ARS Čas, prostor in glasba,
23. maj 2018
―
Skladatelji prejšnjih dob so ustvarili veliko drobnih skladb – miniatur. Številne so postale znane in priljubljene. Poznamo kar nekaj zelo kratkih skladb. Nekatere trajajo komaj […]
Skladatelji prejšnjih dob so ustvarili veliko drobnih skladb – miniatur. Številne so postale znane in priljubljene. Poznamo kar nekaj zelo kratkih skladb. Nekatere trajajo komaj minuto ali dve, nekaj je kratkih kot dih; pogosto razvijejo eno samo misel. Obstajajo pa tudi skladbe, ki so po vsebini blizu miniaturi, vendar jim avtorjeva ustvarjalna fantazija določi daljše trajanje. Romantične miniature so preproste kot pesem, ki najde svojega poslušalca. V ponovljeni oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Kaj so ustvarili?« bomo predvajali tale dela: Sanjarjenje Roberta Schumanna, pri klavirju je bila Dubravka Tomšič Srebotnjak; Preludij in fugo v C-duru op. 87 št. 1 Dimitrija Šostakoviča, igrala je pianistka Tatjana Nikolajeva; Kontraste Primoža Ramovša, igrali so Božena Angelova, violina, Jaka Stadler, violončelo in Per Rundberg, klavir; Ljubezenski sen Franza Liszta z Dubravko Tomšič Srebotnjak; Pesem brez besed Felixa Mendelssohna – zaigrala sta violončelist Daniel Müller Schott in pianist Jonatan Gilad; Uspavanko Johannesa Brahmsa, ki jo je zapela sopranistka Ingeborg Danz, pri klavirju pa je bil Helmut Deutsch; Debussyjev Syrinks –interpretiral ga je flavtist Jonatan Snowden; Variacije na Paganinijevo temo Witolda Lutoslawskega, ki sta jih zaigrala brata Anthony in Joseph Paratore, za konec pa bomo poslušali še Preludij k favnovemu popoldnevu Clauda Debussyja. Akademijo Sv. Martina v Polju je vodil sir Neville Marriner. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je pripravil profesor Pavel Mihelčič, posnel jo je Stane Košmerlj, bral pa Ivan Lotrič.