He will not divide us!

He will not divide us!

Radio Študent, 8. februar 2017 ― Poslušaj posnetek »He will not divide us!«  so kričali in še kričijo na manifestaciji He will not divide us, dokaj neizvirnem kosu performativne umetnosti izpod prstov mojstra filma Shia LaBeoufa. Za kaj gre? Po Trumpovi inavguraciji v predsednika ZDA je omenjeni LaBeouf v Muzeju premikajočih slik v Queensu namestil kamero, ki dogajanje pred njo neprestano prenaša v živo. Namen manifestacije je javno izražanje ogorčenja nad Trumpovim vzponom, njegovo demagogijo in pa populizmom, ki v ljudstvo vnaša razcep, brata obrača proti bratu, sestro proti sestri, teto proti stricu - oziroma nekaj takega. Raperju, motivacijskemu govorniku in igralcu, ki smo ga lahko gledali v mojstrovinah Transformerji in Transformerji: Maščevanje padlih, so se pridružili tudi drugi pripadniki liberalnega dela Holywooda, na primer Jaden Smith. Pustimo ob strani, da se je projekt tako rekoč takoj prelevil v medij, prek katerega alt-right troli javnost razsvetljujejo o večni in pravični superiornosti bele rase nad črno, pravično nadvlado moškega nad žensko in tako dalje.   A pustimo to ob strani in se osredotočimo na smoter postavitve, iz časa pred rasističnimi prilastitvami in s tem spremembami njene funkcije. Performans ni zanimiv, ker bi nosil kakršno koli umetniško vrednost, ampak zato, ker na nek način povzame splošno vzdušje, ki se je predvsem na liberalnem delu levice razplamtelo kot odziv na Trumpovo zmago ter poraz Hillary Clinton. Krik »He will not divide us«, lahko brez težave sopostavimo izreku tipa »To ni moja Amerika«. Ta izrek je bodisi docela napačen, ker obstaja zgolj Amerika, ki ta trenutek de facto je, bodisi banalen, saj je na volitvah pač zmagal Trump in ne liberalka Hillary.   Na tem mestu se le za trenutek ustavimo pri obrazcu sklica na nasprotnikov populizem, kar je s Trumpovo zmago postalo diskurzivna modna muha. Populističen in demagoški je seveda zgolj nasprotnik – pa naj bo ta nadvladan ali vladajoč. Kakor da Justin Truedau ni populist in da parole
Sodobna indijska izseljenska proza I: Jhumpa Lahiri

Sodobna indijska izseljenska proza I: Jhumpa Lahiri

Radio Študent, 8. februar 2017 ― "Pomislil je, kaj vse bi lahko nemoteno postoril. Lahko bi pometal zverinjak od Twinkle v vrečo za smeti, jo odnesel v avto in odpeljal na odpad. Lahko bi strgal s stene plakat jokajočega Jezusa in s kladivom razbil Devico Marijo. Potem bi se vrnil v prazno hišo in v eni uri bi zlahka pospravil še lončke in krožnike od zabave. Natočil bi si gin tonic, pojedel krožnik pogretega riža in poslušal svoj novi Bachov CD in ob tem prebiral opis na ovitku, da bi ga res razumel."   Prevod: Andreja Štepec Interpretacija: AnaP, Biga, David  
Na sledi renskih valov

