Youth Of Today - Break Down The Walls | Recenzija

13. brat, 4. april 2020 ― Medtem ko bi ob omembi njujorškega hardcore večina verjetno najprej omenila Agnostic Front in Sick Of It All, mogoče tudi Madball in Cro-mags, pa meni najprej padejo na pamet Youth of Today. Seveda bi ljubitelji geografije protestirali, saj so YOT prihajali iz Connecticuta, ne pa iz centra New York Citya. A straight edge scena okoli Revelation records je zrasla predvsem s koncerti v CBGB (Manhattan) in drugih prostorih v "velikem jabolku". YOT so bili prvaki tako drugega vala straight edge gibanja (prvi val so Minor Threat, 7Seconds, SS Decontrol...) kot tudi drugega vala njujorškega hardkora. Zavzeli so skrajno asketsko držo, mladostniško upornost in jasno sporočilo, da se ne gredo več nasilja, ki so ga videli pri starejši hardkor, pank, metal generaciji. Veliko je k temu pripomoglo, da so fantje odraščali v predmestjih, ne pa v delavskih, priseljenskih okoljih kot npr. Agnostic Front. Tako so tudi lažje zavzeli stališče, ki pa je bilo v svoji osnovi precej preprosto. Moramo se spremeniti, dovolj je laži, združimo se, naredimo nekaj skupaj itd. Klic k obuditvi scene je popolnoma uspel. Hkrati z njimi so odre zavzemali Bold, Chain of Strength, Uniform Choice, No for an Answer... Ni čudno, da je album najprej izšel na založbi Wishingwell pevca UC Pata Dubarja (kasneje Mind Funk), šele ponatis pa pri založbi Revelation, ki sta jo ustanovila pevec Ray Cappo in Jordan, ki še vedno vodi založbo. YOT so po tem albumu posneli še en album in izdali en singel, že med zadnjo fazo benda, pa so že ustanovili nove bende: Judge, Gorilla Biscuits, Shelter. Kar nekaj članov je ostalo do danes v glasbenih vodah in še vedno ustvarjajo. YOT imajo tudi občasne koncerte, čeprav je po svoje ironično, da moški srednjih let nastopajo pod tem imenom (današnja mladina). A večje škode s tem ni, tudi publika je večinoma nostalgična. Namen te recenzije pa ni toliko nostalgija kot poklon bendu in albumu na katerem so tako preproste, a hkrati direktne pesmi. Make A Change!

Filmski predlogi: Gledanje v karanteni

Deseta umetnost, 4. april 2020 ― Ponujamo vam hišni seznam filmskih predlogov. Večinoma gre za bolj ali manj znane trilerje, akcijske kriminalke, grozljivke in srhljive drame ter vse vmes. Seznam je naključen. Izpostavljeni so filmi, ki niso tako dobro poznani ali pa ste jih mogoče le spregledali. Uživajte v gledanju. Musarañas (2014) Eskalofrío (2008) Another Earth (2011) Frágiles (2005) Angels Crest (2011) […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Grimsby (2016)  Strašila  Prekletstvo žalujoče ženske  Seven Samurai (1954)  Black Swan (2010) Copyright © Deseta umetnost [Filmski predlogi: Gledanje v karanteni], All Right Reserved. 2020.

VOGP: Glasba preživetja

Naši zbori, 4. april 2020 ― Zgoščenka VOGP: Glasba preživetja, nastala po istoimenskem projektu, ki je bil krstno izveden leta 2018 v Unionski dvorani v Mariboru,… The post VOGP: Glasba preživetja appeared first on Naši zbori.
Never Rarely Sometimes Always (2020)

Never Rarely Sometimes Always (2020)

Deseta umetnost, 4. april 2020 ― Tematika splava je že sama po sebi ena od tistih, ki od nekdaj sproža zelo burne debate. Eni splav dojemajo kot možnost svobodne izbire nad tem, kaj bo ženska storila s svojim telesom, spet drugi pa kot načrtovan umor zarodka. Na tem mestu se ne nameravam spuščati v poglobljene analize tega problema, ker to tudi […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    It’s a Wonderful Life (1946)  Silent House (2011)  Pacific Rim (2013)  Zaljubljen v mojo ženo Copyright © Deseta umetnost [Never Rarely Sometimes Always (2020)], All Right Reserved. 2020.

