Iz arhiva taktičnih jugoslavizmov

Razpotja, 29. november 2022 ― Ilustracija: Helena Tahir Saša Hajzler Jugoslovanstvo je fluidni koncept, ki so ga različni ljudje v različnih časih razumeli različno, ni bilo enotne definicije, kdo je bil ali ni bil Jugoslovan. – Dejan Djokić Muzej Jugoslavije v Beogradu skromno čaka na prenovo. Stoji tik ob Hiši cvetja, kjer sta pokopana nekdanji dosmrtni predsednik Socialistične federativne republike Jugoslavije maršal Josip Broz Tito in njegova žena Jovanka. Srčiko mavzoleja, kjer je nekoč stal vodnjak, danes zavzema marmorna grobnica. Ta osrednji del so nekoč obdajali delovni prostori, spalnica, salon, soba za goste in knjižnica, danes pa so na teh stenah razobešena pisma, tapiserije, gobelini, fotografije in risbe, ki so jih prispevali državljani Jugoslavije. The post Iz arhiva taktičnih jugoslavizmov appeared first on Razpotja.

Ocena zbirke »Prostor sredi križišč«

Vrabec Anarhist, 29. november 2022 ― Čeprav je v obravnavani poeziji nenehna fragmentarnost odnosov, mimobežnost misli, prehajanje in osvobajanje individuuma, pa se zdi, da želi poezija povedati prav antipod vsemu doživljanju tega časa – nikjer ni več jedra, miru, poglobitve. Avtorica nam s prikazovanjem razkroja absolutnega ne prizanaša. The post Ocena zbirke »Prostor sredi križišč« first appeared on Vrabec Anarhist.

Ocena zbirke »Prostor sredi križišč«

Vrabec Anarhist, 29. november 2022 ― Čeprav je v obravnavani poeziji nenehna fragmentarnost odnosov, mimobežnost misli, prehajanje in osvobajanje individuuma, pa se zdi, da želi poezija povedati prav antipod vsemu doživljanju tega časa – nikjer ni več jedra, miru, poglobitve. Avtorica nam s prikazovanjem razkroja absolutnega ne prizanaša. The post Ocena zbirke »Prostor sredi križišč« first appeared on Vrabec Anarhist.

O negi odnosa

Vrabec Anarhist, 29. november 2022 ― Adichie se s spomini vrača v čas otroštva, zaznamovanega s kolektivnim duhom strogega uokvirjanja in usmerjenega pričakovanja bodočih žená. Žená kot predvsem prijaznih, ustrežljivih in samozatajevanih soprog in ne kot samostojnih, izobraženih, močnih in negovanih žensk. The post O negi odnosa first appeared on Vrabec Anarhist.

O negi odnosa

Vrabec Anarhist, 29. november 2022 ― Adichie se s spomini vrača v čas otroštva, zaznamovanega s kolektivnim duhom strogega uokvirjanja in usmerjenega pričakovanja bodočih žená. Žená kot predvsem prijaznih, ustrežljivih in samozatajevanih soprog in ne kot samostojnih, izobraženih, močnih in negovanih žensk. The post O negi odnosa first appeared on Vrabec Anarhist.

V Občinski knjižnici Žalec je zadišalo po piratski pravljici

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 29. november 2022 ― Nizke temperature niso ustavile piratov, ki so se nam v torek, 29. novembra 2022, v Občinski knjižnici Žalec pridružili na pravljični uri. Podali smo se na potovanje, v katerem smo reševali medvedka piratske princeske, ki je tako starše kot otroke navdušila s svojim pogumom in neustrašno odločnostjo ter na koncu zasegla kar celo piratsko ladjo in seveda rešila svojega medvedka. Navdušenje pa se ni ustavilo po prebrani zgodbi, prenesli smo ga v ustvarjanje in s prstki preobrazili papirnate krožnike v čisto prave gusarje. Nadobudni ustvarjalci so se nato s svojimi izdelki ...
Samo ne se ustavit

Samo ne se ustavit

Koridor, 29. november 2022 ― Predstava se dogaja tukaj in zdaj, v trenutku, ko jo gledamo, se ne zavedamo, kako zelo jo živimo iz dneva v dan. The post Samo ne se ustavit appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Vlada napovedala izgradnjo Narodne in univerzitetne knjižnice II do konca leta 2026

Ministrstvo za kulturo, 29. november 2022 ― Premier dr. Robert Golob in minister za izobraževanje, znanost in šport Igor Papič sta ob obisku Narodne in univerzitetne knjižnice (NUK) napovedala, da so tik pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja za projekt NUK II in da se bo gradnja začela prihodnje leto. Vrednost projekta, ki naj bi bil končan leta 2026, je ocenjena na 102 milijona evrov. Obiska se je udeležil tudi državni sekretar Matevž Čelik.
Tesla

