni njegovih oblek med seboj v bistvu odlično ujemajo. Genialno! Predvsem zaradi navihane stoičnosti izrečenega, ki občasno, tudi zaradi barve glasu,