APZ Maribor: Vojna in mir

Naši zbori, 4. april 2020 ― Med pomembnimi zborovskimi projekti zadnjih let izpostavljamo nekatere vidnejše izdaje, ki so se s svojimi sporedi, izvedbami in celovitostjo pristopov… The post APZ Maribor: Vojna in mir appeared first on Naši zbori.
Mednarodni dan spomenikov in spomeniških območij 2020

Mednarodni dan spomenikov in spomeniških območij 2020

SLOGI, 4. april 2020 ― Mednarodni dan spomenikov praznujemo od leta 1982 naprej, ko ga je razglasilo Mednarodno združenje za spomenike in spomeniška območja ICOMOS in leto kasneje potrdila tudi Generalna skupščina organizacije UNESCO. Letošnja globalna tema ima naslov Preplet kultur, naša dediščina, skupna odgovornost. Muzeji se bomo tako osredotočili na temo odgovornosti do dediščine, še posebej do tiste, ki […] The post Mednarodni dan spomenikov in spomeniških območij 2020 appeared first on SLOGI.

Cvetnonedeljske butarice

Medobčinski muzej Kamnik, 4. april 2020 ― Otroci se vračajo z blagoslova butaric na cvetno nedeljo leta 1956. Nekaj je doma narejenih iz svežnja šibja, spomladanskega zelenja in cvetja, druge so t.i. ljubljanske butarice, kjer so poleg zelenja, osnova barvani oblanci. Seveda je morala biti čim večja. Okrasili so jih z jabolki in pomarančami. Ali ste vedeli, da je bilo število obešenih […] The post Cvetnonedeljske butarice appeared first on MM:K.

Soakie - Soakie | Recenzija

13. brat, 4. april 2020 ― Očitno je hitrost in hrup še vedno tisto nekaj, kar navdušuje vedno nove generacije. Tudi hardkor, tako kot pank, nikakor ne misli umret. Čeprav pogosto zvočno reduciran na minimum in distorzijo, tudi s tem večnim ponavljanjem istega doseže učinek pri poslušalcu. Moram priznati, da tudi jaz nisem imun. Čeprav sem v zadnjih 30ih letih slišal nešteto bendov iz različmih hardkor podžanrov, mi mnogi novi posnetki bendov, ki jih prvič slišim in katerih člani bi lahko bili moji otroci, še vedno privlečejo nasmeh na obraz. Kar je izraz radosti, da ne bo pomote. Tudi Soakie so tak primer. Zadnja leta so se na mesta vokalistov v bendih uspešno prerinile ženske, potem ko je bil v hardkoru in panku največkrat ta pozicija bila zaupana moškim. Še vedno sta to žanra, kjer moški prevladujejo, a z rahljanjem spolnih identitet, se tudi to spreminja. Zvok Soakie je tipično distorziran, s koreninami globoko v 80ih letih. Tu ni prisoten nek interes po progresivni nadgradnji, vračamo se na začetek. Gre za osnovni izbruh jeze, brez zapletanja. Založba La vida es un mus discos nam ponuja veliko bendov podobne usmeritve. Mnogi iz moje generacije bi skomignili zakaj nam treba to ponavljanje vedno istih jajc. Odgovor je preprost. Ker tudi ponavljanje izpolnjuje svojo funkcijo. V času kratkega zgodovinskega spomina pa je tudi ponavljanje edina možnost, da se nove generacije srečajo z zvokom, ki se nam zdi vsakdanji. Kar se mene tiče, čim več takih bendov. Kratko, jedrnato, jezno.
1975 Cerknica – Protiturški tabor

1975 Cerknica – Protiturški tabor

Stare slike (Cerknica), 4. april 2020 ― Skica srednjeveškega protiturškega tabora v Cerknici je delo Petra Fistra, objavljena leta 1975 v njegovi knjigi Arhitektura slovenskih protiturških taborov. Obzidje je bilo znotraj(!) visoko okrog 5 sežnjev (9,5 m), obrambni stolpi pa so ohranjeni še danes. Prvotna Marijina cerkev je bila zgrajena na sedanjem mestu nekako v 9. stoletju, naselje okrog pa se pojavi […]

