Tentet slišnega življenjskega toka (Kino Šiška, sreda 22. 2. 2017)

Tentet slišnega življenjskega toka (Kino Šiška, sreda 22. 2. 2017)

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Kino Šiška, sreda 22. 2. 2017 Naslovna fotografija: László Juhász   V intervjuju, ki ga je pred premierno izvedbo Slišnega življenjskega tenteta za Sigic dal Jaka Berger, je tolkalec svoje ustvarjanje razdelil na tri razločene sfere: igranje v žanrskih zasedbah, improvizacija ali zvočenje s prepariranimi bobni in elektronska snovanja s terenskimi posnetki. Zamolčal je ambiciozen in širokopotezen projekt, ki obenem širi zasedbo in ji nalaga, kakorkoli že ohlapno, kompozicijo. Morda postaja pravilo, ali pa gre zgolj za naključje, da se v zadnjih letih domači glasbeniki in glasbenice pojavljajo v večjih zasedbah kakega svojih kolegov. Olfamoštvo Olfamoža, septet Oholo, pred tem bolj kratkoživa kompozicija Marka Karlovčca in sedaj Bergerjev Tentet. Podobnosti ne bomo iskali, saj gre vendarle za povsem individualne projekte, a morda lahko iz tega sklepamo na določene pogoje. Naštetih projektov pač ne bi bilo, če ne bi obstajalo za vsako zasnovo primerno število primernih glasbenic in glasbenikov, ki so skozi leta uspeli akumulirati dovolj znanja in izkušenj, da je o tovrstnih projektih pri nas sploh mogoče in smiselno razmišljati. Tako je mogoče tudi v Bergerjevem Tentetu, ki je za svojo drugo izvedbo preteklo sredo v Kinu Šiška moral rahlo prilagoditi zasedbo, popolnoma zaupati izvedbi ter se poigrati z zasnovo. Tentet slišnega življenjskega toka je nastal ob priložnosti Brgsove osebne desetletnice diskografskega delovanja, morda zaznamuje tudi čisto osebno samorefleksijo, prvič pa smo ga v rahlo drugačni zasedbi slišali poleti v vrhniškem Bazenu. Sama zasnova zaobjema predvsem formo kompozicije in vsebinsko kolektiv prepušča samemu sebi oziroma skupinskemu muziciranju, ki se bolj kot v smeri proste improvizacije odvija v okviru odprte, svobodnjaške jazzovske tradicije. Na tej ravni je seveda zasedba ključnega pomena in nikakor ni zanemarljivo, da je imel Berger na voljo ne le deseterico, pač pa je za priložnostne spremembe zlahka našel tudi zamenjave. T
Nostalgija po prijatelju

Nostalgija po prijatelju

Airbeletrina, 23. februar 2017 ― Danes mu je umrl najboljši prijatelj. Mogoče včeraj, kaj on ve. Prejel je nočni telefonski klic bivše punce: »Vladimir.« To pomeni smrt. Mogoče je umrl že včeraj. Zakaj – se verjetno sprašujete – bi ga o smrti najboljšega prijatelja obvestila bivša punca? Ker smo v francoskem romanu Alkohol in nostalgija Mathiasa Énarda, v katerem se prijateljstvo med dvema fantoma zgodi kot spremljevalni program ljubezni do iste punce. Če ste gledali Bertollucijeve Sanjače ali pa Truffautjevo klasiko Jules in Jim,(da ne govorimo o Hladnikovem Peščenem gradu), si s
Stages Of Decomposition, Embryonic Devourmen, Nader Sadek, Carnivore Diprosopus, Malignancy

Stages Of Decomposition, Embryonic Devourmen, Nader Sadek, Carnivore Diprosopus, Malignancy

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Orto bar, 22. 2. 2017   Pred dvema dnevoma je ljubljanski Orto Bar zahvaljujoč Veselim Dihurčkom gostil prav brutalen turnejski paket, ki ga je sestavljalo pet bendov. Tako kot pred nekaj meseci, ko je Orto Bar grmel pod taktirko čikaških Gorgasm, nizozemskih Rectal Smegma in brazilskih Nervochaos, so tokrat bobniče terorizirali kalifornijski Stages Of Decomposition ter Embryonic Devourment, mednarodni Nader Sadek, kolumbijski Carnivore Diprosopus, vlogo headlinerja pa so imeli newyorški Malignancy, ki slavijo 25 let obstoja. Kljub zvenečim imenom ali pa vsaj imenom, ob katerih bi morali z ušesi zastriči vsi ljubitelji brutalnega, tehničnega in slamming death metala, je bil Orto Bar porazno prazen. V veliki dvorani, ob Kadilnici, se je tako lepo pretegnilo slabih petdeset duš. Karkoli je že bil razlog za to, zdaj ni pomembno – pomembno je predvsem to, da tako bendi kot prisotni niso pustili, da bi jih to spravilo v slabo voljo. Ob 20. Uri se je tako pričel hudičev ples, katerega intenzivnost ni popustila vse do polnoči. Oder so najprej zasedli slamming death metalci Stages Of Decomposition iz Los Angelesa. Bend zveni kot miks sandieških Disgorge in newyorških Pyrexia, kar pomeni, da deluje primitivno, a rušilno, kruleče in hitro. Trio morda res ponuja dokaj preproste in predvidljive strukture pesmi, generične slamming riffe in besedila, v katerih ne preživi nihče, a to še ne pomeni, da so tudi v živo tako … pa recimo povprečni. V živo Stages Of Decomposition ustvarijo rušilni tornado, ki je bil začasno prekinjen, ko je basistu crknil bas. Krajša pavza kljub vsem poskusom oživitve štiristrunskega instrumenta ni prinesla želenih rezultatov, zato se je možakar odločil pustiti bas pri miru in se je osredotočil samo na vokale. Po krajšem opravičilu je tako sledil šele zares pravi tornado, saj je skušal bend pomanjkanje basa kompenzirati z živalsko živahnostjo na odru – kar mu je tudi uspelo. Sledil je kalifornijski trio Embryonic Devourment, ki zveni
.glasbene novice

