Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
21. oktober 2016
― Katja Felle, Galerija Miklova hiša, Ribnica. Neo, glavni junak filmske trilogije Matrica, se v enem izmed prizorov znajde pred dečkom, ki s pogledom upogiba žlice. Presenečenemu Neu deček pojasni, da žlice ni možno upogniti, saj ta v resnici ne obstaja, in da žlica ni ta, ki se upogne, temveč on sam. Nedavno smo ugotavljali, da so podobe v medijskem svetu raznolike in vizualno bogate. Danes lahko temu dodamo še, da so neizprosne, agresivne in celo nevarne, saj pogosto namensko manipulirajo z našim dojemanjem družbene, politične in ekonomske realnost današnjega časa. J. W. T. Mitchell bi dejal, da to počnejo, ker si želijo biti ljubljene in žive. A zdi se, da je njihova želja po ljubezni in življenju prešla vse meje, zato se naš odnos do njih spreminja skoraj enako hitro, kot se one menjavajo v medijskem svetu. Hitro lahko ponotranjimo njihovo sporočilo, lahko smo kritični in jih le deloma upoštevamo, in prav enako hitro lahko postanemo letargični, neodločeni in apatični. Zakaj bi jim zaupali, ko pa se njihovo sporočilo lahko spremeni v hipu. Na videz dobro postane na podlagi izkušnje slabo ali pa vsaj vprašljivo. Pozabljeno postane popularno, lepo postane grdo in obratno. V tem kontekstu lahko gledamo tudi sodobno umetniško produkcijo, ki se ukvarja z vplivi mediatizirane podobe. Opozarja nas na manipulativne razsežnosti sodobnega medijskega sveta in nam ponuja hojo po robu spoznavanja neznanega, vendar le, če smo se pripravljeni upogniti in pogledati čez. Katja Felle slika do roba in čez. Njena podoba je formalno dobesedno večplastna. Enkrat je natančna in popolno izdelana, drugič je dovršena hitro in namenoma popačeno. Ko odkrijemo in prepoznamo eno plast, nas preseneti druga, pa zmoti tretja in tako naprej. Koda za razbiranje njenih podob se skriva v analizi ustvarjalnega procesa. Umetnico zanimajo pomen podobe v današnjem času, ko ta neusmiljeno tekmuje z mnoštvom drugih informacij, njena transformacija skozi razne komunikacijske kanale in vpliv. V kontekstu sli