Na sledi renskih valov

Radio Študent, 8. februar 2017 ― Vsekakor je dobrodošlo, da iz vobče kulturne in institucionalne in kulturno institucionalne otopelosti ter kreativnega komforta na račun države vznikajo ambiciozne, monumentalne, tudi zgodovinske stvaritve, kakršno so sproducirali v Operi Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Nič manj kot enega vrhuncev operne oz. dramsko glasbene umetnosti, Wagnerjevo Rensko zlato, Das Rheingold, uvodno glasbeno dramo v tetralogijo Nibelunški prstan, njegovo predzgodbo ali kako je bil spočet propad oz. somrak bogov. Bere in sliši se na moč fino, o tem, kako se je videlo in slišalo na dejanski predstavi, pa bomo skušali tule navesti nekaj misli. Po stoletni wagnerjanski suši se je stanje v zadnjih letih na naši, tudi historično operno ne tako revni grudi precej popravilo. Pričujoče zlato je z lanskima Tristanom in Izoldo, ki sta bila sicer tuja, bolgarska produkcija, ter Bergerjevim Letečim Holandcem izpred parih let tretja izvedba kakega Wagnerjevega dela v nedavni zgodovini, in morda bi si celo lahko drznil reči, da prelomna. Zakaj, sledi, pred tem pa ustvarjalcem dolgujemo najmanj njihovo osnovno navedbo. Dirigent je siceršnji umetniški vodja mariborske opere Simon Krečič, režiser Igor Pison. Dalje je treba omeniti, recimo malce pompozno, prvoborca Wagnerjeve umetnosti v Sloveniji, pri čemer seveda ne mislimo na Žižka, temveč Gregorja Pompeta, med drugim tudi urednika izdaje Wagnerjevih izbranih spisov Umetnost in družba ter dramaturga pričujoče predstave. Tudi lahko prek enega stavka spregovorimo v govorici one kakor prave glasbeno gledališke kritike, da je recimo orkester v pivotalnem uvodnem preludiju v Es-duru malo zaškripal, da je slišati preveč trobil oz. je v orkestru premalo godal, da so pevci solidno držali linije vokalnih vlog, pa da je bil ves dve uri in pol dolg tek skoz delo razmeroma gladek in nedolgovezen itd. A tiste omenjene misli bi rad izrekel onstran tega normativnega, posebej glasbeno in še posebej klasično glasbeno kritiškega pisanj
Pridiga 48

Pridiga 48

KUD Logos, 8. februar 2017 ―   48. PRIDIGA[1]   Neki učitelj pravi: »Vse enake stvari se ljubijo in med seboj zedinjajo, vse neenake stvari pa bežijo druga pred drugo in se sovražijo.«[2]      Neki učitelj (nadalje) pravi, da ni nič tako neenakega, kot sta neenaka nebo in zemlja. Zemlja je v svoji naravi začutila, da je daleč od neba in [...]
Pridiga 39

Pridiga 39

KUD Logos, 8. februar 2017 ―   39. PRIDIGA Iustus in perpetuum vivet et apud dominum est merces eius  etc. Pravični bo živel vekomaj in pri Gospodu je njegovo plačilo itn. (Mdr 5,16) Danes pri branju Svetega pisma[1] beremo besede, ki se glasijo takole: “Pravični bo živel vekomaj” (Mdr 5,16).    Ob priložnosti sem že razložil, kaj je pravičen človek; zdaj pa [...]
John Mayall

John Mayall

Radio Študent, 8. februar 2017 ― The Godfather of British Blues John Mayall je izdal novi album z naslovom Talk About That.   Blue Midnight You Never Know Talk About That Goin' Away Baby Cards On The Table The Devil Must Be Laughing Gimme Some Of That Gumbo Across The County Line I Didn't Mean To Hurt You Don't Deny Me I Ain't Got You (plošča: Live In Germany 1988) It's Hard Going Up            

Srečni izžrebanci…

Gorenjski muzej, 8. februar 2017 ― …srečelova, ki smo ga organizirali 8. februarja, so: - Nina Regina, Ljubljana - Vedran Šubic, Ljubljana – Šmartno - Nuša Lojen, Domžale - Jakob Zotler, Komenda - Marta Malus, Komenda - Majda Hafner, Kranj - Ana Markič, Strahinj - Manca ... Več o

Dežela La La (La La Land)

Koridor, 8. februar 2017 ― Mia (Emma Stone) je nadobudna igralka in dramaturginja, ki se skuša prebiti med zvezde v mestu, kjer si to želijo vsi. Enako velja za njeno ljubezen, Sebastiana (Ryan Gosling), nadarjenega pianista, ki želi obuditi jazz v dobi, ko se njegovi poslušalci čedalje bolj starajo. Potem ko ga stari prijatelj Keith (John Legend) povabi igrati v […] The post Dežela La La (La La Land) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Praznik slovenske kulture

Praznik slovenske kulture

ARS Svet kulture, 8. februar 2017 ― Na Prešernov dan, po državi potekajo večje in manjše prireditve, svoja vrata pa brezplačno odpirajo številne kulturne ustanove. Slovenski kulturni praznik je dan, ki spodbudi razmišljanje o Francetu Prešernu kot zgodovinsko pomembni osebnosti ter o pomenu, ki ga imata kultura in jezik za državo in narod. Podrobneje v oddaji, kjer smo preverili samo vzdušje ob […]
Z denarjem za propadle banke bi kulturo financirali 35 let