.glasbene novice

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Novice Začnimo s stavkom, ki ga bomo v prihodnjih štirih letih najbrž izrekli pogosto: slabe novice prihajajo iz Bele hiše. Predviden zvezni proračun za leto 2018 po pričakovanjih znatno manj denarja namenja umetniškim, humanističnim in alternativnim medijskim vsebinam. Ta državna podpora že zdaj predstavlja le 0,003% letnega zveznega proračuna, kljub temu pa so si konservativci v luči varčevanja že dolgo prizadevali prav za odpravo teh programov, kar je zdaj bližje uresničitvi kot kdajkoli prej. Končna verzija proračuna bo objavljena 13. marca, peticije pa se že podpisujejo in pošiljajo.  Jay Z bo postal prvi raper, ki bo sprejet v Songwriters Hall of Fame, torej v tisto Hišo slavnih, ki je posvečena pesmopiscem. Po pravilih njujorške institucije lahko glasbenik postane kandidat 20 let po izdaji svoje prve uspešnice, kar Jay Z-ja ravno še vključuje, saj je bil njegov debitantski album Reasonable Doubt izdan leta 1996. Slovesnost s sprejemom se ima zgoditi 15. junija.   Serija Bob's Burgers, animirana uspešnica televizijske hiše FOX, bo po večletnem sodelovanju z mnogimi prominentnimi alternativnimi glasbeniki zdaj končno prinesla pravo kompilacijsko ploščo. Ta bo 12. maja izdana pri založbi Sub Pop, na njej pa bo zbranih kar 112 skladb, ki so bile v sedmih sezonah ustvarjene v ali ob seriji. Manjkali ne bodo niti prispevki kantavtorice St. Vincent, benda The National in frontmana zasedbe Magnetic Fields, Stephina Merritta. In ni prave Svaštarnice brez Guccija Manea. Po tem, ko je bil ta lani maja po dveh letih izpuščen iz zapora, se je hitro zaročil, izdal tri nove albume in še nekaj krajših izdaj, zdaj pa je napovedal še prvo turnejo v svoji dolgoletni karieri. Turneja Trap God ga bo za zdaj popeljala po večjih mestih ZDA in med drugim tudi na festival Coachella. Evropski fani bodo tako morali še malce počakati, po drugi strani pa se Gucci pogosto zdi kot eden tistih orkanov, ki jih je bolje opazovati od daleč.   Kdo bi si mislil, da bomo leta
Zvoki mladih v Unionu @Grand hotel Union, 7. 2. 2017

Zvoki mladih v Unionu @Grand hotel Union, 7. 2. 2017

Koridor, 23. februar 2017 ― Ko hotel postane resnično Grand hotel. Takšno veličino sta poslušalcem pričarala mlada glasbenika – violinistka Maja Horvat in violončelist Izak Hudnik – na koncertu, 7. 2. 2017, v Grand hotelu Union, ki ga je organizirala Glasbena mladina ljubljanska v okviru cikla Zvoki mladih v Unionu. Prva je nastopila ob klavirski spremljavi Craiga Whita, drugega pa […] The post Zvoki mladih v Unionu @Grand hotel Union, 7. 2. 2017 appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

"Ko se umetniki lotijo obdelav, upodobitev in interpretacij telesa"

MGML, 23. februar 2017 ― V Mestni galeriji Ljubljana je na ogled skupinska razstava z naslovom Telesnost. Po oceni kustosa Sarivala Sosiča je telo gotovo polje največje možne izraznosti, telesnost pa je rezultat najraznovrstnejših dejavnosti telesa: "Telesnost je namreč razvijanje telesa iz statičnega položaja ali forme v nekaj dinamičnega, dramatičnega, slikovitega in prožnega. Skozi ustvarjalni proces postaja telesnost glavni nosilec pripovedi, informacij in končnih vtisov."
Srnjaki ponočnjaki

Srnjaki ponočnjaki

LUD Literatura, 23. februar 2017 ― Nočne živali so tiste, ki z velikimi svetlečimi očmi pridejo na plano, ko vsi ostali spijo, da lahko lovijo po robovih noči in ostanejo neopažene, pokrite z mehko temo. In […]