4. aprila 1853 je v Dobriši vasi pri Žalcu umrla Fanny Haussmann, prva slovenska pesnica nemškega rodu

Kamra.si, 4. april 2020 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...4. aprila 1853 je v Dobriši vasi pri Žalcu umrla Fanny Haussmann, prva slovenska pesnica nemškega rodu.  Fanny Haussmann, s polnim imenom Franziska Maria Elisabeth Haussmann, se je rodila 16. aprila 1818 v avstrijskem mestu Bruck an der Mur očetu Josephu Ludwigu Haussmannu (1794–2. 3. 1856) in materi Elise Haussmann, rojeni Pretterhofer (?–19. 6. 1830). Šolala se je verjetno doma in na Dunaju. Pri dvanajstih letih ji je umrla mati, kar je na njej pustilo velik pečat. Leta 1835 sta se z očetom preselila v dvorec Novo Celje. Podrobnosti iz njenega življenja poznamo predvsem po ohranjenih pismih njenega učitelja Tomaža Dernjača, ki jo je učil slovenščino, ko je v letih 1846–1848 služboval v Žalcu. Takrat si je dopisoval s prav tako žalskim učiteljem Franom Kocbekom. Fanny naj bi govorila francosko in angleško, poleg tega pa je bila »po svoji vzgoji prave angleške nravi«, zelo urejena in redoljubna. Dernjač je v nekem pismu tudi napisal, da kot njen učitelj slovenščine ve, »da je bila ona slovenskega jezika velika prijateljica«.    Zelo je ljubila očeta, za materjo pa je dolgo žalovala. Kmalu po prihodu v Novo Celje je vzljubila slovenske pesmi. Najprej verjetno tiste, ki so jih prepevali v petrovški cerkvi, pozneje pa predvsem Prešernove.   V letih 1843–1847 je bil upravnik dvorca Novo Celje V. J. Dunder, ljubitelj slovanskega naroda, saj je na Dunaju izdajal dela v slovanskih jezikih, raziskoval pa je tudi literarno zgodovino slovanskih narodov. Fanny se je v pogovorih z njim verjetno začela zanimati za slovanske jezike, predvsem slovenski jezik in slovensko literaturo. Pri pouku naj bi uporabljala Murkovo knjigo Theoretisch-praktische slowenische Sprachlehre für Deutsche (1832), ki ji je pomagala pri prevajanju Prešernovih pesmi Povodni mož in Slovo od mladosti v nemščino.   Dunder se je po izdaji knjige Stiriens Eden (1847) vrnil na Dunaj, kjer je spremljal revolucionarne dogodke leta 1848 ter pozneje o tem izdal dokumentarno
Simbolno oživljanje ulice

Simbolno oživljanje ulice

ARS Likovni odmevi, 4. april 2020 ― Projekt Fotogank predstavlja dvaindvajset fotografov, ki posredno in neposredno razmišljajo o času izolacije V času samoizolacije ter otrplosti javnega življenja se je skupina fotografov odločila simbolno oživiti ulico. “Prostor, v katerem običajno ustvarjamo in razstavljamo, je bil večini izmed nas odvzet, zato bomo fotografije projicirali z domačega okna na sosednjo stavbo,” o svoji odločitvi pravijo člani kolektiva Manja Zore, Marisa Popovič, Katja Goljat, Matjaž Rušt, Robert Marin in Klemen Skubic. Enajstdnevni projekt Fotogank vsak dan predstavi dva avtorja, fotografije vsak dan ob 21 uri projicirajo na fasado stavbe na Trubarjevi cesti v Ljubljani, projekcije pa prenašajo tudi na Facebook strani projekta. Nekateri umetniki življenje v času epidemije tematizirajo neposredno, drugi bolj posredno.
Monsunska svatba

Monsunska svatba

ARS Filmska glasba, 4. april 2020 ― izpod peresa kanadskega skladatelja Mychaela Danne Monsunska svatba, film uspešne režiserke Mire Naír, je eden tistih redkih, filigransko prefinjenih filmov, ki gledalcu razkrivajo nove neznane kulture in nam pri tem pravzaprav dokazujejo univerzalnost naših občutkov in razkrivajo krhkost temeljev na katerih gradimo svoj svet v komunikaciji s tistimi, ki jih imamo radi in ki nas obkrožajo.

