Fenomen Vojne zvezd

Fenomen Vojne zvezd

MMC Film, 26. januar 2016 ― Celo na gospodarsko, tehnološko in medijsko vse bolj povezanem svetu menda ni prav veliko zgodb, o katerih bi se lahko pogovarjali in si jih delili tako prebivalci Patagonije kakor prebivalci . . .
Wattpad ne pomeni konca romana

Wattpad ne pomeni konca romana

Lenart J. Kučić, 26. januar 2016 ― Na prelomu tisočletja so natisnili približno 100.000 izvodov tega časopisa. Veliki glasbeni­ zvezdniki so prodali po več ­milijonov albumov in filmski studii oskrbovali domače kinematografe s posnetki na dragih devedejih. Založništvo je bilo velika gospodarska panoga, ki je lastnikom prinašala velike prihodke – dokler ga ni zamajal internet Prva objava: Književni listi, 26. januar 2016 […] Sorodne vsebine: Počitniško branje z elektronsko knjigo Aleks Jakulin, varuh pravic ustvarjalcev Zakaj bi plačali celo knjigo, če ste se je naveličali že Amazon: globalna trgovina s skoraj vsem Adriaan van der Weel, zgodovinar knjige
Estela Žutić

Estela Žutić

Koreografski imenik, 26. januar 2016 ― plesalka, koreografinja, performerka, plesna pedagoginja Estela Žutić, rojena leta 1974 v Celju, se je pri enajstih letih priključila današnjemu Plesnemu forumu Celje (takratnemu Plesnemu gledališču), najprej otroški skupini in kasneje ansamblu. Dragocene plesne in odrske izkušnje pa si je nabirala tudi na vsakodnevnih treningih sodobnega plesa na raznih seminarjih pri…

NONKEEN (R&S Records)

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― Nils Frahm se vrača v Šiško! Po izjemni lanskoletni solo koncertni predstavi, tokrat Nils prihaja v družbi svojih dveh prijateljev iz otroštva, s katerima je ponovno obudil elektronski bend nonkeen. Nils Frahm, Frederic Gmeiner in Sebastian Singwald s kombiniranjem in … Preberi več →

NONKEEN (R&S Records)

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― Nils Frahm se vrača v Šiško! Po izjemni lanskoletni solo koncertni predstavi, tokrat Nils prihaja v družbi svojih dveh prijateljev iz otroštva, s katerima je ponovno obudil elektronski bend nonkeen. Nils Frahm, Frederic Gmeiner in Sebastian Singwald s kombiniranjem in … Preberi več →

NONKEEN (R&S Records)

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― Nils Frahm se vrača v Šiško! Po izjemni lanskoletni solo koncertni predstavi, tokrat Nils prihaja v družbi svojih dveh prijateljev iz otroštva, s katerima je ponovno obudil elektronski bend nonkeen. Nils Frahm, Frederic Gmeiner in Sebastian Singwald s kombiniranjem in … Preberi več →
Dejmo se Ment

Dejmo se Ment

Torpedo, 26. januar 2016 ― Torpedo se vrača in leti proti vašim ušesom s prvim podkastom v letu 2016. Izak Košir bo tokrat gostil predstavnika prihajajočega festivala Ment – Mirana Rusjana in Matjaža Mančka. Prvega sicer bolje poznate kot prvega človeka Moonlee Records in vsega, kar spada zraven, drugega pa kot programskega vodjo Kina Šiška. Festival Ment bo potekal od 3. do 5. februarja na več lokacijah v Ljubljani in bo ponudil tako glasbeni, kot tudi konferenčni program. Letošnji odmik od oznake "showcase festival" pa želi poudariti predvsem glasbo. Urnik, nastopajoče in goste lahko preverite na tej povezavi. Komu vse je Ment namenjen? Kaj bodo imeli od njega tisti znotraj glasbene industrije in kaj tisti zunaj nje? Predstavniki katerih tujih festivalov prihajajo v Slovenijo poslušat slovenske bende? Ali Ment slovenskih glasbenikom odpira vrata v tujino? Vse to in še več v prvem Torpedu v novem letu. P.S.: Med "več" spada tudi odgovor na vprašanji, kdo je prinesel mandarine in kaj se je med snemanjem dogajalo v sosednjem studiu. A za to boste morali kar dobro napeti ušesa. Aja, pa Tomaž se je vrnil. #Tor5 #Torpedo #podkast
Zablode Vesne Vuk Godina