Prisluhnimo pravljici

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 23. februar 2017 ― Prihaja pomlad. Z njo pa bodo iz južnih krajev prihajale ptice selivke. Kako je to videti, smo na humoren način izvedeli skozi pravljično nit zgodbe o štorklji Špeli. Slikanica nam je približala življenje štorkelj in dejstvo, da je pravi dom tam, kjer nas čaka nekdo, ki nas ima rad. Štorklje, ki so nastale v ustvarjalnem delu, so z otroki odletele domov. Renata Novak

Pravljična ura na Ponikvi

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 23. februar 2017 ― Pustne šeme – to smo mi! Tako in še kako drugače bodo v prihodnjih dneh prepevali otroci. Princeske, gusarji, medvedki, tigri, čarovnice in drugi pustni liki bodo zavladali deželi. In ravno zato smo v knjižnici na Ponikvi na pravljični uri pogledali pravljice o pustu in pozneje izdelovali pustne maske. Domišljiji smo pustili prosto pot in naredili vsak svojo obrazno pustno masko. Maske smo izdelali iz papirja različni barv in na njih prilepili perje. Včasih so se na pustni dan pripravljali že veliko prej kot danes. Malčki so dolgo načrtovali in razmišljali, mamice ...
Tribute New Yorku, rojstnem mestu hiphopa

Tribute New Yorku, rojstnem mestu hiphopa

Radio Študent, 23. februar 2017 ― V tokratni dopisniški ediciji rimobrcačev se bomo skupaj z avtorjem oddaje potikali po samih zlizanih, pričakovanih, a še kako pomembnih raperskih viž, ki poveličujejo posamezne predele New Yorka ali mesto v celoti. Povečini muzika za fene old schoola in golden era bo plemenitila še kaka novejša newyorška kompozicija.  1.) GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE: New York New York 2.) BOOGIE DOWN PRODUCTIONS: South Bronx 3.) KOOL G RAP & DJ POLO: Streets of New York 4.) NAS: NY State of Mind 5.) DIGABLE PLANETS: Pacifics 6.) WU-TANG CLAN: C.R.E.A.M. 7.) BLAHZAY BLAHZAY: Danger 8.) JERU THE DAMAJA: Brooklyn Took It 9.) CROOKLYN DODGERS: Crooklyn 10.) JAY-Z & NOTORIOUS B.I.G.: Brooklyn's Finest 11.) ONYX: Walk In New York 12.) LORD TARIQ & PETER GUNZ: Deja Vu (Uptown) 13.) CAPONE-N-NOREAGA: T.O.N.Y. (Top Of New York) 14.) PHAROAHE MONCH: Queens 15.) MOS DEF: Brooklyn 16.) RAKIM: New York 17.) CANNIBAL OX: Iron Galaxy 18.) HI-TEK ft DION, JADAKISS, PAPOOSE, TALIB KWELI: Where It Started At 19.) BEASTIE BOYS: Open Letter to NYC 20.) EL-P: Drones Over Brooklyn 21.) A$AP ROCKY ft KENDRICK LAMAR, JOEY BADA$$, YELAWOLF, BIG K.R.I.T., ACTION BRONSON: 1 Train (Tale sicer ni tribute je pa "Anything is better than the 1 Train", za vse zmrzovalca na podzemni v nočnih urah) 22.) AZ ft. RAEKWON & GHOSTFACE KILLAH: New York 23.) CAM'RON ft. JUELZ SANTANA & JAY Z: Welcome to New York City 24.) CAMP LO: Black Nostaljac 25.) OL DIRTY BASTARD: Brooklyn Zoo 26.) DIGABLE PLANETS: Where I'm From 27.) BEASTIE BOYS: No Sleep Till Brooklyn 28.) KRS-ONE: New York
Tribute New Yorku, rojstnemu mestu hiphopa

Tribute New Yorku, rojstnemu mestu hiphopa

Radio Študent, 23. februar 2017 ― V tokratni dopisniški ediciji rimobrcačev se bomo skupaj z avtorjem oddaje potikali po samih zlizanih, pričakovanih, a še kako pomembnih raperskih vižah, ki poveličujejo posamezne predele New Yorka ali mesto v celoti. Povečini muzika za fene old schoola in golden era bo plemenitila še kaka novejša newyorška kompozicija.  New York je mesto, ki je na svojo osebno izkaznico vpisal tudi rojstni dan rapa in hip hop subkulture. Začetki združevanja uličnih DJ-ev izhajajočih iz estetike jamajških soundsystemov, ki pa so osnove veščine jamajških kolegov močno nadgradili, je bilo pospremljeno tudi s klepetaško MC logiko v začetku udejanjajočo predvsem v smislu menjavanja večih MC-jev ter s plesnim b-boy materialom in risanjem grafitov. New York je postal ambasador, začetnik in meka hip hopa, oz. rapa, kot njegove govorjene besede in je večino časa narekoval nove smernice in trende v vedno menjajoči zvočni sliki tega mladega žanra.  V vse to skupaj spada tudi t.i. represent moment lastnega okoliša in mesta, kjer so DJi, klepetači, sprejarji in b-boyi s svojimi predstavljanjem "neighborhooda" v glasbo prinašali določene specifike, sleng in estetsko vrednost ter so mnogokrat ravno zaradi tega postali kamen spotike. Kakorkoli že, posvetila lastnemu okolju so kmalu postala praktično obvezna raperska tema in tokrat se opiramo na himne newyorškega hiphopa iz različnih časovnih obdobij, kjer je representing resnično na nivoju.    1.) GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE: New York New York 2.) BOOGIE DOWN PRODUCTIONS: South Bronx 3.) KOOL G RAP & DJ POLO: Streets of New York 4.) NAS: NY State of Mind 5.) DIGABLE PLANETS: Pacifics 6.) WU-TANG CLAN: C.R.E.A.M. 7.) BLAHZAY BLAHZAY: Danger 8.) JERU THE DAMAJA: Brooklyn Took It 9.) CROOKLYN DODGERS: Crooklyn 10.) JAY-Z & NOTORIOUS B.I.G.: Brooklyn's Finest 11.) ONYX: Walk In New York 12.) LORD TARIQ & PETER GUNZ: Deja Vu (Uptown) 13.) CAPONE-N-NOREAGA: T.O.N.Y. (Top Of New York) 14.) PHAROAHE MONCH: Queens 15.) MOS DEF: B
Rashad Becker: Traditional Music of Notional Species Vol. II