Z denarjem za propadle banke bi kulturo financirali 35 let

Marijan Zlobec, 8. februar 2017 ― V čakanju na obljubljeni govor predsednika Upravnega odbora Prešernovega sklada Vinka Möderndorferja na sinočnji Prešernovi proslavi v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma lahko objavim le posamezne odlomke, ki jih bom, upam, do konca redakcije, kot se temu reče, še izpopolnil. Möderndorfer je kot prvi govornik v zgodovini Prešernovih proslav pokazal, da se politike in politikov ne […]
JEGULJA: DARKEST LIGHT

JEGULJA: DARKEST LIGHT

Radio Študent, 8. februar 2017 ― Samozaložba, 2017   Darkest Light by JEGULJA Domači trio Jegulja obstaja od leta 2013, ko so se Jan Kozel, Jure Gašper in Rok Večerin začeli neobvezno sestajati in skupaj jammati. Kar je sledilo leto kasneje, je bil demo petih komadov z naslovom Finesse & Mud, poslovenjeno – Finese in blat. Vsi trije so bolj ali manj znani akterji slovenskega podzemlja – Kozla poznamo iz stonerjev Carnaval, Gašperja iz groove metalcev Uroš in Večerina – Wukota iz bendov Dawn Patrol in Lene kosti. Njihova mešanica stoner rocka, metala in psihedelije, odigrana inštrumentalno in v postavi boben, kitara, bariton kitara, je že v omenjenem demu obetala veliko, svojo pravo moč pa so Jegulja vedno pokazali v živo. Kot zamenjava za Wukota je kasneje prišel nadebudni Domen Urh, s katerim so Jegulja pridno koncertirali tako doma kot v tujini in letos sredi januarja povili svoj prvenec Darkest Light.  Tako kot je riba jegulja podolgovata, zaobljena in polna holesterola, tako je tudi glasba tria Jegulja razvlečena, debela in mastna. Album Darkest Light sestavlja osem komadov, večinoma dolgih več kot pet minut. Tukaj ni govora o prevladujočih udarnih riffih, ki bi se vrstili eden za drugim in brez solaž ohranjali komade zanimive, kot to počnejo Karma To Burn. Jegulja si v svojih pesmih dovolijo bolj razvlečene izlete v psihedelijo in kitarsko zategovanje, ki šele v živo pokažejo, da niso stvar improvizacije. Vse solaže so dodelane in porazdeljene čez komade in ob takšnih dialogih in nizkih uglasitvah poslušalec le malokrat pogreša nižino basa. Vsekakor pa je večina komadov ritmično bogatih predvsem zaradi bobnarja, ki enkrat polni manjkajoče nižine, spet drugič progresivno in sinkopirano meša dobe repetitivnih melodij, kot denimo v uvodnem komadu Helmut's Brainwave. Pri instrumentalnih glasbah velikokrat pogrešamo zgodbo, naplet in dinamiko medigre. Tak primer je komad Foot In The Shit, ki se kljub svoji hitrosti razvija s sunkovitimi pavzami, razgibanim bobnanjem in višjimi kita
“On živi, umrjè brez dnarja”

“On živi, umrjè brez dnarja”

Marijan Zlobec, 8. februar 2017 ― Tradicionalni recital Prešernovih poezij pred Prešernovim spomenikom v Ljubljani je po že več kot tridesetletni tradiciji in v organizaciji Združenja dramskih umetnikov Slovenije opoldan zbral več sto ljubiteljev Prešerna in slovenskega kulturnega praznika. Venec ob Prešernovem spomeniku, vse fotografije Marijan Zlobec Enaintrideseti recital je obudil spomin in se navezal na vsebino tako včerajšnje proslave kot […]
V Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici recital Prešernove poezije

V Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici recital Prešernove poezije

Misli, 8. februar 2017 ― Pred Prešernovim spomenikom v Ljubljani poteka tradicionalni recital Prešernove poezije. Prireditev v organizaciji Združenja dramskih umetnikov Slovenije se je točno opoldne začela z deklamacijo Zdravljice. Za tem je predsednik združenja Gašper Tič okrcal stališče, da je kultura zgolj strošek. Ta se oblikuje samo v družbi, kjer je kulture premalo.
Cerar na Prešernovem smenju poudaril pomen kulture in ustvarjalcev