Zablode Vesne Vuk Godina

Torpedo, 26. januar 2016 ― Dvanajstega januarja se je v Slovenskem mladinskem gledališču odvila okrogla miza z naslovom Feminizem nekoč in danes. Sodelujoči govornici Manca Grgič Renko in Vesna Vuk Godina naj bi z moderatorko Katjo Perat izmenjali lastne poglede na feministična gibanja, vendar se je debata prelevila v predavanje o socialni antropologinji. Renko je na začetku dejala, da se identificira kot feministka, in izpostavila, da se je tako težje identificirati izven Ljubljane. Godina se je odzvala, rekoč, da je feministka na univerzitetni ravni prestižna in stereotipna identifikacija, ki je postala ideološko obremenjena, in ker se ne identificira z ideološkimi polji, zavrača tudi feminizem oziroma se identificira le s prvim valom feminizma. Tu Godina pade prvič, saj meša vale feminizma, kot ji uči sodobna zgodovina feminizma na Zahodu, in se ne zaveda njihovih pomanjkljivosti in kritik. Na vprašanje Perat, kaj zanjo pomeni prvi val feminizma, je dejala, da vključuje pravico do zaposlitve, splava itd. To pa so predvsem zahteve drugega vala iz druge polovice 20. stoletja. Poleg tega je prvi val, s katerim se istoveti Godina (vsaj po besedah sodeč, po vsebini pa z drugim valom), prepreden z rasizmom in kolonializmom in je bil zelo nevključujoč do nebelih žensk, kar je podedoval tudi drugi val in k temu dodal še transfobijo. Dvojna merila ocenjevanja žensk in moških Pogovor je nato zavil v zgodovinsko primerjavo položaja žensk in feminizma, tako je Renko izpostavila velike spremembe v času nekdanje Jugoslavije, ki je dala ženskam pravice, ki jih imajo še danes. Godina je nadaljevala s časom po razpadu in poudarila, da je razpad nekdanje države in Vzhodnega bloka povzročil retradicionalizacijo. Padec Berlinskega zidu je v nekdanjih socialističnih republikah povzročil propadanje tovarn, kar je privedlo do brezposelnosti in najbolj so nastradale ženske, ki so bile potisnjene v zasebno sfero. Ženske so tako izgubile dostop do javne sfere, po mnenju Godine, za vedno. Ravno potiskanje žen

Bistvo družine ni tradicija, ampak ljubezen

Večer, 26. januar 2016 ― Čarovnica iz Zgornje Davče, politično-absurdna drama Rudija Šeliga, bo v petek po štirideset letih prve in doslej tudi edine uprizoritve ponovno zaživela. 1977. leta jo je na celjski oder postavil Dušan Jovanović, v glavni vlogi pa je blestela Milada Kalezić. Tokrat je režiser Damir Zlatar Frey, Darinka Ana Urbanc, Niko pa Matevž Biber. Šeligova drama je, kot navajajo v SNG Maribor, svojevrstno nadaljevanje drame Lepa Vida in se dogaja v domu srednjeslojne družine, v katero se je omožila Darinka. Ta se znajde v trikotniku med "hladno, zahtevno in neusmiljeno" materjo, ki jo igra Irena Varga, "ves čas do absurdnosti tekmovalnim" očetom, ki ga igra Aleš Valič, ter "nemočnim, zapitim" Nikom. "Temeljno vprašanje, ki me zanima v Čarovnici, je, kaj se je zgodilo z represijo. To je tekst o represiji. Kaj se je v zvezi s tem vprašanjem spremenilo danes, 40 let po tem, ko je Šeligo pisal ta tekst? Kot smo lahko ugotovili med analiziranjem ...

Art kino v Koloseju? Končno

Zavod Udarnik, 26. januar 2016 ― Objavljeno v časopisu Večer 19. januarja, 2016. Trenutno si lahko v Koloseju Maribor ogledate Taksi, napovedujejo pa se še druge filme iz Art kino mreže Petra Vidali Ko smo pretekle dni pogledali spored Koloseja Maribor, smo presenečeni zagledali naslov Taksi. A se vrti kje še kak drug Taksi kot Panahijev? Ne, pravi je, saj piše, da je iranski film. […]
Revolucionar

