Špehšpilja,
14. oktober 2015
―
Letošnji september je prinesel še zadnji dve v nizu rošad gostiteljev večernih in nočnih oddaj na ameriških televizijah. Late Show s Stephenom Colbertom, ki je nasledil Davida Lettermana, je medtem, ko berete te vrstice, zakorakal v četrti teden predvajanja, The Daily Show, kjer je Jona Stewarta zamenjal Trevor Noah, pa se je komajda otresel deviškosti premiernega tedna. Prvi že televizijska institucija, ki je s svojo satirično oddajo Colbert Report skrbel za najostrejše mainstreamovsko bičanje političnih traparij, drugi stand up komik, zvezda v rodni Južnoafriški republiki, drugod pa bolj kurioziteta, ki se je med drugim kalil tudi kot dopisnik oddaje, ki jo je prevzel.
A vseeno sta bili obe osebi, ki sta se znašli na svežih voditeljskih mestih, novi. Noah zaradi že omenjene manjše prepoznavnosti pred širokim televizijskim občestvom, Colbert pa zaradi dejstva, da je za novo službo odvrgel lik gorečega republikanca, ki je bil skorajda petnajst let edina podoba, s katero se je predstavljal v javnosti. Zato je bil znani človek, skrit za masko, skorajda večja neznanka kot manj znani komik.
Trije tedni niso merodajni za dokončno oceno uspešnosti pogovorne oddaje, kaj šele zgolj nekaj dni, a vseeno je iz videnega mogoče sklepati, da menjavi nista bili brci v temo. Colbertova nova (pravzaprav stara) podoba mu omogoča večjo iskrenost pri stikih z gosti, četudi za ceno nekdanjega ošpičenega jezika, s katerim je znal sogovornike spravljati v zadrego. Resda tisti, ki so s selitvijo Colberta na večji oder pričakovali Poročilo na steroidih, niso dobili pričakovanega, kar je bilo jasno vnaprej, saj je format Pozne oddaje kljub vsemu namenjen širšim in manj nišnim demografskim skupinam, kakršne je pokrival prej. Zdi se, kot da bi se v njem prebudilo nekaj pozabljene deške pobalinskosti, ki uživa v razširjenem spektru norčij, ki jih omogoča novi položaj.
A če je pri Colbertu začutiti opazen rez z Lettermanovo zapuščino in pred gledalci nastaja nova podoba Late Showa, je najbol