Kako bo epidemija vplivala na filmsko produkcijo pri nas?

ARS Gremo v kino, 4. april 2020 ― Ukrepi za premostitev povzročene finančne krize za filmske ustvarjalce; na ogled dva kratka filma Rubena Östlunda; film Rdeči krog z Alainom Delonom v glavni vlogi; vpogled v tajske zapore v filmu Molitev pred zoro Kinematografi so zaradi epidemije še vedno zaprti, pa tudi financiranje filmov pri nas je v kritičnem stanju. V oddaji bomo poročali o ukrepih, ki jih za premostitev trenutne finančne krize za filmske ustvarjalce predlagajo v Društvu slovenskih režiserjev. Poglobili se bomo v opus švedskega cineasta Rubena Östlunda, čigar dva kratka filma sta na ogled na spletni strani Kinodvora. Na Televiziji Slovenija bo v okviru cikla filmov z Alainom Delonom tokrat na sporedu Rdeči krog, v okviru Sedmega pečata pa bo na ogled Molitev pred zoro, ki prek resnične zgodbe o angleškem boksarju prikaže razmere v tajskih zaporih.
Robert Schumann /5/

Robert Schumann /5/

ARS Skladatelj tedna, 4. april 2020 ― Predstavljamo skladatelja, kritika in pisca, ki je v svojem času ustvarjal v senci svojega kritiškega delovanja. Ta teden predstavljamo Roberta Schumanna, skladatelja, kritika in pisca, ki je v svojem času ustvarjal v senci svojega kritiškega delovanja. Res je, da je kot ustanovitelj in urednik Nove revije za glasbo v boju proti filistrom in povprečnosti v glasbi postavil nove temelje takratni glasbeni kritiki; vendarle pa je svoje poslanstvo videl predvsem v skladateljskem delu.

Testni dostopi in drugi brezplačni viri v času pandemije

CTK, 4. april 2020 ― V času pandemije koronavirusa mnogi založniki in drugi ponudniki omogočajo brezplačen dostop do svojih publikacij, podatkov, video vsebin in podobno. CTK in NUK vodita enoten seznam testnih dostopov in drugih brezplačnih elektronskih virov, ki ga najdete na: Google Dokumentih  spletni strani COSEC portalu Koronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19) CTK  Seznam bomo sproti dopolnjevali, vključuje pa tudi seznam virov, ki ga vodi Centralna medicinska knjižnica MF UL. Opozorilo: glede na raznolikost virov (izbori člankov, revij, monografij ipd., le v manjši meri celotne zbirke) in omejen čas dostopnosti, teh virov ne bomo dodajali v Katalog e-gradiv na DiKUL, zato tudi pri omejevanju rezultatov iskanja na "Celotno besedilo za UL" ne bodo prikazani (razen v primeru, ko je tak prostodostopen vir v globalno bazo dodal ponudnik EBSCO).

Utopija suburbije

Razpotja, 4. april 2020 ― Foto: Google maps Tomaž Pipan Odgovor na vprašanje o vesolju, življenju insploh o vsem naj bi bil 42. Po Douglasu Adamsu v kultnem Štoparskem vodniku po galaksiji je bila celotna Zemlja zgrajena z namenom razvozlati vprašanje, odgovor na katerega je kriptično kartezičen. V tragikomični paraboli sodobnega sveta se v klasični anglosaški tradiciji poleg kopice smeha skriva zelo praktičen odgovor na vprašanje, kaj je življenje. In sicer da ga je preprosto treba živeti in doživeti, da se ga razume. Z vprašanjem o pomenu mesta je podobno, saj lahko mesto vidimo kot velikanski eksperiment življenja, ki odstira pogled na vrsto biti, ki jo to mesto poraja. Tako nam osvetljuje vprašanje družbenega ustroja – kdo ima dostop do mesta in svobodo do odločanja o mestu.
še novic