Revolucionar

Miha Mazzini, 26. januar 2016 ― Zgodbe pač nastanejo tako, da si izmislim neko osebo v neki situaciji. In ko so napisane in objavljene, še vedno ostanem pozoren, če se podobna situacija zares zgodi. Leta 2012 je pri založbi Goga izšla knjiga kratkih zgodb z naslovom Polni koledarji, prazni dnevi. V njej je tudi zgodba z naslovom Revolucionar o človeku, ki ... [>>>>>>>]

Izpod peresa Ivana Sivca izšli knjigi o Celjskih grofih

Misli, 26. januar 2016 ― Izpod peresa Ivana Sivca sta izšli knjigi o Celjskih grofih Bleščeče celjske zvezde in Vitezi jutranje zarje. Kot je na današnji predstavitvi v Celju povedal Sivec, so Celjski grofje in knezi zanj poseben izziv. O njih se je nekdaj precej pisalo, v zadnjih desetletjih pa sorazmerno malo.

Glasbena novela pred tretjim branjem

Večer, 26. januar 2016 ― Državni zbor je danes v drugi obravnavi s 66 glasovi za in nobenim proti podprl vladno novelo zakona o medijih, ki ureja predvajanje slovenske glasbe na radijskih postajah in regulacijo sovražnega govora v spletnih medijih. Zadostno podporo je zbralo tudi koalicijsko dopolnilo v zvezi s kvotami in intervali predvajanja slovenske glasbe. V javni razpravi je novela naletela na buren odziv, zlasti v delu, ki se nanaša na predvajanje slovenske glasbe na radiu. Po koalicijskem dopolnilu, ki ga je 13. januarja sprejel odbor za kulturo, bi moral radio med 6. in 18. uro predvajati najmanj 70 odstotkov celodnevnega deleža slovenske glasbe, ki za javni radio znaša najmanj 40 odstotkov vse predvajane glasbe, za radio s programom posebnega pomena najmanj 25 odstotkov, za komercialni radio pa najmanj 20 odstotkov. Na današnji seji pa je državni zbor izglasoval novo dopolnilo SMC, DeSUS in SD, po katerem bo moral radio med 6. in 19. uro predvajati najmanj 60 odstotkov ...

Kinobog profit

Zavod Udarnik, 26. januar 2016 ― Objavljeno v Večeru 19. januarja, 2016. Magdalena Medved, DIREKTORICA NEKDANJIH MARIBORSKIH KINEMATOGRAFOV Ljubitelji kina so me mnogokrat spraševali o vzrokih za odsotnost kinoteke v Mariboru. Pri tem pa so imeli v mislih željo in potrebo po umetniško in avtorsko podpisanih filmih, ki jih povzamemo v besedni opredelitvi art filmi, art kino. Velika organizacijska, pravna in vsebinska […]
ORALNI ANALI 11

ORALNI ANALI 11

Radio Študent, Oralni anali, 26. januar 2016 ― Okrogla miza, intervju ali pogovor Anže Zorman 28. 1. 2016 - 21:30 ORALNI ANALI 11  / Oralni anali play pause stop mute unmute 2016-01-28-oralni-anali-oralni-anali-11.mp3 Richard Foster je glasbeni novinar, založnik in muzikant. Bil je glavni urednik revije Incendiary, redno piše za The Quietus, Louder than War, Vice (Noisey), True Faith, Luifabriek in Sounds XP. Je soustanovitelj nizozemske “eksistencialistično nesmiselne” založbe Smikkelbaard in vodi klubske večere AA v Leidnu. Raziskuje nizozemska post-punk in punk gibanja.  "...music journalism is by its nature an odd profession, and attracts many odd and fragile people. I wouldn’t dispute that. I think you have to embrace the oddness of a situation where you expend a lot of time, energy and effort in getting to the bottom of a subject that is, by its nature, ephemeral and often seen as valueless. 1500 words squeezed out of your cranium, and then meticulously rewritten and edited, for a record made by a bunch of half-arsed twentysomething hobbyists that goes on to sell fifty copies and only read by your mates? Well, why not? However I will say this. The inherent oddness, the feeling of the utter futility of it all, need not be a bad thing. In fact it is essential. In another book (a very, very “wyrd” one, The White Goddess) Robert Graves made the distinction between court poets and gleemen. Gleemen were the village jesters working on the fringes and living by their wits, in contrast to the court poets, there to reflect the majesty of their employers. Good rock journalism has the gleeman element at its very core and rock journalists should recognise and embrace their role. The trickster, the shyster, the village entertainer. That’s what we do. Conjure up ephemeral, brightly burning squibs and firecrackers that blaze in the night air, only watch them splutter and die. Then we light the next one."
Razstava slovenske umetnice Valerie Wolf Gang v Črni gori

