A propos: Kultura in umetnost, politika in oblast; Drnovšček in Vehovec, PGK in LVZK

Radio Kaos, A propos, 28. september 2018 ― To je, spoštovane gospe in cenjeni gospodje Radio KAOS in oddaja A propos: Kultura in umetnost, politika in oblast, ki je del tako rekoč celoletnega projekta z enakim imenom. Pripravljamo in realiziramo ga s pomočjo javnega denarja iz tako imenovanega medijskega razpisa Ministrstva za kulturo Republike Slovenije; Tokrat smo v mesecih pred lokalnimi volitvami – […]

Antropomorfizacija umetne inteligence

Razpotja, 28. september 2018 ― Ana Reberc Od Turingovega testa iz leta 1950 do Iztrebljevalca 2049 se umetna inteligenca pogosto pojavlja kot nekaj podobnega človeku. Turing je leta 1950 zasnoval igro imitacije, ki preizkuša, če lahko umetna inteligenca (UI) prepriča človeškega sogovornika v lastno človečnost. V Star Wars sagi je v vsakem delu vsaj en antropomorfiziran android. V mnogih znanstveno fantastičnih filmih so androidi nerazločljivo podobni ljudem, kar je pogosto tudi element glavnega zapleta. Toda zakaj se razumevanje UI sploh povezuje s človeško potrditvijo in zakaj znanstvena fantastika tako pogosto posega po antropomorfizaciji UI? Zgodovina znanstvenega raziskovanja nasploh je polna antropomorfnih in antropocentričnih teorij, ki se v zadnjem času vedno bolj umikajo iz znanstvenega diskurza.
Posvet: Turizem v mestu - 19.10.2018

Posvet: Turizem v mestu - 19.10.2018

Rajzefiber-biro, 28. september 2018 19.10.2018, petek / 10:00 / Center za kreativnost Posvet z nacionalnimi in mednarodnimi strokovnjaki v sodelovanju društva Hiša! in Rajzefibra s Centrom za kreativnost in Zavodom za turizem Maribor-Pohorje Turisti počasi odkrivajo vzhodno Slovenijo in lokalne skupnosti vzhodne Slovenije počasi odkrivajo turizem. Kakšno podporno okolje potrebuje turizem? Kaj je kreativni turizem in kakšna je lahko njegova vloga v razvoju mesta prihodnosti? Kako lahko odločevalci prispevajo k boljšemu in hitrejšemu razvoju turizma? Kakšno sodelovanje je potrebno, da se razvije uspešna zgodba kreativnega turizma? Na vse to in še več bomo poskušali odgovoriti s povabljenimi mednarodnimi gosti, ki bodo predstavili primere dobrih praks, predstavniki lokalnih skupnosti Slovenije, predstavniki izobraževanja s področja turizma, predstavniki privatnega sektorja in drugih akterjev s področja turizma v regiji. Tourism in the City 19.10.2018, Friday / 10:00 / Centre for Creativity A debate with Slovenian and international experts in cooperation with Hiša Association! and Rajzefiber with the Centre for Creativity and Maribor–Pohorje Tourist Board Tourists are slowly discovering eastern Slovenia and the local communities in eastern Slovenia are slowly discovering tourism. What kind of support environment does tourism need? What is creative tourism and what can its role be in the development of the city of future? What kind of cooperation is necessary to develop a successful story of creative tourism? We will try to answer all these and many more questions with the international guests who will present cases of good practice, the representatives from the local communities in Slovenia, the representatives of education in tourism, the representatives of the private sector and other partners in tourism in the region.
Veliko zanimanje za protipoplavno zaščito in kolesarsko stezo

