Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
3. julij 2023
― Kipar Boštjan Drinovec se z razstavo Nevidni sopotnik osredotoča na človekov odnos do narave. Njegova kiparska dela nastala v preteklih desetih letih povzemajo estetiko industrijskih instalacij in merilnih naprav, s tem pa napeljujejo na ambivalenten odnos človeka do okolja, njegovo intenco po ujetju in ukrotitvi naravnih procesov in pretvarjanju le-teh v lastno (gmotno) korist. S svojimi deli Drinovec torej odpira nekatera temeljna družbena in okoljska vprašanja, ki nimajo enoznačnih odgovorov. Njegove kinetične skulpture, nekakšni perpetuum mobili, pa naj delujejo na veter ali motor, so na videz avtonomni objekti, ki odražajo stvarnost eksponentnega napredka. Na drugi strani pa se zaveda neizbežnosti razvoja in vpeljevanja novih tehnologij in sistemov, ki tako pogosto sprva naletijo na odpor v družbi. Stroji in instalacije Boštjana Drinovca so na prvi pogled zelo domačni in običajni, zdijo se podobni nedefiniranim industrijskim sistemom, […] a so na drugi strani brez prave funkcije. Njihovo delovanje gre povsem v prazno, v nič, kar pomeni, da ne proizvajajo ničesar materialnega, razen da skušajo delovati in prepričati s svojo vizualno podobo ter izpostaviti tisto nevidno, kar nas obdaja. Njegovi perpetuum mobili lahko tako le spodbujajo k poglobljenim premislekom o stanju sveta in družbe, tukaj in zdaj. Miha Colner