Razstava slovenske umetnice Valerie Wolf Gang v Črni gori

Slovenci.si, 26. januar 2016 ― Podgorica- V Centru za sodobno umetnost v Podgorici bodo nocoj odprli pregledno razstavo slovenske video umetnice Valerie Wolf Gang. Razstava Fragmenti časa in realnosti prinaša izbor video del, ki jih je avtorica ustvarila na delovnih potovanjih v tujini. V svojih videih umetnica predstavlja družbene in politične posebnosti nekaterih kultur. Wolf Gangova (1990) se pri ustvarjanju […] The post Razstava slovenske umetnice Valerie Wolf Gang v Črni gori appeared first on Slovenci.

Razpotja predstavljena na popularni katalonski TV oddaji

Razpotja, 26. januar 2016 ― Eden od ciljev Razpotij je, da približajo evropske debate slovenskemu bralstvu in hkrati Slovenijo postavijo na evropski zemljevid. Tokrat nas je prišla obiskat ekipa katalonske javne televizije TV3, ki je eno v seriji oddaj Afers exteriors (Zunanje zadeve) posvetila Sloveniji, znotraj nje pa tudi reviji Razpotja (med 9:45 in 11. minuto). Eden izmed glavnih sogovornikov voditelja oddaje je ravno naš urednik Luka Lisjak Gabrijelčič, ki je predstavil poslanstvo revije v sklopu pogovora o slovenski kulturi, identiteti ter dediščini krvavega 20. stoletja na obmejnih prostorih, kot je Goriška. Oddaja je bila predvajana v nedeljo, 24. januarja, in je požela veliko zanimanje katalonske javnosti.

(NI)SEM – plesno-glasbena predstava

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― (Ni)sem je predstava o samouresničitveni obsesiji, v kateri živimo. Je fuzija dosedanjega dela slovenske plesne skupine CoraViento, ki spaja tradicijo in fusion in zadnjih nekaj let ustvarja izjemne odrske presežke, ki jih v sodelovanju z izjemnimi glasbeniki in pevko Mario Keck zdaj zlivajo … Preberi več →

(NI)SEM – plesno-glasbena predstava

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― (Ni)sem je predstava o samouresničitveni obsesiji, v kateri živimo. Je fuzija dosedanjega dela slovenske plesne skupine CoraViento, ki spaja tradicijo in fusion in zadnjih nekaj let ustvarja izjemne odrske presežke, ki jih v sodelovanju z izjemnimi glasbeniki in pevko Mario Keck zdaj zlivajo … Preberi več →

(NI)SEM – plesno-glasbena predstava

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― (Ni)sem je predstava o samouresničitveni obsesiji, v kateri živimo. Je fuzija dosedanjega dela slovenske plesne skupine CoraViento, ki spaja tradicijo in fusion in zadnjih nekaj let ustvarja izjemne odrske presežke, ki jih v sodelovanju z izjemnimi glasbeniki in pevko Mario Keck zdaj zlivajo … Preberi več →

Premiera Čarovnice iz Zgornje Davče v režiji Damirja Zlatarja Freya

SNG Maribor, 26. januar 2016 ― Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo v petek, 29. januarja 2016, v Stari dvorani premierno uprizorila dramo Rudija Šeliga Čarovnica iz Zgornje Davče v režiji Damirja Zlatarja Freya. Igrajo Aleš Valič k. g., Irena Varga, Matevž Biber in Ana Urbanc ter Lana Bauman, Tina Benko, Dalanda Diallo, Rebeka Hanžel, Katarina Barbara Kavčič, Amy Anne Kennedy, Ema Križič, Katarina Rijavec in Manca Vukelič.