Veliko zanimanje za protipoplavno zaščito in kolesarsko stezo

Inštitut za politike prostora, 28. september 2018 ― Dober obisk in dinamičen potek javne razprave o protipoplavni zaščiti in novi kolesarski stezi kaže, da gre za pomembno temo. Razprave se je udeležilo približno štirideset udeležencev, v glavnem prebivalcev Križ, Sebenj in Žiganje vasi. Ti so načrtovalcem sporočili svoja stališča, želje, pričakovanja ter skrbi v zvezi s predstavljenima projektoma. Načrtovalci bodo predloge, pobude in […]
nanotourism na VIENNA DESIGN WEEK

nanotourism na VIENNA DESIGN WEEK

CZK, 28. september 2018 ― Razstava nanotourism v okviru VIENNA DESIGN WEEK, bo med 28.9. in 7.10.2018 predstavila različne primere ‘nanoturizma‘ izdelanih v sodelovanju z različnimi mednarodnimi oblikovalci, arhitekti in institucijami med leti 2014 – 18, vključno z njenim začetkom v sklopu mednarodne arhitekturne šole AA nanotourism Visiting School in Bienalu oblikovanja - BIO 50.
Mednarodni laboratorij: Kako do trajnostnega kulturnega in kreativnega turizma, kot ga vsi želimo

Mednarodni laboratorij: Kako do trajnostnega kulturnega in kreativnega turizma, kot ga vsi želimo

Rajzefiber-biro, 28. september 2018 ― 18. do 20.10.2018, sobota / 09:00 / Vetrinjski dvor Društvo Hiša! v sodelovanju s Centrom za kreativnost in Rajzefibrom vabi na Mednarodni laboratorij kulturno-turističnih strokovnjakov, ki poteka v okviru 53. Festivala Borštnikovo srečanje s partnerji Robert Bosch Alumni mreže z iac Berlin (DE), projektom Creatour in pltformo 4is (PT). Mednarodni strokovnjaki v sodelovanju z lokalnimi akterji bodo poskusili definirati naslednje korake, ki so nujno potrebni, da v Mariboru (kulturni) turizem uspešno zaživi. Kako in kje naj vse potenciale mesta predstavimo turistom? Katere so naše ciljne skupine? Kaj so glavne ikone mesta Maribor, ki bi privlačile prave turiste? Kako naj turizem v mestu ostane trajnosten? In kako bo prispeval več k gospodarski rasti in kvaliteti življenja v mestu? Poiskali bomo rešitve aktualnih izzivov, dorekli naslednje korake in izbrali nosilca teh korakov. International Lab: How to Achieve the Sustainable Cultural and Creative Tourism We All Want 20.10.2018, Saturday / 09:00 / Vetrinjski dvor Laboratory of international experts in cultural tourism in cooperation with the Robert Bosch Foundation Alumni Network with iac Berlin (DE), the project Creatour and platform 4is (PT), Hiša! Association and Rajzefiber
UROŠ WEINBERGER: XI. / PREGLEDNA RAZSTAVA

UROŠ WEINBERGER: XI. / PREGLEDNA RAZSTAVA

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 28. september 2018 ― XI. je naslov pregledne razstave Uroša Weinbergerja v Galeriji Alkatraz. Rimska številka enajst označuje prerez njegovega enajstletnega delovanja znotraj AKC Metelkova mesto, razstavo pa sestavlja izbor del, ki so nastala v tem obdobju in prostoru. Galerija Alkatraz že nekaj let razvija model predstavljanja ustvarjanja t. i. domačih umetnic_kov z namenom raziskovanja posameznih procesov znotraj ateljejskega dela AKC Metelkova mesto. Tu si je delovne prostore vzpostavilo okoli 30 umetnic_kov, med njimi tudi Uroš Weinberger. Prostore so zasedle_i oz. si jih na javnih razpisih pridobile_i umetnice_ki različnih generacij, ki razvijajo heterogene umetniške prakse. V tej paleti raznolikosti nas pri pregledu produkcije umetnic_kov zanima, ali lahko govorimo o metelkovski umetnosti, in če se odločimo za to poimenovanje, kaj jo definira: ali je to prostor, ki narekuje specifične pogoje delovanja, ali mogoče estetska kategorija? Za Uroša Weinbergerja se je vse začelo leta 2006, ko je na javnem razpisu dobil ateljejski prostor v stavbi Garaže. Prostor je bilo potrebno zaradi dotrajanosti in poškodb temeljito obnoviti, kar je zahtevalo veliko fizičnega dela in veliko vztrajnosti. Urošev boj za prostor je pomenil uporabo gradbenih znanj in socialnih veščin, ki mu niso bila tuja. V relativno kratkem času si je v enem od najmanjših ateljejskih prostorov ustvaril in opremil svoj delovni kotiček, »drug svet«, ki mu je od leta 2007 omogočal razvijanje in raziskovanje samosvojega slikarskega pogleda na realnost. Uroš Weinberger je svojo slikarsko pot začel z raziskovanjem abstraktne slike, ki je zelo kmalu prešla v figuraliko. Njegove slike so sestavljene zgodbe, ki črpajo iz nešteto virov in po principu kolaža oblikujejo nove asociativne sestavljanke podob, ki so zgrajene v lucidne pripovedne celote. Urošu je blizu fenomen sodobne medijske kulture, ki jo reflektira v svojem delu. Prek slikarske tehnike odslikava realnost, kot asociativna podlaga pa mu služijo podobe iz časopisov, sta