Cerar na Prešernovem smenju poudaril pomen kulture in ustvarjalcev

Misli, 8. februar 2017 ― Kranj se je na današnji kulturni praznik znova vrnil v čas Franceta Prešerna. Tradicionalni, že 15. Prešernov smenj je odprl premier Miro Cerar, ki je poudaril pomen kulture. "Naš Prešeren bo živ in slovenski kulturni praznik bo imel svoj smisel le z novimi in novimi generacijami umetnikov, poustvarjalcev in osveščene publike," je dejal.
Umrl filozof Tzvetan Todorov

Umrl filozof Tzvetan Todorov

Misli, 8. februar 2017 ― V torek je v starosti 77 let umrl slavni bolgarsko-francoski filozof Tzvetan Todorov, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Posvečal se je vprašanjem literarne znanosti, politike, sociologije, zgodovine in filozofije. Svoja razmišljanja je objavil v številnih knjigah. Veljal je za enega ključnih evropskih intelektualcev.
Deleuze, mrki flow

Deleuze, mrki flow

Radio Študent, 8. februar 2017 ― Padla je filozofska noč. Nad dobršnim delom sodobnih realističnih in materialističnih ontologij se razpenja temna nihilistično-pesimistična podoba misli, ki ni več od tega našega sveta, temveč od sveta-brez-nas, kakor ga na začetku trilogije Horror of Philosophy poustvari Eugene Thacker. Vemo, svet ni eden, svetova sta dva … Kantovsko gledano in tko tud povedano: eden človeški, prečloveški svet-za-nas, drugi, objektivni svet-na-sebi. Svet-brez-nas, ki nastaja kot soočenje mišljenja z nemisljivim, z njemu lastno zunanjostjo, leži vmes, »na nejasnem območju, ki je hkrati neoseben in grozljiv«. Deleuze je bil verjetno tisti od Francozov, ki je svet-brez-nas najbolj radikalno iztrgal mitološki, religiozni in eksistencialistično-humanistični podobi – in ga naposled skupaj z Guattarijem predal strojno-materialistični. Deleuze je bil tisti, ki je v predgovoru Razlike in ponavljanja napovedal: »Ta knjiga bi torej morala biti poprisotiti neko koherenco, ki ni več naša – ki ni več koherenca človeka, Boga ali sveta. V tem smislu bi ta knjiga morala biti apokaliptična«. Deleuze pa je bil tudi tisti, katerega apokalipsa je poprisotila predvsem koherenco afirmacije in kreacije, ki si nenehno podreja tendence negacije in uničenja. Po drugi strani pa je afirmacija vedno afirmacija moči brezobličnega, ki s sabo odnaša vsakršno formacijo in grozi z resnično krutostjo. Ne le, da prinaša »boje ali uničenja, v razmerju do katerih so boji in uničenja na podlagi negativnega samo videzi«, pač pa mora deteritorializirati in hkrati sestaviti rizome, iti mora do konca in delovati z neskončno hitrostjo misli, tako da uhaja aparatom zajetja, deluje proti času in s tem na čas, ter hkrati, tako namreč upa, v prid prihajajočemu času. Toda, kot v knjižici Dark Deleuze, izdani lanskega leta pri University of Minnesota Press, ki jo tukaj podlegamo recenzentskemu posegu, pravi njen avtor, Andrew Culp, »[ta] njegova [torej Deleuzova] podoba prihodnosti preveč posnema sedanjost.« Za razlik

TRESK #8 – obračun glasbe in založništva

Kino Šiška, 8. februar 2017 ― O TRESKU TRESK je vsakoletni glasbeno-založniški dogodek, ki predstavlja številne domače založnike, distributerje in ustvarjalce. Na tradicionalnem sejmišču, z vizualnimi natečaji, delavnicami in koncerti tematizira slovensko alternativno glasbeno sceno in plete socialno mrežo glasbenikov, vizualnih ustvarjalcev, založnikov, distributerjev, organizatorjev, medijev … Preberi več →
Logatec: Neumornemu Janezu Podjedu podelili najvišje priznanje na področju kulture

Logatec: Neumornemu Janezu Podjedu podelili najvišje priznanje na področju kulture