Pisana beseda v knjižničarstvu

Biblioblog, 26. januar 2016 ― Dne 23. januarja 2016 se je v prostorih Centralne ekonomske knjižnice, Univerze v Ljubljani odvijalo strokovno srečanje Društva bibliotekarjev Ljubljana, na temo Pisana beseda v knjižničarstvu. Glavni namen srečanja je bil, spodbuda k objavljanju informacij o dejavnostih v knjižnicah in stroki. Prvo predavanje o pisanju strokovnih prispevkov je vodila ga. Melita Ambrožič. Melita Ambrožič: Strokovni prispevki – kdo, kdaj, zakaj, kako … Čeprav je za pisanje strokovnega besedila primeren vsak, pri piscih besedil pogosto prihaja do samorefleksije in občutka izpostavljanja. Prispevki pomenijo način komuniciranja, razvoj veščin pisnega izražanja ter spodbujajo razmislek in razpravo o določenem strokovnem vprašanju. Pri pisanju ne smemo dopustiti, da bi pred veseljem do pisanja prevladale habilitacije in seštevanje točk. V pomoč kdaj pisati, nam je tudi lahko spremljanje medijev, kdaj se knjižnice pojavljajo v njih. Pomembno je, da se vnaprej odločimo, ali bomo pisali znanstveni ali strokovni članek, ter temu ustrezno prilagodimo tudi samo strukturo članka. Pozorni moramo biti na zgradbo, strukturo prispevka, sestavne dele, znanstveno opremo (citiranje, opombe, reference, …), način predstavitve podatkov, povzetke, priloge, spoštovanje avtorskih pravic, jezikovno pravilnost in terminološko ustreznost. Janez Jug: Tipologija dokumentov v luči raziskovalne dejavnosti in v luči Meril za ocenjevanje strokovne usposobljenosti Pravilnika o imenovanju v strokovne nazive v knjižnični dejavnosti Sistem tipologiranja dokumentov obstaja že od maja 1996. Pred tem je od začetkov COBISSa Univerza v Mariboru uporabljala svojo bibliografijo, Univerza v Ljubljani pa je vodila poročila o delu. Poleg člankov in monografij so kasneje v tipologijo vključili še izvedena dela oz. t. i. dogodke. Trenutno v bazi SICRIS razvijajo prototipno orodje za izpise za potrebe habilitacij. Pri projektu trenutno že sodelujejo Univerza na Primorskem, Fakulteta za elektrotehniko, Univerze v Ljubljani in

Jeffrey Schoenaers

Zavod En-Knap, 26. januar 2016 ― Belgija (1994), član EKG od januarja 2016. Jeffrey se je začel plesno izobraževati leta 2009 na de!Kunsthumaniora v Antwerpnu, pod umetniškim vodstvom Guyja Pauwelsa, kjer se je učil temelejv sodobnega plesa in se seznanil z različnimi tehnikami. Po diplomi leta 2013 se je pridružil Kraljevemu konservatoriju v Antwerpnu pod umetniškim vodstom Iris Bouche, kjer je poglabljal svoje znanje o plesu in gibu. V tem obdobju se je udeleževal delavnic z ustvarjalci, kot so Agostina...
Iz dveh pevskih zasedb bi komaj naredili eno

Iz dveh pevskih zasedb bi komaj naredili eno

Marijan Zlobec, 26. januar 2016 ― Videl sem obe pevski zasedbi na premieri in reprizi Verdijevega Otella v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Potegnil bi sklep, da bi se dalo iz dveh pevskih zasedb narediti eno, nekoliko skupno boljšo, a še vedno preslabo za mednarodno raven sodobne operne poustvarjalnosti. Michal Lehotsky kot Otello, foto s predstav Darja Štravs Tisu Morda je bila […]

Začel je delovati Slovenski inštitut na Dunaju

Slovenci.si, 26. januar 2016 ― V avstrijski prestolnici je začel delovati slovenski inštitut. Inštitut bo skrbel za srečevanja Slovencev in somišljenikov, si prizadeval za medkulturni dialog ter spodbujal strokovno in znanstveno razpravo v stičnem slovensko-nemškem prostoru. Slovenski kulturni praznik bodo obeležili s prireditvijo 2. februarja. Slovenski inštitut na Dunaju izhaja iz tradicije slovenističnega delovanja v avstrijski prestolnici. Predvsem si prizadeva […] The post Začel je delovati Slovenski inštitut na Dunaju appeared first on Slovenci.