Rashad Becker: Traditional Music of Notional Species Vol. II

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Recenzija predhodne plošče, Traditional Music of Notional Species Vol. I (PAN, 2013): http://radiostudent.si/glasba/tolpa-bumov/rashad-becker-traditional-musi... »Becker v moč svoje produkcije vpelje ravno zvok kot svojo okoliščino. Pusti mu dihati, s čimer pokaže globoko razumevanje njegovega delovanja v dinamičnem spektru. V fokusu glasbenega dogajanja so - recimo temu - organske lastnosti elektronskih zvočnosti: mikro detajl vstopa zvoka - tako imenovanih „transientov“; izkoristek potenciala čistosti izjemno nizkih frekvenc; frekvenčni spekter v vsej svoji celovitosti in dinamičnem potencialu. Rezultat so zelo samosvoje vijugane zvočne poti, v večini podrejene linearni logiki razvoja, torej nizanju posamičnih dogodkov, redkeje pa se Becker spusti tudi v horizontalno grajenje, s tistim kar ostane repeticije, ko ji odšteješ vso ritmično vzročnost.«, Ž. P. Intervju z Rashadom Beckerjem na Radiu Študent, 3. 11. 2015:http://radiostudent.si/glasba/r%C5%A1-intervju/rashad-becker Recenzija otvoritve Festivala Sonica 2015, kjer je Rashad Becker tudi nastopil: http://radiostudent.si/glasba/r%C5%A1-recenzija/festival-sonica-2015-ale...     Rashad Becker: Traditional Music of Notional Species Vol. II (PAN, 2016) <a data-cke-saved-href="http://rashadbecker.bandcamp.com/album/traditional-music-of-notional-spe..." href="http://rashadbecker.bandcamp.com/album/traditional-music-of-notional-spe...">Traditional Music of Notional Species Vol. II (PAN 74) by Rashad Becker</a> V tokratni Tolpi bumov obravnavamo drugo ploščo berlinskega produkcijskega mojstra Rashada Beckerja, ki se je z izdajo Traditional Music of Notional Species Vol. 2 še bolj poglobil v svoje ustvarjanje abstraktne glasbe. Zanimanje zanjo je nakazal že s svojim predhodnim albumom iz leta 2013, s katerim je s prvim delom glasbene serialke Traditional Music of Notional Species požel velik aplavz s strani tistih, k
KULTURNI RITUALI

KULTURNI RITUALI

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Ritualno začenjamo Kulturne novice. Yanomami so indijansko ljudstvo, ki živijo v amazonskem deževnem gozdu. Po njihovo sta duhovni in naravni svet združeni sili. Šamani vdihujejo prah s psihedeličnimi učinki, da bi lahko 'plesali' z živalskimi duhovi xapiripë [izg. ksapiripe]. Magija, kozmologija, rituali avtohtonih prebivalcev Amerike so navdih za plesno predstavo Gozd zrcal, v kateri nastopata avtorica in plesalka Amanda Piña ter Linda Samaraweerová. Nastala je v sklopu projekta Ogroženo človeško gibanje. Več o projektu smo povprašali Amando Piño. Izjava Predstava bo danes ob osmih v Španskih borcih. Lobanje, zombiji, sveče, pajki, kače, noži in tako naprej. Tudi Jako Vatovca zanimajo ritualne prakse, vendar bolj v luči grozljivega. Avtor izhaja iz nizko proračunskih B-grozljivk v 60-tih in 70-tih. Njegove upodobljene osebe so raztelešene, iznakažene ali pa živi mrtveci. Včasih svojim stvaritvam na platnu doda še bleščice ali pozlačene lističe. O ideji svoje nove razstave Pobožična depresija je začel razmišljati, ko je po decembrskih praznikih videl številna zavržena božična drevesa. Praznični elementi dobijo drugačno simbolno obravnavo. Tako božično drevesce postane zavrženi odpadek. Njegovo osrednje delo High expectations/Deep wounds predstavlja lestenec z noži in modrimi žarnicami v ločenem temnem prostoru. Kaj s tem delom avtor želi sporočati, pove kustosinja Nina Skumavc: Izjava Pobožična depresija v Galeriji P74 se vzporedno z razstavo Nike Rupnik Feng šui v KAPSULI odpira danes ob sedmi uri. Ob 18:30 pa bo potekal pogovor z umetnikoma, ki ga bo vodila kustosinja Nina Skumavc.     Kulturne novice je pripravila Tjaša.  
Andrej Hočevar: Dvojna napaka