Poročamo: Seminar Film Marketing Illustrated – uporabni namigi za učinkovito digitalno promocijo filma

CED, 28. september 2018 ― V času 21. Festivala slovenskega filma (FSF) je v Portorožu potekalo mednarodno strokovno usposabljanje MAIA Workshops za obetavne producente s podporo MEDIA. Motovila (CED Slovenija) je skupaj z MAIA Workshops, FSF in Re-Act, tudi domači strokovni javnosti omogočila udeležbo v enem delu sicer zaprtega usposabljanja: strokovnem seminarju o trženju in promociji filmov britanskega strokovnjaka za digitalni marketing Daniela Díaza.
Moč narave, moč glasbe

Moč narave, moč glasbe

ARS Svet kulture, 28. september 2018 ― Zaključni koncert 11. Festivala Maribor. Na 11. Festivalu Maribor bo nocoj peti, sklepni celovečerni koncert festivala, ki ga bo izvedel Simfonični orkester Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Nastopil bo s priznanim madžarskim dirigentom mlajše generacije in štirimi vrhunskimi solisti hornisti. V ljubljanskem ŠKUC-u se začenja festival Topografije zvoka. Mestno gledališče ljubljansko začenja sezono s premiero komedije Honoreja de Balzaca Mercadet ali poslovni človek. Na malem odru Slovenskega ljudskega gledališča Celje bodo zvečer uprizorili premiero tragične farse Oče. Ob koncu oddaje pa še nekaj knjižnih novosti založbe Znanstveno-raziskovalnega centra SAZU.
Razkritja spektralne glasbe

Razkritja spektralne glasbe

Odzven, 28. september 2018 ― Skladateljica Larisa Vrhunc je v knjigi Vplivi spektralne glasbe na slovensko kompozicijsko ustvarjalnost zadnjih desetletij raziskala spektralizem in njegov vpliv na slovenske skladatelje in skladateljice.
Kulturna panorama

Kulturna panorama

ARS Kulturna panorama, 28. september 2018 ― Kritiško pero dr Levu Menašeju Nagradi Kritiško pero za likovno kritiko in Večernica za najboljše mladinsko delo, razstavi »Jaz sem Cankar – in to pove vse« v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani ob 100. obletnici smrti pisatelja Ivana Cankarja ter festivali Produkcija želje in užitka v galeriji erotike Račka v Celju, zvočne umetnosti Topografije zvoka v Galeriji ŠKUC in sodobnih umetnosti Mesto žensk v Ljubljani, so teme tokratne kulturne panorame.

