Javna agencija za knjigo,
26. februar 2014
―
Skladno z 41. členom Zakona o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 51/02, 51/04 in 33/11) Javna agencija za knjigo Republike Slovenije uporabnike storitev vabi k javni razpravi o spremembi Tarife za izvajanje storitev. Obrazložitev predloga spremembe Tarife za izvajanje storitev Javne agencije za knjigo Republike Slovenije
Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) (Uradni list RS, št. 40/12, 96/12 – ZPIZ-2, 104/12 – ZIPRS1314, 105/12, 25/13 – odl. US, 46/13 – ZIPRS1314-A, 47/13 in 56/13 – ZŠtip-1), ki je bil sprejet maja 2012, je bistveno spremenil financiranje JAK iz državnega proračuna, saj je v 50. členu določil: »Iz sredstev državnega proračuna, ki jih agencija pridobi na podlagi pogodbe, sklenjene z ministrstvom, pristojnim za kulturo in znanost, se lahko financira izključno izvajanje dejavnosti in nalog agencije (programski stroški agencije), ne pa tudi delovanje agencije (stroški tekočega poslovanja agencije). Izjemoma se lahko, v primeru da izvenproračunski prihodki na letni ravni ne zadoščajo za pokrivanje stroškov delovanja agencije, iz sredstev državnega proračuna financira stroške dela do največ treh zaposlenih.« Zaradi te spremembe je JAK na podlagi 40. člena Zakona o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02, 51/04 in 33/11) januarja 2013 uvedla Tarifo za izvajanje storitev (Uradni list RS, št. 4/13). Julija 2013 je bil sprejet Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Javni agenciji za knjigo Republike Slovenije (ZJAKRS-A) (Uradni list RS, št. 63/13), ki v 10. členu odpravlja prej citirane omejitve ZUJF: »V Zakonu za uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12, 96/12 – ZPIZ-2, 104/12 – ZIPRS1314, 105/12, 25/13 – odl. US, 46/13 – ZIPRS1314-A, 47/13 in 56/13 – ZŠtip-1) se črta 50. člen (11. točka z naslovom »Zakon o javni agenciji za knjigo Republike Slovenije«).« JAK je skladno s to spremembo v dogovoru in skladno z usmeritvami pristojnega ministrstva pripravila Letni program dela in finančni načrt JAK za leto 2014, ki predvideva f