Koridor,
27. oktober 2014
―
Režiser: Aleksandar Popovski
SNG Drama Ljubljana,
16.10.2014 ob 20:00
Vojna na odru SNG Drama izgleda tako mikavno, da najbrž spreobrne še najbolj zaprisežne pacifiste. Ravno prav ščegetajoče kruta in pokvarjena je, pa vseeno v svoji preprosti človeškosti tako neskončno razsvetljena, da si ne moremo kaj, da si je sedeč v temni dvorani ne bi skrivaj zaželeli, mogoče vsaj zato, da se spet spomnimo, kako sočnoje zares biti človek.
Osrednji lik predstave Figurae Veneris Historiae Magnus Hirschfeld je dejanska zgodovinska osebnost, prvi doktor seksolog, Einstein seksa, Jud in za povrh še gej. Jasno je, da mu s takšnim rojstnim listom usoda ni bila najbolj mila, vseeno pa nas Janez Škof kot njegovo gledališko utelešenje skozi predstavo, v kateri Hirschfeld igra vlogo nekakšnega disintegriranega pripovedovalca, večkrat po hipijevsko opozori, naj verjamemo v ljubezen, ki je tisto pravo gonilo uprizoritve. Kolaž vojnih slik, ki spominja na literarno zbirko kratkih zgodb, nam skozi kalejdoskop različnih oči osvetljuje nianse taiste Ljubezni, nerazdružljivo povezane z Nasiljem, Strahom, Spolnostjo in preostankom velikih besed te vrste. Popovski nas namreč postavlja pred dejstvo, da se nam kljub stoletjem in tisočletjem truda še vedno ne sanja, kje je meja med fukom in ljubljenjem, med nasiljem in nežnostjo, med delirijem in orgazmom in zakaj nam vse skupaj tako neznansko paše. Režiser tako prispeva le kapljico v pregovorno morje že domišljenih razmislekov na to temo, pa vendar to naredi na lirski in svojski način. Liki so nalašč karikirani, togi, tako da se mestoma zdi, da gledamo kakšno črno komedijo, kljub temu pa zasedbi uspe izjemna interpretacija. Če se nam na začetku predstave zdijo plitvi in nedodelani, zgolj inštrumenti smeha, se tekom zgodbe nanje nalepi toliko čustev in doživljajev, da so nam na koncu bliže od lastnih sester in bratov. Ko se vsi nastopajoči na začetku predstave zazrejo v nas skozi kvadraten neonsko žareč okvir, se nam dejansko zazdi,