Andrej Hočevar: Dvojna napaka

ARS Izšlo je, 23. februar 2017 ― Po petih zbirkah poezije Andrej Hočevar novo knjigo prvič podpisuje kot prozaist. V delo Dvojna napaka, s podnaslovom Poustvarjene zgodbe, je uvrstil vznemirljivo kratko prozo, ki prefinjeno in hkrati prostodušno odpira razmerje med stvarnim, ustvarjenim in poustvarjenim v leposlovju. Glavni protagonist vseh besedil je namreč – Andrej Hočevar. A morda je za knjigo še pomembneje, […]
Medkulturna izmenjava v umetnostih besed, podob in teles

Medkulturna izmenjava v umetnostih besed, podob in teles

ARS Kulturna panorama, 23. februar 2017 ― V Kulturni panorami se bomo razgledali po razstavah Telesnost v ljubljanski Mestni galeriji ter Zini!, sodobna zinovska produkcija, v Mednarodnem grafičnem likovnem centru; se pogovarjali o francoskem Francoskem inštitutu v Sloveniji, ki praznuje 50 letnico delovanja in se posvetili Štigličevim nagradam na področju filma in televizije. Spregovorili bomo tudi o programu letošnjih Dnevov komedije v […]
Anina provizija

Anina provizija

ARS Gremo v kino, 23. februar 2017 ― V dneh tik pred podelitvijo oskarjev, ko je najbolj vroče filmsko vprašanje Dežela La La ali Manchester by The Sea, sta v naših kinodvoranah nova na sporedu slovenski film Anina provizija režiserja Igorja Šmida in lanski cannski nagrajenec, kanadski Samo konec sveta Xavierja Dolana. Ustavili se bomo tudi na festivalu gorniškega filma, ki te dni […]
Tračistan

Tračistan

ARS Svet kulture, 23. februar 2017 ― Za naš planet pravijo, da je moder, glede na to, kako ga doživljamo pa je zelo barvit, včasih tudi rumen, opravljiv. Trač ali Mnogo hrupa za nič je muzikal,  avtorsko delo, ki se naslanja na znano Shakespearovo komedijo, zato na odru Mestnega gledališča ljubljanskega nocoj pričakujemo sodobno dogajanje v  majhni žepni gostilniški državi Tračistan. V […]
Uniform: Wake in Fright

Uniform: Wake in Fright

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Sacred Bones, 2017   <a data-cke-saved-href="http://unifuckingform.bandcamp.com/album/wake-in-fright" href="http://unifuckingform.bandcamp.com/album/wake-in-fright">Wake in Fright by Uniform</a> Vloga glavnih protagonistov četrtkove Tolpe bumov pripada newyorškem hardcore noise industrial dvojcu Uniform, ki ga sestavljata vokalist Michael Berdan, nekdanji frontman hardcore punksov Drunkdriver, ter kitarist in producent Ben Greenberg, ki ga poznamo iz projektov Pygmy Shrews, Little Women, Zs, Hubble in The Men, katerih album Devil's Music smo nedavno predstavili tudi na Radiu Študent. Po debiju Perfect World iz leta 2015, na katerem sta nas fanta seznanila s svojo vizijo agresivnega in rezkega, včasih bolj, včasih manj bobniče parajočega post punka, izhajajočega iz eksperimentalnih zvočnih premis industriala in hardcora 80. let, Uniform zdaj predstavljata nadaljevanje z naslovom Wake in Fright. Še en bend v dolgi vrsti preporodovcev eksperimentalnih glasbenih scen 80. let, boste rekli. Kar do neke mere tudi drži, z razliko, da sta Uniform za oblikovanje svoje zvočne slike opustila klasično bendovsko formo in se naslonila na danes vse bolj pogosto navezo sodelovanja vokalista in producenta. Zvočno zgoščenost bendovskega instrumentarija je Greenberg nadomestil s predprogramirano ritmično matrico, ustvarjeno iz razgibane zvočne knjižnice, ki obsega vse od vzorčenih eksplozij in rafalskih strelov pa do izsekov akcijskih filmov, terenskih in drugih posnetkov iz človeškega vsakdana. Človeško meso in znoj je torej nadomestil s shematičnim udrihanjem inventivno prilagojenih ritem mašin. Greenberg z njimi prehaja od silovitih hardcorovskih ritmik v uverturi Tabloid k minimalističnim pulzom dronovske odvisniške izpovedi komada Habit. V albumskem presežku The Lost bend preseneti in postreže z nekakšnim citatom novega vala – natančneje britanskih New Order. Zavoljo njegove ritmične ud

