[FILM: tuje] Izbor Koridorjevega filmskega uredništva: NAJ FILMI LETA 2014 (po abecednem vrstnem redu)
Koridor,
10. januar 2015
― DOTIK GREHA (TIAN ZHU DING, rež. Zhang Ke Jia) Izredno pretresljiv družbenokritičen prikaz sodobne koruptivne Kitajske, ki na brutalen način izpostavlja glavne probleme hitro rastočega in nasilnega gospodarstva ter obenem neomajno opozarja na boleče posledice brezna, ki zeva med manipulativnimi bogataši in »žrtvenimi« delavci. Jia drzno in surovo naturalistično prikaže štiri različna tragična življenja, inspirirana z resničnimi dogodki, ki so mu navsezadnje tudi pomagali, da se je izognil še vedno preveč strogi vladni cenzuri. A. Š. FOXCATCHER: BOJ Z NOROSTJO (FOXCATCHER, rež. Bennett Miller) Osupljivo hipnotična, vseskozi napeta psihološka drama, ki se ukvarja s tragičnim misterijem človeške psihe, je zaradi brezhibne režije in fascinantno prepričljive igre Steva Carella, Channinga Tatuma in Marka Ruffala, ki so nenadkriljivo živo utelesili svoje like, magnum opus, ki nesporno bleščeče dopolnjuje Millerjevo še dokaj kratko, a nezanemarljivo filmografijo. A. Š. GRAND BUDAPEST HOTEL (THE GRAND BUDAPEST HOTEL, rež. Wes Anderson) Grand Budapest Hotel je vizualno pretanjena, neverjetno domišljijska in na več ravneh unikatna mojstrovina, ki poskuša s svojim edinstveno igrivim filmskim stilom med drugim na zelo sproščen, duhovit in simpatičen način naslikati manj pravljično stanje Evrope med (pred)vojnim časom. A. Š. IDA (IDA, rež. Paweł Pawlikowski) Pretresljiva črno-bela poljska drama, umeščena v 60. leta »časa skrajnosti«. Minimalistična pripoved o osemnajstletni nuni Idi (bleščeče jo utelesi Agata Trzebuchowska), ki je odraščala v samostanu in mora pred redovno zaobljubo obiskati svojo edino še živečo sorodnico, teto, sodnico in nekdanjo državno tožilko (»Rdečo«) Vando, s katero skleneta raziskati tragično usodo Idinih judovskih staršev. Celovita umetnina, ki tenkočutno, vizualno presunljivo izčiščeno ter zavidljivo mnogoplastno tematizira raznotere bolj ali manj zagonetne vidike dejanskosti (denimo soočanje z resnico in preteklostjo, problematiko deziluzion