JASMINA GRUDNIK: TEŠ (otvoritev samostojne razstave)

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― Umetnica mlajše generacije Jasmina Grudnik preko karakterne risbe raziskuje pogled iz svoje nekdanje sobe na šoštanjsko termoelektrarno, ki se je nekoč kazala kot stalnica otrokove rutine in slutnja sveta tam zunaj. V prostorski postavitvi prosojnih površin ponuja variacije prizora industrijske krajine elektrarne, … Preberi več →

JASMINA GRUDNIK: TEŠ (otvoritev samostojne razstave)

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― Umetnica mlajše generacije Jasmina Grudnik preko karakterne risbe raziskuje pogled iz svoje nekdanje sobe na šoštanjsko termoelektrarno, ki se je nekoč kazala kot stalnica otrokove rutine in slutnja sveta tam zunaj. V prostorski postavitvi prosojnih površin ponuja variacije prizora industrijske krajine elektrarne, … Preberi več →

JASMINA GRUDNIK: TEŠ (otvoritev samostojne razstave)

Kino Šiška, 26. januar 2016 ― Umetnica mlajše generacije Jasmina Grudnik preko karakterne risbe raziskuje pogled iz svoje nekdanje sobe na šoštanjsko termoelektrarno, ki se je nekoč kazala kot stalnica otrokove rutine in slutnja sveta tam zunaj. V prostorski postavitvi prosojnih površin ponuja variacije prizora industrijske krajine elektrarne, … Preberi več →

Tischlerjeva nagrada letos slovenistu Francetu Vrbincu

Misli, 26. januar 2016 ― Tischlerjevo nagrado, ki jo podeljujeta Narodni svet koroških Slovencev (NSKS) in Krščanska kulturna zveza (KKZ), je letos prejel slovenist France Vrbinc. Kot so v ponedeljek izpostavili v utemeljitvi ob podelitvi nagrade v Celovcu, je nagrado prejel za vztrajno skrb za lepo slovenščino in uveljavljanje knjižnega jezika v javnosti.

15/1: GOSPODIČNA LOVECROFT SPREGOVORI

OUTSIDER, 26. januar 2016 ― 15 Zadnji teden januarja, dan po odkritju podobnosti med primeroma Lovecroft in Kokon, višji inšpektor Paddy Scotch ob šestih zjutraj prevozi vse rdeče luči, da bi čimprej prispel do Vitruviusa in govoril z Lu Lovecroft. Na sodišču mora biti ob 15h, in če bi do takrat dobil vsaj droben dokaz … Verjetno je prepozno, a [&hellip

Pravljična ura

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 26. januar 2016 ― Januarska pravljična ura v Občinski knjižnici Prebold je potekala v znamenju praznika, ki se bliža – pusta. Pozornost smo namenili tistemu liku, ki v deželo prinaša pomlad in odganja zimo. S skupnimi močmi in namigi smo ugotovili, da je to kurent. Pogledali smo si njegovo sliko in ugotovili, kaj vse potrebuje. V ustvarjalnem kotičku pa smo si s slikanjem in lepljenjem izdelali masko, ki nam bo krasila obraz za maškare. Tako so nastali levi, Indijanke, princeske, sloni, samorogi in drugi. Preverite, kako lahko na preprost način to postanete tudi vi. V mesecu ...

Projekt Janija Modra Blue in the face v Klubu CD

Misli, 26. januar 2016 ― V Klubu Cankarjevega doma (CD) bo drevi ob 20. uri nastopil Jani Moder z Big Bandom RTV Slovenija. V sklopu Cankarjevih torkov bodo predstavili projekt Blue in the face. Gre za nove, sveže skladbe, napisane za kitaro in big band. Obeta se prava glasbena poslastica, potovanje v deželo domišljije ob bogatem skupinskem zvoku, napovedujejo v CD.

NA NOVO ODET ZAŠČITNIŠKI PLAŠČ

OUTSIDER, 26. januar 2016 ― Na robu mengeškega pokopališča se iz tal vzpenja tanka betonska lupina, ki se nekje med gozdom in nebom sklepa v lahkotni baldahin. Pod sabo ščiti tri vežice, prostore zadnjega slovesa od umrlih. S preprosto, obenem pa silovito arhitekturno govorico oblikuje na prvi pogled povsem abstraktno in univerzalno zavetje, nekakšno modernistično Laugierjevo »prvinsko kočo« – kar [&hellip
Raztopina

Raztopina

Odzven, 26. januar 2016 ― Za uvod ali pa ne zgolj to. Mnenja so strašno v modi: več ko jih je, manj zaležejo. Od njih nimamo pravzaprav ničesar, saj ima mnenje lahko prav vsak otrok. Zdi se, da se je obsedenost z mnenji vseh sort zažrla predvsem v internetne...
1911 Rakek – Prvo berilo

