Lobiranje v kulturi

Lobiranje v kulturi

Radio Študent, 1. marec 2015 ― Nadaljujemo z raziskovanjem lobiranja izpred meseca dni, oddajo pa bomo tokrat zastavili bolj specifično, kot govori že sam naslov, zamejili se bomo na polje kulture. Morda za začetek vseeno spomnimo na nekaj osnovnih opredelitev, dilem in slepih peg. Najprej je pomembno izpostaviti, da je lobiranje v okviru zakona opredeljeno zgolj kot nejavno vplivanje na pripravo in nastanek zakonov, razpisov, pozivov in sorodnih inštrumentov. Lobiranja ne gre mešati s korupcijo, res pa je, da je med obema pojavoma ponavadi zgolj en korak, ki vključuje podkupovanje. Zakonsko ni predvideno, da bi lahko govorili o javnem in posrednem lobiranju, recimo preko časopisnih člankov, analiz in s sorodnimi prijemi, teoretsko gledano in v okviru slovarske opredelitve pa je o lobiranju moč govoriti tudi na tej ravni. V tokratni oddaji se bomo skušali držati zakonskih opredelitev, četudi bomo občasno prehajali na področje slovarske dikcije. Vsekakor pa bomo ločevali med lobiranjem in korupcijo, čeprav se bomo zadnje, zavoljo že izpostavljene bližine, prav tako dotaknili. Zakorakajmo torej v konkretno. Najprej posameznik pomisli, da se lobira tam, kjer večina zakonodaje tudi nastaja, torej na ministrstvih. Pa vendar smo ob pregledu lobističnih poročil javno dostopnih na Komisiji za preprečevanje korupcije zasledili zgolj eno lobistično poročilo na Ministrstvu za kulturo od leta 2010, ko je zakonodaja stopila v veljavo. V času implementacije zakonodaje je bilo sicer zelo malo prijav, število pa se iz leta v leto povečuje. S področja Ministrstva za kulturo je sicer v štirih oziroma petih letih bila podana zgolj ena prijava. Od Ministrstva za kulturo na vprašanja glede pojasnitve svojih stališč nismo prejeli odgovora, po telefonu pa nam je bilo s strani Službe za odnose z javnostmi razloženo, da ni sogovorca, ki bi bil pripravljen na pogovor. Za interpretacijo ene same prijave smo prosili nekdanjo ministrico za kulturo, Majdo Širca, ki je ministrovala tudi v času, ko je bil Zakon o in

V Mariboru si prizadevajo za lastništvo nekaterih kulturnih nepremičnin

Misli, 1. marec 2015 ― Maribor, 1. marca (STA) – Mariborska občina, ki s težavo krpa luknje v občinskem proračunu, eno od možnih rešitev za lažje financiranje kulture vidi v prenosu nekaterih nepremičnin iz državne v občinsko last. Tako bi se recimo kino Udarnik rešil visoke mesečne najemnine za dvorano. A na državni ravni, kjer se prav tako soočajo s […]

Tudi Zagreb naznanil kandidaturo za evropsko prestolnico kulture 2020

Misli, 1. marec 2015 ― Zagreb, 1. marca (STA) – Zagreb je deveto hrvaško mesto, ki je naznanilo svojo kandidaturo za evropsko prestolnico kulture leto 2020. Z geslom Središče ob robu bodo kandidaturo mesta utemeljili na združevanju regij Sredozemlja in Srednje Evrope v Zagrebu, so napovedali pobudniki. Zagreb je bil vselej središče ob robu, mesto na meji rimskega in otomanskega […]
"Ej, a lahko še meni zapečeš ta CD?"

"Ej, a lahko še meni zapečeš ta CD?"