Tesla

Odzven, 29. november 2022 ― Novi slovenski »operni« muzikal Tesla v produkciji SNG Maribor, za katerega je glasbo spisal Slavko Avsenik mlajši, libreto Nejc Gazvoda, dirigentsko palico vihtel Simon Krečič, Aleksandar Popovski pa režiral.
V Hiši kulture v Pivki razstava Klemna Zupanca

V Hiši kulture v Pivki razstava Klemna Zupanca

Notranjsko primorske novice » Kultura, 29. november 2022 ― V Hiši kulture v Pivki razstava Klemna Zupanca KULTURA Pivka – V Hiši kulture v Pivki bodo v petek, 2. decembra, ob 19. uri odprli razstavo Klemna Zupanca z naslovom SCHALAR SEE 1413. Na njej razstavlja stalno zbirko muzeja za arheologijo jezerske favne Musée de Schalar, ki se osredotoča na življenje Škalarja, šaleške jezerske pošasti, ki jo bo predstavil ob odprtju razstave. Razstava bo na ogled do 23. decembra. Vir: Klemen Zupanc »Klemen Zupanc je slikar mlajše generacije, ki za izhodišče svojega ustvarjanja pogosto jemlje banalnosti vsakdana ter ustaljenih načinov bivanja in delovanja v sodobni družbi,« o umetniku pravi kustosinja razstave Mojca Grmek. Razstava v Pivki predstavlja »razvoj muzeja ter raznovrstno arheološko gradivo v zvezi obstojem, fiziognomijo ter prehranjevalnimi navadami te znamenite jezerske pošasti«. O muzeju in Škalarju »Začetek muzeja sega v leto 1922, ko so pod gladino jezera v Šaleški dolini začeli opažati nenavadne obrise nečesa, kar je spominjalo na veliko žival. Vzpostavili so raziskovalno ustanovo, ki je zaposlila ugledne strokovnjake z različnih področij, ti pa so v nadaljnjih desetletjih sistematično beležili, analizirali in hranili najrazličnejše dokaze v zvezi z obstojem domnevne jezerske pošasti. Sčasoma se je muzej vse manj ukvarjal z dokazovanjem obstoja pošasti in vse bolj z njeno fiziognomijo in prehranjevalnimi navadami,« so zapisali v vabilu na razstavo. »Ugotovili so, da je Škalar v biološkem smislu svetovni unikum osteokambiarnega organizma, ki zaradi potreb rastoče fizionomije namesto eksoskeletona sporadično menja svoj endoskeleton, vsakokratna menjava pa zahteva ogromen vnos ogljika, ki ga mora organizem v kratkem času zaužiti za izdelavo novega. Pri tem je zanimivo, da se čas domnevne menjave endoskeletona in lokacija življenjskega habitata pošasti presenetljivo natančno ujemata s pojavom Šaleških jezer, kar namiguje na možnost, da je Škalar v šaleškem podzemlju zaužil tako veliko količino pr

DOGODEK: Mobilnost v kulturi

Asociacija, 29. november 2022 ― Asociacija v sodelovanju z Motovilo in DobroVago vabi na dogodek Mobilnost v kulturi, ki bo v sredo, 7. decembra 2022, ob 11:00 v galeriji DobraVaga. Na njem boste spoznali različne možnosti mobilnosti v okviru mednarodnih sodelovanj in izmenjav za domače umetnike in kulturne delavce. Na dogodku se boste seznanili s priročnikom Mobility Funding Guide for the … Preberi več o DOGODEK: Mobilnost v kulturi

ODŠEL JE IGRALEC DAVOR JANJIĆ

Društvo slovenskih režiserjev, 29. november 2022 ― Danes, malce po dopolnjenem 53. letu, je v Beogradu umrl filmski in gledališki igralec Davor Janjić , ki je močno zaznamoval slovenski gledališki in filmski prostor. Njegov prvi slovenski celovečerni film je bil Outsider (1997) režiserja Andreja Košaka, kjer je odigral glavnega junaka Seada, njegov zadnji Ameba (2021) Blaža Završnika. Kot igralec je zlahka naseljeval […]
Naprej v preteklost #praznovanjevmuzeju, spletna akcija muzejev in galerij