1911 Rakek – Prvo berilo

Stare slike (Cerknica), 26. januar 2016 ― Pred seboj imamo III. del Čitanke za obče ljudske šole, ki sta jo izdala Henrik Schreiner (1. junij 185014. april 1920) in Franc Hubad (28. januar 18493. december 1916). Izšla je na Dunaju leta 1911 in je urejena po tematskih sklopih: I. Povesti, pravljice, bajke, legende, basni in pesmi; II. Domovina […]

Jaka Železnikar: High Muck a Muck: Playing Chinese

Poiesis, 26. januar 2016 ― Delo High Muck a Muck: Playing Chinese so njegovi avtorji in avtorice označili za interaktivno pesem. Kar po svoje tudi je, a je hkrati tudi več kot to. Gre za obsežno interaktivno spletno delo večje skupine avtorjev, ki preko poezije, najdenih in ustvarjenih zvočnih ter video posnetkov, zvoka, glasbe, ilustracije … podajajo zgodbo o nekdanjem in sedanjem priseljevanju Kitajcev v Kanado. Delo je bilo prvič predstavljeno 4. julija 2014 v Kanadi. Pred nekaj dnevi je delo prejelo glavno nagrado New Media Writing Prize za leto 2014. Četudi prej antologija kot zgolj pesem, in četudi več kot le pesem, zanimivo spletno, interaktivno branje brez vnaprej določene poti med posameznimi fragmenti povedanega.
Zvočni medijski paketek

Zvočni medijski paketek

Pogledi, 26. januar 2016 ― Če sodite med ljudi, ki se od vseh stvari najraje pogovarjajo o kulturi, se boste s t. i. podcasti v prihodnosti počutili podobno na domačem terenu, kot se počutite med obiskom literarnega večera, branjem kulturoloških esejev ali brskanjem za kulturnimi vsebinami v dnevnem časopisju.  

Prinesi zgodbo

Večer, 26. januar 2016 ― 13. festival literature sveta - Fabula 2016 bo letos med 27. februarjem in 7. marcem. Predfestivalski suspenz bodo spet stopnjevali Prozni mnogoboji. Predhodne prijave niso potrebne: pridi na lokacijo, prinesi zgodbo in sodeluj! Morda te čakata veliki finale in 800 evrov. Večere bosta vodila Boštjan Gorenc - Pižama in Sašo Stare, in sicer na naslednjih lokacijah:10. februar: Kranj, Leyerjeva hiša11. februar: Solkan, Mostovna23. februar: Ljubljana, Pritličje25. februar: Maribor, Klub KGB26. februar: Krško, MC Krško28. februar: Ljubljana, Kavarna Moderna.Predvečeri bodo ob 19. uri, finale pa eno uro pozneje.

Operna kritika: Vihar ljubosumnosti

Večer, 26. januar 2016 ― Premiera Verdijevega Otella je doživela pri občinstvu Cankarjevega doma uspeh. Zasnovana velikopotezno, primerno velikemu odru Gallusove dvorane, je že v prvi scenski zasnovi stremela k vtisu mogočnosti viharja, skozi katerega se prebija poveljnik Otello. Verdi se v svoji predzadnji operi spreminja iz melodika v dramatika, kljub pozni starosti pa najde nove orkestrske barve in glasbene dramske učinke. Odlično pripravljen orkester je pod zanesljivo taktirko Jaroslava Kyzlinka poudaril vse odtenke te zahtevnejše operne partiture; le redko slišimo tako intonančno izdelano sliko trobilne sekcije v opernih orkestrih.Tudi splošen sozvočen in interpretativni vtis pevskega zbora je bil, kljub občasnim plavajočim vstopom, kar je za akustiko Gallusove dvorane razumljivo, na zavidljivo visoki ravni.Predvsem pa je treba pohvaliti prispevek vseh solistov, kjer pa sta se, v pevsko in kondicijsko izjemno zahtevnih vlogah, izkazala Branko Robinšak v vlogi Otella in Jože Vidic kot Jago, ki je svojemu ...