Radio Študent, 1. marec 2015 ― V današnjem glasbeno obarvanem jutranjcu se v rubriki Retrostalgija posvečamo nekdanjim praksam snemanja in skupnostnega šeranja glasbe od poznih 80-ih pa vse do prihoda prvih internetnih programskih vmesnikov. Govorili bomo torej o raznovrstnih neuradnih načinih deljenja glasbe v fizični obliki, kot so doma posnete kasete in CD-ji. Ti so predstavljali pomemben in, za večino edini, način spoznavanja nove glasbe kot tudi možnost, da si prišel do svojega lastnega »koščka glasbe« - pa četudi je bil to šumeč kasetni posnetek, ki si ga neprestano vrtel.   Začenjamo s tehniko, ki so jo za pridobivanje glasbe uporabljali tudi naši starši in jo bolj ali manj uspešno, vsaj v mojem primeru, prenašali na mlajše generacije. Gre za direktno snemanje glasbe iz radija na kasete. Sama sem kot otrok na tak način posnela kar nekaj miksov. Večinoma nisem niti poznala izvajalcev, je bila pa to zame res velika zabava in občutek samostojnosti – fak, nekaj snemam sama. Tukaj gre torej za tehniko, kjer potencialno pred radiem presediš cel dan in pač čakaš na svoj komad. Tukaj je na področju prinašanju raznolikih glasbenih novosti za slovensko poslušalstvo veliko naredil Radio Luksemburg in to že v 60-ih.   No, še ena zanimivost, ki vedno zbega tiste, ki si ob poslušanju anekdot o Radiu Luksemburg sprašujemo, kako to, da so naši starši ujeli radio iz skrajnega drugega konca Evrope, ko pa je danes nemogoče ujeti signala iz Zagreba v ljubljanski kotlini. Ne, odgovor se ne skriva o močnejših antenah ali sprejemnikih - čeprav, kot nam pove pogled na impresivne sprejemnike, ki krasijo police starinarn, ta vidik ni zanemarljiv - temveč v MW oz. AM signalu, ki je kraljeval pred razširjeno uporaba FM signala, do katere je prišlo v sedemdesetih. AM oz. MW signal ima namreč posebno lastnost, ki omogoča, da se radijski valovi odbijajo od atmosfere v nočnih urah in tako potujejo sicer nepredstavljiva razdalja.         Ko so v prodajo prišli tudi radii z dvema kasetnima režama, s
Secunda Conversatio

Secunda Conversatio

Radio Študent, 1. marec 2015 ― V tokratni oddaji Secunda Conversatio bo naš gost dr. Dušan Rutar, ki je "Uomo Universale". Skratka, dr. Dušan Rutar se ukvarja s filozofijo, psihoanalizo, filmom, oziroma bolj natančno rečeno s filmsko vzgojo, psihologijo, nevroznanostjo, itd. Je avtor preko 50-ih knjig. Tema naše marčevske oddaje bo film bratov Wachowski: The Matrix. Z gostom bomo preverili, koliko je globoka zajčja luknja. Na izbiro vam bomo ponudili rdečo in modro tableto. Avtorja: Andrej Pastar in Sandi Mavrič
Itunes Mixclound Prenos datoteke V drugi...

Itunes Mixclound Prenos datoteke V drugi...

Pasje uho, 1. marec 2015 ― Itunes Mixclound Prenos datoteke V drugi številki podcasta sta Jaka in Zoran pregledala, kaj zanimivega je letos že izšlo in kaj si še lahko obetamo v prihajajočem mesecu. Tracklist THEESATISFACTION - EarthEE AXIS SOVA - Dictator of a Flower JEFRE CANTU-LEDESMA - Agate Beach MOUNT EERIE - Turmoil BONNIE PRINCE BILLY - Blindnessness BC CAMPLIGHT - You Should’ve Gone To School BROKEN WATER - Love & Poverty COURTNEY BARNETT - Pedestrian At Best THE GOOCH PALMS - Trackside Daze TITLE FIGHT - Trace Me Onto You DRUG CHURCH - But Does It Work? Schinfo/trivia BEARDLESS BONNIE PRINCE BILLY HUD VIDEO #1 HUD VIDEO #2 HUD VIDEO #3 HUD PES #1 HUD PES #2

Nezaznaven vzgib Andreje Podrzavnik v Moderni galeriji v Ljubljani,

Zavod Federacija Ljubljana, 1. marec 2015 ― Četrtek, 5. 3. 2015, ob 13.00, 14.00, 15.00 in 16.00Vodenja po prostoru, ki trajajo približno 40 minut.Petek, 6. 3. 201510.00 ­- 12.00 Praksa v prostoru13.00 ­- 16.00 Prevajanje16­.00 - 18.00 Urejanje besedilSobota, 7. 3. 2015:10.00 ­- 15.00 Plakatiranje sporočil15.30­ - 16.30 Razstava Neavtorizirano17­.00 - 18.00 Podiranje razstave NeavtoriziranoNezaznaven vzgib je tridnevni dogodek, ki se začne in konča s praznim prostorom.  

