Torek ob petih, Recenzije,
17. maj 2016
―
V soboto,
14. 5. 2016, je šišensko Katedralo ponovno zasedel londonski trio The Tiger Lilies. Več kot dve uri in pol so Britanci s svojim črnim humorjem zabavali skoraj do zadnjega sedeža polno dvorano Kina Šiške in nepovratno dokazali, kako zelo izjemna je lahko forma kabareta.
Martyn Jacques, ki s svojo harmoniko, ročno izdelanim ukulelom in prepričljivim falzetom najbolj zaznamuje zasedbo, je tudi avtor njihovih pesmi oziroma bolje rečeno njihov zgodb. Precej obsežen repertoar Tiger Lillies sestavljajo uglasbljene literarne miniature, ki v ospredje praviloma postavljajo marginalizirane skupine. Prostituke, morilci, alkoholiki in detomorilci tako narekujejo precej temačno ozračje celotnega performansa, ki so mu zvesto sledili tudi v Ljubljani. Oder so osvetljevale predvsem ambientalne barvne luči, skorajda čarobno pa je k vzdušju pripomogel dež, ki je neprestano bobnel po strehi Kina Šiške. Nastopajoči, ki so tudi znani po vedno znova prevetreni setlisti, so tokrat večji del koncerta namenili glasbeni predstavi Songs from the Gutter - The Life of Edith Piaf ter nas popeljali po malce bolj neznanih predelih Pariza. Tempo večera so narekovali z izmenjevanjem mirnejših in bolj živahnih skladb ter poskrbeli za neprekinjeno pozornost občinstva. Ravno slednje pod vprašaj postavlja odločitev, da se je na koncertu sedelo. Sedišča v tem hramu alternativne glasbene kulture so pogosto vprašljive narave. V preteklosti smo bili priča kar nekaj mirnejšim koncertom med katerimi se je stalo oziroma se je občinstvo samo odličilo, da bo sedelo. Čeprav je taka postavitev značilna tudi za druge kabarete, kakršni je na primer slovenski Pathy Diphusa – izpovedi porno dive, bi večer nedvomno še dodatno zaživel, če bi bila možnost plesa omogočena večim obiskovalcem in ne le nekaj pogumnim posameznikom. Posebno pohvalo pa si zasluži novinarska organiziranost, ki jo je narekovala glasbena skupina, saj so fotografiranje omogočili le ob samem začetku koncerta in s tem preprečili neprije