O mariborski blagovnici KVIK

OUTSIDER, 23. februar 2017 ― Foto: Ivan Dvoršak, digitalna reprodukcija diapozitiva, 1975-85, iz zbirke Umetnostne galerije Maribor Kako so o legendarni mariborski blagovnici KVIK v 70-ih letih pisali sodobniki? Kako so v Mariboru poskušali nagovoriti kupce in kaj lahko na primeru KVIK ugotovimo o potrošniških navadah v Socialistični republiki Sloveniji? Ob razstavi Slovenija in neuvrščeni pop piše Jure Kirbiš, kustos [&hellip
Bežimo, tecimo, možgani gredo

Bežimo, tecimo, možgani gredo

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Že več kot dva tedna v Romuniji protestniki vseh generacij protestirajo proti korupciji, ki njihovo državo drži v krču. Ko so mediji prvič poročali o njihovem uporu proti zakonu, ki je skušal več korupcijskih dejanj obravnavati kot nekaznivih, so slovenski novinarji pohiteli na kraj dogodka in prenašali pogovor z eno izmed protestnic mlajše generacije. Naša poročevalka jo je vprašala, zakaj države ne zapusti, nakar ji je protestnica odgovorila: „Tukaj sem doma. Ne pustim, da me kdo podi.“ Odgovor se zdi za slovenske razmere presenetljiv: kar navadili smo se že, da moramo, če nam lastna država ne nudi kruha in sredstev, da bi lahko dostojno preživeli, pač spakirati kufre in si poiskati prostor pod soncem nekje drugje. Da je tako prav, nas kakopak uči tudi dolga in bogata zgodovina našega naroda, ki že od nekdaj rine na zahod, pa v Ameriko, pa v Nemčijo, pa v Švico in drugam po svetu, saj mati domovina enostavno ni zmogla in ne zmore nahraniti toliko lačnih ust. Pa je pač vsakega desetega spodila od sebe, naj si srečo v svetu išče sam, kakor pač ve in zna. Pri tem je ironično, da se prav v poeziji izseljencev največkrat išče - in tudi najde - najbolj hrepeneče pesmi, posvečene domovini, ki je sedaj, ko je tako daleč, videti toliko lepša in idilična. Saj veste - mati je pač mati, tudi če je slaba. Seveda bodo vedno obstajali ljudje, ki bodo z veseljem in uspehom preizkušali svojo srečo na različnih koncih sveta – privoščimo jim. Ljudje, ki jih bo iz rodnega gnezda zvabila usoda ali pa golj'fiva kača. Toda ko število izseljenih mladih presega desetine tisočev, si lahko mislimo, da bi marsikdo rajši ostal doma, če ga v emigracijo ne bi prisilile ekonomske razmere ali pa kakšne druge okoliščine. In spet bomo brali o utekanju izobraženih kadrov v tujino, o tako imenovanem begu možganov. Ja, nekateri zbežijo, ker so v tujini možnosti boljše. Nekateri pa so tja izgnani. Ker tukaj ne dobijo priložnosti. Zakaj natančno je ne dobijo, ponavadi ne vedo niti sami:

Frljić tudi z novo predstavo razburil poljsko javnost

SiGledal Novice, 23. februar 2017 ― Poljsko državno tožilstvo je sprožilo preiskavo zaradi nove gledališke predstave hrvaškega režiserja Oliverja Frljića z naslovom Kletev, ki je bila v soboto premierno uprizorjena v Varšavi. Katoliška cerkev in konservativne skupnosti na Poljskem menijo, da gre za predstavo, ki žali nekdanjega papeža Janeza Pavla II., poročajo hrvaški mediji.

Poster Festivala Ljubljana v srednjih šolah

Fundacija Brumen, 23. februar 2017 ― Plakati Poster Festivala Ljubljana '09 in '11 letos gostujejo po razstavnih prostorih slovenskih gimnazij, srednjih šol in dijaških domov. Dela so bila v preteklih letih razstavljena na Nizozemskem, Poljskem, Finskem in v Franciji, družbenokritični plakati pa obravnavajo temi podnebnih sprememb in rasizma. Na ogled so tako dela uveljavljenih oblikovalcev kot študentski plakati.   Utrinke z razstav si lahko ogledate tudi na spletnih straneh Gimnazije Nova Gorica in Dijaškega doma Maribor.
Poster Festival Ljubljana v srednjih šolah

Poster Festival Ljubljana v srednjih šolah

Fundacija Brumen, 23. februar 2017 ― Plakati Poster Festivala Ljubljana '09 in '11 letos gostujejo po razstavnih prostorih slovenskih gimnazij, srednjih šol in dijaških domov. Dela so bila v preteklih letih razstavljena na Nizozemskem, Poljskem, Finskem in v Franciji, družbenokritični plakati pa obravnavajo temi podnebnih sprememb in rasizma. Na ogled so tako dela uveljavljenih oblikovalcev kot študentski plakati.   Utrinke z razstav si lahko ogledate tudi na spletnih straneh Gimnazije Nova Gorica in Dijaškega doma Maribor. The post Poster Festival Ljubljana v srednjih šolah appeared first on Fundacija Brumen.