[GLASBA: tuje] Totedenski kratek pregled nerecenziranih, a relevantnih aktualnih izidov:

Koridor, 1. marec 2015 ― Aphex Twin – Computer Controlled Acoustic Instruments Pt.2 EP: + Aphex Twin se s svojo najnovejšo ploščo spet najde v razkoraku med sedanjostjo in ne toliko odročno prihodnostjo. Plata nudi enkraten vpogled v trenutni časovni presek računalniških sposobnosti pod taktirko Richarda D. Jamesa. Slišimo lahko njegov značilen kontrast med surovo mehaniko ritmov ter melodije, ki segajo od skrivnostne čudnosti do romantike. Hkrati da tudi slutiti, kaj se obeta pri prihajajočih izzidih, ko bo njegov zadnji projekt mutirajočih glasbenih programov zrel za javnost. J. G. https://soundcloud.com/r…/diskhat-all-prepared1mixed-snr2mix (skladba »diskhat ALL prepared1mixed 13«) The Soft Moon – Deeper: - Deeper je kontradiktorno najmanj razgledan albumski poskus darkwavovcev The Soft Moon. Še močnejša pop orientiranost privede do obratnega efekta, saj prej odtuji kot privlači, na plano pa privleče preveč klišejev in aluzij na pretekli čas. Le redkim skladbam uspe ustvariti poleg spevnosti (ki včasih zaide v posmehljivosti vredne sfere) še globljo substanco, ki bi lahko prinašala sceni dodatno vrednost. Površinska spevnost s kul zvoki. T. K. https://www.youtube.com/watch?v=iigmNuZRlqU (skladba »Black«) Trostopenjska lestvica: +, o, -

[FILM/TV: tuje] Totedenska kratkica o izbranem filmu: PREDESTINATION (rež. Michael Spierig & Peter Spierig, 2014): +

Koridor, 1. marec 2015 ― IMDb: http://www.imdb.com/title/tt2397535/ Rotten Tomatoes: http://www.rottentomatoes.com/m/predestination Predestination je film, ki se zaveda težav visokokonceptnih zgodb, kakršne so tiste o potovanju skozi čas, in tako z akcijo nabita poskakovanja skozi različna obdobja nadomesti z bolj preprosto ter pretanjeno psihološko študijo. Četudi ostane v osredju dogajanja veliko podrobnosti o terorističnem napadu neraziskanih, nam film pove eno najboljših zgodb o potovanju skozi čas v zadnjih letih. Posnet je na izredno lep način, v vsakem kadru je čutiti dobršno mero nadzora, vsako časovno obdobje, v katerem se znajdejo junaki, pa odlikuje izviren slog (od oblačil do okolja), ki se ne obremenjuje z zgodovinsko točnostjo in si zavoljo estetike dovoli nekaj zabavnih anahronizmov. Ethan Hawke ter Sarah Snook s svojo igro filmu doprineseta čustveni naboj, ki popolno zaokroži to zelo čustveno zgodbo, razpeto med različne čase. Aleš Oblak

VIDEO: Težave z glasovanjem, teorija zarote in dekolte, da te kap

Večer, 1. marec 2015 ― »Starava se," sta se nasmehnila Marjetka in Aleš Vovk Raay, duo Maraaya, ko smo ju vprašali, zakaj sta kljub zmagi na Emi s skladbo Here for you "hladna ko špricer". Ko je lani, prav tako v studiu 1 slavila Tinkara Kovač, s katero sta avtorsko sodelovala, sta jokala in kričala. Občutki ob njuni lastni zmagi so drugačni, bolj umirjeni, zrelejši. Ker je ...
"Očitno nikoli niste bili trinajstletno dekle"