V Mali drami sodobna različica Deklice z vžigalicami

SiGledal Novice, 28. september 2018 ― SNG Drama Ljubljana bo sezono na malem odru uvedla s sodobno različico brezčasne Andersenove pravljice Deklica z vžigalicami. Ta je navdihnila makedonskega umetnika Marjana Nečaka, da je z Majo Hrgović in Ano Bunteska ustvaril sodobno dramsko opero Deklica s strunami. Predstavo o violinistki, ki potuje z vlakom po Evropi, bodo uprizorili nocoj.
Kinodvor 10

Kinodvor 10

Kinodvor, 28. september 2018 ― Ob 10-letnici mestnega kina v Kinodvoru predstavljamo pestro programsko paleto za svoja raznolika občinstva.

Tom Veber: Koraki

Koridor, 28. september 2018 ― Kadar delaš prve korake pazi na dobro obutev stopinje ne prizanašajo začetniških spodrsljajev. The post Tom Veber: Koraki appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

V Ljubljani drugi festival o topografijah zvoka

Misli, 28. september 2018 ― V Galeriji ŠKUC, Cankarjevem domu in na 3. programu Radia Slovenija - programu Ars se bodo od danes do 4. oktobra zvrstili zvočni performansi in instalacije, predavanja in diskusije ter projekcija dokumentarnega filma. Vse to bo povezala druga izdaja festivala Topografije zvoka, katerega namen je zajeti zvok v vseh njegovih pojavnih oblikah.
Nasveti

Nasveti

Airbeletrina, 28. september 2018 ― Piši pisma. Ostanejo kot priče, spomnijo te, kaj si mislil, in razumeti, kar si pozabil. Govori, ko se zdi, da ne moreš. Molči, ko si jezen.
O odprtem dostopu 2.del: ALLEA code, ESAC initiative, FORCE11 in načela FAIR

O odprtem dostopu 2.del: ALLEA code, ESAC initiative, FORCE11 in načela FAIR

Biblioblog, 28. september 2018 ―     Sledi drugi del  objav dokumentov o odprtem dostopu. Prejšnjič smo pisali  o  DORA, projektu LERU in deklaraciji EOSC. Danes pa sledijo ALLEA code, ESAC initiative, FORCE11 in načela FAIR. Povzetek predavanj iz 8. strokovnega srečanja nabavnih konzorcijev mednarodne znanstvene literature, si lahko ogledate v eni naših prejšnjih objav, z naslovom Pogled na odprto znanost. ALLEA code - "The European Code of Conduct for Research Integrity" https://www.allea.org/wp-content/uploads/2017/05/ALLEA-European-Code-of-Conduct-for-Research-Integrity-2017.pdf Dobre raziskovalne prakse vodijo raziskovalce v njihovem delu, kot tudi v njihovem sodelovanju s praktični, etični in intelektualni izzivi, povezani z raziskavami.  Ta načela so:  Zanesljivost pri zagotavljanju kakovosti raziskave, ki se odraža v oblikovanju, metodologiji, analizi in uporabi virov.  Poštenost pri poročanju rezultatov raziskav na pregleden, pošten in nepristranski način.  Spoštovanje kolegov, udeležencev raziskave, družbe, ekosistemov, kulturne dediščine in okolja. Prevzemanje odgovornosti za raziskovanje idej za objavo, za upravljanje in organizacijo, za usposabljanje, nadzor in mentorstvo ter za njihove širše vplive.  ESAC INITIATIVE – Efficiency and Standards for Article Charges  http://esac-initiative.org Pobuda ESAC je bila ustanovljena leta 2014, da bi nadaljevali razpravo o delovnih tokovih odprtega dostopa in upravnih bremenih, povezanih z upravljanjem stroškov za obdelavo člankov za odprti dostop (APC). Leta 2013 je bila na temo v Berlinu organizirana mednarodna delavnica, ki jo je v sodelovanju s kolegi iz nemške fundacije Reserach (DFG), PLOS in Co-Action Publishing v digitalni knjižnici Max Planck. ESAC si prizadeva razviti najboljše prakse in priporočila skupnosti o APC.  FORCE11 – The Future of Research Communications and e-Scholarship https://www.force11.org/about Principi citiranja podatkov zajemajo namen, funkcijo in atribute citatov. Ti nači