Notranjsko primorske novice » Kultura, 8. februar 2017 ― Logatec – Na prireditvi v počastitev slovenskega kulturnega praznika so v Narodnem domu sinoči podelili najvišja priznanja Občine Logatec na področju kulture. »Prav je, da v domačem okolju prepoznamo tiste, ki ustvarjajo kulturo, da bolje spoznamo življenje in njegovo kvaliteto ter s tem naredijo nekaj za nas«, je uvodoma dejal župan Berto Menard. Nagrajenci pa so v nagovorih poudarili  vlogo skupnosti, za katero ustvarjajo, družin, ki jih pri tem podpirajo in priložnosti, da udejanjijo svoje talente.  Podelitev februarskih priznanj, kulturni praznik, Logatec, 7. 2. 2017 – Foto: Jelka Lekše Februarsko priznanje za življenjsko delo je prejel neutrudni Janez Podjed, ki ga Logatčani – pa tudi drugi – dobro poznajo kot človeka, ki svoje talente razvija na različnih področjih kulturnega udejstvovanja. Februarski priznanji za izjemne dosežke pa je župan Berto Menard izročil Špeli Zupan Delux in Vesni Stražišar. Podelitev februarskih priznanj, kulturni praznik, Logatec, 7. 2. 2017 – Foto: Jelka Lekše Janez Podjed v Logatcu živi in deluje že skoraj pol stoletja in je v tem času v logaški kulturi pustil opazno in pomembno sled. Aktiven je bil v dramski skupini in kot pevec, na osnovni šoli 8 talcev, kjer je služboval kot športni učitelj, pa je s svojim entuziazmom in aktivnostmi veliko prispeval pri organizaciji številnih kulturnih prireditev, za katere je pisal scenarije in jih režiral, so zapisali v obrazložitvi. Tako je na mlade prenašal zavedanje o pomembnosti slovenske besede in jim privzgajal odnos do kulture in kulturne dediščine. Med drugim je napisal in režiral odmevno etnološko igro Na kmečkem podu, ki je v starejših obudila spomin na pretekle čase, v mlajših pa prebudila zavest o pomembnosti kulturne dediščine. Devet let je prepeval v Logaškem oktetu, že 19. leto pa poje v učiteljskem oktetu Pa kol’k’r tol’k’ – bil je med njegovimi ustanovitelji, v igri Med furmani, s katero so pevci nastopali po vseh Sloveniji, pa je odigral vidno vlogo.
Zakaj se izničuje slovenska kultura in identiteta?

Zakaj se izničuje slovenska kultura in identiteta?

Časnik, 8. februar 2017 ― Zakaj se izničuje slovenska kultura in identiteta ter s tem krši naše osebno dostojanstvo, mednarodna konvencija  in državotvornost Slovenije?! Čeprav je naša država Slovenija leta 2008 ratificirala z zakonom Mednarodno Unescovo konvencijo o varovanju nesnovne ( duhovne) kulturne dediščine, ki nas poleg naše vesti in […]
V Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici recital Prešernove poezije

V Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici recital Prešernove poezije

Misli, 8. februar 2017 ― Pred Prešernovim spomenikom v Ljubljani bo ob današnjem kulturnem prazniku tradicionalni recital Prešernove poezije. Prireditev v organizaciji Združenja dramskih umetnikov Slovenije se bo točno opoldne začela z deklamacijo Zdravljice. Recital, ki ne glede na vreme pritegne številne poslušalce, bo tudi v Mariboru in Novi Gorici.
1933 Rakek – Kraljična z mrtvim srcem

1933 Rakek – Kraljična z mrtvim srcem

Stare slike (Cerknica), 8. februar 2017 ― Katoliško izobraževalno društvo, del članov je na sliki, je bilo zelo aktivno. Naštudirali so več iger vsako leto. Jez imam že z eno pesmico težave. Leta 1933 so uprizorili igro Kraljična z mrtvim srcem, ki je prva komično-pravljična igra. Leta 1925 jo je napisal Rudolf Pečjak, učitelj, šolski nadzornik, ravnatelj in urednik. Pisal je črtice, […]
Praznik kulture

Praznik kulture

Časnik, 8. februar 2017 ― Pa vendar bi morali razmisliti, kaj sploh pomeni kultura, kje se začne in včasih tudi konča kultura. Sami smo tudi večkrat napisali, da smo odločno za srčno kulturo, ki naj bo temelj vsega, saj smo za tako kulturo, ki se začne pri jutranjem pozdravu sosedu, iskrenem nasmehu in nadaljuje pri branju in izpostavljanju visoke Prešernove poezije.