"Očitno nikoli niste bili trinajstletno dekle"

Ekran, 1. marec 2015 ― Bojana Bregar Zlo za petami (It Follows, 2014, David Robert Mitchell) »Prepričajo te, da se odpoveš svojemu otroštvu za nič,« razlaga čedni fant z bazena dekletu, ki v kopalkah sedi poleg njega v prijetnem nočnem hladu poznega poletja in ga posluša, kako ji razlaga o mitu najstništva. In čaka, da jo bo poljubil. Nedaleč stran, v hiši njegovih staršev, njuni prijatelji plešejo, pijejo, kadijo. Še preden bo konec te noči, jo bosta že pogrešala.
Moralni korektiv sodobne ženske: Razuzdanka

Moralni korektiv sodobne ženske: Razuzdanka

Ekran, 1. marec 2015 ― Tina Poglajen Razuzdanka (Trainwreck, 2015, Judd Apatow) Ameriška komedijantka Amy Schumer je v preteklih nekaj letih, še posebej pa v zadnjih mesecih, zaslovela s svojo humoristično serijo Inside Amy Schumer (2013 – , Comedy Central), v kateri sodeluje kot režiserka, scenaristka in odigra večino vlog. Vsak del namreč sestavljajo različni skeči; naslovi nekaterih od njih so recimo »A Porn Star is Born«, »Gang Bang« in »Slut-Shaming«, ki se iz dela v del med seboj le izjemoma povezujejo. Dopolnjujejo jih intervjuji o spolnem življenju, spolnih preferencah in podobnem, ki jih Schumerjeva opravi z naključnimi mimoidočimi na newyorških ulicah. Poleg tega je v vsako epizodo vključen nekoliko daljši pogovor z ljudmi v različnih poklicih – striptizetami, prostitutkami, delujočimi v religioznih taborih za »zdravljenje homoseksualnosti« in tako naprej.
Force Majeure po britansko

Force Majeure po britansko

Ekran, 1. marec 2015 ― Ana Šturm 45 let (45 Years, Andrew Haigh, 2015) V filmu 45 let (45 Years, Andrew Haigh, 2015) ob uvodnih napisih zaslišimo nenavaden zvok. Znan, domač zvok, za katerega pa prvih nekaj sekund ne vemo povsem natančno, kam bi ga pravzaprav umestili. Ko se prijeten »škljoc« nekajkrat ponovi, naše možgane preplavi spomin na mehko brnenje diaprojektorja in na tisoče prašnih delcev, ki so poplesavali v močnem soju svetlobe, medtem ko smo v zatemnjeni dnevni sobi, na beli steni in v družbi kopice družinskih članov, oblečenih v rebraste rjave žametne hlače in modre srajce, gledali fotografije s tega ali onega potovanja. Neštete in dragocene negative rojstnih dni, obletnic in izletov v hribe, potrpežljivo vstavljene v posamezne diapozitive, nato zložene v vrsto in nazadnje v sive škatle, ki se danes skrbno shranjene in pozabljene skrivajo pod kupom prahu na domačem podstrešju.
Kratki filmi na dolgih progah

Kratki filmi na dolgih progah

Ekran, 1. marec 2015 ― Bojana Bregar 18. festival slovenskega filma Če hočete videti, kje se danes v filmu kaj zanimivega dogaja, glejte kratke filme. Če hočete videti, kaj se zanimivega dogaja v slovenskem filmu, potem glejte slovenske kratke filme. Glejte jih tudi, če hočete že danes vedeti, kakšni bodo čez nekaj let naši celovečerci. Nič novega. Kratki filmi so pač tradicionalno znanilci dolgih, torej celovečernih, saj se redkokateri režiser posveti zgolj kratki formi. Toda čas je kratkemu filmu naklonjen. Če se vam to zdi čudno, morate zgolj pomisliti na ta zdaj že samoumevni, nekoč spletni fenomen, imenovan YouTube. Za milijarde ljudi s spletno pogojeno motnjo pozornosti je kratka forma česarkoli – naj bo to film, glasbeni spot, serija ali nekaj, čemur še nismo uspeli dodeliti ustrezne kategorije – idealna forma posredovanja informacij.
Fantovsko leto slovenskega filma

