Špehšpilja,
26. avgust 2015
―
NWA spadajo med tiste srečne bende, ki so bili ob pravem času na pravem mestu, da so z ujetjem duha časa redefinirali žanr, v katerem delujejo. Če je pred njimi vse glavno rapersko ustvarjanje gravitiralo na vzhodno obalo ZDA s središčem v petih newyorških četrtih, so oni pritegnili pozornost na zahod, ki se je kljub soncu in vročini izkazal za mračnejšega od hladnega New Yorka. Jezni mladci iz losangeleškega Comptona so v mikrofone zmetali gnev nad življenjem v revnih četrtih, kjer se je dilanje droge zdelo edini izhod v boljše življenje in kjer te je zaradi trenj med tolpama Cripsov in Bloodsov lahko glave stala že napačna barva modnega dodatka. Zato ni nič čudnega, da je en najmočnejših prizorov v filmu Straight Outta Compton sprehod dveh članov nasprotnih tolp, ki v kaosu neredov po oprostitvi policistov, ki so pretepli Rodneyja Kinga, mirno koračita proti policijskemu kordonu s skupaj zavozlanima rdečo in modro ruto. Filmsko biografijo samooklicane najnevarnejše glasbene skupine vseh časov sicer stalno prežema to trenje, od uvodnega prizora z Ice Cubom, kjer na šolski avtobus vkorakata razhudena silaka, do potencialnih obračunov na založbi Death Row, kjer v rdečo odeti Suge Knight težko pogoltne sodelovanje z modrim Snoopom.
Film bi na grobo lahko razdelili na tri dejanja: formacija skupine, megauspeh in razkroj, ki mu sledi spravno dejanje glavnih treh akterjev, Eazy-E-ja, Ice Cuba in Dr. Dreja. Da so prav oni središče celotne zgodbe, ni zgolj posledica dejstva, da so edini trije člani širše zasedbe, ki so bili deležni širše prepoznavnosti in uspešnih solističnih karier, marveč tudi to, da so med producenti Dr. Dre, Ice Cube in Eazy-E-jeva vdova Tomica Woods-Wright. Drugi člani so potisnjeni na stranski tir in se pojavljajo bolj kot podkrepitev glavni trojki kot samostojne in razdelane osebnosti, ali pa jih v primeru Arabian Princea sploh ni v filmu.
So pa zato glavne osebe – vsaj v prvih dveh tretjinah filma – prikazane presenetljivo neolepšano. Film se iz