Razpis za mlade ambasadorje keramike

CED, 23. februar 2017 ― Narodni muzej Slovenije v sklopu projekta Keramika in njene dimenzije s podporo Ustvarjalne Evrope vabi mlade umetnike, oblikovalce, zgodovinarje, umetnostne zgodovinarje, kustose / kuratorje in raziskovalce k sodelovanju na razpisu »Future Lights in Ceramics«. Rok za prijavo: 31. marec 2017.
Na podelitvi britov posthumno slavil David Bowie

Na podelitvi britov posthumno slavil David Bowie

Misli, 23. februar 2017 ― V Londonu so v sredo zvečer podelili glasbene nagrade brit. Dva brita so posthumno dodelili Davidu Bowieju razglašen je bil za najboljšega britanskega izvajalca, njegov Blackstar pa za najboljši album. Brit za najboljšo izvajalko je odnesla Škotinja Emeli Sande. Slovesnost v londonski areni O2 je bila posvečena lani preminulemu Georgu Michaelu.

Svaštarnica

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Novice   Koprski producent Neongee Beatz je dober teden po prvi izdal še drugo ploščo, tokrat naslovljeno Revenge the Beat Tape. Glasba znova sloni na hiphop bitih, ki pa so tokrat malenkost počasnejši in z ostalo zvočno spremljavo ustvarjajo bolj sproščen ambient. Novim desetim komadom je možno prisluhniti na njegovem Bandcamp profilu.   Po spletu so začele krožiti govorice, da bo novozelandsko čudežno dekle Ella Marija Lani Yelich-O'Connor, ki ustvarja pod imenom Lorde, v kratkem izdala težko pričakovani drugi album, ki bo naslednik kritično odlično sprejetega Pure Heroine. V uvodnih dneh marca naj bi predstavila prvo skladbo in uradno najavila izid nove plošče.   V Angliji se trenutno ukvarjajo s tem, kako počastiti dve glasbeni legendi – Davida Bowieja in Amy Winehouse. Kameleonovi oboževalci skušajo zbrati 990.000 funtov, da bi zgradili devet metrov visoko skulpturo strele, ki bi stala zgolj nekaj ulic stran od kraja, kjer se je rodil. Če pa nadaljujemo z ulicami – v londonskem Camdenu so se zvezdnici Amy Winehouse ulični umetniki poklonili z grafitiranjem, od marca do septembra pa ji bo posvečena tudi razstava v londonskem judovskem muzeju, ki jo bo organizirala njena družina.    Britanski metalcorovci Architects, ki bodo julija nastopili na tolminskem festivalu Metaldays, so izdali spot za skladbo Gravity, ki je nastal na njihovem razprodanem koncertu v Londonu. Skladba prihaja z albuma All Our Gods Have Abandoned Us, ki je bil izdan v lanskem letu.   Ameriški posthardcorovci At The Drive-In, ki so se znova združili januarja lani, so z drugim singlom napovedali datum izdaje novega albuma. 17 let po Relationship of Command nam bo skupina postregla z enajstimi novimi skladbami. Album bo izšel 5. maja pri založbi Rise Records, nosil bo naslov in•ter a•li•a, na njem pa ne bo moč slišati enega izmed originalnih članov, kitarista Jima Warda, ki je bend zapustil kmalu po ponovni združitvi. Prisluhnite singlu Incurably Innocent.
Ozelenitev postindustrijskega Essna – Zelene prestolnice Evrope 2017

Ozelenitev postindustrijskega Essna – Zelene prestolnice Evrope 2017

Inštitut za politike prostora, 23. februar 2017 ― Med sprehodom po obljudenih poteh zelenega Krupp parka si je težko predstavljati, da so bila ta zelena pljuča Essna nekoč industrijska pustinja. Območje, kjer se je nekoč nahajala jeklarna Krupp, so v samo desetih letih spremenili v priljubljen park z otroškimi igrišči, gozdnatim območjem in jezerom, ki se napaja z deževnico s strehe sedeža korporacije [...]
Repetitor: Realisti sodobne beograjske garaža

Repetitor: Realisti sodobne beograjske garaža

RockOnNet, 23. februar 2017 ― Zasedbe na ekranih bi tako nabijale, da jih denar ne zanima, da ne želijo komercialnega uspeha, samo da bi zveneli kul, sam sem pa pri tem čutil močno reakcijo, ker gredo nato denarci v žepe lastnikov klubov, bend je konstantno v minusu, ki ga bo moral nekdo nekoč le pokriti.
096: Siebenleggers

096: Siebenleggers

Glave (Apparatus), 23. februar 2017 ― Luzar, Pižama in Anže se pogovrajajo o izjemnem filmu Prihod. Vmes si zlomijo možgane s potovanji skozi čas. Feedback je vedno dobrodošel. Težite nam lahko preko Twitterja ali pa na mail glave(afna)apparatus.si. Mreža Apparatus.si je tudi na Facebooku in jo lahko finančno podprete tudi osebno. Hvala. – Zapiski: Prihod Denis Villeneuve Mars napada: prevajalnik Star Trek: TNG jezik metafor Jodorowsky’s Dune Lost […]