Fantovsko leto slovenskega filma

Ekran, 1. marec 2015 ― Sabina Đogić 18. festival slovenskega filma Festival slovenskega filma (FSF) ali praznik domače filmske, televizijske in neodvisne produkcije se bo letos odvil med 15. in 20. septembrom. Že tretje leto zapored ga bo vodil Igor Prassel, eden dovzetnejših, drznejših in k filmski raznovrstnosti spodbujajočih vodij festivalov, ki uspešno usmerja pozornost na pri nas še posebej zapostavljene filmske zvrsti dokumentarnega, animiranega in eksperimentalnega filma tako v programu kot izbiri žirije in posledično nagradah.
Vzemi ali pusti

Vzemi ali pusti

Ekran, 1. marec 2015 ― Matic Majcen Intervju: Gaspar Noé Ob nenehnem medijskem pompu, ki v zadnjem desetletju spremlja filmsko ustvarjanje Gasparja Noéja, je kar težko verjeti, da je Ljubezen (Love, 2015) komaj režiserjev četrti celovečerni film. V vsakem primeru pa je bil potek dogodkov ob njegovi premieri v Cannesu zelo podoben kot pri njegovih prejšnjih filmih Sam proti vsem (Seul contre tous, 1998), Nepovratno (Irréversible, 2002) in V praznino (Enter the Void, 2009). Namreč ne glede na to, ali ga je gledalec sprejel kot dobrega ali slabega, kot drznega ali ekscesnega, kot inovacijo ali eksploatacijo, je predvsem dosegel to, da je režiserju pridodal še nekaj zidakov v njegovo palačo umetniške razvpitosti.
Nabrušena bojna sekira na prostranstvih žanra

Nabrušena bojna sekira na prostranstvih žanra

Ekran, 1. marec 2015 ― Varja Močnik Bojna sekira na festivalu Kurja polt Letos pozimi smo gledalci iz prestolnice na platnih razvpito neobiskanega in pregovorno nevzdrževanega kinocentra na robu mesta zlahka prezrli pomemben film, ki je postal takojšen kult in v isti sapi klasika, ko je startal svoje sicer tudi borno svetovno kinematografsko životarjenje, a živahno festivalsko in piratsko življenje. Bojna sekira (Bone Tomahawk, 2015, S. Craig Zahler) se je s statusom kulta bržkone spogledoval že pred svojim nastankom, po zaslugi težko ločljivih iznajdljive promocije in radovednosti filmskih zanesenjakov, ki svoja raziskovanja živahno sejejo po svetovnem medmrežju. In tudi zato, prav zaradi takih alarmov, ki glasno opozarjajo na nastajajoče filme, je toliko bolj boleče, da trgovci – prikazovalci in njihovi (pogosto nezainteresirani, praviloma pa nepoučeni in trdoglavo nevešči) dobavitelji – distributerji prepogosto poskrbijo, da pomembni filmi komaj opazno ošvrknejo platna ali pa jih sploh ne osvetlijo. A pustimo za seboj bolečo izkušnjo »nevidenja« in se poveselimo možnosti ogleda tega nenavadnega žanrskega hibrida na 3. ediciji festivala žanrskega filma Kurja polt.
Začne se kot Izžarevanje in konča kot Festen …

Začne se kot Izžarevanje in konča kot Festen …

Ekran, 1. marec 2015 ― Daniel Bird (prevod: Tea Hvala) Demon na festivalu Kurja polt V soundtracku slišimo disonantne tone Krzysztofa Pendereckega, glasbo, ki je postala nesmrtna s filmom Izžarevanje (The Shining, 1980) Stanleyja Kubricka. Demon (2015) Marcina Wrone se prične s Piotrovim (Italy Tiran) prihodom iz Anglije na poljsko podeželje, kjer se poroči z Żaneto (Agnieszka Żulewska). Pod temelji hiše, kjer naj bi živela, odkrijeta okostje. Med poroko Piotra obsede duh umorjene judovske deklice …
Biti Luka Marčetič

