Radio Študent,
5. januar 2015
―
Ker se v tokratnem prvemu ponedeljkovem jutranjcu posvečamo t.i. hypu oziroma stvarem, dogodkom, osebam, ipd., ki nas uspejo nahypati, se v današnji Retrostalgiji posvečamo retro hypu. Posvečamo se raziskovanju tistih stvari, ki so bile hype v naši mladosti in so nas tako uspešno nahypale, da imajo status hypa še danes. Gre torej za tisto nekaj, kar nas je tako navdušilo in s tem zaznamovalo, da si še danes ne moremo pomagati, da se nam ne bi vsaj zasvetile oči in bi izustili kakšen navdušen vzklik, ko se soočimo z njim. Ker pa pri rubriki Retrostalgija poskušamo - zdaj bolj, zdaj manj resno - udejanjiti nekaj, kar bi lahko z nasmeškom na obrazu opisali kot potrošniško antropologijo, smo pripravili oris tipografije retro hajpa. Opisali bomo le nekaj izmed mnogih vrst hypea, ki so v igri, ko se potrošnik sreča s preteklostjo; poimenovane so po izdelkih oz. firmah, ki veljajo kratkomalo za arhetipe določene vrste retro hypea.
Najprej kratko opažanje. Presenetljivo veliko hypa je baziranega okoli prehrambnih izdelkov. To so tiste stvari, za katere boste slišali, da ljudje, ki so se odločili oditi v tujino, prosijo domače, da jim jih pošljejo v paketu, ker »saj so tukaj dobre stvari, ampak ni ga pa čez...vstavi poljubni izdelek kot npr. Barcaffe ali čokolada Gorenjka«. To so tisti izdelki, ki jih bodo ljudje vedno imeli na zalogi v shrambi in v redni uporabi, in bodo zasedli enako mesto na lestvici nujnosti kot npr. mleko ali kruh.
Zato temu primerno začenjamo retro hypeom tipa »hype naše in vaše mladosti«. Ta hype je seveda poimenovan po enem izmed najbolj uspešnih prodajnih produktov, ki je svojo oglaševalsko kampanjo že v 60-ih osnoval na podlagi retro hypa - Cockta. Gre torej za kategorijo, ki v sebi združuje prehrambne izdelke, ki so si popularnost uspeli ohraniti ne zato, ker bi bili izjemnega okusa, temveč zato, ker so se v naši kolektivni spomin in želodec usidrale kot sopotniki našega odraščanja. In pogosto tudi zato, ker je bila sama