Jakob J. Kenda bere sodobno slovensko dramo

SiGledal Novice, 28. september 2018 ― Jakob J. Kenda je najbolj znan po svojih prevodih, predvsem Harryja Potterja. Kot doktor literarnih ved, avtor ali urednik je podpisan pod številne publikacije, od antologij do beril. Za časopise in revije piše o literaturi, gledališču in filmu ter predava. Radi ga pokličejo tudi, kadar se v kateri kulturni instituciji pokaže potreba po kriznem menedžerju. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Pes, pizda in peder Gregorja Fona.
V Mali drami sodobna dramska opera Deklica s strunami

V Mali drami sodobna dramska opera Deklica s strunami

Misli, 28. september 2018 ― V koprodukciji ljubljanske Drame in gledališča Moving Music Theatre iz Bitole bo v Mali drami nocoj uprizorjena sodobna dramska opera Deklica s strunami. Ustvarila sta jo makedonski umetnik Marjan Nečak ter hrvaška pisateljica Maja Hrgović, makedonska pesnica Ana Bunteska pa je napisala pesmi. Nastopila bosta Barbara Cerar in Uroš Fürst.
1915 Tirolska – Velika vojna (1)

1915 Tirolska – Velika vojna (1)

Stare slike (Cerknica), 28. september 2018 ― Vojak na sliki je Janez Štefančič – Jagrov iz Podkraja nad Vipavsko dolino, moj ded. Fotografiral se je pred odhodom na Tirolsko fronto, mogoče v ateljeju v avstrijskem Kremsu, kot piše na obrobi, verjetneje pa je fotograf postavil mobilni studio bliže bojišču, kar bi bolj ustrezalo potrebam armade. Kot avstro-ogrski državljan, letnik 1867, je bil […]
Veronika Simoniti in Marko Sosič na gostovanju v Berlinu

Veronika Simoniti in Marko Sosič na gostovanju v Berlinu

Misli, 28. september 2018 ― Literata Veronika Simoniti in Marko Sosič gostujeta v Berlinu. Sosič se bo predstavil z romanom Tito, amor mijo, ki je leta 2016 izšel pri avstrijski založbi Drava, Veronika Simoniti pa bo občinstvo nagovorila z nemškim prevodom svoje zbirke kratkih zgodb Hudičev jezik, ki je lani izšel v Litterae Slovenicae.

28. septembra 1910 se je na Slapu ob Idrijci rodil Ciril Kosmač, slovenski pisatelj

Kamra.si, 28. september 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...28. septembra 1910 se je na Slapu ob Idrijci rodil Ciril Kosmač, slovenski pisatelj. Umrl je 28. januarja 1980 v Ljubljani. Odraščal je na domačiji v Bukovici na Slapu ob Idrijci. Osnovno šolo je končal v domači vasi, nato pa je šolanje nadaljeval v Gorici. Zaradi težkih gmotnih razmer v družini je šolanje opustil in študiral sam. V šolskem letu 1927/28 je opravil malo maturo na italijanski klasični gimnaziji v Tolminu. Oče Franc, ki je v vasi ustanovil bralno društvo ter vodil cerkveni pevski zbor, ga je že od malih nog spodbujal k učenju in pisanju. Kosmač je že kot dijak pisal za literarni list Uporni veslar in bil član skrivne mladinske narodnozavedne organizacije. Leta 1929 je bil aretiran zaradi poudarjene nacionalne zavednosti, nato pa je bil leto dni zaprt v Gorici, Kopru, Rimu in v Trstu. Leta 1930 je bil na znanem tržaškem procesu kot mladoleten obtoženec oproščen. Vrnil se je v domačo vas, kjer naj bi preživel štiri leta pod strogim policijskim nadzorstvom, vendar je leta 1931 pobegnil čez mejo v Jugoslavijo. V Ljubljani je začel intenzivno prebirati slovenske in svetovne pisatelje, včlanil se je med ljubljanske penate, se izobraževal ter začel objavljati prva besedila (Človek na zemlji 1935, Gosenica 1936, Sreča in kruh 1936, ...). 