Nagrado Prešernovega sklada 2017 prejel zunanji sodelavec SLG Celje Mitja Vrhovnik Smrekar

SLG Celje, 8. februar 2017 ― Skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar je avtor gledališke in filmske glasbe. Od leta 1989 je napisal glasbo za več kot 70 gledaliških predstav in 10 filmov.Mitja Vrhovnik Smrekar je sodeloval tudi pri produkcijah v Slovenskem Ljudskem gledališču Celje. V sezoni 2015/16 je napisal glasbo za satiro Varovano območje Harolda Pinterja v režiji Janeza Pipana. V sezoni 2011/2012 je skupaj z Damirjem Avdićem napisal glasbo za dramo Muhe Jeana-Paula Sartra v režiji Janeza Pipana in v sezoni 2008/2009 za poetično dramo Samorog Gregorja Strniše v režiji Janeza Pipana.Nagrajencu iskreno čestitamo.

Zgodovina za vse & vse za zgodovino ..

Kamra.si, 8. februar 2017 ― V četrtek, 9. februarja 2017, ob 18. uri vabljeni v Levstikovo dvorano Osrednje knjižnice Celje na predstavitev druge številke XXIII. letnika revije Zgodovina za vse, ki jo izdaja Zgodovinsko društvo Celje. Revijo bo predstavil urednik dr. Borut Batagelj, sledila bo krajša predstavitev ene izmed objavljenih razprav: Edina budilka je detece moje, ki sanje spodi kadar koli zapoje. "Dovolj je le jok, dovolj droben stok – o Bog! pa iz postelje vrže te majhen otrok"
Simon Kardum: Kultura ni le razvedrilo in strošek, ampak tudi generator gospodarskega napredka

Simon Kardum: Kultura ni le razvedrilo in strošek, ampak tudi generator gospodarskega napredka

Notranjsko primorske novice » Kultura, 8. februar 2017 ― Oster in brez dlake na jeziku, letnik 1962. Človek, ki je v polje kulture intenzivno vpet že vsaj 30 let, od leta 2009 kot direktor mednarodno prepoznavnega Centra urbane kulture Kino Šiška. Simon Kardum je otroštvo in zgodnja mladostna leta preživel v rodni Cerknici, študij in udejstvovanje na področju sodobne umetnosti – z vmesno postojanko v uradih ministrstva za kulturo –, pa sta ga za dlje časa iztrgala notranjskim gozdovom. Po izobrazbi je slovenist in filozof, ukvarjal se je z novinarstvom in publicistiko, bil je tudi prvi programski vodja Kulturnega doma Cerknica. Zadnja leta se s strastjo posveča obdelovanju vrta in njive v Markovcu v Loški dolini, kjer si je ustvaril svoj novi dom. Kljub ponižnemu odnosu do zemlje pa je človek ambicij in velikopoteznih načrtov, ki čakajo na uresničitev. Lahko tudi v vlogi ministra za kulturo, kot pravi sam. Simon Kardum Foto: Valter Leban Vpetost v polje kulture je pri vas prisotna na vsaj dva načina, kot obdelovanje zemlje, kar je izvorni pomen te besede, in kot ukvarjanje z umetnostjo, s čimer najpogosteje povezujemo besedo kultura. Kakšno povezavo vidite med obema? Če kulturo razumemo v širšem smislu, lahko človek šaljivo pripomni, da pomeni kultura vse tisto, kar sodi pod kultivacijo družbe, torej je eden od vidikov kultiviranja državljank in državljanov. Znotraj tega početja je treba razmisliti, na kakšen način človek zaradi civilizacijskih razlogov in evrocentrizma kot tudi egocentrizma posega tudi v naravno okolje. Na voljo imamo dva odbleska. Ali je naš pristop agresiven ali pa v naravo posegamo na način, ki je do nje prijazen, pri čemer se zavedamo, da smo samo bitja, ki smo sestavni del narave. Ukvarjanje z naravo je lahko zelo zanimivo in simpatično. Kot filozof sem vseskozi izjemno rad bral Spinozo, on se je intenzivno ukvarjal s takimi problemi. Takrat sem se začel zavedati, da je sožitje z naravo zelo pomembno. Sočasno sem začel gojiti do narave pa tudi do vesolja strahospoštovanje. Kar pomeni
Kaj je rekla Metka Krašovec

Kaj je rekla Metka Krašovec

Marijan Zlobec, 8. februar 2017 ― Prešernova nagrajenka Metka Krašovec je spregovorila v zahvalnem govoru kot velika in hkrati skromna dama, največja slovenska slikarka po Ivani Kobilci. Ker je bil njen nagovor vreden večje pozornosti spričo človeške topline in bistva povedanega, ga objavljamo za vse tiste, ki so zamudili neposredni radijski in televizijski prenos Prešernove proslave ter da ga preberejo in […]
še novic