Biti Luka Marčetič

Ekran, 1. marec 2015 ― Luka Marčetič (foto: Uroš Abram) Biti Luka Marčetič Kdo je Luka Marčetič? Za večino ljudi, ki jim njegovo ime ne izzveni v prazno, je to tisti model, ki dela smešne serije in jih daje na internet. Na primer serijo Dan ljubezni, ki je leta 2009 prišla na videz od nikoder in pobrala več kot sto tisoč ogledov na YouTubu. Za tiste, ki so po Dnevu ljubezni ostali pozorni, je Luka postal obraz večno nezadovoljnega cinika iz serije Moje asocialno življenje, ki je tragikomičnost človeškega obstoja slikala skozi kratke prizore iz življenja dokaj običajnega ljubljanskega študenta. Pojavljal se je v reklamah, v skečih, po malem tudi v filmih, praviloma skoraj vedno v kontekstu nizkoproračunske, gverilske, skorajda fenovske produkcije. Njegova popularnost, izražena (tudi) v všečkih na Facebooku, je rasla in se še ni ustavila. Lani je s pomočjo prijateljev v rekordnem času spisal in posnel romantično komično serijo V dvoje, pionirski projekt VoD platforme Voyo, letos pa se je preizkusil v režiji svojega prvega celovečerca Pr' Hostar.
Notranje življenje filmskih likov preko glasbe

Notranje življenje filmskih likov preko glasbe

Ekran, 1. marec 2015 ― Peter Žargi Filmski skladatelj Jim Williams je v intervjuju za spletno stran Fifteen questions izjavil, da enostavno nima smisla z glasbo ponavljati tistega, kar nam povedo že slika, igra in scenarij, da pa se filmi k temu vseeno pogosto zatekajo v strahu, da ne bi izgubili učinkovitosti scene. Strah pred tveganjem je morda eden od razlogov za glasbeno opremljanje, ki podvaja dogajanje v sliki: večina filmov bi naredila vse, da se ne bi odtujila ciljnemu občinstvu – hollywoodskemu, bollywoodskemu ali arthouse. Za razliko od vizualnega in dramaturškega vidika filma lahko glasba povzroči veliko bolj neracionalen odziv. A neracionalno je nepredvidljivo, nepredvidljivosti pa umetnost danes ne mara.
Med blatom in nebesi

Med blatom in nebesi

Ekran, 1. marec 2015 ― Greben rešenih / Hacksaw Ridge, 2016, Mel Gibson Andrej Gustinčič Mel Gibson je verjetno najbolj obsesiven med sodobnimi ameriškimi režiserji. Njegove obsesije niso skrite; vedno znova jih razgalja pred gledalci. Osredotočen je na nasilje in trpljenje moškega telesa. Nasilje Gibsonovih filmov doseže skoraj status živega bitja, s katerim se režiser spušča v mučni objem kot nekoč Hugh Glass z medvedko grizli. Ta objem je tako krčevit, da mu le redko uspe doseči transcendenco, na katero očitno meri. Gibson meri na nebesa, a ostane s škornji v blatu. Njegovi filmi so težko prebavljive mešanice testosteronskega nacionalizma, fundamentalistične vere, skrajnega fizičnega trpljenja in pravega filmskega talenta. A s filmom Greben rešenih (Hacksaw Ridge, 2016) se je morda dotaknil celo genialnosti. S prizori boja ameriških marincev za otok Okinava v Tihem oceanu med drugo svetovno vojno je uspel ustvariti podobo totalnega nasilja. Platno je živa slika; kamor koli se gledalec obrne, na katero koli globino polja se osredotoči, vidi uničenje človeških teles.
Britoff pobezljanih dronov