Večinoma refleksije aktualnega časa

Večer, 26. januar 2016 ― Festival slovenskih dramskih besedil, ki se bo v Kranju začel 27. marca, bo v tekmovalnem delu predstavil osem uprizoritev. Tematsko in estetsko raznovrstne predstave so po presoji selektorja Gregorja Butale večinoma refleksije aktualnega časa. Še tri predstave, žanrsko nekoliko atipične, bodo v spremljevalnem delu.Selektor je tekmovalni in spremljevalni del 46. Tedna slovenske drame, ki ga organizira Prešernovo gledališče Kranj, oblikoval iz 52 predstav, večinoma so bile premierno izvedene v preteklem koledarskem letu.Kot je na včerajšnji tiskovni konferenci povedal Butala, je velika večina predstav nastala po sodobnih besedilih in v okviru javnih gledaliških zavodov. Z estetskega in vsebinskega vidika so uprizoritve precej raznovrstne. V večini primerov prevladuje refleksija aktualnega časa, bodisi v družbenih ali intimnih poudarkih. Tudi pri uprizarjanju historičnih besedil, kot so Cankar, Zupan, Grum, je po njegovih besedah opazna težnja, da se jih "bere skozi današnjo optiko" ...

Tekmovalne predstave

Večer, 26. januar 2016 ― Zastave - Mož - Slepota Vitomila Zupana v režiji Mareta Bulca (SNG Drama Ljubljana) Hlapci Ivana Cankarja v režiji Sebastijana Horvata (SSG Trst)Jugoslavija, moja dežela Gorana Vojnovića v režiji Ivice Buljana (SNG Drama Ljubljana) Medtem ko skoraj rečem še Simone Semenič v režiji Primoža Ekarta (SNG Drama Ljubljana in Zavod Imaginarni)Katarina po naročilu Katarine Stegnar in Jureta Novaka v Novakovi režiji (Gledališče Glej in Zavod Poza)Učene ženske, avtorski projekt v režiji Jerneja Lorencija (Slovensko ljudsko gledališče Celje in Mestno gledališče Ptuj)Evropa Vinka Möderndorferja v režiji Renate Vidić (SNG Drama Ljubljana)Samorastniki Simone Hamer po motivih Prežihovega Voranca v režiji Eve Nine Lampič (Mestno gledališče ljubljansko)

"Imel sem tri bratov" ga vznejevolji

Večer, 26. januar 2016 ― "Tega nisem pričakoval. Res sem bil vse življenje zraven, a nikoli v ospredju," je zaupal Večeru 92-letni dr. France Vrbinc iz Srej na avstrijskem Koroškem, ki so mu sinoči v Tischlerjevi dvorani Mohorjeve v Celovcu podelili nagrado, poimenovano po dr. Jošku Tischlerju, ustanovitelju Narodnega sveta koroških Slovencev (NSKS) in prvem ravnatelju celovške Slovenske gimnazije, katere pomen za slovenstvo je neprecenljiv. Tak je tudi prispevek dr. Vrbinca, povojnega prišleka, begunca z druge strani Karavank, skromnega dolenjskega fanta, ki je med Slovenci na avstrijskem Koroškem našel svoj pravi dom, si s koroško Slovenko Zofijo ustvaril družino, slovenski skupnosti pa v vseh teh desetletjih podaril veliko svojega bogatega znanja in energije.Tischler že tudi v MariborTischlerjevo nagrado podeljujeta Krščanska kulturna zveza in NSKS, ki mu zdaj predseduje Valentin Inzko, kot najvišje priznanje za vrhunske prispevke na področju umetnosti, znanosti, kulture in politike, ki pomembno bogatijo ...

Medved medvedu

Večer, 26. januar 2016 ― Končno. V mestu, kjer tiskani mediji pozdravljajo prihode art kino produkcije v multiplekse, ki kot prostori filmske umetnosti znajo celo prekiniti avtorski film z napisom in odmorom "za napolnitev zalog hrane in pijače" in kjer ob nekaj projekcijah ljubljanskega filmskega festivala doživljamo naravnost strašljive tehnične in amaterske organizacijske napake, se je očitno začela tudi vedno bolj strokovna debata o kinematografiji in filmski umetnosti. Ob vzhičenju nad dvema art projekcijama v Koloseju, pomislekih o profesionalnem delu Zavoda Udarnik in navedbi, da imamo v mestu le dva kinematografa, dajemo - ob tekstih na Večerovih Pogledih in na Kulturi 19. januarja: direktorice nekdanjih Mariborskih kinematografov Magdalene Medved (Kinobog profit) in novinarke Petre Vidali (Končno) - v razmislek naslednje številke: Udarnik 2010-2015. Artkino projekcije: 1535. Kinotečne projekcije: 83. Slovenski filmi: 164. Dokumentarci: 204. Otroške projekcije: 169. Gostovanja festivalov: 200 ...
še novic