Odprtje razstave Petra Abrama

Gorenjski muzej, 23. februar 2017 ― Prijazno vabljeni na odprtje razstave del akademskega kiparja Petra Abrama v četrtek, 2. marca 2017, ob 18. uri v Galeriji Mestne hiše, Glavni trg 4, Kranj. V Galeriji Mestne hiše v Kranju je na ogled pregledna razstava akademskega kiparja Petra ... Več o
Veš, #aveš

Veš, #aveš

Odzven, 23. februar 2017 ― Bend Los Ventilos s pogledom nazaj v želji po premiku naprej še vedno na glavo postavlja trditev, da se v »rock slovenščini« ne izraža tako zlahka kot v »rock angleščini«.
1964 Žilce – Pred jezom

1964 Žilce – Pred jezom

Stare slike (Cerknica), 23. februar 2017 ― Slika je nastala leta 1964 v dolini potoka Zale, v bližini Svetega Vida, natančneje v predelu imenovanem Kotel. V času nastanka slike se je vas imenovala Žilce (med leti 1955 in 1991, potem je bila spet preimenovana v prvotno ime Sveti Vid). Na sliki je pet mladih moških, ki so se v lepem in sončnem vremenu postavili pred […]
Postmoderni kostumi in telesnost

Postmoderni kostumi in telesnost

Marijan Zlobec, 23. februar 2017 ― Mestna galerija v Ljubljani pripravlja drevi ob 19. uri  odprtje razstave  Telesnost. Z njo nadaljuje raziskovanje in razstavljanje slik, fotografij in video umetnosti v sodobni slovenski kulturi na izbrano temo oziroma vsebino. V sklopu razstave se predstavljajo umetniki Uroš Abram, Rajko Bizjak, Robert Černelč, Ana Čigon, Jurij Kalan, Tina Kolenik, Samo in Kamila Volčanšek.  Rajko Bizjak – Evolucija 2016, pigmentski tisk na […]

Marko Skok – Mezopotamsky: Ne zgibaj barčic, Ljubec!

Poiesis, 23. februar 2017 ―   Ne zgibaj barčic, Ljubec!   Elegije mrtvih oči zagrinjajo gladino morja,   grabijo za nedosegljivim soncem in vse bolj nedostopno obalo.   Brez prestanka bledijo mrtve duše angelov in smrtnikov,   jekajo zapoznele misli iz razvalin bolečemrtvih jezikov,   amputirane zgodbe neutišanega razčlovečenja.   Čutiš, kako je prenasičen s soljo in do obisti zamorjen sleherni val?   Cefraj papir v bele rože, v jate rož. Ljubec, v beli so vse barve,   je mavrični most za Onkraj. Utopi z njimi vso neizmerno žalost,   brez pomisleka zasuj še mene. Enaki smo, živi in mrtvi, tu in tam ljudje.   Cefraj papir v bele rože, v jate rož.   Ne zgibaj barčic, Ljubec!   (pesem bo objavljena v zborniku pesniške delavnice Poiesis 2016 “Ko me napiše pesem”, ki izide marca 2017)

Velika razstava del Egona Schieleja v dunajski Albertini

Misli, 23. februar 2017 ― V dunajskem muzeju Albertina je na ogled velika razstava del avstrijskega slikarja Egona Schieleja. Združuje 160 umetnikovih stvaritev iz obdobja med 1910 in 1917. V tem času je Schiele ustvaril bogat opus, ki ga za zaznamujejo ekspresivnost, nemir, tesnoba, seksualnost, ljubezen in smrt.

V MGL izvirni slovenski muzikal o ljubezni in obrekovanju

Misli, 23. februar 2017 ― V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bodo nocoj krstno uprizorili izvirni slovenski muzikal Trač ali Mnogo hrupa za nič, navdahnjen po slavni Shakespearovi komediji. Predstava po libretu Gašperja Tiča in na glasbo Davorja Hercega se suče okrog ljubezni, hrepenenja, izdaj, spletk in vseh mogočih preizkušenj, ki jih morajo prestati zaljubljenci.
Na Dunaju prestižni 61. operni ples

Na Dunaju prestižni 61. operni ples

Misli, 23. februar 2017 ― V Dunajski državni operi se bo drevi začel 61. operni ples, ki se ga bo udeležilo 5150 obiskovalcem z vsega sveta. Na slavnostnem odprtju prireditve, ki se bo začela ob 22. uri z nastopom slovitega nemškega tenorista Jonasa Kaufmanna, bo na glasbo Josefa Straussa zaplesalo 144 debitantskih plesnih parov iz devetih držav.
NOVOTARNICA

NOVOTARNICA

Radio Študent, 23. februar 2017 ― Novotarnica – oddaji, v kateri vašim pogoltnim uhljem talamo novo musko zastonj!      01. Colin Stetson -  Spindrift  02. New Venusian -  Keep Running  03. New Venusian -  Sea  04. Knxwldge. -  Ivekried_  05. Knxwldge. -  Kaughtabodi[tooyung]  06. balans -  demopop  07. Balans -  Vse Šumi  08. Mondkopf -  Vivere, Parte Ii  09. Parrka -  Themefromainsleysalley  10. Richenel -  I Won't Bite  11. Richenel -  La Diferencia                 .
še novic