Britoff pobezljanih dronov

Radio Študent, 1. marec 2015 ― Ob 7.00: V Libiji vladajo kaotične razmere. Po začetkih napadov Islamske države v več libijskih mestih so tamkajšnje oblasti v Tripoliju ob podpori sorodnih uporniških skupin ustanovile skupno koalicijo in krenile nad sovražnika. Svoje sile so nad Islamsko državo poslale tudi oblasti druge libijske vlade, ki deluje v Tuburuku. Mešane vladno-uporniške sile naj bi napadle položaje Islamske države v mestu Sirte. V Libiji sicer vlada več uporniških frakcij, največja med njimi je v nekdanjem glavnem mestu Tripoli in sedaj vlada dobršnemu delu libijskega ozemlja, mednarodno priznana vlada pa ozemlje pod svojim nadzorom vodi iz zasidranega trajekta pred mestom Tuburuk. Navkljub nedavni sklenitvi trhlega premirja med ukrajinsko vojsko in tamkajšnjimi uporniki se boji za ključno strateško mesto Debalceve nadaljujejo. Po trditvah uporniških poveljnikov naj bi se boji odvijali od hiše do hiše, pri čemer naj bi uporniki zavzeli že večino mesta. Ukrajinsko obrambno ministrstvo je zatrdilo, da je zaenkrat okupiran le del mesta in da navedbe upornikov kajpak ne držijo. Uporniki sicer vztrajajo, da so Debalceve obkolili in da zato mesto pripada njihovemu ozemlju ter je potemtakem izvzeto iz premirja. V Združenih državah Amerike je tamkajšnja Zvezna agencija za letalstvo FAA v javnost poslala osnutek predloga nove zakonodaje, ki bi regulirala komercialno uporabo brezpilotnih dronov. Zaradi vse večje dostopnosti slednjih namreč prihaja do vse večjega komercialnega interesa za njihovo obratovanje. Več v britoffu ob 8.00. Ob 8.00: V Združenih državah Amerike je tamkajšnja Zvezna agencija za letalstvo FAA v javnost poslala osnutek predloga nove zakonodaje, ki bi regulirala komercialno uporabo brezpilotnih dronov. Zaradi vse večje dostopnosti slednjih namreč prihaja do vse večjega komercialnega interesa za njihovo obratovanje. Prav to pa zahteva postavitev popolnoma novih pravil igre v letalski industriji. Predlog FAA je precej omejujoč, kar zadeva komercialno rabo
1940 Dobec – Čebelarji

1940 Dobec – Čebelarji

Stare slike (Cerknica), 1. marec 2015 ― V Dobcu ima čebelarstvo že dolgo tradicijo. Pred vojno je bil največji čebelar Ivan Korošec – gornji Fižnarjev, o čemer smo že pisali. Takoj po vojni sta čebelarili tako njegova mama, od katere smo tudi mi kupovali med, kot tudi njegova vdova, Francka Korošec – »Brešča teta«, kasneje pa tudi njen nečak Brešč France. Tudi […]
Vaja iz slovencologije

Vaja iz slovencologije

Lenart J. Kučić, 1. marec 2015 ― Sedel sem na dogodku, ki ga je pripravila ugledna slovenska kulturna ustanova. Nastopili so poklicni glasbeniki in njihove takte je usmerjal uveljavljen dirigent. Zaprl sem oči in poslušal, a nisem mogel uživati v koncertu, ker je postajal orkester vse bolj razglašen. Zalotil sem se, da namesto glasbe slišim samo še napake in sestavljam razlago, zakaj […] Sorodne vsebine: Odličnjaki s posebnimi potrebami Pivo, škornji in premražena dekleta Vodi me mobilnik v daljave Newton in Darwin bi imela velike težave s habilitacijo Slovenska glasba brez Slovenije
Nežna humoristična pripoved

Nežna humoristična pripoved

Pogledi, 1. marec 2015 ― Clément Bénech, triindvajsetletnik iz Pariza, je močno pisateljsko vizijo začutil ob branju lanskega nobelovca Patricka Modiana. Izobraževal se je na pariški Sorboni, pozneje pa še v Berlinu. Navdušuje se nad belgijskim pisateljem Jeanom-Philippom Toussaintom in predvsem nad Fénéonovim nagrajencem Éricom Chevillardom. Prej kot na kakšno drugo literarno delo pa nas lahkotni roman Slovensko poletje (L'été slovène) lahko spomni na Rohmerjevo Poletno zgodbo (Conte d'été, 1995).
še novic