28. septembra 1831 se je v Dolnjih Retjah pri Velikih Laščah rodil Fran Levstik, pesnik, pisatelj, dramatik, kritik in jezikoslovec.

Kamra.si, 28. september 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...28. septembra 1831 se je v Dolnjih Retjah pri Velikih Laščah rodil Fran Levstik, pesnik, pisatelj, dramatik, kritik in jezikoslovec. Umrl je 16. novembra 1887 v Ljubljani. Obiskoval je ljubljansko normalko in gimnazijo, a mature zaradi sporov s šolskimi oblastmi in katehetom Antonom Globočnikom ni opravil. Leta 1854 je bil kot štipendist nemškega viteškega reda sprejet v semenišče v Oloumucu na Moravskem. Študij bogoslovja je moral naslednje leto pustiti zaradi ovadbe o nemoralnosti pesniške zbirke, ki je izšla leta 1854 v Ljubljani. Prek Dunaja, kjer je poslušal predavanja Frana Miklošiča in se seznanil z Vukom Karadžićem, se je vrnil v domovino. Preživljal se je kot domači učitelj, najprej pri grofu Paceju na gradu Turnu pri Moravčah, nato pri pesniku Miroslavu Vilharju na Kalcu pri Senožečah. Pozneje je služboval kot tajnik in urednik. Od leta 1861 je bil tajnik Slavjanske čitalnice v Trstu, leta 1863 je postal urednik Vilharjevega političnega časnika Naprej. Po letu dni je bilo izhajanje časnika zaradi Levstikove kritike političnih razmer ustavljeno, Vilhar pa je bil obsojen na krajšo zaporno kazen. Leta 1864 je postal tajnik Slovenske matice v Ljubljani, zatem urednik Wolfovega slovensko-nemškega slovarja. V letih 1868–69 je občasno sodeloval pri Slovenskem narodu. Leta 1869 je na Dunaju začel izdajati »zabavljivo-šaljiv list« Pavliha. Okoli 1870 je bil Levstik obtožen narodnega izdajstva, češ da za satirični časopis Pavliha prejema državno podporo. S sedmo številko je moral ustaviti izhajanje časopisa, saj so se mu izneverili skoraj vsi naročniki. Zatem je pomagal Stritarju pri urejanju Ljubljanskega zvona, preživljal pa se je s službo kontrolnega urednika pri slovenskem prevodu državnega zakonika. Leta 1872 je s pomočjo vodje licejske knjižnice Gottfrieda Muysa in Frana Miklošiča dobil mesto skriptorja v ljubljanski licejski knjižnici. Tu je služboval do smrti. Po vrnitvi v Ljubljano se je popolnoma umaknil iz javnega i
Vsega so krive pravljice (poročilo z dogodka)

Vsega so krive pravljice (poročilo z dogodka)

Trubarjeva hiša literature, 28. september 2018 ― V torek, 25. septembra, je v Trubarjevi hiši literature potekal pogovor o pravljicah. Društvo Novi dijak je gostilo Igorja Saksido, strokovnjaka za mladinsko književnost. Povedal je, da nas pravljice vedno spominjajo na to, da je naš svet skrivnosten in da nismo njegovi gospodarji. Skozi pravljice poteka tudi vzgoja otroka, psihologija branja trdi, da otrok pri štirih letih ločuje fikcijo od realnosti, zato ne pride do nezdravega posnemanja zaradi poistovetenja z liki, najbolje je, da z otroci debatiramo o pravljicah, na primer o tem, kaj bi oni storili v podobni situaciji. Istovetenje po njegovem mnenju prav tako ni vezano na spol junakov, pri tem je pokritiziral moderno družbo, ki je šla v politični korektnosti predaleč. Zavedati se je treba, da so pravljice stvar diskusije, zato bi se zelo bal cenzuriranja, ravno ta odprtost za vse mogoče interpretacije jim dajejo svoj čar.
še novic