Naprej v preteklost #praznovanjevmuzeju, spletna akcija muzejev in galerij

SEM, 29. november 2022 ― Slovenski etnografski muzej se že petič zapored pridružuje Skupnosti muzejev Slovenije pri akciji #NAPREJVPRETEKLOST. Tokratna akcija poteka med 5. in 11. decembrom 2022 pod skupno temo oz. ključnikom #praznovanjevmuzeju. PROGRAM spletnih dogodkov v SEM: Ponedeljek, 5. 12. 2022 ob 9.00 Prihod Miklavža, utrinek iz muzejske fototeke Dostopno na Facebooku, Instagramu, Twitterju in spletni strani. Torek, 6. 12. 2022 ob 9.00 Postavitev božičnega drevesa v SEM, fotozgodba Dostopno na Facebooku, Instagramu, Twitterju in spletni strani. Sreda, 7. 12. 2022 ob 11.00 Razstava Sveti konji – nebesni jezdeci: prazniki, posvečeni konjem, javljanje v živo Dostopno na Facebooku, Instagramu, Twitterju in spletni strani. Četrtek, 8. 12. 2022 ob 8.00 2023: 100 let SEM in »stoletniki« v zbirkah SEM Dostopno na Facebooku, Instagramu, Twitterju in spletni strani Petek, 9. 12. 2022 ob 11.00 Decembrsko obdarovanje, javljanje v živo Dostopno na Facebooku in spletni strani. SOB, 10. 12. 2022 ob 8.00 Potica, tradicionalna spremljevalka prazničnih dni, utrinek iz spletnega Registra nesnovne kulturne dediščine Dostopno na Facebooku, Instagramu, Twitterju in spletni strani. #naprejvpreteklost #praznovanjevmuzeju Program Naprej v preteklost #praznovanjevmuzeju (pdf, 2.1 MB)

Klemen Lah: Najdenka iz Puhljevega gozda

Sodobnost, 29. november 2022 ― /…/ Zasnova te kratkočasne in vseskozi duhovite povesti je sicer arhetipska, toda vse drugo je izrazito moderno. Verjetno najbolj samo idejno sporočilo, ki je v sozvočju z idejnimi sporočili sodobne literature; ena izmed prepoznavnih skupnih značilnosti sodobne literature je namreč…

Susan Kreller: Električne ribe

Sodobnost, 29. november 2022 ― 1 Luna je videti kot uho, poševno visi nad temno regionalno cesto, z neba prisluškuje bolj bela kot Avonmore milk, in ko se mama brez predhodnega opozorila oglasi s sovoznikovega sedeža »Tam se začne Velgow!«, je luna edina, ki jo…
PLATEAURESIDUE: ZASLONKE V POKRAJINI / APERTURES IN THE LANDSCAPE

PLATEAURESIDUE: ZASLONKE V POKRAJINI / APERTURES IN THE LANDSCAPE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 29. november 2022 ― Razstava preizprašuje pomen materialnih ostankov preteklih obdobij, obskurnih tehnologij iz preteklosti in procesa vračanja narave na območja, ki jih je v preteklosti s pomočjo tehnologije spremenil človek. Atmosferska svetlobno-zvočna instalacija omogoča enkratno senzorično izkušnjo in seznanja obiskovalca z obskurno tehnično dediščino obrambnih struktur na opuščenem in zaraščenem območju Rapalske meje. Obiskovalec v zatemnjen prostor vstopa s posebnimi fotofoničnimi svetilkami, ki skupaj s svetlobo oddajajo tudi zvočno valovanje, s čemer spreminjajo zvočno-vizualno pripoved. P L A T E AU R E S I D U E (slo. OstanekPlanote) je namišljena identiteta nagrajenega dvojca Aljaža Celarca (dipl. geograf [Filozofska fakulteta] in mag. fotografije [AKV St. Joost, NL] in Eve Pavlič Seifert (dipl. umetn.zgod. [Filozofska fakulteta] in mag. vizualne kulture [Aalto University, FI]). V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Izhodišče njune umetniške produkcije predstavljajo video instalacije. V svojih delih dajeta glas udeležencem in sodelavcem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike ter novomedijske sisteme The exhibition explores the significance of the material remnants of past eras, the obscure technologies of the past and the process of returning nature to areas that have been altered by human technology in the past. The atmospheric light and sound installation provides a unique sensory experience and introduces visitors to the obscure technical heritage of defensive structures in the abandoned and overgrown area of the Rapallo border. The visitor enters the darkened space with special photophonic lamps that emit sound waves along with the light, changing the audio-visual narrative. P L A T E AU R E S I D U E is an imaginary identity of award-winning duo Aljaž Celarc (b. 1989, BA in Geography [Faculty of Arts, SI] & MA in
še novic